Tesla voelt sterke concurrentie op Chinese markt

Door AFN op 17 augustus 2020 08:17 | Views: 14.781

Tesla voelt sterke concurrentie op Chinese markt

PEKING (AFN/BLOOMBERG) - Automaker Tesla voelt de stevige concurrentie op de Chinese automarkt. De Amerikanen zagen het aantal registraties van nieuwe voertuigen op de grootste automarkt ter wereld in juli met bijna een kwart dalen ten opzichte van een maand eerder.

In juli werden 11.456 nieuwe Tesla's geregistreerd, zo blijkt uit de cijfers van Chinese autoriteiten. Deze voertuigen rollen sinds kort uit de zogenoemde Chinese gigafactory van de automaker, die zelf geen maandelijkse cijfers uit China rapporteert. Tesla maakt de laatste tijd werk van het opvoeren van zijn productie.

China is een belangrijk onderdeel van de strategie van Tesla om de verkopen buiten de Verenigde Staten aan te jagen. In China kampt Tesla op de markt voor elektrisch rijden onder meer met de concurrentie van het Chinese NIO en wereldmerken als BMW en Volkswagen.

NIO zag het aantal leveringen in juli verviervoudigen tot ruim 3500 leveringen. Daarbij staat het merk voor de lancering van een nieuw modellen. Ook BMW, Mercedes-Benz en Daimler zetten steeds meer elektrische modellen in de markt.

Reacties

21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
het zwaard
1
Indien die "wereldmerken" die ook nog auto's gaan maken, die 'n stuk goedkoper zullen zijn dan de Tesla's, zal deze laatste nog meer marktaandeel verliezen.
Psv998
0
Kleiner marktaandeel in groeiende markt. De grotere merken maken overeenkomstige verliezen.
MOEdig Voorwaarts
3
JBL_0123
0
Tesla gaat net 20 tot 100x meer wagens moeten maken om hun beurswaarde waar te maken, ze struikelen nu al. Dat belooft...
het zwaard
0
Psv998. Als Twee honden vechten om 'n been loopt het derde er mee heen. Wie is dan de derde hond ?
Studentenrekening
0
Beetje zelfde verhaal als bij Apple. De hele tijd hoor je slechte verhalen over productie cijfers van externe bronnen en dan in het cijfertijd en blijkt dat ze weer records hebben verbroken.

Tesla shorten kan heel lucratief zijn als beleggers het realistisch willen gaan prijzen, zolang dat niet het geval is kan het nog 3 of 4x over de kop.

Tesla heeft btw aangegeven dat ze mogelijk hun software willen delen met andere fabrikanten. Dat zou flink wat inkomsten kunnen genereren.
Gunther
0
quote:

JBL_0123 schreef op 17 augustus 2020 08:51:

Tesla gaat net 20 tot 100x meer wagens moeten maken om hun beurswaarde waar te maken, ze struikelen nu al. Dat belooft...
Het gaat niet alleen om de auto’s maar ook om de batterijen en de software. Desalniettemin lijkt mij de prijs voor dit aandeel veel te fors. Ze moeten de aankomende 4 jaar de winst per aandeel verdubbelen om dan nog een k/w van 50 te hebben.
Koffiekaatje
2
Nio gaat het topaandeel worden, de autos worden geproduceerd met een wisselbare accu, dus geen gedoe met opladen zoals alle Teslaatjes die aan moeten schuiven.
en de actieradius is bijna 800 km
degene die nu 1000 aandelen Nio zou kopen is over 10 jaar miljonair.
[verwijderd]
0
Ik denk eerder dat ze zich helemaal suf lachen om de Chinese markt, ze verdienen er 100en miljoenen mee en de fabriek staat pas net. Sterker nog, volgens mij is hij nog niet eens helemaal af.
[verwijderd]
0
MOEdig Voorwaarts
1
quote:

een uniek alias schreef op 17 augustus 2020 09:58:

en de fabriek staat pas net. Sterker nog, volgens mij is hij nog niet eens helemaal af.
Dat laatste geldt overigens ook voor de meeste Tesla's ten tijde van de feestelijke overhandiging aan aan de nieuwe eigenaar:

electrek.co/2020/06/16/tesla-model-y-...

