TomTom « Terug naar discussie overzicht

ECHT SERIEUS: 22-29 november 2014

918 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
9
WAT MIJ BETREFT WORDT DIT DE ENIGE SERIEUZE WEEKDRAAD.

Ik zal in andere gedrochten niet posten, en verzoek serieuze en inhoudelijke posters dat alleen hier te doen. Humoristisch mag af en toe ook.

Maar ander vandalisme kan alleen op NOK's van mij rekenen. Ik roep alle serieuze posters op mijn voorbeeld te volgen.

Positief of negatief zijn over de TT-koers doet niet ter zake. Kritisch zijn naar de TT-directie ook niet. Maar eindeloos en herhaald zieken moeten we tegen gaan. De armzalige iex-moderatie kan dat kennelijk niet.

Dan moeten we het zelf maar doen! Dus:

1. Alleen inhoudelijk posten.

2. NOK op alle niet-inhoudelijke flauwekul, en kinderachtige reacties daarop.

3. En vooral niet reageren op flauwekul en geprovoceer.

Dit is mijn laatste poging, anders zal ik zelf zwijgen. En dat meen ik.
Beperktedijkbewaking
2
En om te bewijzen wat ik bedoel:

Voor de zoveelste keer herhaal ik dat er verschillende soorten probes zijn, en ook verschillende predictieve verkeersmodellen, variërend in kwaliteit als het om (realtime) navigatie gaat.
In opklimmende volgorde:

1. Geschatte gemiddelde snelheden op basis van wegtype.

2. Idem op basis van eerdere ervaringen: "Q-routes".

3. Idem, maar nu met time-of-day afhankelijkheid.

4. Extra info van gsm cell info (zeg maar Vodafone, hoe verplaatsen mobiele telefoons zich door de zendmasten).

5. Hoe verplaatsen smartphones met GPS zich door het wegennetwerk? (Hier gaat de samenwerking met Apple over). Samen met punt 4 komen daar die 300 à 400 mln Geräte vandaan. Hier komen ook die leuke TT-plaatjes over het gebruik van afritten of ingewikkelde knooppunten vandaan, ook per time of day. En hier is TT's mapmaking steeds meer op gebaseerd, bravo.

6. Hoe is de echte realtime situatie, ik bedoel NU?? Beter gezegd: wat waren de meest recente (actuele) en preciese traces van echte connected klanten? Stond men twee of drie minuten geleden even stil of niet? En hoe lang, en waar precies?
Voor die actuele en gedetailleerde data heeft TT meer nodig dan een gemiddelde iPhone gebruiker. Waarom zouden de echte deskundigen bij TT (ik bedoel niet de verkopers) het anders steeds over ca 7+ mln echte probes hebben, i.p.v. 400 mln??

7. Nog preciesere maps en modellen: ik heb het over curvature, hellingen en filestaart-predictie binnen zeg 50m. Zeg meer alles wat voor HAD nodig is. En daar is nog echt heel veel voor nodig, zowel qua maps en probes, als qua modellen.

8. Qua communicatiesnelheid is daar ook nog veel meer voor nodig. Realiseer je dat bij een plotselinge file op een snelweg de staart zich bij druk verkeer met >10 km/h achterwaarts kan verplaatsen! (Politieauto's met zwaailicht kunnen het achteruit rijdend vaak nauwelijks bijhouden.)
Dat is >167 m per minuut. Vertel mij maar hoe VW dat bij wil houden, dat vereist modellen waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen.

9. En TT + VW willen in de toekomst HAD? Dan zal er ook nog veel aan de snelheid van mobiel internet en TT's dataverwerking via hun realtime modellen moeten gebeuren!

10. Dan gaan we het hebben over short-range vehicle-vehicle communicatie. Dat is andere koek, ook voor Tomtom.
[verwijderd]
0
Een normaal weekdraadje ?

Wat kunnen we komende week verwachten:

Maandag roadshow in Chicago

Qua cijfers:

Beursagenda week 46

MAANDAG 17 NOVEMBER 2014
Roularta Trading update Q3 2014
Leasinvest Interim statement Q3 2014
Oranjewoud Kwartaalcijfers Q3 2014 19:00
DINSDAG 18 NOVEMBER 2014
Cardio3 Trading update Q3 2014
RHJ International Trading update Q3 2014
EVS Kwartaalcijfers Q3 2014
Ackermans v. Haaren Interim statement Q3 2014
Imtech Trading update Q3 2014
AkzoNobel Einde keuzeperiode interim dividend
Xeikon Trading update Q3 2014
ICT Automatisering Trading update Q3 2014
Accell Trading update Q3 2014
CFE Interim statement Q3 2014 08:00
Tessenderlo Buitengewone vergadering van aandeelhouders 11:00
WOENSDAG 19 NOVEMBER 2014
Fluxys Interim statement Q3 2014
Aedifica Einde keuzeperiode dividend
DONDERDAG 20 NOVEMBER 2014
Gimv Halfjaarcijfers 2014-2015
Atenor Trading update Q3 2014
Greenyard Halfjaarcijfers 2014-2015 17:45
VRIJDAG 21 NOVEMBER 2014
Value8 Kwartaalcijfers Q3 2014
[verwijderd]
0
Als iemand nog een uurtje over heeft ?

