Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Beurscompetitie Europa 2017

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
ffff
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 juni 2017 13:50:

[...]
Gut, gie geleuft het zelf?
Uw database, uw zelfbenoemde Madam, is oneindig, voller zelfs dan die van CP??

Ga fietsen, liefst met een e-bike. Als het over jaarrendementen gaat, denk ik dat u door de bomen het bos niet meer ziet. U weet veel, maar ik denk dat u geen enkel bedrijf echt kent.

Met alle respect, Marique.

Beperkte dijkbewaking,

Het valt mij op dat je regelmatig van die vreemde rare oprispingen hebt. Ik weet niet of je het weet of beseft, maar Marique post HIER al zo'n kleine 20 jaar de meest fantastische postings aangaande BELEGGINGEN.

Je moet , Beperkte dijkbewaking, toch eens beter je geheugen gebruiken, voordat je van die rare, totaal onbegrijpelijke oprispingen krijgt en in een posting plaatst.

JIJ hebt afgelopen 20 jaar werkelijk nog niet één procent aan beleggingspostings geplaatst, onderbouwd, jarenlang, dan de betrouwbare forumbezoekster Marique.

Schandalige posting van jou, maar vooral wat mij betreft; Wat bezielt zo'n Beperktedijkbewaking ineens? Haalt hij bezoekers door elkaar? Verwart hij bezoekers?

Peter
marique
0
HOLLANDS GLORIE

WEEK 24


@hirshi weer terug op het kwartaalpodium, ten koste van @ved.
Verder geen of geringe verschuivingen.

Arme @leonardus65 met de drie grootste koersdalers in zijn mandje.

Gemiddelde van alle deelnemers blijft ver achter op aex/amx/ascx.

Toelichting op de modellen:
- meest gekozen (>5): aandelen die door tenminste 5 deelnemers werden gekozen.
- keuze 0: aandelen die door geen enkele deelnemer werd gekozen.
- keuze X: aandelen die niet op de keuzelijst van @Coldplay staan/stonden.
- high alfa/low beta: bron Financieel Dagblad
- hoog dividend/lage k/w: idem
- iSh quality value: bron factor etf's van iShares.
- groei dividend + eigen vermogen versus koers: variant van k/w ratio.
- winst voor belasting versus koers + vreemd vermogen: idem

Bijlage:
[verwijderd]
0
Week 24

Gunther, flosz en maliqun eindigen in de groene cijfers in een overwegend rode week. Artomo, A_A en CP zien een goed week resultaat verloren gaan door neerlands' grootgrutter.

De techno aandelen herstellen aan het einde van de week waardoor Nobahamas zijn achterstand eerder deze week op Bianchi omzet in winst.

Bijlage:
leonardus65
0
Het niet wisselen is me slecht bevallen, kan bijna niet slechter. En nu staat het zo laag dat het waarschijnlijk alleen maar omhoog kan. (met die gedachte heb ik wel slechte ervaringen, alles kan naar 0). Had Greenyard in het vizier, maar die is al flink gestegen dit jaar. Misschien Van der Velde..., we zullen zien.
[verwijderd]
1
De volgende overzichten zijn bijgewerkt

- totaal stand deelnemers ytd
- portefeuilles deelnemers
- beste/ slechtste aandelen
- sector rendementen (totalen)
- grafieken (large/mid/small etf, rend% super sectoren, rend% modellen)
- totaal rend% modelportefeuilles
- portefeuilles modellen

Bijzonderheden

1:4 split Liberbank
afsplitsing Essity (Tena Lady) van Svenska Cellulosa (SCA-B)
Deutsche Wohnen, Vonovia, TAG Immobilien, Deutsche Euroshop omgelabeld van Financial Services naar Real Estate Investment & Services
62 nieuwe aandelen in sector overzichten

te doen
- rendementen per sector

www.aandelenfabriek.nl

nobahamas
0
quote:

marique schreef op 16 juni 2017 14:49:

ach so
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het rijtje afmaakt.
Misschien een mooie ruil tegen Acomo in de portefeuille.
boersengefluester.de/kws-saat-halt-si...
rene l
4
Noba zet de sokken er in en zet zijn achtervolger op ruim een fietslengte afstand en is uit het zicht van het peloton.

