Websuper Picnic in zee met Sandd

Door AFN op 18 september 2018 13:12 | Views: 2.977

AMSTERDAM (AFN) - Internetsupermarkt Picnic gaat samenwerken met bezorgbedrijf Sandd. De elektrische boodschappenbezorgwagentjes van Picnic nemen vanaf deze week voor klanten kosteloos hun retourzendingen van webwinkels mee.

Er heeft al een succesvolle proef plaatsgevonden in Amersfoort. Picnic start in samenwerking met Sandd een uitgebreidere service in Utrecht, waarna andere steden snel volgen. De in 2015 opgezette websuper is inmiddels actief op 59 locaties en groeit nog steeds.

Topman Rob Brakenhoff van Sandd is blij met de samenwerking. ,,Op deze slimme manier bundelen we onze krachten én zijn we duurzaam bezig: Picnic haalt de pakketjes met elektrische bezorgwagentjes op bij hun klanten en wij zorgen ervoor dat deze netjes bezorgd worden bij de winkel waar ze vandaan komen.'' Van de samenwerking zijn verder geen financiële details naar buiten gebracht.

Reacties

2 Posts
Toekomstbeeld
0
Alleen retouren. Complex business model met veel communicatie stappen. Van consument naar de winkel "ik wil retourzenden", vd winkel naar Sandd "klant wil pakket opgehaald hebben", van Sandd naar Picnic&consument "pakket moet opgehaald worden & uw pakket wordt opgehaald door Picnic"....en dan moet de consument dat nog maar begrijpen, de zoveelste app!. En dan nog de overdracht van Picnic naar Sandd naar de winkel.

En dit samenwerkingsverband gaat dan weer ten koste vd omzet bij het DHL service punt waar Sandd ook mee samenwerkt en waar de consument zijn/haar retouren kon afgeven ......of is die samenwerking niet zo goed?
[verwijderd]
0
Prima idee, wagentjes gaan vaak leeg op statiegeld na terug dus kunnen net zo goed nog wat vervoeren en op de centrale hub door ssand alles laten meenemen. Ben trouwens zeer tevreden over picnic.
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.