'Altice breidt advertentieplatform uit met Teads'

Door AFN op 21 maart 2017 09:52 | Views: 816

AMSTERDAM (AFN) - Altice breidt met de overname van online advertentiebedrijf Teads zijn eigen wereldwijde reclameplatform uit en zal waarschijnlijk onmiddellijk commerciële en financiële voordelen behalen uit de acquisitie. Dat stelde ING dinsdag in een reactie op de deal.

Volgens ING voegt Altice met Teads een belangrijk component toe aan zijn wereldwijde advertentiestrategie. Teads wordt gewaardeerd op 285 miljoen euro en draaide vorig jaar een omzet van 187,7 miljoen euro. Teads is een markplaats voor online video-advertenties. De overnameprijs is wel deels afhankelijk van bepaalde doelstellingen en de transactie wordt naar verwachting medio dit jaar afgerond.

ING heeft voor Altice een hold-advies. Het aandeel Altice noteerde dinsdag omstreeks 09.45 uur 1,6 procent hoger op 21,02 euro en was daarmee na AkzoNobel de sterkste stijger in de licht positieve AEX.

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.