Nieuwe duikvlucht vertrouwen Duitse beleggers

Door AFN op 13 augustus 2019 11:14 | Views: 7.461

Nieuwe duikvlucht vertrouwen Duitse beleggers

MANNHEIM (AFN/BLOOMBERG) - Het vertrouwen van Duitse beleggers en analisten in de economie is in augustus sterk gedaald ten opzichte van een maand eerder. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksinstituut ZEW.

De ZEW-index, die het vertrouwen in de komende drie tot zes maanden weerspiegelt, kwam uit op een stand van min 44,1 tegen min 24,5 een maand eerder. Economen hadden in doorsnee op een verslechtering naar een niveau van min 28 gerekend.

Het fors lagere vertrouwen is volgens ZEW-voorzitter Achim Wambach veroorzaakt door de recentste escalatie in het handelsconflict tussen de Verenigde Staten en China, het risico op verdere rentedalingen en de steeds grotere kans op een no-dealbrexit. Die factoren wegen ook op de "toch al zwakke economische groei". "Dit zal waarschijnlijk extra druk leggen op de ontwikkeling van de Duitse export en industriële productie".

Het is de vierde maand op rij dat het beleggersvertrouwen daalt. In juni was ook al sprake van een stevige daling. Toen ging de graadmeter van min 2,1 naar min 21,1.

Reacties

33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
rene l
1
Dit lijkt me ook wel logisch.
De beurzen zijn in een week of 2 zo'n 10% gedaald.
Geen wonder dat het vertrouwen dan ver te zoeken is.
[verwijderd]
1
Wat een gelul allemaal, zeg eens gewoon de waarheid dat Centrale Banken wereldwijd in paniek zijn omdat ze het hele systeem zien instorten..... Ja dat krijg je met die belachelijke geldcreaties en opkoopprogramma.
Dit is het klassieke voorbeeld van alleen de kan naar voor te trappen en niets aan de onderliggende problemen doen.

Mensen ik waarschuw u. De banken gaan cashgeld uitbannen en op het moment ze dat ( natuurlijk onder het mom van crimineel geld ) samen met u fijne regering hebben klaar weten te spelen. Dan gaan banken negatieve rente invoeren. Net als nu de ECB doet bij alle banken die daar geld parkeren. Alles om u te dwingen dat u maar geld blijft pompen in die failliete economie.

Het systeem is kapot en is met geen mogelijkheid meer te repareren. Bereid u maar voor op situaties als in Venezuela maar dan op wereldschaal.
Zonder een nieuw geldsysteem gedekt door goud zal het vertrouwen bij mensen niet meer terugkomen en gaan we situaties zien als in Zimbabwe.

Sinds ik in Okt 2018 vertelde dat Goud weer gaat schitteren ( en dit is nog maar de start ) is goud al met z'n $ 200,- gestegen. Vergelijk je goud met de AEX sinds okt 2018 dan zie je dat goud vele malen betere investering is dan aandelen.... en dit is nog maar het begin.

Nogmaals edelmetalen zullen nieuwe hoogte records gaan breken dat kunnen ze met manipulatie niet langer meer tegenhouden.
Alle markten zijn gemanipuleerd maar de edelmetalen weten zich nu te bevrijden.... Die zijn niet meer tegen te houden. Het groot kapitaal is fors aan het inslaan.
MBO
0
@Itang

Is wel wat doemdenken hoor dat je daar schrijft.
Nu er is zeker een gedeelte waar : geldcreatie om de economie te stimuleren heeft zeker een nut, maar is mijn inziens inderdaad nu niet meer van toepassing.

a) Wat is nodig :
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
b) Wat missen we.
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
c) Wat is de oorzaak hiervan
TRUMP
Deze persoon gooit alles op een hoopje en creëert zo'n chaos dat
niemand nog voluit durft beslissingen nemen.
Gevolg zien we nu vandaag.

Ik zie echt geen andere oorzaak.

het zwaard
0
@Itang: Een nieuw geldsysteem gedekt door goud ?? Waar gaat men dit goud dan vandaan halen ? En als men bij gebrek aan voldoende goud een of ander zeldzame legering neemt i.p.v. de goudstandaard, wat gebeurd er dan met het goud?
[verwijderd]
1
@MBO
Dan ga je maar eens verder verdiepen.

