KPN zet mes in merkenportefeuille

Door AFN op 10 januari 2019 09:12 | Views: 6.570

DEN HAAG (AFN) - KPN zet het mes in zijn merkennamen. Daardoor verdwijnen op termijn bekende namen als XS4ALL, Telfort en Yes Telecom. Het telecombedrijf gaat zijn aandacht meer richten op het hoofdmerk KPN.

KPN wil onder de naam van zijn hoofdmerk de nadruk leggen op de levering van gecombineerde telefoon- en internetdiensten. Met de strategische wijziging denkt het telecombedrijf zijn klanten ,,een nog betere gebruikservaring te bieden''.

Met de nieuwe strategie reageert KPN op de toegenomen concurrentie van onder meer VodafoneZiggo en het nieuwe fusiebedrijf T-Mobile/Tele2. Op bepaalde afdelingen van de betreffende KPN-merken, bijvoorbeeld bij de marketingdivisies, zullen naar verwachting banen verdwijnen. Aantallen noemde KPN niet.

Jammer

XS4ALL onderstreepte in een verklaring aan klanten dat er niets voor hen verandert. Als er in de toekomst wel iets verandert, dan ontvangen klanten daarover een persoonlijk bericht. XS4ALL kwam tevens met een woord van dank vanwege de vele steunbetuigingen naar aanleiding van het nieuws.

Op sociale media regende het donderdag reacties van mensen die het jammer vinden dat de merknamen verdwijnen. ,,Nou als XS4ALL KPN wordt, ga ik na twintig jaar ergens anders heen'', stelde iemand bijvoorbeeld op Twitter. Een ander zei: ,,Teken de petitie: XS4ALL moet blijven!''. Weer een andere tweet luidde: ,,Ik kies heel specifiek voor XS4ALL, niet voor een anonieme grote organisatie.''

Herplaatsing

KPN benadrukt dat het bedrijf er alles aan zal doen om werknemers die het betreft te herplaatsen binnen het bedrijf, aldus een zegsvrouw. Het schrappen van de merken is volgens haar onderdeel van een breder plan, waarvan de details nog verder worden uitgewerkt.

Sinds vorig jaar heeft KPN in Maximo Ibarra een nieuwe topman. Hij sprak bij zijn aantreden al uit dat hij het bedrijf wilde versimpelen.

Reacties

3 Posts
Mr sponge
1
KPN wat een bedrijf.... En wat een strategie...
Ik vind dit geen slimme zet. Ieder merk heeft nu toch zijn eigen doelgroep/specialisatie.

"Sinds vorig jaar heeft KPN in Maximo Ibarra een nieuwe topman. Hij sprak bij zijn aantreden al uit dat hij het bedrijf wilde versimpelen."
Hij zet de lijn van zijn voorgangers gewoon door. Hij versimpelt het bedrijf door het uit te kleden en in te krimpen. Ze komen steeds niet verder dan versimpelen/uitkleden en verkopen van succesvolle onderdelen. Maar de woorden groei? Of zich onderscheiden tov de rest?
Ze blijven maar in de overlevingsmodus zitten. Tenminste dat is mijn gevoel...
the observer
4
Doodzonde. XS4all is (was) een bastion van gedegen en veilig internet.
Ik ga - als het zover komt - mijn abonnement waarschijnlijk bij een andere provider onderbrengen. KPN bracht in het verleden alleen maar ellende. Het is weer eens typisch het grootschalig denken van (kpn) managers. Het is vrees ik een achterhaald axioma. Schaalvergroting brengt voor de klant zelden voordelen (Stroom/zorgverzekeraars / ziekenhuisbestuurders etc. etc.). Tijd om xs4all te verzelfstandigen.
Ik zou een buy out door de oprichters van xs4all - of hun opvolgers - erg waarderen. Klein, fijn en wel meer klantgericht Dat is wat we in 2019 zoeken.

pim f
1
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.