Bestuurder Arcelor: heffing Trump niet slecht

Door AFN op 31 mei 2019 08:25 | Views: 12.100

Bestuurder Arcelor: heffing Trump niet slecht

PARIJS (AFN) - De importheffingen op staal die president Donald Trump vorig jaar heeft ingevoerd, waren geen gek idee. Dat zegt financieel topman Aditya Mittal van staalgigant ArcelorMittal in een interview met de Franse krant Les Echos.

Donald Trump voerde vorig jaar importheffingen van 25 procent in op staal uit China, maar ook uit de Europese Unie en andere bondgenoten. "Ik denk dat hetgeen hij heeft gedaan voor staal, niet slecht is", zegt Mittal daar nu over. De grote problemen zitten volgens hem in China. Dat land voerde de productiecapaciteit voorbije jaren veel harder op dan de wereldwijde vraag rechtvaardigde. Prijsdumping is volgens de financieel bestuurder het gevolg.

ArcelorMittal, 's werelds grootste staalproducent, voelde dat ook in zijn resultaten. Die verslechterden in het eerste kwartaal aanzienlijk, waardoor de staalgigant sneed in zijn Europese productiecapaciteit.

Mittal roept de Europese Unie daarom andermaal op "druk te zetten op China om de productiecapaciteit terug te schroeven". Daarnaast wil hij Europese importheffingen waarbij rekening wordt gehouden met de kosten die staalproducenten in het handelsblok maken voor de vermindering van CO2-uitstoot.

Reacties

21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Niet slecht? Niet slecht? Daarom is de koers zeker in een jaar tijd gehalveerd.....
De Dow Jones heeft momenteel nog maar 5% ten opzichte van haar hoogtepunt verspilt. Als dit handelsconflict helemaal uit de hand loopt, belanden we straks nog in een wereldwijde recessie. Dan is er helemaal geen vraag meer naar staal en is Arcelor terug bij af.
suskewiet
2
Europa zal te laat wakker worden .
Ze zijn bezig met postjes te verdelen en dat kan nog maanden aanslepen .
Dat is prioriteit .
Voor dit Europa hebben we gestemd
suskewiet
0
Niet verkopen ,denk aan de toekomst in India
Europa dwingt arcelor maar ze willen dit niet begrijpen .
suskewiet
0
Arcelor doet moeite genoeg om het co2 te verlagen en krijgen het deksel op de neus van Europa .
Mijn Vriend
0
De Indier denkt aan twee zaken; zijn staal, en altijd China vs India. Maar dat Trumpsankties en Trumpheffingen het gehele sentiment verpesten komt niet bij hem op.
Peak
1
"Ëuropa" wordt bestuurd door bedrijven. Die maken daar de dienst uit, niemand anders. Deze bedrijven willen zaken doen met China. China vraagt in ruil invloed op bedrijven/ infrastructuur en het delen van kennis, zowel met en zonder medewerking (want de communicatie verloopt ook over Chinese lijnen). Ondertussen investeert China ook sluw hun winst en koopt beetje bij beetje Africa op (mijnen met zeldzame metalen tbv defensie en industrie) terwijl "Europa" zit te vergaderen over het plaatsen van meer windmolens met bijbehorende subsidiekraan. Want je moet het toch ergens over hebben waar de kiezer zich in herkent? De oplossing voor de huidige en komende malaise is te vinden in het beteugelen van de macht van Europese en US multinationals. Laat ze eens normaal belasting betalen. Dan komt de samenleving en de middenstand weer tot leven en kan er weer aan goede gezondheidszorg worden gedacht en politie op straat en komt er weer een gezonde demografische ontwikkeling op gang. China richt zich voortaan lekker op zijn interne markt, geen last meer van. Als de kip daar op is verkopen we duur de technologie om een kip in een week tijd 3x zo groot als een normale kip te laten groeien. Dan hoeven we die rotzooi tenminste niet zelf meer op te vreten en blijft de Chinees lekker in zijn eigen land. En Europa kan met US zaken blijven doen. De obese multinationals moeten dus op flink dieet om uiteindelijk veel langer te leven. Het is een illusie om met een strak centraal geleid werelddeel zaken te blijven doen als een stelletje losgeslagen ceo's die alleen maar op korte termijn poen willen zien en worden uitgespeeld door Xi de dompteur. Dat gaat niet lang goed zoals we nu kunnen zien. Dit vergt nogal wat doortastend optreden van visionaire wetenschappers en politici met verstand van zaken. Tsja, we kennen een paar politici die zeggen zelf al: ga voor visie maar naar een brillenzaak. Of gewoon: daar heb ik geen verstand van. En weer een ander maakt zn tijd op met heen en weer reizen en collega's te betasten en te zoenen op de werkvloer voor de camera. En daar komen ze mee weg want ze zijn in dienst van bedrijven die ze blijven steunen omdat ze kritiekloos en inhoudloos zijn. Ze komen hiermee weg omdat de kiezer allang niet meer stemt omdat de desbetreffende politici zeggen dat Europa helemaal niet zo belangwekkend is.. Degenen met een baan en kinderen en weinig tijd stemmen allang niet meer. Vraagt u het maar eens om u heen. De 40% die nog wel gaat brengt veelal een anti-stem uit. En stemt daarmee op een partij die zelf niet zou kunnen regeren. De overige 60% stemt dus zonder te stemmen op de prak die er al zit. Tikkie somber allemaal maar ik denk dat mensen zich weer wat moeten verenigen en de macht terug moeten halen van de individuele bedrijven. En vervolgens veel minder naief zaken doen. Is er een alternatief? Dat zou kunnen liggen in het draaien van de centraal geleide economie van China naar een vrije markteconomie. Dat land is echter een maatje te groot voor een regime change operatie van US lijkt me. Kiest u maar..
suskewiet
0
China is inderdaad sluw .
Mijnen in Africa zonder mensen rechten .
China is geen land meer dat in ontwikkeling is .
Er zijn rechten en plichten .
Amerika heeft ook fouten ,maar liever het regime van Amerika dan China .
Iedereen mag kiezen .
[verwijderd]
2

