TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
tatje
8
W schreef: daarbij is de mens van nature een stronteigenwijs individu

Dat is dus een waarheid als een koe, zal ook voor mij gelden en dat is een stukje zelfkennis.

Iedereen wil de huidige koers ophangen aan het management en de gemiste kansen.

Een soort housekeeping noemde Harold Goddijn niet bij de eerste 10% emissie aandelen voor algemene doeleinden, maar bij de 2e 10% voor fusies en overnames, de toevoeging EN/OF STRATEGISCHE ALLIANTIES.

Het woord Strategische allianties is bij mijn weten nog nooit op een AVA van Tom Tom gebruikt, 2017 was de eerste keer.
Bij mij gaan dan alle bellen rinkelen.

Mijn mening: die toevoeging STATEGISCHE ALLIANTIES was niet toevallig en een soort housekeeping.

We hebben een nieuwe poetsvrouw en die poetst onder het fornuis,is nooit gebeurd en dat zetten we dus in het poetsregelement, logisch toch.
Aanpassing van housekeeping :-)

Ik geloof dus niet in toevalligheden en ook niet in de smoes housekeeping.

Tom Tom kan dus 10% aandelen uitgeven voor algemene doeleinden met een voorkeur.
Tom Tom kan dus ook nog een strategische alliantie toestaan en aan bv Bosch 10% vd aandelen verkopen op rond de 9.

Voor mij kan het niet anders, dan dat eerst een strategische alliantie a 10% gaat plaatsvinden en misschien nog een algemene van 10% met toewijzing.

Grootste kanshebber Bosch.

De koers zal dan omhoog gaan en mogen.

Daarna volgen nog strategische allianties, zo niet, dan blijft Tom Tom te klein en komt er iemand met heel diepe zakken en blaast het TT verhaaltje tenminste voor mij, uit.

Soms is de kracht: herhaling.

Maar iedereen kent zo ongeveer ieders mening.
Iedereen zoekt ook, die dingen op om zijn mening te bevestigen of te versterken.

Ga mooi wachten op ECHT nieuws !

Maar: daarbij is de mens van nature een stronteigenwijs individu .

Geldt ook voor mij !

Velen geloven niet meer, maar blijven, stel je voor ze winnen de finale toch.

AVA, och ik bedoel AVE :-)

Beperktedijkbewaking
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 22 juni 2017 22:54:

Heeft TT de open TLC (Traffic Light Control) al gecommuniceerd als nieuw product? Maarten deelde zoiets mee op de ITS.
Is gerelateerd aan een breder programma, Ertico TM 2.0, gestart in 2015.
"The TM 2.0 concept focuses on enabling vehicle interaction with traffic management plans and procedures."
Daar was op de vorige ITS in Glasgow al een bijdrage over, met een TomTom-medewerkster als mede-auteur. Ze noemen drie pilot cases. Over de Nederlandse pilot:

On the A58 motorway between Eindhoven and Tilburg 34 WiFi-P beacons have been placed as part of the Shockwave traffic jams A58 Motorway project. On top of this an IT infrastructure containing open connecting interfaces and data enhancers is been available to enable service providers to roll out traffic services over the whole road section. The Traffic Innovation Centre in Helmond, an experimental and development area within the South Netherlands traffic centre was founded to facilitate the transition to TM 2.0. The A58 Motorway is being managed from this traffic centre. The main goal of providing TM 2.0 services for the A58 Motorway is to subdue traffic jam shock waves.
...
Service providers already receive the actual state of the lane signs at the gantries of the A58 Motorway to take into account with the information to deliver to the road users.

The exchange of TMPs will be the next step. Road authorities and service
providers in the Netherlands have agreed to make data from Traffic Management systems to them open and available for service providers as regards Road Works, Location reference, Maximum Speed, the requested time to solve an incident, Traffic Management plans, Parking data,
Data from Traffic Light Controllers, Data from bikes, Blue wave (bridges) [3].


[verwijderd]
1
Wat wil je nou eigenlijk zeggen tatje? Schrijf toch eens een normaal verhaal man.
Gijsie
0
quote:

Natte krant schreef op 23 juni 2017 10:41:

www.linkedin.com/groups/4731574/47315...

www.cnbc.com/2017/05/23/ford-panickin...

