Extra klanten door prijsverlaging Whole Foods

Door AFN op 11 september 2017 20:12 | Views: 3.674

NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - De prijsverlagingen die Amazon na zijn miljardenovername van Whole Foods bij de supermarktketen heeft doorgevoerd hebben gezorgd voor gemiddeld 25 procent meer klanten in de winkels. Dat blijkt uit gegevens van de Amerikaanse data-onderzoeker Foursquare.

De forse kortingen tot ruim 40 procent zorgden voor een forse schok in het supermarktlandschap in de Verenigde Staten. Het Nederlands-Belgische Ahold Delhaize haalt daar ook het gros van zijn omzet. Veel internationale supermarktconcerns voelden de prijsdruk ook op de beurs.

De hogere bezoekersaantallen tonen aan dat de webwinkelgigant ook zijn stempel kan drukken op fysieke winkels. De gegevens zijn verzameld in de eerste dagen na afronding van de overname. Het is nog niet duidelijk in hoeverre de klantentoename bij Whole Foods blijvend is.

Reacties

17 Posts
Bonost
0
Kijken of AH straks de Amerikaanse markt gaat veroveren met een eigen huismerk en deze in Europa laat maken. Want m.i. ligt het prijsniveau in Europa lager dan in de US, ook al is de dollar op dit moment heel goedkoop.
Maar een eigen huismerk vanuit de US kan natuurlijk ook. :)
Mr sponge
0
Doen ze weer slim bij Amazon.
Ze verlagen de prijzen en pakken daarmee de volle aandacht. Dat is gratis publiciteit voor een bedrijf dat ze uit het stof willen trekken. Alleen het feit dat dit bericht hier op iex staat zegt al iets over de hoeveelheid publiciteit.
Wat staat er nu eigenlijk in dit bericht dat nieuw is? Alleen het logische gevolg van de prijzenslag waarvan ze niet weten of dat blijvend is.
Op deze manier pakt Amazon iedere week wel wat publiciteit.
Sander1234
0
Te grappig inderdaad. Elke scheet die ze laten is nieuws. Het is toch logisch dat je in de eerste dagen klanten trekt na die verlagingen, dan vind ik 25% nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Maar ja, blijkbaar nieuws genoeg om Ahold weer in de min te zetten.
@monkeytail
0
Zeer overtrokken reactie aangezien dit AHdelH voor geen millimeter raakt. Het zegt ook hélemaal niks over enig resultaat in winst en omzet voor Wholefoods. Echt amateuristisch om je door zo'n verkapte reclameboodschap te laten beïnvloeden. Goed voor de daghandelaren. Dat wel. Amazon heeft duidelijk een goede PR om hun geldschieters te paaien, maar zoiets is slecht voor de lange termijn. Ik zie de stoomwals Amazon nog diep afdalen. En wat AHDH betreft, dat bedrijf kan alleen maar zijn eigen plan trekken en degelijkheid laten zien. De koers wordt dan vanzelf meegetrokken. Op dit moment is AHDH ongeveer 18 euro waard en zou volgend jaar rond de 20 moeten staan. Maar liefst 5 eur meer!
Qkn
0
Morgen komt AD met onderzoek en daar staat in dat er bij hen 0,0005% minder klanten zijn geteld in diezelfde eerste dagen?? Bedoel maar, wat zeggen dit soort gegevens? Even hamsteren? Eens met Mr Sponge: geen nieuws, wel publiciteit. Dat kan AD toch ook!?
FairValue
0
Ongeveer 400 winkels in heel de VS. Das net iets groter dancde Jumbo. Totaal geen concurrent voor AH.
Mick75
0
Paniekzaaierij op basis van inhoudsloze argumenten. De manier waarop Ahold Delheize nog even subtiel onder de aandacht wordt gebracht is hilarisch. Dergelijk nieuws wordt om de haverklap hier op IEX geplaatst in opdracht van zakenbanken. Dit om het aandeel te drukken, zodat de opdrachtgevers van dergelijke berichten hun zakken kunnen vullen.
Mr.Windows
0
ik heb bijgekocht op 15 euri. In de winkel vandaag druk en zag incl. bij ons thuis meerdere dozen van bol.com bezorgt worden.
[verwijderd]
0
Het is inderdaad paniek zaaien op dit forum , Amazon heeft een streepje voor blijkbaar , ben wel benieuwd naar de strategie van ahold , ik verwacht nog een flinke duw naar beneden , er komt immers weinig nieuws alleen negatief , verwacht nog een prijs van 12 euro waarna Max 15-16 zal komen
Manofaction
0
Ik heb toch echt een paar jaar retail ervaring en dat heeft me geleerd, dat iedere 10 % korting al snel moet leiden tot minimaal 20 % meer omzet.
En 20 % moet 40 % meer geven, om hetzelfde resultaat te bereiken. Als relatief kleine speler op een markt zijn grote kortingen funest. Maar als reclame instrument is het, bij een ''opening'' wel kort effectief, maar dan moeten die kortingen ook snel weer verdwijnen, anders gaat de omzet het nooit goedmaken. Wat ik nu lees van deze jongens, dat ze 40 % korting hebben ingevoerd, betekend dat ze dit maar heel kort kunnen doen. Een stijging van 25 % omzet is dan al dodelijk als dit te lang duurt. Of Amazon moet geld blijven pompen en op die manier wordt het een verlies leidende supermarktketen. Die krijg je daarna niet zomaar weer winstgevend. Ik heb flink bijgekocht in AD. Had ze wel heel duur uit het verleden, maar mijn gemiddelde gaat nu aardig omlaag. Call's op 2012 gekocht en geschreven en ik heb alle vertrouwen dat die zeer ervaren kruideniers uit Zaandam de slag in een paar jaar gaan winnen. Lijkt me een zeer goed pensioenaandeel. En wie weet komt Buffet ook nog even hamsteren in de toekomst.
objectief
0
Aangezien ik de aandelen al in bezit heb en niet ga verkopen verwacht ik geen verder koersdaling, want wie een daling verwacht kan ze beter verkopen en later opnieuw inkopen.
De prijs druk komt grotendeels door de Amerikanen, daar waren de resultaten van de supers niet al te best en mede omdat AD in $ nog redelijk geprijsd was..zijn er veel aandeelhouders aldaar uitgestapt.
AD heeft een prima management en treedt goed op...zie de bestuurswisseling bij Delhaize en de prijsverlagingen in de VS. voor de Amazon actie.
Chiddix
0
quote:

