'AF-KLM staat voor aanzienlijke kostenreductie'

Door AFN op 6 juli 2020 10:10 | Views: 7.193

'AF-KLM staat voor aanzienlijke kostenreductie'

AMSTERDAM (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM staat voor een aanzienlijke vermindering van het aantal werknemers. Volgens ING zal de reductie van het aantal arbeidsplaatsen bij Air France, inclusief HOP, met 17,5 procent tegen 2022 helpen met het verminderen van de kostenbasis.

Volgens de kenners gaat het om een reductie van de kosten met een vergelijkbaar percentage, wat neerkomt op 700 miljoen tot 750 miljoen euro. Voor KLM en Transavia zou het percentage van de vermindering van het aantal arbeidsplaatsen en de kosten vergelijkbaar kunnen zijn, dus ook 17 tot 18 procent. ING wijst erop dat de vermindering van het aantal arbeidsplaatsen enige tijd in beslag zal nemen. Dit moet volgend jaar geregeld kunnen zijn.

ING wijst erop dat veel zaken ook zullen afhangen van het herstel in de markt. Met name op internationale vluchten laat het herstel naar verwachting op zich wachten. Dit vanwege de aanhoudende verspreiding van het coronavirus in veel landen. De aankondiging van Air France dat zo'n 7600 banen schrapt zal volgens ING weinig impact hebben op de koers van het aandeel.

ING blijft bij zijn hold-advies op AF-KLM met een koersdoel van 8 euro. Het aandeel noteerde maandag na krap een uur handelen 0,9 procent hoger op 4,25 euro.

Reacties

8 Posts
Vanceden
0
Al die onzekerheden met een emissie in het vooruitzicht is een koersdoel van 8 euro toch wel erg optimistisch, dat zie je ook nu aan de koers die nauwelijks beweegt.
[verwijderd]
2
"ING blijft bij zijn hold-advies op AF-KLM met een koersdoel van 8 euro. Het aandeel noteerde maandag na krap een uur handelen 0,9 procent hoger op 4,25 euro."

In de periode 2017 tot 2020 noteerde dit aandeel tussen de 5 á 10 euro. Hoe kun vandaag de dag met de huidige informatie als "expertzijnde" op een koersdoel van 8 euro komen. De marges waren al in topjaren zoals 2018 en 2019 matig. Het is allemaal leuk en aardig dat ze hun personeelsbestand inkrimpen, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. Vaste lasten van leegstaande gates, vliegtuigen etc. moeten gewoon doorbetaald worden. Smart money zit al te speculeren op een verdere daling van de koers, zie het oplopende shortpercentage van afgelopen twee maanden.
andre68
0
Mijn koersdoel is 4.01 euro. Dan pik ik ze weer op. En 3.81-3.61-3.41-3.21 etc. En dan hopen dat ze niet naar de kloten gaan.
[verwijderd]
0
8 euro is wel erg hoog gezien de situatie. ING die zitten er natuurlijk weer tot hun nek in. Dit wordt waarschijnlijk de volgende afschrijving. Maakt allemaal niks uit ECB betaalt wel gewoon de rekening. Kwestie van factuurtje sturen naar Frankfurt.
Studnt
0
''Ze zijn lekker aan het vliegen vandaag! We zien ze allemaal opstijgen vanaf kantoor. Koersdoel van €8 euro is dan gewoon realistisch, allemaal volle vliegtuigen naar het zuiden. Is helemaal geen crisis bij AF-KLM, wie dat zegt pff'', aldus ING
Studnt
0
''Ze zijn weer lekker aan het vliegen! Vanaf kantoor zien we ze opstijgen. Allemaal volle vliegtuigen naar het zuiden van Europa, koersdoel van 8 euro is daarom ook realistisch. Bovendien is er helemaal geen crisis bij AF-KLM, wie dat zegt pff'', aldus ING.
[verwijderd]
3
Crimineel om er nog steeds 8 euro op te zetten.
- Eigen vermogen waarschijnlijk al negatief
- geen enkel vooruitzicht dat er zo lang wij leven de 10 miljard steun/ leningen terug betaald kunnen worden, heb ik het nog niet over de schulden die er al stonden
- laat staan dat er ooit dividend uitgekeerd kan worden.

Enige optie buiten een evt failliet is een giga aandelenuitgifte en daarvoor moet ING kennelijk de aandelenkoers hoog houden...
geobeo
0
quote:

Knife Catcher schreef op 6 juli 2020 11:49:

Crimineel om er nog steeds 8 euro op te zetten.
- Eigen vermogen waarschijnlijk al negatief
- geen enkel vooruitzicht dat er zo lang wij leven de 10 miljard steun/ leningen terug betaald kunnen worden, heb ik het nog niet over de schulden die er al stonden
- laat staan dat er ooit dividend uitgekeerd kan worden.

Enige optie buiten een evt failliet is een giga aandelenuitgifte en daarvoor moet ING kennelijk de aandelenkoers hoog houden...
Dit hebben we andere banken ook al zien doen toch?

Hoge koersdoelen afgeven, pumpen en dan de eigen positie hoger liquideren. Morgan Stanley deed dat dacht ik laatst ook al.

Handel met voorkennis en manipulatie van koersen is verboden, maar wetten gelden niet voor banken.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.