Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.212 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
voda
0
Kamer niet onverdeeld enthousiast om aanschafsubsidie elektrische auto’s

Het idee van automobielvereniging RAI om een fikse aanschafsubsidie voor volledig elektrische auto’s in te stellen, kan niet op onverdeeld enthousiasme in de Tweede Kamer rekenen.

Edwin van der Aa 10-11-17, 15:58

De RAI meldde vanmorgen in deze krant dat autokopers zuinige auto’s steeds meer links laten liggen. Maar de VVD ziet als grootste regeringspartij niks in extra fiscale stimulering. Kamerlid Remco Dijkstra: ,,Het is van belang dat fabrikanten auto’s aanbieden waar vraag naar is en met voldoende keuzevrijheid voor de consument. Fabrikanten moeten continu innoveren en auto’s worden steeds schoner omdat we telkens de Europese normen aanscherpen. Meer subsidies verstoren de keuzevrijheid en dat moet je niet willen. Elektrische auto’s kennen al voldoende fiscale voordelen.”

Het is voor Henk en Ingrid niet weggelegd om een dure Tesla aan te schaffen
Roy van Aalst, PVV

© EPA
Ook de PVV, de tweede partij van Nederland, is glashelder. ,,Als de consument wil kiezen voor een grote en zware auto, heb ik daar geen problemen mee. Het is vooral voor Henk en Ingrid niet weggelegd om een dure Tesla aan te schaffen, dus het overstappen naar alleen maar elektrisch rijden in 2030 zien wij niet als haalbaar”, zegt Kamerlid Roy van Aalst. De PVV ziet ook niets in door de overheid opgelegde subsidies, verplichtingen of verboden als het gaat om elektrisch rijden.

De linkse partijen staan daar lijnrecht tegenover. Met het klimaatakkoord in de hand is het nieuws dat autobezitters weer voor 'groot en zwaar' gaan volgens de SP ‘een ongewenste ontwikkeling’. ,,Nu is het van groot belang deze elektrische (ex-lease)auto’s in Nederland te houden en haalbaar te maken voor de autorijder”, aldus SP’er Cem Laçin. ,,Dat kan door een aanschafsubsidie en subsidie op laadpalen. Het kabinet wil dat nieuwe auto’s in 2030 emissieloos zijn, terwijl autofabrikanten aangeven dat dit onmogelijk is. Hoe gaat dit kabinet deze maatregel waarmaken?”

In het regeerakkoord staat inderdaad, zoals de SP zegt, het ‘streven’ dat uiterlijk in 2030 alle nieuwe auto’s emissieloos zijn. ,,We zorgen ervoor dat we met voldoende tank- en laadinfrastructuur klaar zijn voor een nieuw wagenpark”, schrijven de coalitiepartijen. Maar dat is niet genoeg, denkt ook Liesbeth van Tongeren (GroenLinks). ,, Mensen ademen nu al slechtere lucht in door zwaardere grotere auto’s. De aanschafsubsidie van de RAI is dus een goed idee. Daarnaast zijn er snel meer laadpalen nodig.”

Maak schoon aantrekkelijk
We kunnen het ons niet permitteren tijd te verliezen
Gijs van Dijk, PvdA
De PvdA vindt dat het kabinet terecht streeft naar schone en elektrische auto's. Kamerlid Gijs van Dijk: ,,Maar dat gaat niet vanzelf. Maak het aantrekkelijk voor de consument. Ik verwacht, zeker gezien deze cijfers, voorstellen van de minister. We kunnen het ons niet permitteren tijd te verliezen.”

,,De markt doet onvoldoende zelf, consumenten kiezen nog te veel voor vieze auto’s”, constateert zelfs Kamerlid Rob Jetten van regeringspartij D66. ,,Als dat zo blijft, moeten we na 2020 wellicht kiezen om elektrisch rijden alsnog fiscaal te blijven stimuleren. Ik put wel hoop uit mededeling van grote automerken dat ze van bijna alle modellen ook schonere varianten volop gaan aanbieden.”

Naar het buitenland
Het feit dat er veel subsidie in die auto's is gegaan, is nog geen reden om er nog meer subsidie in te steken
Eric Wiebes, VVD
Bovag pleitte in maart nog voor 1.000 euro laadtegoed voor iedereen die een tweedehands plug-inhybride koopt om te voorkomen dat ze linea recta naar het buitenland gaan. ,,We hebben via de belasting allemaal bijgedragen aan die auto en we moeten meer doen om ze voor de particulier aantrekkelijk te maken.'' Eric Wiebes (VVD), destijds staatsecretaris van Financiën, zag er echter niets in. ,,Het feit dat er veel subsidie in die auto's is gegaan, is nog geen reden om er nog meer subsidie in te steken.'' Ook het milieuargument ging wat hem betreft niet op. ,,Er staat geen muur rond Nederland.'' Saillant detail: dezelfde Wiebes is nu minister van Economische Zaken & Klimaat.

Er wordt ook in het regeerakkoord nog steeds gesproken over ‘uitfasering van de fiscale stimulering van emissieloze auto’s’. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Financiën loopt de nieuwste Autobrief, waarin de fiscale maatregelen zijn geregeld, tot en met 2020. Hij benadrukt dat een regeerakkoord kan leiden tot nieuwe regelgeving.