FairValue schreef op 11 september 2017 22:17:

Ongeveer 400 winkels in heel de VS. Das net iets groter dancde Jumbo. Totaal geen concurrent voor AH.

Maar als alle kassa s continue bemand zijn of er nieuwe kassa s bij moeten, maakt het verschil excl thuisbezorging. Gaat over biologische producten. AD zal er niet veel van merken.
@monkeytail
0
Appie heeft een nieuwe reclame actie, route 99, probeert de dure Jos Verstappen reclame af te troeven met artikelen voor 99 cent. Plus supermarkten hadden aanbiedingen voor 1 euro. Dus ook daar concurreren ze op. De oorlog van de supers is begonnen?
zonnedaal
0
Wat Amazon doet noemt men Predatory Pricing. Dmv hoge kortingen de concurrentie uit de markt prijzen. Amazon kan dat betalen, omdat de winst wordt behaald bij andere sectoren vd online retail.
adritromp
0
quote:

zonnedaal schreef op 12 september 2017 08:23:

Wat Amazon doet noemt men Predatory Pricing. Dmv hoge kortingen de concurrentie uit de markt prijzen. Amazon kan dat betalen, omdat de winst wordt behaald bij andere sectoren vd online retail.
zoek voor grap eens op wat voor winst Amazon draait, zo lang houden ze dit niet vol
FlashHenk
0
Grappig dat je in dit draadje precies kunt zien wie long zit in Ahold zonder dat het expliciet gemeld wordt.
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.