Losse flodders als je het mij vraagt.
Die statistieken zijn al een tijdje bekend. Maar nu viel mij op dat BMW eigenlijk foutloos rijdt. 638 miles driven en 638 miles disengagement.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 23 juni 2017 08:57:

Voor wie Tier-1 namen wil oefenen:
app.wiwo.de/unternehmen/auto/bosch-co...

Volgende week overhoring!
Faurecia (nummer 10 op de lijst) is grotendeels van PSA.
Het kleinere Schaeffler is via moeder Elisabeth en zoon Georg Schaeffler weer zwaar gelieerd aan Continental, waarvan ze grootbezitters zijn.

Gelukkig wordt het dit weekend wat koeler en zijn de beurzen rustig. Kan je mooi nog wat oefenen -;)
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 23 juni 2017 08:03:

[...]
Ik denk persoonlijk dat TomTom voor die markt relatief minder te bieden heeft dan voor de "long range" HD-maps. Een initiële kaart opbouwen in enkele steden is voor meerdere partijen mogelijk. En de exacte oppik- en afzetpunten is iets wat bijvoorbeeld UBER zelf doet en niet aan TomTom overlaat. Parking is minder relevant. Wellicht dat wel de realtime update/emergency laag nog lol kan hebben van speciale TomTom expertise.

Met name voor China, met een combinatie van enorme vervuilingsproblemen en ongekende mogelijkheden tot dwingende regelgeving, zou wel eens HET land kunnen worden waar dit grootschalig geïntroduceerd gaat worden, beginnend ergens tussen 3-5 jaar van nu.
Klopt, er zijn straks meerdere partijen die per stad alles in kaart gaan brengen en dan de dienst uitrollen. Uber met Baidu tegen Didi met Apple tegen Lyft met Google. Echter, de autobouwers laten zich niet zomaar afslachten en dat zie je nu dus al door de aangekondigde projecten van PSA en Bosch/Mercedes. Daar liggen mijns inziens dan ook de kansen.

TomTom past prima tussen een consortium van Bosch/Mercedes om in 2020 een zelfrijdende taxi te maken (techniek, auto's en mapping). Het liefst op basis van gelijkwaardigheid, maar dat zal wel niet realistisch zijn. 2020 is al heel snel en gezien de sneltreinvaart waarin de sector zich begeeft, kan niemand zich vertraging permitteren.

Ik heb overigens Bosch en Daimler een e-mail gestuurd met de vraag wat voor mapping supplier wordt gebruikt voor dat project (gezien de nauwe banden van Bosch met TomTom en dat Daimler een belang heeft in Here). Bosch zei dat ik dat aan Daimler moest vragen en Daimler heeft geen reactie gegeven. Was te verwachten.
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 23 juni 2017 10:41:

www.linkedin.com/groups/4731574/47315...

www.cnbc.com/2017/05/23/ford-panickin...

Losse flodders als je het mij vraagt.
Deze lijst vind ik wel boeiend:

Waymo: 635,867 miles driven, 5,127 miles/disengagement
GM/Cruise: 9,668 miles driven, 34 miles/disengagement
Nissan: 4,099 miles driven, 28 miles/disengagement
Bosch: 983 miles driven, 0.6 miles/disengagement
Mercedes: 673 miles driven, 2 miles/disengagement
BMW: 638 miles driven, 638 miles/disengagement
Ford: 590 miles driven, 196 miles/disengagement
Tesla: 550 miles driven, 3 miles/disengagement

had laatst ook zoiets gemaakt, maar hier staat ook bij hoe vaak er moet worden ingegrepen.

Bosch kan niet eens 1 mile rijden voor ze moeten ingrijpen. Dat is niet erg goed nieuws voor hoe goed hun technologie op dit moment is.

Mercedes en Tesla doen het (gelukkig) net zo slecht. BMW komt hier wel goed uit de lijst.
[verwijderd]
0
Is in het verleden al over gediscussieerd. Lijstje zegt weinig tot niets omdat volstrekt onduidelijk is wat er wordt getest en met welke sensoren en technologie aan boord.
Als je een auto volpropt met voor miljoenen aan technologie en dan met 30km per uur rondjes laat rijden in een gecontroleerd/beperkt gebied dan doe je het een stuk beter dan wanneer je een korte test uitvoert met bijvoorbeeld 1 sensor.
[verwijderd]
0
Voorlopig draai ik zelf wel aan het wiel. Stel je voor. Rij ik naar de golf heb ik op het stadionplein al een aanrijding. Direct naar VUMC voor een pleister. Das toch geen werken zo op deze manier.
[verwijderd]
4
De Amerikaanse autofabrikanten werken ook met ride hailing firms als uber en lyft.