De laatste 10 jaar zijn er meer schulden gemaakt wereldwijd dan in de 100 voorgaande jaren.... dat is niet langer te houden.

Denk je dat het een gezond teken is dat regeringen kunnen lenen en geld toe krijgen van onze pensioenfondsen ?
Wat denk je dat de gevolgen hiervan zijn op onze pensioenen.... juist ja korten van pensioenen. Korten van pensioenen heeft als gevolg dat mensen minder te besteden hebben in een samenleving waar alles zo ongeveer tot het maximum belast is. Mensen gaan gebukt onder de als maar hogere belastingen. Dus gaan we nu terecht komen in een neerwaartse spiraal die alleen met onorthodoxe maatregelen is te beschreiden.

Neem een bedrijf als T-Mobiel dat tot zijn oren in de schulden zit. Heel veel grote Multi-nationaals kunnen niet langer winsten maken omdat ze zich zo diep in de schulden hebben gestoken door het "gratis geld ".
Het systeem is aan zijn einde en de beurzen hebben wereldwijd hun top bereikt en gaan nu neerwaarts. Afgezien van kleine korte oplevingen zal de trend neerwaarts zijn en gaan de beurzen tussen de 70 en 95% verliezen.

Het zal voor het eerst zichtbaar gaan worden voor de gewone mens als Deutsche Bank omvalt en dan het hele systeem mee omvertrekt. Niemand is bij machten om Deutsche Bank te redden !

Stel je toekomst veilig en beleg in edelmetalen. Het grootkapitaal is hier al mee begonnen.
[verwijderd]
0
Er vallen her en der al wat banken om maar dat valt nog niet zo op.
Het zal voor het eerst zichtbaar gaan worden voor de gewone mens als Deutsche Bank omvalt en dan het hele systeem mee omvertrekt. Niemand is bij machten om Deutsche Bank te redden !
[verwijderd]
0
quote:

MBO schreef op 13 augustus 2019 12:20:

@Itang

Is wel wat doemdenken hoor dat je daar schrijft.
Nu er is zeker een gedeelte waar : geldcreatie om de economie te stimuleren heeft zeker een nut, maar is mijn inziens inderdaad nu niet meer van toepassing.

a) Wat is nodig :
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
b) Wat missen we.
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
c) Wat is de oorzaak hiervan
TRUMP
Deze persoon gooit alles op een hoopje en creëert zo'n chaos dat
niemand nog voluit durft beslissingen nemen.
Gevolg zien we nu vandaag.

Ik zie echt geen andere oorzaak.

Eens.
Maar ga dat maar uitleggen aan pro Trump kamp.

Ze vinden het goed wat hij doet en dat de economie vertraagd, daar hebben ze geen boodschap aan.

Alleen, ze klagen dan als pensioen korting doorgevoerd moet worden of waarom NL weer extra belastingen doorvoert.

Vertrouwen gaat omhoog zodra Trump verdwenen is als de 1e grootste clown van de werekd.

Hij had een grote leider kunnen zijn, als hij verdiept had in de wereld economie, valutahandel en handel ansich.

Mensen, die denken "America First", komen altijd bedrogen uit omdat groei en welvaart ontstaat via samenwerking en dialogen.

Pressie werkt niet.
Kijk naar EU..
UK eruit.

BeursVis
0
Er zijn zoveel doemdenkers op deze site. Dit soort teksten over dat de hele economie in elkaar gaat storten wordt al jaren gezegd bij iedere kleine daling. Tot nu toe is dat de afgelopen 10 jaar niet gebeurt.
Nevertrustgovernment
0
Cézan
0
Precies die cocktail van factoren wat er alllemaal op deze planeet ad hand is.
Bijna teveel om op te noemen, nog negatief ook.

EUROPE MARKETS: Cocktail Of Global Risks Sends European Stocks Tumbling

European stocks tumbled on Tuesday as mounting global political risks sent investors rushing to safe havens.

The Stoxx 600 drifted 0.7% lower, while the DAX fell 0.9% as German economic sentiment plunged along with bond yields.

The FTSE MIB continued to be weighed down by political turmoil in Italy as the senate prepares to meet on Tuesday to set a date for a no-confidence vote in the government.

What's moving the markets?

Markets remained nervous over the fragile state of relations between the U.S. and China and the threat of further escalation of the trade war.