Ik vertrouw het niet en heb het donkerbruine vermoeden dat hij via Marktplaats een e-bike op de kop getikt heeft waarvan hij eigenhandig door middel van sjoemel-software de toerenbegrenzer gesaboteerd heeft, het is gewoon geen zuivere koffie.

Zelf moet ik niets van vehicles die door een accu aangedreven worden hebben, op jaarbasis fiets ik gemiddeld een slordige 6000 kilometers en met m'n auto die op benzine loopt leg ik ook ongeveer dezelfde afstand af.
Heel sporadisch verplaats ik mij wel eens per spoor, ik raak dan meestal al snel het spoor bijster.
Mensen verklaren mij wel eens voor gek, dit is min of meer ook zo, maar fietsen is goedkoop, je verplaatst je snel in een stad, je hebt altijd een gratis parkeerplek, en ook niet onbelangrijk, het is voor mij een middel om mijn onderbuik enigszins in control te houden, deze heb ik gewoon nodig voor de beurs.

Ik heb ook grote twijfels of electrische auto's in ons druk bevolkte de toekomst gaan worden, het is hier heel anders dan in Noorwegen wat relatief dun bevolkt is en ik zie gewoon vele beren op de weg.

Kijk eerst eens naar e-bikes, ik ken mensen die er op durven te rijden, ze klagen gewoon dat na een jaar of 3 de accu in capaciteit afneemt, en als deze vervangen moet worden kost het ze een flink aantal ribben uit hun lijf.
En wat denk je van mensen die 10-hoog in een flatgebouw wonen met 100 medebewoners, je hebt dan aardig wat laadpalen nodig of een wel hele lange verlengkabel.
Je tank volgooien met benzine tijdens een bezoek aan een benzinestation kost je hooguit 5 minuten, maar wat als je in de winter met strenge vorst met een lege accu komt te staan.
Voor een particulier is het nu niet lonend en onbetaalbaar, en met een 2e handse die waarschijnlijk zeer goedkoop zal zijn moet je waarschijnlijk een nieuwe accu aanschaffen tegen een prijs die je helemaal niet wilt weten, goedkoop zal duurkoop zijn, de afschrijving is gewoon extreem.

Is het overigens echt wel zo milieuvriendelijk, in accu's zitten giftige metalen die ergens ver onder niet al te beste omstandigheden gedolven worden, waar laten we dit afval later en wie geeft ons de garantie dat er geen tekort zal komen aan deze metalen waardoor de prijs de spuigaten uit gaat lopen.
Voor olie zie ik dit probleem juist niet, er zit nog zat in de grond en ik verwacht dat de prijs de komende jaren juist nog zal gaan dalen.

Kijk ook eens naar Fastned de uitbater van laadpalen langs de snelwegen, vorig jaar een omzet van een slordige twee en een halve ton, recent hebben ze weer voor een 7 miljoen aan obligaties uitgezet tegen een absurde rente, ik vergelijk het maar met een Grieks broodje schuifkaas, lenen om andere leningen af te lossen, een soort piramidespel in wording, of zie ik iets over het hoofd.

Trendwatchers geven aan dat de volgende stap de volledig autonoom rijdende auto zal zijn.
Allemaal in een Google auto, het enige wat je zelf nog mag bepalen is de kleur en de enige optie die je aan kunt kruisen is een ingebouwde biertap.
Willen we dit wel, 's morgens allemaal instappen en je door de ochtendspits in de stad begeven met fietsers die geen richting aangeven en alle verkeersregels negeren.
Ik zie het nu al met de jeugd, ze rijden op het navigatiesysteem en hebben werkelijk geen flauw benul meer van op welke snelweg ze rijden of waar ze precies zijn en zien niets meer van de omgeving.