GM + Lyft en GM + UBER
www.google.nl/amp/amp.timeinc.net/for...
www.google.nl/amp/s/amp.businessinsid...

Ford overweegt zelf te doen, maar ziet zich ook als leverancier Lyft/Uber
www.google.nl/amp/s/amp.businessinsid...
www.google.nl/amp/s/amp.theguardian.c...

En TomTom is niet alleen leverancier aan UBER maar wordt ook genoemd als partner van de Amerikaanse autofabrikanten die niets met HERE te maken willen hebben...

America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm. www.economist.com/news/business/21723...
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 23 juni 2017 11:32:

Is in het verleden al over gediscussieerd. Lijstje zegt weinig tot niets omdat volstrekt onduidelijk is wat er wordt getest en met welke sensoren en technologie aan boord.
Als je een auto volpropt met voor miljoenen aan technologie en dan met 30km per uur rondjes laat rijden in een gecontroleerd/beperkt gebied dan doe je het een stuk beter dan wanneer je een korte test uitvoert met bijvoorbeeld 1 sensor.
Dat ben ik niet met je eens, hoeveel KMs je kunt rijden tot je moet ingrijpen vind ik zeker wel iets zeggen.

En hoeveel en welke sensoren je gebruikt maakt denk ik ook niet zoveel uit.

Stel je auto heeft voor twee ton aan tech, maar die is wel in staat compleet autonoom te rijden (in tegenstelling tot de concurrent die alleen een auto wil bouwen met een veel langere kostprijs).

Die auto kun je makkelijk verkopen aan elk taxi bedrijf waar de lonen hoog genoeg zijn (dus zeg overal in europa en amerika). Daarnaast worden al die sensoren enz ook steeds goedkoper, dus als je met een berg aan sensoren tot level5 kunt komen. Dan kun je genoeg auto's verkopen (robot taxis) om de prijs naar beneden te krijgen en ook consumenten versies kunt aanbieden.
[verwijderd]
1
quote:

vCalker schreef op 23 juni 2017 11:08:

Ik heb overigens Bosch en Daimler een e-mail gestuurd met de vraag wat voor mapping supplier wordt gebruikt voor dat project (gezien de nauwe banden van Bosch met TomTom en dat Daimler een belang heeft in Here). Bosch zei dat ik dat aan Daimler moest vragen en Daimler heeft geen reactie gegeven. Was te verwachten.
Strakke actie. Ik meen mij overigens een eerdere reactie van @BoschGlobal op deze vraag te herinneren waarin zij aangaven voor dit project niet met TomTom te werken maar met HERE, maar dat ze wel intensief samenwerken met TomTom, tot hun tevredenheid. Of woorden van die strekking. Overigens geldt natuurlijk door de NDS-standaard: wat niet is, kan nog komen. En de samenwerkingen kunnen ook nog eens per laag verschillen.

Zo hoorde ik toevallig laatst ook een signaal in mijn kennissenkring hier in het Eindhovense dat er nog steeds TomTom-tests lopen voor Mini. Ik kon moeilijk doorvragen zonder deze persoon in problemen te brengen, maar opvallend vond ik het wel. Was ook nog een dame, dus dan doe je dat al helemaal niet ;-). Het ging om recent testwerk.

Opvallend, maar niet onverwacht. Natuurlijk houden alle partijen meerdere routes open. Niemand kan zich permitteren om volledig fout te gokken.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Als er zo verschrikkelijk veel samenwerkingsverbanden zijn..
Dan moeten er contracten volgen met Eurootjes...
Daar kan HG dan toch niet omheen blijven draaien...dan kunnen de kleine beleggers geen goede beleggingsbeslissingen nemen....de grote wel. Die weten het namelijk !
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 13:05
Koers 5,600
Verschil -0,130 (-2,27%)
Hoog 5,725
Laag 5,600
Volume 107.402
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733