Continued protests in Hong Kong, political uncertainty in Argentina and Brexit fears formed an unpleasant cocktail for investors, who moved away from riskier assets.

Singapore downgraded its GDP growth forecast due to knock-on effects from the Sino-American trade war.

European stocks slid on Tuesday following weakness in Asia overnight and a disappointing close on Wall Street on Monday.

Traders took cover in safe haven assets as European bond yields fell to fresh lows, with the 10-year German bund hitting -0.62%, and gold climbed above $1,500 per ounce.

German economic sentiment tumbled in August, according to the closely-followed ZEW survey , well below expectations.

ZEW President Achim Wambach said conditions were likely to get worse for Europe's largest economy.

He said: "The most recent escalation in the trade dispute between the U.S. and China, the risk of competitive devaluations, and the increased likelihood of a no-deal Brexit place additional pressure on the already weak economic growth.

"This will most likely put a further strain on the development of German exports and industrial production."

Which stocks are active?

Henkel (HEN.XE) fell 6.8% after the German consumer goods giant cut its full-year outlook for sales and earnings due to a decline in key industries, including automotive and electronics. The Schwarzkopf shampoo maker also blamed a weak performance in its beauty unit.

Travel operator Tui rose 1.8% as the company stuck to its full-year guidance despite warning the grounding of Boeing 737 Max could cost it up to EUR300 million ($336 million). The firm posted a EUR103.9 million loss in its markets and airlines business in the third quarter, compared with a EUR37.2 million profit the previous year.

www.marketscreener.com/news/EUROPE-MA...
[verwijderd]
0
@BeursVis
Ze hebben alleen de kan voor zich uit geschopt en niet ingegrepen. Ze hebben het nog wat kunnen rekken door "Gratis Geld "te verstrekken. Niemand kon voorspellen hoelang dit spel door idioten voort gezet kon worden.
Het schijnt jou niet wakker te schudden dat ze dit hebben kunnen doen door in 10 jaar tijd meer schulden wereldwijd te creëren dan de 100 voorgaande jaren.
En het schud jou ook niet wakker dat regeringen kunnen lenen en geld toekrijgen. Er is meer dan 14 triljoen dollar aan obligaties die een negatieve rente hebben.

Niemand hoeft mij te geloven. Ga vooral lekker door met beleggen maar ben dan een vent als alles als een kaartenhuis in elkaar stort, ga dan ook niet janken want je was gewaarschuwd maar ja geld maakt blind.
[verwijderd]
0
quote:

Itang schreef op 13 augustus 2019 13:09:

@BeursVis
Ze hebben alleen de kan voor zich uit geschopt en niet ingegrepen. Ze hebben het nog wat kunnen rekken door "Gratis Geld "te verstrekken. Niemand kon voorspellen hoelang dit spel door idioten voort gezet kon worden.
Het schijnt jou niet wakker te schudden dat ze dit hebben kunnen doen door in 10 jaar tijd meer schulden wereldwijd te creëren dan de 100 voorgaande jaren.
En het schud jou ook niet wakker dat regeringen kunnen lenen en geld toekrijgen. Er is meer dan 14 triljoen dollar aan obligaties die een negatieve rente hebben.

Dus ik ben niet de enige, een kind kan zien dat een money for nothing politiek alleen in (linkse) sprookje werkt.
Er schijnt geen greintje verstand te zitten bij de E.U. leiders
en hun linkse aanhang

Deze geldverslinders weten van geen toeten nog blazen, en ik vraag me af wat hebben ze al die jaren gestudeerd, Politieke correctheid, LGBTQ syndrone, Globalisme of Klimaat kolder ?
Ik weet het allemaal niet , maar wel dat iedereen met slechts een boeren verstand ziet dat dit fout gaat !!!
MBO
0
Efkens verder duiden :

De Amerikaanse regering zou een Brexit zonder akkoord met veel enthousiasme steunen. Dat heeft John Bolton, de nationale veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, gezegd na een ontmoeting met de Britse premier Boris Johnson en andere hoge verantwoordelijken van de Britse regering.

Hoe meer kan je je middelvinger opsteken naar al wat ordentelijk is dan bovenstaande repliek...van Bolton...