Wat is er leuker dan om samen met de wegenkaart af en toe ook eens een binnendoor weggetje te nemen en je laten te verrassen met wat je ziet.
Ik hoor het nu al bij dorpen waar rondwegen liggen, de horeca is er niet blij mee omdat vele toevallige passen hun links laten liggen.

Het was met het weekje wel weer op de beurs, je kunt er geen peil op trekken, en het is een kwestie van eten of gegeten worden.

Verder is het prima weer, ik ga nog lekker even buiten zitten en trek een blik open en steek er één op met een Swedish Match.
Misschien dat het Noorderlicht wat later vanavond al waar te nemen is.

www.youtube.com/watch?v=ELtpTBf-pMU
nobahamas
0
Ab-tje voor René-tje
Mooi verhaal Rene 1, zoals vanouds.
En ik ben het helemaal met je eens, autonoom rijden zal het er niet leuker op maken.
Ik trek er regelmatig op uit met de lokale motorclub waarbij de meeste lol gevonden wordt in het zelf sturen, en we begeven ons ook vaak buiten de gebaande paden.
De overgang van fossiele aangedreven motoren naar elektrische zie ik in het vervoer wel snel gebeuren, en zeker wanneer dit voor de consument financieel aantrekkelijk is.

nobahamas
0
In dit proces zie wel enige vergelijking met de vorming van het nieuwe kabinet:
Vaak wordt de VVD het motorblok genoemd in de vorming van een nieuw kabinet.
De vervuilende verbrandingsmotor, met uitsluiting van de tweetaktmotor (PVV).
Mocht deze motor geen chassis kunnen vinden, dan gaat deze motor niet rijden.
Maar plots verschijnt er een alternatief aan de horizon, en wel aan de linkerkant, met uitsluiting van die vieze motor.
Het zou zomaar mogelijk zijn dat een schonere motor gaat regeren omdat hier wel een goed chassis bij gevonden kan worden...
nobahamas
1
René ziet beren op de weg, en ik ben op zoek naar de manier hoe een koe een haas vangt, en dat alles bij beperkte dijkbewaking.
Ondertussen verlaagt onze Europese democratie haar normen en waarden tot het niveau van de Hoekse twisten:
De één na grootste partij wordt buitengesloten, en om een meerderheid te vinden wordt steun gezocht bij de kleinste partijen, noem maar de randdebielen.

In "Great" Brittain is waarschijnlijk een meerderheid gevonden om te kunnen regeren.
Abortus, het homo-huwelijk, en euthanasie worden waarschijnlijk geschrapt uit het boekje van democratisch verworven normen bij deze coalitie.
Beperktedijkbewaking
3
quote:

marique schreef op 16 juni 2017 14:49:

ach so
Weet niet wat je met je bijlage wilt zeggen, maar excuus. Het was idd een oprisping van mij (zoals ffff het uitdrukt).
Mogelijk de eeuwige strijd tussen echte FA beleggers en 'kwantitatieve beleggers', zoals jij hetzelf geloof ik wel eens noemde?

Hoe dan ook, excuus.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

ffff schreef op 16 juni 2017 15:01:

[...]
Beperkte dijkbewaking,

Het valt mij op dat je regelmatig van die vreemde rare oprispingen hebt. Ik weet niet of je het weet of beseft, maar Marique post HIER al zo'n kleine 20 jaar de meest fantastische postings aangaande BELEGGINGEN.

Je moet , Beperkte dijkbewaking, toch eens beter je geheugen gebruiken, voordat je van die rare, totaal onbegrijpelijke oprispingen krijgt en in een posting plaatst.

JIJ hebt afgelopen 20 jaar werkelijk nog niet één procent aan beleggingspostings geplaatst, onderbouwd, jarenlang, dan de betrouwbare forumbezoekster Marique.

