Musk verwacht 20 miljoen Tesla's per jaar te bouwen vóór 2030

Gepubliceerd op 28 september 2020 13:38 | Reacties: 23

TESLA INC. DL -,001 (26 okt)

351,200 +3,750 (+1,08%)

PALO ALTO (AFN) - Elon Musk denkt dat Tesla voor 2030 jaarlijks 20 miljoen auto's kan maken. De topman van de Amerikaanse maker van elektrische auto's deed zijn uitspraken op Twitter. Het doel is ambitieus, want vorig jaar rolden er 365.000 Tesla's van de band.

Dat laatste onderkent Musk ook. Hij geeft aan dat een "constante uitstekende uitvoering" van het bouwproces daarvoor noodzakelijk is. Mogelijk speelt ook het plan voor een goedkopere, kleine Tesla van 25.000 dollar een belangrijke rol bij het halen van dergelijke getallen. Die auto noemde Musk onlangs voor het eerst.

Musk verwacht verder dat alle automakers samen binnen zeven jaar 30 miljoen elektrische auto's per jaar produceren. Mogelijk is dat ook al in zes of vijf jaar haalbaar, maar dat laatste acht hij onwaarschijnlijk. "Een extra jaar maakt een enorm verschil als het gaat om exponentiële groei."

32 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Dumpert
6
Allemaal leuk en aardig, als in 2021 er een heleboel gerenommeerde merken met betaalbare E-auto’s komen ben ik bang dat Tesla behoorlijk gaat inleveren op het huidige marktaandeel.
muskie
3
Zag laatst een docu hierover, 70% van de kobalt komt uit Congo......mijn maag draaide om. Kunnen we niet wachten op waterstof en willen de groenen (Klaver Jetten)dit nu echt? www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/cong... Dit is maar 1 artikel, en zo staan er legio op het web en kijken we net zo makkelijk de andere kant op.
MartijnN1932
5
20 miljoen auto's
dat is bijna 2x zoveel als heel volkswagen op dit moment produceert.

leuke uitspraak maar wie wordt de afzetmarkt?
tomansky
1
quote:

Dumpert schreef op 28 september 2020 13:54:


Allemaal leuk en aardig, als in 2021 er een heleboel gerenommeerde merken met betaalbare E-auto’s komen ben ik bang dat Tesla behoorlijk gaat inleveren op het huidige marktaandeel.


Dat roept iedereen ieder jaar, maar het tegenovergestelde is waar het marktaandeel stijgt. Dat hadden zelfs de grootste Tesla Bulls niet verwacht (ARK invest).

Wanneer ze ider jaar een groei van 40-50% halen dan is dit doel haalbaar. Tot nu toe hebben ze dit aardig waar kunnen maken.
Trader Bob
4
Het energie net in nederland kan een half miljoen Tesla's snacht's aan de oplader al niet aan..
Sarza
4
quote:

muskie schreef op 28 september 2020 14:02:


Zag laatst een docu hierover, 70% van de kobalt komt uit Congo......mijn maag draaide om. Kunnen we niet wachten op waterstof en willen de groenen (Klaver Jetten)dit nu echt? www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/cong... Dit is maar 1 artikel, en zo staan er legio op het web en kijken we net zo makkelijk de andere kant op.



Goed nieuws "Nieuwe batterijcel van Tesla vrij van kobalt".

www.nu.nl/weekend/6079798/musk-zet-we...
muskie
0
"Tot slot is er geen kobalt meer nodig. Dat is belangrijk aangezien kinderarbeid en slechte arbeidsomstandigheden in veel landen een schaduw werpen over de delving ervan". Benieuwd wanneer de nieuwe "accu" in de auto zit.
Dumpert
2
quote:

tomansky schreef op 28 september 2020 14:06:


[...]

Dat roept iedereen ieder jaar, maar het tegenovergestelde is waar het marktaandeel stijgt. Dat hadden zelfs de grootste Tesla Bulls niet verwacht (ARK invest).

Wanneer ze ider jaar een groei van 40-50% halen dan is dit doel haalbaar. Tot nu toe hebben ze dit aardig waar kunnen maken.


Je hebt hier wel een punt...aan de andere kant zijn er de laatste jaren niet echt concurrerende auto’s op de markt gekomen, en het ziet er naar uit dat dit in 2021/2022 wel gaan gebeuren.

Persoonlijk vind ik Tesla lelijke auto’s om naar te kijken, wel een technologische voorsprong.

Ik wacht op een mooie Duitser met een beter design en vergelijkbare ranges.
pwijsneus
4
quote:

MartijnN1932 schreef op 28 september 2020 14:03:


20 miljoen auto's
dat is bijna 2x zoveel als heel volkswagen op dit moment produceert.

leuke uitspraak maar wie wordt de afzetmarkt?



Het schijnt dat er op Mars nog een wereld te winnen valt....

Jopie1962
1
quote:

Dumpert schreef op 28 september 2020 14:32:


[...]

....

Persoonlijk vind ik Tesla lelijke auto’s om naar te kijken, wel een technologische voorsprong.

Ik wacht op een mooie Duitser met een beter design en vergelijkbare ranges.


Een Duitser met een mooi design ?? ... nee, wacht dán maar op een Italiaan.

En tot die tijd hebben de Duitsers een voorsprong in verouderde technologie.
Larvotto77
5
De beste man heeft weer wat lekkers gerookt?