Zo lang er overheden (zoals de onze) zijn die het brood uit mond van armlastigen steelt (verhoging laag btw-tarief) om met de opbrengst daarvan deze auto's min of meer gratis ter beschikking te stellen aan de "happy few" voorzie ik echter geen grote problemen;)
Mrx77
0
Grote merken maken al jarenlang winst...tesla maakt pas fractionele winst bedoel je...Ze hebben nu alleen een opgeblazen beurskoers
Menno87
1
quote:

een uniek alias schreef op 17 augustus 2020 10:00:

Tesla maakt winst, in tegenstelling tot de grote merken overigens.
Doordat Fiat ze geld geeft de emissie rechten, anders maken ze verlies.
[verwijderd]
0
@uniek alias
winst, jazeker, een heel klein beetje. Alleen niet met verkoop auto's, daar moet vet geld bij.
Alleen met verkopen van vervuilingsrechten aan concullega's wordt geld verdiend. Natuurlijk wil hij software gaan delen. Met die extra inkomsten kan hij hoofd boven water gaan houden.
Idd zeer benieuwd naar ontwikkelingen in verkopen van de verschillende merken.
In Nl is leasemarkt al zo'n beetje verzadigd en privé wordt nauwelijks gekocht; "veuls" te duur. En andere merken beginnen al mee te snoepen.
Gaan het zien. Shorten..... fundamenteel is het screaming short. Realiteit is helaas anders.
Tot nu toe dan.
[verwijderd]
1
quote:

JBL_0123 schreef op 17 augustus 2020 08:51:

Tesla gaat net 20 tot 100x meer wagens moeten maken om hun beurswaarde waar te maken, ze struikelen nu al. Dat belooft...
En daarbij moeten we niet vergeten dat als een westers bedrijf een fabriek bouwt in China, de productie technology daarvan gekopierd wordt naar de Chineese fabrieken. Hiermee wordt de innovatie voorsprong van westerse bedrijven simpelweg vernietigd binnen enkele jaren.
twintrader
0
Ik weet niet hoeveel mensen die aandelen Tesla kopen, ook daadwerkelijk zelf een Tesla rijden.

Ikzelf heb een Tesla S gehad. Vorig jaar dé deur uit gedaan.

Erg tof al die functionaliteit moet ik zeggen, Leuke gadget ook die autopilot. En de acceleratie is ook super. Belangrijkste reden voor aankoop was wel de subsidie (+lage bijtelling). Zonder dat laatste had ik die tesla niet kunnen betalen.

Maar mijn Tesla S had helaas veel mechanische mankementen. In totaal is hij in de 2.5 jaar dat ik hem gereden heb, 9 keer naar de garage terug gemoeten (veelal voor reparatie).

Voor mij nooit meer een Tesla! Ik heb nu weer een Audi. Kwalitatief kan Tesla hier echt niet aan tippen!

Dus.. hoeveel mensen die aandelen Tesla hebben, rijden daadwerkelijk een Tesla????
Petra 60
0
quote:

Koffiekaatje schreef op 17 augustus 2020 09:18:

Nio gaat het topaandeel worden, de autos worden geproduceerd met een wisselbare accu, dus geen gedoe met opladen zoals alle Teslaatjes die aan moeten schuiven.
en de actieradius is bijna 800 km
degene die nu 1000 aandelen Nio zou kopen is over 10 jaar miljonair.
En die aandelen, die koop je waar ...?
In Ch8na of op de Amerikaanse beurs...?
Bij welke brooker?
[verwijderd]
0
In feite is de Chinese markt het land met het grootste consumptiepotentieel ter wereld. Als je me niet gelooft, kijk dan eens naar de jaarlijkse reissituatie en koopkracht van de Chinezen. Daarom willen grote automerken daar auto's verkopen, zoals Tesla.

Uit CNBC-nieuws kunnen: www.cnbc.com/2020/05/11/tesla-model-3...

we zien dat de verkopen vanTesla www.autofun.co.id/mobil/tesla in China dit jaar inderdaad veel zijn gedaald, maar deze epidemie heeft hier ook een aanzienlijke impact op gehad en de verkoop van veel automerken is sterk gedaald.
Dumpert
0
Accu’s wisselen is al eens geprobeerd in ao Israël, compleet geflopt.
Logistiek ook een uitdaging, waar ga je al die accu’s laten onderweg naar je vakantiebestemming in het buitenland?
21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.