'Genoeg keuze ondanks alles-in-éénpakketten' | Beursonline.nl

'Genoeg keuze ondanks alles-in-éénpakketten'

Gepubliceerd op 14 jul 2017 om 20:07 |

KPN (23 nov)

3,001 +0,006 (+0,20%)

AMSTERDAM (AFN) - Het aanbod van alles-in-éénpakketten van bedrijven als KPN en VodafoneZiggo leidt vooralsnog niet tot een gebrek aan concurrentie op de telecommarkt. Dat concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op basis van eigen onderzoek.

Steeds vaker kiezen consumenten ervoor om telecomproducten als vaste telefonie, mobiele telecomdiensten, televisie en internet in één pakket te combineren. Om klanten te paaien wordt door de aanbieders vaak exclusieve content als gratis films, series of sport toegevoegd.

Niet elke aanbieder beschikt echter over zowel een vast als mobiel netwerk. Consumenten die eenmaal een pakket hebben genomen, stappen ook minder snel over. Verder is het vergelijken van prijzen door de pakketten lastiger geworden.

Toch zijn de voordelen volgens de ACM voor consumenten voorlopig groter dan de nadelen. De toezichthouder zal er evenwel op blijven letten dat vergelijken van pakketten niet moeilijker wordt en overstappen niet onnodig ingewikkeld.

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.