18 November 2014

Changing the game with real-time maps.

Discover the importance of highly accurate digital maps for the future of automotive, and how TomTom creates these maps faster than ever.

Een presentatie door Charles Cautley Managing Director Maps & Licensing TomTom

vimeo.com/112191294
benbelegger
0
quote:

desmi schreef op 22 november 2014 12:54:

Een normaal weekdraadje ?

Wat kunnen we komende week verwachten:

Maandag roadshow in Chicago

Qua cijfers:

Beursagenda week 46

MAANDAG 17 NOVEMBER 2014
Roularta Trading update Q3 2014
Leasinvest Interim statement Q3 2014
Oranjewoud Kwartaalcijfers Q3 2014 19:00
DINSDAG 18 NOVEMBER 2014
Cardio3 Trading update Q3 2014
RHJ International Trading update Q3 2014
EVS Kwartaalcijfers Q3 2014
Ackermans v. Haaren Interim statement Q3 2014
Imtech Trading update Q3 2014
AkzoNobel Einde keuzeperiode interim dividend
Xeikon Trading update Q3 2014
ICT Automatisering Trading update Q3 2014
Accell Trading update Q3 2014
CFE Interim statement Q3 2014 08:00
Tessenderlo Buitengewone vergadering van aandeelhouders 11:00
WOENSDAG 19 NOVEMBER 2014
Fluxys Interim statement Q3 2014
Aedifica Einde keuzeperiode dividend
DONDERDAG 20 NOVEMBER 2014
Gimv Halfjaarcijfers 2014-2015
Atenor Trading update Q3 2014
Greenyard Halfjaarcijfers 2014-2015 17:45
VRIJDAG 21 NOVEMBER 2014
Value8 Kwartaalcijfers Q3 2014
Heb je de agenda van week 48 ook al...???

Beperktedijkbewaking
0
En om nogmaals te bewijzen wat ik bedoel, ik had en heb het over TT's traffic expert Schaeffer:

"Met de volgende kanttekeningen:"

Hij heeft het hier nog niet perse over 'automatisch rijden'. Wel over meer geïnformeerd rijden.

Zelf noemde Schaeffer eerder de volgende voordelen van goede realtime traffic info in combinatie met navigatie:

Tot 5% penetratiegraad vooral voordeel voor de desbetreffende gebruiker. Daarboven ook voordelen voor andere weggebruikers omdat TT-klanten de files meer ontzien. Boven 10% penetratie bij reguliere congestie geen extra voordeel meer voor TT-traffic klanten, wel voor het collectief. (Bij abnormale files en incidenten hebben TT-klanten natuurlijk nog altijd voordeel.)

Boven 50% penetratie voor niemand geen extra voordeel meer.
Stof tot nadenken?


DAT BEDOEL IK DUS MET INHOUDELIJK!!

Nieuws als dat van CV of Kingwoep is absoluut welkom. (Bij KW pluis ik altijd zijn patentennieuws uit op interessante dingen).

Martin en GB zijn me welkom, Justin als echte detailkenner zeker ook, idem Bart (al zou hij iets aan zijn humeur naar anderen kunnen doen). Verder HS, PW, BM. En natuurlijk iedereen uit Grunn. En er zijn ook enkele nieuwe en serieuze posters.

Maar er zijn er ook TROLLEN die het voor allen verpesten. Sorry, mijn tijd is te kostbaar voor dat gedoe. Ik verdom het om op de door jullie voorbedachte wijze nog te reageren.

Ik verdom het om door vele pg's heen te ploegen naar iets zinvols. Ik verwijt Justin en andere posters dat ze veel te veel ingaan op onvolwassen onzin. Daarmee hou je trollen in stand. Tot mijn volledige walging.

Deze draad is mijn laatste poging tot iets zinvols. Ik weet dat het kan, maar onkruid verdraag ik niet meer.
[verwijderd]
0
quote:

boemel schreef op 22 november 2014 13:01:

Als iemand nog een uurtje over heeft ?

18 November 2014

Changing the game with real-time maps.

Discover the importance of highly accurate digital maps for the future of automotive, and how TomTom creates these maps faster than ever.