Dan maar voor China.

Amerika zoekt altijd ruzie en is geen betrouwbare partner.
Hebben jaren de boel besodemieterd.
2007 vergeet ik niet.
Huiseigenaren daardoor in de problemen.
Aanval op Irak was illegal. Daardoor heksenketel met Syrie, iran enz..

We zijn zo geindoctrineerd, dat wij vergeten hoe Amerikanen opereren.

Wij betalen miljarden voor hun producten, waardoor zij in luxe baden. Je vindt het normaal om 1200 euro te betalen voor een telefoon en dat bedrijf grootste is van de wereld.
Je nooit afvragen hoe zij aan die winsten komen ??.. omdat wij sukkels, dit allemaal betalen en zij hebben miljarden op de balans staan.

Oh ja, steekpenningen... Shell doet dat echt niet. Zij zijn zo betrouwbaar en integer.

Het is ons VOC petje weer.

Geef anderen de schuld en vergeet even voor gemak hoe Amerika en Europa rijk zijn geworden en hoeveel wij hebben verloren.

320 miljard aan de Grieken, banken gered omdat Amerika zo nodig derivaten moest verkooen en banken onderling even de rente en valutabepaalde.
Dat is 1 grote bende en wij doen het af, met ach de Chinezen zijn erger.

Afrika, zuid amerika, azie zijn minder gegroeid maar eisen nu hun deel.

En met onze VOC petje staan wij het niet toe.

Jaja.... ligt nooit aan de kolonisten.

[verwijderd]
1

Mittal.....

Weer politiek correctheid.

Want ja.... wie kritiek uit op Amerika en die homo (sapien) krijgt het 10x keihard terug.

In Europa hebben wij angsthazen die Amerika te vriend wil houden.
Wat hebben zij bijgedragen aan de wereldorde ???

Ja vette winst, maar ondertussen loopt armoede op, verkoop van wapens gaat stug diir en worden oorlogen gefinancierd.
2019... nog steeds oorlog in de wereld.

Je vraagt je af....

Hoe en waaaaaarr komen die wapens vandaan.
Syrie, eritrea, oeganda...

Er is geen fabriek, geen eten, geen economie...maar kogels, wapens dat is er wel.

Zolang Trump aan de macht is en wij angsthazen, dan zal er niks veranderen.

Vind het goed als de gasten uit Rusland, China, Iran en N-Korea gewoon durven ipv kont likken zoals Europa.

Want gevaar ligt nu bij Amerika.
Zijn ze niet eens met jouw stijl en politiek en handel, dan voeren ze gewoon een oorlog uit.

Mittal kiest nu partij voor de gek omdat de belangen groter zijn.

Maar met deze uitspraak, krijgt Mittal geen voet aan de grond meer bij de chinezen.

China voerde de productie op omdat ze bezig waren om 3000 km per dag wegen net en bruggen te bouwen. Al gekeken hoe shenzen en hongkong nu is aangesloten ??

Mittal miste vele projecten in China en zullen spijt krijgen.

Je moet de veroorzaker durven aan te pakken.
Welke Europese land heeft Amerika aangepakt omdat Am. Banken nep producten verkochten ? want de FED heeft lopen slapen.

Maar ja, zo werkt ons recht systeem.
Verkracht je een vrouw als dader, dan krijgt de vrouw de schuld omdat zij erom vroeg.

Daders worden beschermd.

objectief
2
quote:

Knight V schreef op 31 mei 2019 10:51:

Mittal.....

Weer politiek correctheid.

Want ja.... wie kritiek uit op Amerika en die homo (sapien) krijgt het 10x keihard terug.

