Ahold « Terug naar discussie overzicht

Ahold-Delhaize naar de 26 euro in 2017.

17.330 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 ... 863 864 865 866 867 » | Laatste
tomtesteron
0
Net gelezen op de tijd:

"Delhaize lanceert stadsmoestuin op dak supermarkt"

Delhaize, onderdeel van het concern Ahold Delhaize, komt met een aardige nieuwigheid. Op het dak van de supermarkt in Elsene is een stadsmoestuin ingericht die wordt verzorgd door de firma Vestaculture. De helft van de moestuin is in open lucht, de helft onder glas. De geteelde groenten zullen onmiddellijk na het oogsten worden verkocht in de supermarkt Delhaize Boondael. Als het pilootproject een positieve evaluatie krijgt, wil Delhaize het concept mettertijd ook toepassen in andere supermarkten.
T.overdose
0
Leuk, past helemaal in sustainable business model van AD.
Natuurlijk ook goed voor "de beleving" van de consument. (toverwoord voor Millennials :-)
[verwijderd]
0
In mijn woonplaats is het platte dak van de AH helemaal bedekt met zonnepanelen die je
indertijd Kon kopen/huren...
[verwijderd]
0
Ben positief op Meneer Albert, de winkels in Amsterdam, die ik bezoek, zijn goed georganiseerd, alles aan de zere dure kant, maar er zijn hordes klanten die daar maling aan hebben, vandaag bescheiden positie genomen. OOK
als bescherming tegen geopende shorts elders
Het Amazon gevaar bestaat m.i. niet
Fred 62
0
quote:

murc schreef op 18 oktober 2017 17:52:

Ben positief op Meneer Albert, de winkels in Amsterdam, die ik bezoek, zijn goed georganiseerd, alles aan de zere dure kant, maar er zijn hordes klanten die daar maling aan hebben, vandaag bescheiden positie genomen. OOK
als bescherming tegen geopende shorts elders
Het Amazon gevaar bestaat m.i. niet

Alles is duur in Adam.
k / v
1
Carrefour werkt aan plannen voor thuismarkt

Carrefour, de grootste supermarktketen van Frankrijk, presenteert voor het einde van het jaar plannen om de verkopen op de thuismarkt op te krikken.
Op de thuismarkt kampt de keten met sterke concurrentie. Ook prijsdalingen van fruit en groente eisen er hun tol.

De verkopen in Frankrijk lagen in het derde kwartaal op vergelijkbare basis 0,9 procent lager dan een jaar eerder. De totale omzet van Carrefour ging juist met 0,5 procent omhoog, tot 21,9 miljard euro.

Volgens de vakbonden denkt Carrefour eraan om de situatie op te lossen door bijvoorbeeld meer winkels op zondag open te doen. Ook zouden diverse grote 'hypermarkten' overgedaan worden aan franchisers.

''Er wordt hard gewerkt. Heb nog een paar weken geduld'', is alles dat financieel directeur Matthieu Malige nu nog kwijt wilde. Hij en topman Alexandre Bompard zijn recent aangetreden.

Carrefour was vroeger jarenlang verreweg de grootste speler voor de dagelijkse boodschappen in Frankrijk. Maar het marktaandeel is de laatste jaren flink geslonken, onder meer door de komst van budgetketens als Lidl.
[verwijderd]
5
quote:

k / v schreef op 18 oktober 2017 21:48:

Carrefour werkt aan plannen voor thuismarkt

Carrefour, de grootste supermarktketen van Frankrijk, presenteert voor het einde van het jaar plannen om de verkopen op de thuismarkt op te krikken.
Op de thuismarkt kampt de keten met sterke concurrentie. Ook prijsdalingen van fruit en groente eisen er hun tol.

De verkopen in Frankrijk lagen in het derde kwartaal op vergelijkbare basis 0,9 procent lager dan een jaar eerder. De totale omzet van Carrefour ging juist met 0,5 procent omhoog, tot 21,9 miljard euro.