Nu had ik eigenlijk niet anders verwacht van een land waar men er niet in slaagt om na zoveel dodelijke schietpartijen orde in de chaos te krijgen...
Hoe dom kan men zijn...
BeursVis
0
Dat er genoeg aan de hand is en dat de economie gevaar loopt ben ik echt wel met jullie eens. Alleen dit is al jaren zo, zolang Trump president blijft heb ik er genoeg vertrouwen in.
Cheff
0
quote:

MBO schreef op 13 augustus 2019 12:20:

@Itang

Is wel wat doemdenken hoor dat je daar schrijft.
Nu er is zeker een gedeelte waar : geldcreatie om de economie te stimuleren heeft zeker een nut, maar is mijn inziens inderdaad nu niet meer van toepassing.

a) Wat is nodig :
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
b) Wat missen we.
Vertrouwen en stabiele omgeving om in te werken.
c) Wat is de oorzaak hiervan
TRUMP
Deze persoon gooit alles op een hoopje en creëert zo'n chaos dat
niemand nog voluit durft beslissingen nemen.
Gevolg zien we nu vandaag.

Ik zie echt geen andere oorzaak.

Pertinent oneens.
Waarom heeft Trump het altijd gedaan? Dat is makkelijk.
Want dit is gewoon puur het gevolg van het zwalkende en inmiddels sterk watermakende schip dat EU heet te maken.
Dus de hand moet eerder in eigen boezem worden gestoken.
Heeft Europa ons wel echt gebracht wat we eerder dachten? Of blijkt het toch een groot luchtkasteel waarin we nu reeds onze eigen economie en welvaart straks gaan zien verdwijnen.
Wie het weet mag het zeggen.

Maar nogmaals dat is zeker niet de schuld van een figuur als Trump ook al is die man zeker een verhaal apart.
Cheff
0
quote:

MBO schreef op 13 augustus 2019 13:29:

Nu had ik eigenlijk niet anders verwacht van een land waar men er niet in slaagt om na zoveel dodelijke schietpartijen orde in de chaos te krijgen...
Hoe dom kan men zijn...
Dan doen wij het toch veel beter zonder al dat soort (terreur) aanslagen en dagelijkse steekpartijen en schietincidenten!
Oh wacht.....
HAFC
0
Ik proef een extreem negatieve stemming (extreme fear) op deze site. Meestal een koopsignaal, dichtbij een bodem ?
[verwijderd]
0
quote:

Cheff schreef op 13 augustus 2019 13:52:

[...]

Pertinent oneens.
Waarom heeft Trump het altijd gedaan? Dat is makkelijk.
Want dit is gewoon puur het gevolg van het zwalkende en inmiddels sterk watermakende schip dat EU heet te maken.
Dus de hand moet eerder in eigen boezem worden gestoken.
Heeft Europa ons wel echt gebracht wat we eerder dachten? Of blijkt het toch een groot luchtkasteel waarin we nu reeds onze eigen economie en welvaart straks gaan zien verdwijnen.
Wie het weet mag het zeggen.

Maar nogmaals dat is zeker niet de schuld van een figuur als Trump ook al is die man zeker een verhaal apart.
Zondebok gezocht.
Wat is er voor links nu prettiger dan of Trump of de Joden de schuld te geven.

Dat de EU dictators de Europese economie volkomen hebben verwoest, zal niet snel geaccepteerd worden.

Hoe konden die dwazen, Duitsers , Grieken en Italianen samen voegen, en 1 munt geven, maar links zegt natuurlijk dat we allemaal gelijk zijn
TA=verlies
0
Helemaal eens Cheff!
Ook ik ben geen Trump-adept, maar wel realistisch genoeg om door zijn voorkomen en handelswijze heen te kijken en te zien dat hij bezig is de scheefgroei op veel plaatsen recht te trekken.
Wat betrft de groeiende schuldenberg, deze is onder alle presidenten gestegen, eigenlijk is er geen weg meer terug in een democratie.
[verwijderd]
0
quote:

HAFC schreef op 13 augustus 2019 14:06:

Ik proef een extreem negatieve stemming (extreme fear) op deze site. Meestal een koopsignaal, dichtbij een bodem ?
Als ik kan bijdragen to een betere koers , graag gedaan.
Doe jij dan ook maar een duit in het zakje , of plaats wat mega orders
33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.