Tesla wordt in Nederland al links én rechts ingehaald door, voor de
Model 3 -> Kia
Model X -> Audi E-tron
Model S (voor zover deze überhaupt nog verkocht wordt) -> Porsche Taycan

Misschien mbt bereik nog niet op het niveau van Tesla maar wie wilt er nou (zonder subsidie) in zo'n lelijk hok als de Tesla 3 rondrijden?
Andy5
2
het Tesla frustratie lijntje is weer los vandaag ;-). Met name degene die geen Tesla hebben en 'vergeten' zijn de aandelen te kopen :-)).
MartijnN1932
5
quote:

Andy5 schreef op 28 september 2020 15:01:


het Tesla frustratie lijntje is weer los vandaag ;-). Met name degene die geen Tesla hebben en 'vergeten' zijn de aandelen te kopen :-)).


Nee hoor geen haar op mijn hoofd om Tesla aandelen te kopen.
zelfs als ze 20 miljoen autos produceren (wat nooit gaat lukken) (laat staan de verkocht te krijgen 1 op de 4 verkochte auto's op de wereld zou dan een Tesla moeten zijn..)

Leuke grootspraak maar volledig los van enige realiteitszin.
misschien redden ze 2 miljoen maar meer verwacht ik niet

Met betrekking tot het aandeeel dat is heel eenvoudig veel te duur


schubi007
1
Ik denk dat Tesla drijft op drie peilers:
1 - Ketenintegratie
2 - Technische voordelen, motor, batterij etc
3 - Incrementele aanpassing/verbetering van de auto

Op alle drie vlakken zie ik nog geen andere autofabrikanten die Tesla voorbijstreven. Tesla lijkt zijn voorsprong te behalen.

Op dit moment lijken ze voor een groot deel production constraint, dus nog geen reden om prijzen te laten dalen.

Of hij inderdaad 30 miljoen auto's per jaar gaat bouwen ... Steeds meer landen willen naar elektrisch only en Tesla heeft de beste papieren.
Mr sponge
2
Tja, in 2018 gingen ze ook al ca 500.000 Model 3 auto's produceren in hun Giga factory...
Eerst zien dan geloven.
In 10 jaar tijd zouden ze dus nog 36 extra Giga factories bijbouwen?
De vraag naar Model S en X loopt al terug. Model 3 zal die trend ook gaan volgen binnenkort.
Model Y wordt al wel geproduceerd, alleen wordt er heel geheimzinnig gedaan over de aantallen. Waarom?
Ze doen er alles aan om de droom/hype overeind te houden.
kuddedier
1
Jaja exponentieele groei.. in NL iig niet meer.
Voor 2020 laten de verkoopcijfers voor Tesla tot nu toe een halvering zien, kijk maar eens op de Bovag site naar kenteken registraties

1 aug-31 aug 2020 609
1 jan - 31 aug 2020 3.325
1-aug-31 aug 2019 1.178
1 jan - 31 aug 2019 7.819

En deze cijfers zijn voor model 3, de andere modellen worden zo goed als niet meer verkocht hier

SuTrade
0
Is toch duidelijk manipulatie, terwijl hij weet dat het onmogelijk is en concurrenten zijn niet achter meer!
Hij heeft wel een brain van 5/6 jaren verder, maar toch hou ik niet van zijn gedrag !
Koers moet omhoog ... !
Red_
0
quote:

kuddedier schreef op 28 september 2020 15:49:


Jaja exponentieele groei.. in NL iig niet meer.
Voor 2020 laten de verkoopcijfers voor Tesla tot nu toe een halvering zien, kijk maar eens op de Bovag site naar kenteken registraties

1 aug-31 aug 2020 609
1 jan - 31 aug 2020 3.325
1-aug-31 aug 2019 1.178
1 jan - 31 aug 2019 7.819

En deze cijfers zijn voor model 3, de andere modellen worden zo goed als niet meer verkocht hier




en gezien alle extra schulden door de "coronacrisis" gaan de subsidiekranen vanzelf dicht voor dit verlieslaten bedrijf, wat alleen nog bestaat in ruil voor de achterlijke CO2 compensatie coupons die ze verkopen.
R0ME0
0
Hij verwacht dus eigenlijk ook dat de helft van de verkochte E auto's in 2030 ongeveer een Tesla zal zijn met het idee van 20 miljoen auto's produceren en dat hij ook bedoeld dat die ook verkocht worden en dat het totaal aantal na in 7 jaar naar 30 mio voor allemaal na 9 jaar op 40 mio zit.., haal je die 40 mio niet dan wordt het percentage van Tesla nog groter.

Hoe meer Tesla's er rondrijden hoe minder Tesla's er weer gekocht worden, mensen willen zich onderscheiden en gezien het aanbod van vele andere merken wat er juist nu aan komt is dit allemaal wel een zeer zeer zeer optimistische inschatting van Musk.

Daarnaast zou het dan leuk zijn om te weten dat als je dan die 20mio Tesla's maakt in 2030 (wat utopisch hoog lijkt) waarbij ze dus ook nog streven naar een electrische auto van 'slechts' 25.000 dollar (wat voor marge kun je daar nog op maken?) , wat nog steeds heel hoog is tov de goedkopere benzine auto's nieuw, hoeveel winst ga je dan uiteindelijk een keer maken als Tesla en wat zou dan de waardering in 2030 mogen zijn van Tesla??

itwm
1
Hij kan ze wel bouwen maar dat is iets anders als verkopen. Ik hoef die Amerikaanse troep niet.
32 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.