Volgens de vakbonden denkt Carrefour eraan om de situatie op te lossen door bijvoorbeeld meer winkels op zondag open te doen. Ook zouden diverse grote 'hypermarkten' overgedaan worden aan franchisers.

''Er wordt hard gewerkt. Heb nog een paar weken geduld'', is alles dat financieel directeur Matthieu Malige nu nog kwijt wilde. Hij en topman Alexandre Bompard zijn recent aangetreden.

Carrefour was vroeger jarenlang verreweg de grootste speler voor de dagelijkse boodschappen in Frankrijk. Maar het marktaandeel is de laatste jaren flink geslonken, onder meer door de komst van budgetketens als Lidl.

We kijken nu al uit naar je aan en verkoop momenten. Echt te spannend iedere dag weer.
Wat zal K/V (achteraf) doen.
k / v
0
quote:

DatzegIk schreef op 18 oktober 2017 22:16:

[...]

We kijken nu al uit naar je aan en verkoop momenten. Echt te spannend iedere dag weer.
Wat zal K/V (achteraf) doen.

w e ?
=
ik gaf van te voren aan wat ik zou doen (*
niet zomaar wat (achteraf) zeggen
eerst (wat terug) lezen
gaarne geen insinuaties
=

*)
wat ik niet meer ga doen
geen o r d e r s maar u i t v o e r i n g e n
[verwijderd]
3
WE Ja!!

Overigens grappig om te zien hoe jij je bericht 10x aanpast in 10 minuten.

Sta je niet achter wat je steeds zegt?
k / v
0
dat heb je als alles precies/goed/juist moet zijn
als o n t w e r p e r opgeleid
=
geeft ook aan dat jij dus 10x klikt

l e u k
[verwijderd]
0
Naar mijn mening zou dit bedrijf PICNIC wel eens een serieuze bedreiging kunnen zijn voor AHOLD.
Zij begrijpen als organisatie wel hoe ze online succesvol boodschappen kunnen leveren van Distri naar Consument. Dit in tegenstelling tot AHOLD zelf, die nog steeds moeite heeft om online de boodschappen aan de man te brengen.

De hyperambitieuze online supermarkt Picnic haalt € 100 miljoen op bij vier Quote 500-families om in de komende drie jaar uit te breiden naar tientallen Nederlandse steden. 'We maken in iedere stad waar we uitbreiden binnen een half jaar winst, het bewijs is er dat het kan. Nu gaan we écht groeien.'
Na drie jaar proefdraaien in eerst Amersfoort, daarna Utrecht en Almere, wil bezorgsupermarkt Picnic de rest van Nederland veroveren. Daartoe haalt het een gulle € 100 miljoen euro op bij. het geld komt van vier investeringsfondsen in handen van Quote 500 families.

Drie ervan zaten al in Picnic en hebben bijgestort: het fonds Hoyberg van Dick Hoyer (Quote 500 nr. 14 met € 1,2 miljard), Finci van Okke en Bouke van der Wal (nr.481 met € 56 miljoen), en De Hoge Dennen van De familie de Rijcke (familielijst nr. 3 met € 2 miljard). Daar is nu het NPM Capital van de familie Fentener van Vlissingen aan toegevoegd.

Met de investering willen de mannen achter Picnic - Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, ex-Albert Heijn marketingdirecteur Bas Verheijen en Michiel Muller, die we natuurlijk kennen van Tango, Routemobiel en Fashiolista - hun bedrijf in hoog tempo in Nederland uitbreiden.

Het geld hebben ze overigens nog niet op hun rekening staan: 'Ons plan strekt zich over de komende drie jaar uit en daarmee komen ook de stortingen gefaseerd door,' vertelt Muller als we hem vragen hoe het plan er uit ziet. 'Waar we eerst gaan starten is afhankelijk van of we een plek vinden om onze autootjes neer te zetten, en van de onderhandelingen met de desbetreffende gemeentes.'