Schandalige posting van jou, maar vooral wat mij betreft; Wat bezielt zo'n Beperktedijkbewaking ineens? Haalt hij bezoekers door elkaar? Verwart hij bezoekers?
Peter
Ik concentreer me inhoudelijk op enkele fondsen waarbij ik in de desbetreffende forums regelmatig zeer onderbouwde posts plaats. Ook in sectoren waar jij (volgens eigen zeggen) zwaar in zit.
Voor de rest moet ik je deze keer gelijk geven...

Beperktedijkbewaking
0
quote:

rene l schreef op 17 juni 2017 23:20:

Noba zet de sokken er in en zet zijn achtervolger op ruim een fietslengte afstand en is uit het zicht van het peloton.

Ik vertrouw het niet en heb het donkerbruine vermoeden dat hij via Marktplaats een e-bike op de kop getikt heeft waarvan hij eigenhandig door middel van sjoemel-software de toerenbegrenzer gesaboteerd heeft, het is gewoon geen zuivere koffie.

Zelf moet ik niets van vehicles die door een accu aangedreven worden hebben, op jaarbasis fiets ik gemiddeld een slordige 6000 kilometers [das veul] en met m'n auto die op benzine loopt leg ik ook ongeveer dezelfde afstand af. [das weinig]
Heel sporadisch verplaats ik mij wel eens per spoor, ik raak dan meestal al snel het spoor bijster. [Breek me de bek niet open. Ik pleit al jaren voor asfalteren van de spoorlijnen, zodat gelede snelbussen er ook gebruik van kunnen maken, van city-center naar city-center. Werktuigbouwkundigen verzinnen wel iets waardoor vrachttreinen 's nachts over die zelfde banen kunnen gaan.]
Mensen verklaren mij wel eens voor gek, dit is min of meer ook zo, maar fietsen is goedkoop, je verplaatst je snel in een stad, je hebt altijd een gratis parkeerplek, en ook niet onbelangrijk, het is voor mij een middel om mijn onderbuik enigszins in control te houden, deze heb ik gewoon nodig voor de beurs.

Ik heb ook grote twijfels of electrische auto's in ons druk bevolkte de toekomst gaan worden, het is hier heel anders dan in Noorwegen wat relatief dun bevolkt is en ik zie gewoon vele beren op de weg. [Wat leert Noorwegen ons? Goedkope hydro-energie?]

Kijk eerst eens naar e-bikes, ik ken mensen die er op durven te rijden, ze klagen gewoon dat na een jaar of 3 de accu in capaciteit afneemt, en als deze vervangen moet worden kost het ze een flink aantal ribben uit hun lijf.
En wat denk je van mensen die 10-hoog in een flatgebouw wonen met 100 medebewoners, je hebt dan aardig wat laadpalen nodig of een wel hele lange verlengkabel. [En de stalling is in die flats meestal niet gelijkvloers. Een e-bike is echt zwaar, sjouw die maar eens omhoog langs een fietsgoot.]
Je tank volgooien met benzine tijdens een bezoek aan een benzinestation kost je hooguit 5 minuten, maar wat als je in de winter met strenge vorst met een lege accu komt te staan.
Voor een particulier is het nu niet lonend en onbetaalbaar, en met een 2e handse die waarschijnlijk zeer goedkoop zal zijn moet je waarschijnlijk een nieuwe accu aanschaffen tegen een prijs die je helemaal niet wilt weten, goedkoop zal duurkoop zijn, de afschrijving is gewoon extreem.

Is het overigens echt wel zo milieuvriendelijk, in accu's zitten giftige metalen die ergens ver onder niet al te beste omstandigheden gedolven worden, waar laten we dit afval later en wie geeft ons de garantie dat er geen tekort zal komen aan deze metalen waardoor de prijs de spuigaten uit gaat lopen. [Terechte vraag, dat vraag ik mij ook af bij de Tesla's van deze wereld.]
Voor olie zie ik dit probleem juist niet, er zit nog zat in de grond en ik verwacht dat de prijs de komende jaren juist nog zal gaan dalen.

