Ook Wizz Air pakt wildgroei handbagage aan

Door AFN op 10 oktober 2018 14:26 | Views: 2.235

AMSTERDAM (AFN) - In navolging van Ryanair past ook branchegenoot Wizz Air zijn bagagebeleid aan. Vanaf 1 november dit jaar mag iedere passagier één handbagage gratis meenemen in de cabine. De van oorsprong Hongaarse prijsvechter wil het in- en uitstappen door passagiers vlotter laten verlopen.

De aanpassing is onder meer bedoeld om vertragingen te voorkomen. Uit statistieken van Wizz Air blijkt dat meer dan 10.000 vluchten per jaar getroffen worden door vertragingen die te maken hebben met bagage. Wizz Air biedt onder meer vluchten aan vanaf Eindhoven Airport.

Voor reguliere passagiers betekent de aanpassing concreet dat Wizz Air-reizigers een stuk handbagage van 40 bij 30 bij 20 cm mag worden meegenomen. Passagiers die WIZZ Priority kopen, mogen een iets grotere trolley meenemen als handbagage. Voor tassen die meer dan 10 kilo wegen wordt een meerprijs in rekening gebracht. De extra kosten bedragen dan minstens 7 euro.

Reacties

4 Posts
[verwijderd]
0
Maatschappijen zouden meer effort moeten steken in meer ruimte voor handbagage (wildkrimp in het ruim) dan dit soort verkapte prijsverhogingen. Ryanair en Easyjet waren al niet mijn maatschappijen en daar komt dan nu dus Wizz Air bij. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik tot vandaag nog nooit van Wizz Air had gehoord:-)
Tartessos
0
Ik wel ... en het is net zo ERG als VUELING.
Ga nooit met Vueling vliegen.
Drie keer gedaan, ze waren de goedkoopste. Drie keer fout gegaan.

-Een keer 7 uur vertraging.
-Een keer 5 uur vertraging.
-Een keer (terugreis), vlucht gecanceled, moetsen twee nachten in Barcelona blijven. Lijkt leuk maar denk eens aan de kosten die je maakt, duur hotel, eten, drinken, nieuw ticket geboek etc.

Extra kosten met 2 personen waren 750 euro. Ik heb nog steeds niets gehoord van Vueling. Inmiddels 8 maanden geleden. Ook niet na 25 keer reminders sturen, men reageert gewoon niet.

Ook het bureau die nu claimed heeft nog steeds geen resultaat geboekt. Het gaat erg lang duren.
Wilbar
0
Tja, goedkoop is bij een beetje pech wel duurkoop; zeker in de vliegwereld. Maar het is ook menseigen (of typisch Nederlands?) om nogal eens voor het goedkoopste te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat je best van Weeze of Eindhoven wilt vliegen als je daar in de regio woont.
[verwijderd]
0
quote:

Tartessos schreef op 10 oktober 2018 14:53:

Ik wel ... en het is net zo ERG als VUELING.
Ga nooit met Vueling vliegen.
Drie keer gedaan, ze waren de goedkoopste. Drie keer fout gegaan.

-Een keer 7 uur vertraging.
-Een keer 5 uur vertraging.
-Een keer (terugreis), vlucht gecanceled, moetsen twee nachten in Barcelona blijven. Lijkt leuk maar denk eens aan de kosten die je maakt, duur hotel, eten, drinken, nieuw ticket geboek etc.

Extra kosten met 2 personen waren 750 euro. Ik heb nog steeds niets gehoord van Vueling. Inmiddels 8 maanden geleden. Ook niet na 25 keer reminders sturen, men reageert gewoon niet.

Ook het bureau die nu claimed heeft nog steeds geen resultaat geboekt. Het gaat erg lang duren.
Dank Tartesoo voor het delen van deze ervaring met Vueling; laat ik voortaan ook links liggen.
4 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.