De eerstvolgende gemeentes waar de 'autootjes' - zoals de mannen hun elektrische bezorgvehikels noemen - door de straten gaan rollen zijn Delft, Leidschendam, Voorburg, Ede en Veenendaal. Over de rest van de plannen blijven ze wat onduidelijk, maar deze slide tijdens de persbijeenkomst vanmorgen geeft een goed idee:



slide-picnic


De mannen zeggen met hun ervaringen in Amersfoort, Utrecht en Almere voldoende bewijs te hebben dat het concept in Nederland werkt: 'In iedere stad waar we uitbreiden maken we binnen half jaar winst. En in Amersfoort hebben we de online bezorgmarkt zelf opgebouwd: die bedroeg eerst 1% en is er nu 5% van de boodschappenbestedingen. Van die 5% hebben wij driekwart in handen. We kunnen nog heel veel verder groeien.' De totale supermarktomzet in Nederland was afgelopen jaar €34,8 miljard. Picnic draaide afgelopen jaar €30 miljoen omzet, dit jaar wil het naar €100 miljoen.

Picnic is een bezorgsupermarkt die helemaal via een app werkt: je selecteert je boodschappen en ze worden op een vast moment bij je afgeleverd. Dat laatste doen ze zowel gratis als met elektrische karretjes. Verheijen claimt dat ze 20.000 producten (als in SKU's, varianten) aanbieden en dat ze, omdat ze geen winkels bezitten, tegen de laagste prijzen aan zouden bieden. De producten betrekken ze voor een groot deel via inkoopcombinatie Superunie.

Muller kennen we vooral als ondernemer die 'bestaande markten met nieuwe concepten ontwricht', hij heeft zijn trucje eerder uitgevoerd met Tankstationketen Tango en pechulpverlener Routemobiel, en was enkele jaren daarna vooral investeerder, zoals in Fashiolista. 'Ik ben gevraagd door Joris en Frederik of ik mee wilde doen,' vertelde hij eerder aan Quote. 'Het duurde wel even voor ik het zag zitten, maar deze markt is echt klaar voor verandering. De technologie is er geschikt voor en veel mensen willen graag boodschappen bezorgd krijgen. Dus ik ben nu weer helemaal ondernemer met opgestroopte mouwen.'

De investering voor deze forse startup was aanvankelijk afkomstig van hem, zijn compagnons, van Quote 500-familie Van der Wal via hun Boni-supermarkten, en 'enkele family offices'. Hoeveel is er bij de eerste startronde ingepompt? 'Ik geloof niet dat we daar wat over zeggen. Maar het gaat natuurlijk wel om miljoenen. Voorlopig kunnen wij met deze investering groeien en uitbreiden naar andere steden.'

Picnic ziet hij niet als HelloFresh-concurrent: 'Het product is heel anders. HelloFresh en dat soort bezorgdiensten brengen maaltijden bij je thuis, wij brengen boodschappen. Daarbij eten Nederlandse gezinnen gemiddeld voor zeven euro, bij Hellofresh betaal je meer dan zes euro per persoon. Dat is een veel kleinere groep, wij willen iedereen beleveren. Vergeet niet dat de levensmiddelenmarkt in Nederland even groot is als alle andere consumentenmarkten bij elkaar opgeteld. Als we daar een paar procent van te pakken weten te krijgen, zitten wij goed.'

DOSSIER STARTUPS
FAMILIEFONDSEN INVESTERING MICHIEL MULLER PICNIC
[verwijderd]
0
quote:

samui schreef op 18 oktober 2017 23:09:

Voor je het weet rijdt de srv weer door de straten.
En dat is precies wat Amazone probeert in VS te doen. Waarom mag AD het niet Nederland doen?
[verwijderd]
0
quote:

dechatdokter schreef op 18 oktober 2017 22:59:

Daarbij eten Nederlandse gezinnen gemiddeld voor zeven euro, bij Hellofresh betaal je meer dan zes euro per persoon. Dat is een veel kleinere groep, wij willen iedereen beleveren.

