Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven

Door AFN op 31 juli 2020 11:59 | Views: 7.225

Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM moet op een bepaald moment nieuwe aandelen uitgeven om de crisis te doorstaan. Dat zei financieel topman Frédéric Gagey in een conference call met analisten. Zij vroegen hem onder andere hoe het luchtvaartconcern leningen van de Nederlandse en Franse overheid verwacht terug te betalen.

Door de coronacrisis zag Air France-KLM in het tweede kwartaal bijna de gehele passagiersstroom wegvallen, nadat reisbeperkingen internationaal reizen onmogelijk hadden gemaakt. De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie leed een verlies van 2,6 miljard euro op een sterk gedaalde omzet.

Zowel Nederland als Frankrijk heeft een aandelenbelang van circa 14 procent in Air France-KLM. De Nederlandse regering gaf bij de aankondiging van 3,4 miljard euro steun, in de vorm van directe leningen en kredietgaranties, al aan dat een kapitaalinjectie door aandeelouders de meest logische optie voor vervolgsteun is. Frankrijk zegde dit jaar al een steunpakket ter waarde van 7 miljard euro toe.

De Franse Bruno Le Maire verklaarde tegenover televisiezender CNEWS al dat hij "alles zal doen" om Air France te behouden voor Frankrijk. Daarbij is een kapitaalverhoging niet uitgesloten, zei staatssecretaris Agnés Pannier-Runacher interview met radiozender LCI,

Reacties

24 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Mike010
0
Ja precies, lekker slim om van te voren aan te kondigen en wachten tot het op 1€ staat?
[verwijderd]
1
En er zullen waarschijnlijk maar twee aandeelhouders zijn die aandelen bij willen kopen; en vanmorgen nog: nee, geen nationalisatie!

Maar daar draait het uiteraard wel op uit
Kees1
3
Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.

Alternatief zou zijn dat de Staat KLM zonder meer failliet laat gaan. Dat zou mijn voorkeur hebben. Het kost de belastingbetaler dan niets. De Belgische overheid heeft dat met Sabena ook gedaan. De Zwitserse overheid deed dit ook zo.
En Brussel, Zurich, Geneve zijn nog steeds per vliegtuig bereikbaar. Een ander neemt die rol gewoon over.
twintrader
3
regel 1 in best-practices als CEO:

NOOIT aankondigen dat je een emmissie van aandelen wilt gaan doen in de toekomst, terwijl op dat moment de koers op het laagste niveau ooit staat!
@iPlof
0
Had men direct aan het begin van de crisis moeten doen, net als Norwegian Air. Nee ipv daarvan 3 maal daags overleggen met de politiek en nu op een gehlaveerde koers beurswaarde net 1,5 miljard nog geld ophalen.. Stel men haalt 2 miljard op, dat geld is in 6 weken op.
@iPlof
0
quote:

Knife Catcher schreef op 31 juli 2020 12:42:

En er zullen waarschijnlijk maar twee aandeelhouders zijn die aandelen bij willen kopen; en vanmorgen nog: nee, geen nationalisatie!

Maar daar draait het uiteraard wel op uit
Nog 1 x wat geld uit de markt halen, dan dubbele nationalisatie en aandeel is foetsie, uit de handel genomen op 0. ik denk het ook.
Mike010
0
De staat en aandelen ..
met Abn AMRO ook al zo’n ramp..
Hadden ze rond de 25€ kunnen verkopen met een klein verlies..
Nu nog maar rond de 5€ waard.

1x raden wie dat betaald...
[verwijderd]
0
Waarde aandelen KLM is nul euro.
Het is zinloos om genoteerd te blijven.
Maak er inderdaad een staatsonderneming van.
Voor aandeelhouders zoals jij en ik valt er niks te verdienen, nu niet nooit niet.

De luchtvaart is altijd al een marginale business geweest.
gbakl
0
Volume
4.042.171 stelt dus heel weinig voor, gezien de impact van vandaag.

pakt mogelijk zelfs lager uit dan de omzet gisteren.
misschien kan Elders nog wat knuppels vinden om in het akelig stille
hoenderhok te gooien.
WijHetVolk
0
quote:

twintrader schreef op 31 juli 2020 12:54:

regel 1 in best-practices als CEO:

NOOIT aankondigen dat je een emmissie van aandelen wilt gaan doen in de toekomst, terwijl op dat moment de koers op het laagste niveau ooit staat!
Of je hebt geen van plannen voor een emissie en hoopt hiermee wat twijfelaars te kunnen overtuigen om toch maar te kopen. Alles wat ze nu binnenhalen is gratis ivm aankomende faillissement en/of nationalisatie
Porscheknakker
0
Als je nu gaat shorten, dan kun je de aandelen terugkopen aan de emissiekoers, die uiteraard een heel stuk lager is dan de huidige koers.
Of moet ik dit anders zien ?
josti5
0
War een eikels daar, bij KLM.
Zij hebben daar blijkbaar geen flauw benul (meer) van wat een beursgenoteerde onderneming is.
Met Air France nog eens als blok aan het been...
Welke zot gaat daar nog geld in steken???
TA=verlies
0
Wie die aandelen gaat kopen is me een raadsel. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat gaan kopen...
Mijn Vriend
0
Bewust aandelen uitgeven met een negatieve waarde a) is dat wettelijk toegestaan en b) na negatieve rente krijgen we dan ook noteringen met negatieve koersen, het zal ff wennen zijn, maar is gewoon onderdeel van het nieuwe normaal.
Sukh Baatar
0
quote:

frankvl schreef op 31 juli 2020 14:58:

1x raden wie dat betaalt... O O O mensen, denk aan Uw Nederlands!
Mike010 = MAVO niveau
geobeo
0
quote:

Kees1 schreef op 31 juli 2020 12:53:

Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.
Een soort communisme dus?

En dan in de media anti-China propaganda ons strot ingeduwd krijgen... Over hypocriet gesproken.
geobeo
0
quote:

Kees1 schreef op 31 juli 2020 12:53:

Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.
En nog iets: wat zijn precies de onderdelen die de staat zou willen hebben bij KLM?

Het is een vliegmaatschappij. Die niet mag vliegen en enorme kosten heeft. Wat is daar in godsnaam het rendabele onderdeel van?

We weten allemaal dat het inderdaad zo zal gaan, maar wat hebben we daar in godsnaam aan als maatschappij/volk?!

Ben benieuwd of we maandag/dinsdag de 0,50 gaan zien voor KLM.
24 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.