'Zorgen over marketingbudget bij Heineken'

Door AFN op 4 maart 2019 08:03 | Views: 4.903

'Zorgen over marketingbudget bij Heineken'

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Makers van consumentenproducten moeten blijven investeren in marketing om ervoor te zorgen dat ze een sterke groei op eigen kracht doormaken, en dat geldt ook voor Heineken. Dat zegt een analist van RBC Capital Markets die zijn advies voor Heineken heeft verlaagd.

De marktvorser is ,,nerveus'' over het vermogen van Heineken om omzetgroei te ondersteunen, omdat hij een daling signaleert in de uitgaven aan marketing. Het advies voor de brouwer gaat daarom van outperform naar sector perform, en het koersdoel van 94 naar 86 euro.

Tegelijkertijd heeft RBC zijn advies voor Carlsberg opgekrikt, naar outperform. Bij die branchegenoot van Heineken is juist sprake van een toename van de investeringen in marketing.

Het aandeel Heineken sloot vrijdag op 89,88 euro.

Reacties

5 Posts
mok
0
Ik lees net dat de F1 naar het circuit van Zandvoort gaat en Heineken Dutch GP gaat heten. Daar gaat vast een behoorlijk bedrag naar toe.
Jopie1962
0
Beetje apart.
Het maakt dus niet uit waaráán je het uitgeeft qua marketing, zolang je het budget maar opmaakt?

Effectief marketing zet meer zoden aan de dijk dan simpelweg je budget er doorheen draaien.
[verwijderd]
0
Apart ja.

Heeft de marketingmanager niet zijn gewenste budget gekregen ;-)

Heineken staat toch niet bekend als cheap op dat gebied.
Bonost
0
Oftewel RBC Capital zet in op een verlaging van de koers van Heineken op ongefundeerde signalen? Waarom?
Bert.f
0
het budget is al jaren lager dan laag, zeg al jaren heineken NL is kapot bezuinigd omdat van Boxmeer zijn Bonus wil veilig stellen. En naar de buitenwereld doen of het allemaal prima gaat. Maar wie werkzaam is bij Heineken weet wel beter, Ik kan niet wachten op het punt Van Boxmeer vertrekt en de opvolger geen middelen heeft om de stijgende lijn vast te houden. de verkoop in NL loopt al jaren hard terug, en zeker de afgelopen jaren zijn er duizenden klanten weggelopen naar de samenwerking met Sligro. En dit is nog lang niet het einde van de leegloop. Sligro zit met zijn handen in zijn haar, want het netwerk valt flink tegen en de kosten schieten door het plafond. Waar heineken naar de buitenwereld doet of het allemaal geweldig gaat. Roep dit al jaren, niemand geloofd het maar Van Boxmeer manipuleerd met de cijfers om zijn eigen ego en Bonus te redden. Ook de prijsstijging van afgelopen weken is totaal nergens op gebaseerd. Maar allemaal lekker blijven geloven ik ben blij dat ik het al jaren roep we zullen zien wie er gelijk gaat krijgen.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.