Duh, ik vind het triest (en zeer onwaarschijnlijk) als Nederlandse gezinnen voor gemiddeld € 7,--(per dag) zouden eten. Aangezien dat gezin gemiddeld uit 2,2 personen bestaat betekent dat € 3,18 per persoon per dag. Eet jij voor €22,27 euro per week?
Dat lijkt mij meer een bedrag voor mensen in de WSNP, die een leefgeld krijgen van ongeveer €70,-- voor DRIE personen,waar je ook nog andere dingen van moet doen... maar daarom lopen ze (bijna) allemaal bij de voedselbank.

Gezond is dat in ieder geval niet en dan zou hun eerste gang naar de Aldi of Lidl zijn op basis van scherpe aanbiedingen. Geen lekkere markt om in te groeien, of wellicht zijn WSNP-personen gecharmeerd van de luxe ;-), dat groepje is overigens, hoe triest ook, wel een groeimarkt.
[verwijderd]
0
quote:

Justsaying schreef op 19 oktober 2017 00:31:

[...]

Duh, ik vind het triest (en zeer onwaarschijnlijk) als Nederlandse gezinnen voor gemiddeld € 7,--(per dag) zouden eten. Aangezien dat gezin gemiddeld uit 2,2 personen bestaat betekent dat € 3,18 per persoon per dag. Eet jij voor €22,27 euro per week?
Dat lijkt mij meer een bedrag voor mensen in de WSNP, die een leefgeld krijgen van ongeveer €70,-- voor DRIE personen,waar je ook nog andere dingen van moet doen... maar daarom lopen ze (bijna) allemaal bij de voedselbank.

Gezond is dat in ieder geval niet en dan zou hun eerste gang naar de Aldi of Lidl zijn op basis van scherpe aanbiedingen. Geen lekkere markt om in te groeien, of wellicht zijn WSNP-personen gecharmeerd van de luxe ;-), dat groepje is overigens, hoe triest ook, wel een groeimarkt.
Voor het avondeten, goed te doen.
matad
0
quote:

k / v schreef op 18 oktober 2017 22:44:

dat heb je als alles precies/goed/juist moet zijn
als o n t w e r p e r opgeleid
=
geeft ook aan dat jij dus 10x klikt

l e u k
.............en op het ING draadje beweert u dat u in Noord Korea kunstgeschiedenis hebt gegeven. Graag duidelijkheid.
Ook graag over de DC 7 waar u in vliegt.

Bij voorbaat dank.

Groet.
[verwijderd]
0
Nu even over dat bezorgen: ik bestel regelmatig zaken via internet. Vrijwel altijd merkartikelen waarvan ik weet wat ik koop. FOOD? eigenlijk niet, behalve als het zeldzaam/slecht verkrijgbaar is. Ik vind het een plezier om een recept uit te zoeken en vervolgens de ingrediënten bij elkaar te zoeken tijdens het boodschappen doen. AD staat hierbij op één vanwege het brede assortiment, maar vaak voeg ik daarbij nog 1 of 2 winkels toe voor de restjes. Vers koop ik nooit online; ik wil de kwaliteit ZIEN. Ik ben een premium-koper.. héél veel biologisch en ik kook zéér divers. Zelfs voor mij is online bestellen NIET interessant terwijl mij de kosten eigenlijk niet uitmaken en de aanlevering nooit een probleem zal zijn.
Dus online is mijns inziens voor 2-verdieners met chronisch tijdgebrek, die toch nog net iets meer van hun dagelijkse eten willen maken dan de minimale afhaal/bezorg-hap. Ik verbaas mij altijd hoe druk het is bij de frietboer als ik er in het weekeinde langs loop..; dan denk ik: hebben jullie nu nóg geen tijd/zin in het weekeinde om een fatsoenlijke maaltijd neer te zetten?
17.330 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 ... 863 864 865 866 867 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 27,380
Verschil +0,240 (+0,88%)
Hoog 27,380
Laag 27,000
Volume 2.714.506
Volume gemiddeld 2.034.987
Volume gisteren 2.405.151