Een presentatie door Charles Cautley Managing Director Maps & Licensing TomTom

vimeo.com/112191294

"System IS in production"
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Je hebt helemaal gelijk , hoor beperktedijkbewaking, maar als je een nieuw draadje opent, met de kop " echt serieus" Reageer je ook op de gasten die het hiet verpesten voor de serieuzere posters....
[verwijderd]
0
@ PDB kan een sterk signaal worden richting de Moderator zodra er op dit draadje net zoveel mensen meedoen als met jouw inmiddels zeer populaire eindstanden competitie. ( wellicht doet de moderator hier stiekum ook aan mee)
Iedereen gewoon even mee eens stemmen waarmee je je commit aan de spelregels.
bart1805
4
Ik krijg altijd jeuk als anderen gaan bepalen wat wel en niet serieus is, laat staan als ze dat op een openbaar forum doen. Want wat is serieus? Is inspirator serieus genoeg naar je mening? En exit (of hoe heet hij tegenwoordig?). Ieder fonds krijgt het forum dat er bij past, kijk maar naar fora van degelijke fondsen met een saaie koersontwikkeling en een heerlijk dividend.
Hilarisch wordt het als je dan ook nog eens anderen de les meent te kunnen lezen door opmerkingen over humeur, zwakte of sterkte (zie ook andere draadje). Ga jij bepalen of een persoonlijke aanval wel of niet door de beugel kan? Op grond waarvan?
Open lekker een eigen webstek, dan heb je het recht om als Fred Oster te bepalen wie er wel en niet door het poortje past waar serieus boven staat. Ieder ander initiatief is tot mislukken gedoemd en als het er op gaat lijken dat er door individuen regels gemaakt gaan worden die boven de regels uit zouden moeten stijgen van een openbaar forum zal ik helpen om dat te torpederen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor mensen als inspirator, leeuw, exit, harry, hoopmazzel etc.
Ook ik irriteer me regelmatig aan dit forum. Maar de enige oplossing is zaken ter kennisgeving aannemen, niet meer of minder.
[verwijderd]
0
quote:

benbelegger schreef op 22 november 2014 13:16:

[...]

Heb je de agenda van week 48 ook al...???

Oops, wilde het even snel snel doen, de vrouw vroeg waarom ik alweer op dat forum bezig was...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

desmi schreef op 22 november 2014 18:37:

[...]

Oops, wilde het even snel snel doen, de vrouw vroeg waarom ik alweer op dat forum bezig was...
Famous last words?

[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 22 november 2014 17:11:

Ik krijg altijd jeuk als anderen gaan bepalen wat wel en niet serieus is, laat staan als ze dat op een openbaar forum doen. Want wat is serieus? Is inspirator serieus genoeg naar je mening? En exit (of hoe heet hij tegenwoordig?). Ieder fonds krijgt het forum dat er bij past, kijk maar naar fora van degelijke fondsen met een saaie koersontwikkeling en een heerlijk dividend.
Hilarisch wordt het als je dan ook nog eens anderen de les meent te kunnen lezen door opmerkingen over humeur, zwakte of sterkte (zie ook andere draadje). Ga jij bepalen of een persoonlijke aanval wel of niet door de beugel kan? Op grond waarvan?
Open lekker een eigen webstek, dan heb je het recht om als Fred Oster te bepalen wie er wel en niet door het poortje past waar serieus boven staat. Ieder ander initiatief is tot mislukken gedoemd en als het er op gaat lijken dat er door individuen regels gemaakt gaan worden die boven de regels uit zouden moeten stijgen van een openbaar forum zal ik helpen om dat te torpederen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor mensen als inspirator, leeuw, exit, harry, hoopmazzel etc.
Ook ik irriteer me regelmatig aan dit forum. Maar de enige oplossing is zaken ter kennisgeving aannemen, niet meer of minder.
Sjonge ,ik moet het toegeven:ik ben het met je eens.Al begrijp ik BDB volledig,na het trollenmisbruik op dit forum.Maar het kan niet en het zal ook niet werken.
Het doet me denken aan mijn voormalige voetbalcluppie.Daar moesten de sponsoren een aparte ruimte in de kantine om op niveau met elkaar van (ondernemers)gedachten te kunnen wisselen.Stel je voor dat je naast Jan de krijtlijnentrekker aan de bar kom te zitten....
Meteen bedankt voor de club na 35 jaar lidmaatschap.
Mojo
0
quote:

moneymaker schreef op 22 november 2014 14:33:

wat een kapsones gedoe met :"enige serieuse draadje"
sluiten die hap
jouw draad is echt niet serieuser dan welke andere ook
Jij hebt het recht niet op een nieuw draad te openen. Ik zou het voortaan ook niet meer doen. Als meelezer op het forum heb ik niets aan jouw reacties. Dus aub stoppen met posten.
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 22 november 2014 18:59:

[...]

Jij hebt het recht niet op een nieuw draad te openen. Ik zou het voortaan ook niet meer doen. Als meelezer op het forum heb ik niets aan jouw reacties. Dus aub stoppen met posten.
Of je stopt met meelezen.

Waarschijnlijk onbedoeld onderschrijf je hiermee het punt wat Bart heeft gemaakt.
918 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,080
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528