Kijk ook eens naar Fastned de uitbater van laadpalen langs de snelwegen, vorig jaar een omzet van een slordige twee en een halve ton, recent hebben ze weer voor een 7 miljoen aan obligaties uitgezet tegen een absurde rente, ik vergelijk het maar met een Grieks broodje schuifkaas, lenen om andere leningen af te lossen, een soort piramidespel in wording, of zie ik iets over het hoofd.

Trendwatchers geven aan dat de volgende stap de volledig autonoom rijdende auto zal zijn.
Allemaal in een Google auto, het enige wat je zelf nog mag bepalen is de kleur en de enige optie die je aan kunt kruisen is een ingebouwde biertap. [Geloof er niks van. Op z'n hoogst in 2030 gaan we iets van SDC zien.]
Willen we dit wel, 's morgens allemaal instappen en je door de ochtendspits in de stad begeven met fietsers die geen richting aangeven en alle verkeersregels negeren.
Ik zie het nu al met de jeugd, ze rijden op het navigatiesysteem en hebben werkelijk geen flauw benul meer van op welke snelweg ze rijden of waar ze precies zijn en zien niets meer van de omgeving.
[Niet de jeugd alleen. Weet jij hoe de A59 precies loopt? Of waar de A4 begint en eindigt? Of de nieuwe A9?]

Wat is er leuker dan om samen met de wegenkaart af en toe ook eens een binnendoor weggetje te nemen en je laten te verrassen met wat je ziet.
Ik hoor het nu al bij dorpen waar rondwegen liggen, de horeca is er niet blij mee omdat vele toevallige passen hun links laten liggen. [dan komen e-bikers dus van pas.]

Het was met het weekje wel weer op de beurs, je kunt er geen peil op trekken, en het is een kwestie van eten of gegeten worden.

Verder is het prima weer, ik ga nog lekker even buiten zitten en trek een blik open en steek er één op met een Swedish Match.
Misschien dat het Noorderlicht wat later vanavond al waar te nemen is.

www.youtube.com/watch?v=ELtpTBf-pMU
En pas op voor de momentele hoge zonkracht, hè?

hirshi
0
quote:

rene l schreef op 17 juni 2017 23:20:

Noba zet de sokken er in en zet zijn achtervolger op ruim een fietslengte afstand en is uit het zicht van het peloton.

Ik vertrouw het niet en heb het donkerbruine vermoeden dat hij via Marktplaats een e-bike op de kop getikt heeft waarvan hij eigenhandig door middel van sjoemel-software de toerenbegrenzer gesaboteerd heeft, het is gewoon geen zuivere koffie.

Zelf moet ik niets van vehicles die door een accu aangedreven worden hebben, op jaarbasis fiets ik gemiddeld een slordige 6000 kilometers en met m'n auto die op benzine loopt leg ik ook ongeveer dezelfde afstand af.
Heel sporadisch verplaats ik mij wel eens per spoor, ik raak dan meestal al snel het spoor bijster.
Mensen verklaren mij wel eens voor gek, dit is min of meer ook zo, maar fietsen is goedkoop, je verplaatst je snel in een stad, je hebt altijd een gratis parkeerplek, en ook niet onbelangrijk, het is voor mij een middel om mijn onderbuik enigszins in control te houden, deze heb ik gewoon nodig voor de beurs.

Ik heb ook grote twijfels of electrische auto's in ons druk bevolkte de toekomst gaan worden, het is hier heel anders dan in Noorwegen wat relatief dun bevolkt is en ik zie gewoon vele beren op de weg.