Je verhaal raakt kant noch wal;"Amerika en die homo", gekker kan niet.
Probeer eerst nuchter te worden.
suskewiet
1
Green span ,Obama en Cilton hebben inderdaad een slecht beleid gevoerd .
Is dit de schuld van Trump ?
Mijn Vriend
0
quote:

Peak schreef op 31 mei 2019 10:00:

"Ëuropa" wordt bestuurd door bedrijven. Die maken daar de dienst uit, niemand anders. Deze bedrijven willen zaken doen met China. China vraagt in ruil invloed op bedrijven/ infrastructuur en het delen van kennis, zowel met en zonder medewerking (want de communicatie verloopt ook over Chinese lijnen). Ondertussen investeert China ook sluw hun winst en koopt beetje bij beetje Africa op (mijnen met zeldzame metalen tbv defensie en industrie) . Kiest u maar..
Hollow, wat China in Afrika doet mogen ze samen met die landen daar zelf weten, it takes two to tango.. Het is iets meer wat de Yanks daar sinds WOII hebben gedaan; Ethiopie mocht wat mais (corn) hebben van de VS want dat hadden ze toch teveel en hielpen daarmee hun eigen boeren; er ging in al die jaren geen enkele irrigatiebuis naar toe.... En het in leven roepen van Zuid Soedan is ook al zo'n doorslaant succes... De EU hoeft helemaal niet te kiezen tussen China en de VS, maar nu dat de VS van het padje af is kan de EU beter zijn eigen plan trekken, wat dankzij Ossi Merkel wel (te) laat is.
objectief
0
quote:

suske wiet schreef op 31 mei 2019 12:01:

Green span ,Obama en Cilton hebben inderdaad een slecht beleid gevoerd .
Is dit de schuld van Trump ?
Onder Obama was de economische voortuitgang in de eerste 2 jaar groter dan onder Trump (ondanks dat T. de belastingen van de rijken minimaliseerde en de schuld toren hoog deed stijgen); s.v.p. eerst inlezen en dan reageren.
Febo85
1
Ik vertrouw de familie Mittal voor geen meter . Laksmi zit in de raad van bestuur bij Goldman Sachs.
www.goldmansachs.com/our-firm/leaders...
Dan weet je het wel. De grootste oplichtersbank aller tijden welke ook innig samenwerkt met Dumbo Trumps zijn imperium.
www.iexprofs.nl/Nieuws/477501/Donald-...
Dan weet je dat Mittal de kant van USA MOET kiezen...
De verkeerde keuze van de fam. Mittal. Dat gaat ze nog berouwen...
finance2u
0
quote:

Febo85 schreef op 31 mei 2019 12:41:

Ik vertrouw de familie Mittal voor geen meter . Laksmi zit in de raad van bestuur bij Goldman Sachs.
www.goldmansachs.com/our-firm/leaders...
Dan weet je het wel. De grootste oplichtersbank aller tijden welke ook innig samenwerkt met Dumbo Trumps zijn imperium.
www.iexprofs.nl/Nieuws/477501/Donald-...
Dan weet je dat Mittal de kant van USA MOET kiezen...

Wat een onzin. Alle staalbedrijven zakken, heeft niks met mittal zelf te maken
De verkeerde keuze van de fam. Mittal. Dat gaat ze nog berouwen...

[verwijderd]
0
quote:

suske wiet schreef op 31 mei 2019 12:36:

Obama heeft China teveel toegegeven .
Je brengt het alsof China een knechtje is van de VS.
Peak
0
Ik ben blij te lezen dat men de oogkleppen afdoet in deze discussie mbt het kwaad dat VS verspreid heeft om aan de macht te blijven. Ik schat Trump in als iemand die inmiddels doorheeft dat Europa de VS net zo wantrouwt als andere werelddelen. Hij gooit het land nu dus maar eens dicht en vraagt om een bijdrage voor zijn legeronderhoud. Onze feestende, zoenende politici met hun kop in het zand en hun achterste dus omhoog interesseerde het tot nu toe geen moer omdat hun achterban (de multinationals) nog steeds hun geld makkelijk kunnen verdienen zonder belasting te betalen. Multinationals worden wat onrustiger inmiddels, ze moeten partij kiezen door de handelsspanningen. Nu worden politici wakker en leiden de boel af met krankzinnige millieu inspannningen om in contact te blijven met de burger. Nu moet echter worden doorgepakt en moeten de multinationals worden aangepakt en belast. Laten we zeggen vooral als zij hier (vuil) produceren of gezondheid inperken door gebruik van hun over gemarketingde rotzooi. Heel concreet: onze europese jeugd wordt met giftige hamburger reclame vernield (30% obese) terwijl er geen belastinginkomen tegenover staat om de gezondheidszorg overeind te houden. Dat is een eindig model wat mij betreft. En naar de chinees ga ik ook niet meer, de porties worden steeds kleiner voor meer geld. Ik wil potver#$^^$$ lekkere hollandse stamppot van een plaatselijke boer die gewoon zn belasting betaalt. En verder geen pottenkijkers in mijn internet data. Niet Chinees en niet Amerikaans. Lekker oprutte met zn allen en een muur om Brussel. Het is mooi weer, tijd voor n ouwerwetse revolutie ! Power to the people...
(ps: ik ben geeneens een communist, ik ben het gewoon zat)
Bangizwe
0
Knoght V : Wat vertel jij allemaal voor onzin, de aanval op Irak was illegaal. Hebben die moslims, hunnen, perzen, moren......ooit toestemming gevraagd om hier binnen te vallen ? Het zit daar gewoon overal vol met terroristen. En daar moet je niet mee onderhandelen.
21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.