Kijk eerst eens naar e-bikes, ik ken mensen die er op durven te rijden, ze klagen gewoon dat na een jaar of 3 de accu in capaciteit afneemt, en als deze vervangen moet worden kost het ze een flink aantal ribben uit hun lijf.
En wat denk je van mensen die 10-hoog in een flatgebouw wonen met 100 medebewoners, je hebt dan aardig wat laadpalen nodig of een wel hele lange verlengkabel.
Je tank volgooien met benzine tijdens een bezoek aan een benzinestation kost je hooguit 5 minuten, maar wat als je in de winter met strenge vorst met een lege accu komt te staan.
Voor een particulier is het nu niet lonend en onbetaalbaar, en met een 2e handse die waarschijnlijk zeer goedkoop zal zijn moet je waarschijnlijk een nieuwe accu aanschaffen tegen een prijs die je helemaal niet wilt weten, goedkoop zal duurkoop zijn, de afschrijving is gewoon extreem.

Is het overigens echt wel zo milieuvriendelijk, in accu's zitten giftige metalen die ergens ver onder niet al te beste omstandigheden gedolven worden, waar laten we dit afval later en wie geeft ons de garantie dat er geen tekort zal komen aan deze metalen waardoor de prijs de spuigaten uit gaat lopen.
Voor olie zie ik dit probleem juist niet, er zit nog zat in de grond en ik verwacht dat de prijs de komende jaren juist nog zal gaan dalen.

Kijk ook eens naar Fastned de uitbater van laadpalen langs de snelwegen, vorig jaar een omzet van een slordige twee en een halve ton, recent hebben ze weer voor een 7 miljoen aan obligaties uitgezet tegen een absurde rente, ik vergelijk het maar met een Grieks broodje schuifkaas, lenen om andere leningen af te lossen, een soort piramidespel in wording, of zie ik iets over het hoofd.

Trendwatchers geven aan dat de volgende stap de volledig autonoom rijdende auto zal zijn.
Allemaal in een Google auto, het enige wat je zelf nog mag bepalen is de kleur en de enige optie die je aan kunt kruisen is een ingebouwde biertap.
Willen we dit wel, 's morgens allemaal instappen en je door de ochtendspits in de stad begeven met fietsers die geen richting aangeven en alle verkeersregels negeren.
Ik zie het nu al met de jeugd, ze rijden op het navigatiesysteem en hebben werkelijk geen flauw benul meer van op welke snelweg ze rijden of waar ze precies zijn en zien niets meer van de omgeving.

Wat is er leuker dan om samen met de wegenkaart af en toe ook eens een binnendoor weggetje te nemen en je laten te verrassen met wat je ziet.
Ik hoor het nu al bij dorpen waar rondwegen liggen, de horeca is er niet blij mee omdat vele toevallige passen hun links laten liggen.

Het was met het weekje wel weer op de beurs, je kunt er geen peil op trekken, en het is een kwestie van eten of gegeten worden.

Verder is het prima weer, ik ga nog lekker even buiten zitten en trek een blik open en steek er één op met een Swedish Match.
Misschien dat het Noorderlicht wat later vanavond al waar te nemen is.

www.youtube.com/watch?v=ELtpTBf-pMU
Prachtig!
Werkelijk superieur! Als vanouds.
AB
DurianCS
0
Door een vriendelijk duwtje van @nobahamas ben ik tot voortschrijdend inzicht gekomen en heb ik weer enige oude koeien uit de sloot gevist. Dit geeft de volgende inzet voor het volgende kwartaal.
DurianCS/IBAB/DIREN/JD/GAM/BRE/BSS/ELN/REY/GEN/VWS
2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
865,36  0,00  0,00%  18 apr
 Germany40^ 17.751,90 -0,48%
 BEL 20 3.826,58 0,00%
 Europe50^ 4.919,39 -0,35%
 US30^ 38.013,46 0,00%
 Nasd100^ 17.548,80 0,00%
 US500^ 5.049,25 0,00%
 Japan225^ 38.001,71 0,00%
 Gold spot 2.387,33 +0,33%
 EUR/USD 1,0639 -0,04%
 WTI 82,08 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +11,51%
JUST EAT TAKE... +5,71%
Air France-KLM +4,18%
FASTNED +3,00%
RANDSTAD NV +2,65%

Dalers

Pharming -9,63%
ASMI -6,10%
Avantium -6,01%
PostNL -5,84%
TomTom -3,31%