In de huidige brief is vastgesteld dat voor volledig elektrische leaseauto’s tot 50.000 euro de extreem lage 4 procent bijtelling blijft bestaan. Dit gaat ook op voor alle waterstofauto’s. Verder is er een vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor elektrische en waterstofauto’s. Voor alle andere leaseauto’s met een uitstoot vanaf 1 gram geldt een tarief van 22 procent.

www.ad.nl/politiek/kamer-niet-onverde...
haas
0
FRANKFURT (AFN) - De Duitse fabrikant van onder meer autobanden Continental overweegt in de productie van accu's voor elektrische auto's te stappen. Dat heeft topman Elmar Degenhart gezegd in een vraaggesprek met vakblad Automobilwoche dat dit weekeinde is gepubliceerd.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-121117-061/Cont...
voda
0
Volkswagen MAN’s electric urban bus to test cities

LiveMint reported that Volkswagen AG’s MAN commercial-vehicle division expects its electric city buses, on sale as of 2019, to cost about 2.5 times more than conventionally powered ones, with the difference easing only in the following few years.

Mr Joachim Drees’s MAN SE chief executive officer estimate for the models, giving a price tag of around USD 583,000 a bus, highlights the struggle for vehicle manufacturers, cities and infrastructure providers to manage spending amid pressure to adopt zero-emission models to reduce pollution. The company predicts that a battery-powered bus’s lifetime cost is likely by 2023 to roughly match figures for combustion-engine versions.

He said that “The electric bus will be more expensive up front, But batteries having a second life, and their rapidly falling prices, will help offset this,” along with savings on fuel and maintenance.

Compared to carmakers, commercial vehicle manufacturers have been slow to push forward with electric models, because their models carry heavier loads and need large batteries that take up room and increase costs. The broader range of vehicle uses and comparatively smaller numbers sold also make switching to electric versions a tougher undertaking.

Still, a shift to the technology is accelerating as cities take steps to cut pollution and potential competitors emerge, including Tesla Inc. Daimler AG, the owner of the Mercedes-Benz and Freightliner brands, showed off a battery-powered heavy-duty model last month, weeks before electric-auto pioneer Tesla is scheduled to introduce its own truck.

Mr Josef Schmid Munich deputy mayor said that “We’d like to have electric buses as quickly as possible, and as many as possible.” For the southern German city, shifting to electric buses means replacing a fleet of 460 vehicles.

It said that to help push along technology transformation and improve profitability, MAN is investing GBP 400 million annually in the five years through 2020 at its commercial vehicle plants in three European Union countries as well as Russia, South Africa, India and Turkey. About 500 million will be spent on electric powering systems in that time. The measures are part of a plan to increase margins across Volkswagen’s truck, bus and van business, including heavy-duty vehicle makers MAN and Scania, to challenge rivals Daimler and Volvo AB.

Source : LiveMint
Bijlage:
voda
0
Tesla komt, nu eens niet als eerste, met een e-truck

Het is later dan gepland, maar komende donderdag is het dan toch zo ver: de Amerikaanse autofabrikant Tesla onthult zijn elektrische vrachtwagen. Naar verwachting wordt dit een 'full size heavy duty truck' die 36 ton kan vervoeren.

De e-truck is een directe aanval op de gevestigde orde op de Amerikaanse markt, met name Daimler, Paccar (het moederbedrijf van Daf) en Volvo.
De grote aantrekkingskracht van de Tesla Truck is volgens waarnemers het economisch gebruik. Tegenover een hoge aanschafprijs staat een lage prijs per kilometer, en dat werkt bij intensief gebruik door.

Ook de onderhoudskosten zullen lager uitvallen dan bij een truck die op diesel rijdt. De Tesla Truck heeft namelijk minder bewegende delen, geen cardanas, en geen katalysatoren of filters. Een transportondernemer kan de aanschaf van een elektrische vrachtwagen in zeven tot negen jaar terugverdienen. Tot slot is er het bereik van, volgens marktgeruchten, een kleine 500 kilometer. Dat is meer dan de meeste bestaande elektrische trucks, die in de optiek van Tesla bovendien vaak slechts halffabrikaten zijn en geen van de grond af opgebouwde elektrische trucks.

De presentatie van donderdag zal, zoals alles bij Tesla, gepaard gaan met veel spektakel en media-aandacht. Daardoor zou je kunnen denken dat Tesla met een primeur komt. Maar dat is absoluut niet het geval. Tesla is misschien zelfs een beetje laat met zijn vrachtwagen voor de lange afstanden. Bijna een jaar geleden onthulde Nikola Motor Company, een start-up uit Salt Lake City, zijn Nikola One. De truck moet in 2020 de weg op kunnen. En deze zomer presenteerde de Amerikaanse motorenfabrikant Cummins een concepttruck met een elektrische aandrijving.

Handig voor distributie in binnensteden
Ook Nederland kent elektrische truckbouwers. Het 84-jaar oude Ginaf produceert al ruim drie jaar elektrische trucks onder de naam Dura Truck. Dat doet het bedrijf door bestaande trucks om te bouwen en uit te rusten met een accu van een Chinese fabrikant. Zo is de Ginaf Dura Truck E2114 in feite een elektrische Mercedes-Benz Atego.

'Onze wagens zijn vooral geschikt voor distributie in binnensteden', zegt Rik Steenman van Ginaf. 'Ze hebben een bereik van 300 kilometer. Ze rijden bijvoorbeeld over de snelweg naar Amsterdam en doen dan een aantal stops in het centrum van de stad.' Albert Heijn, Simon Loos en Heineken zijn om die reden overgegaan op e-trucks van Ginaf.

Op dit moment rijden er in Nederland 28 Ginaf-trucks. 'We verkopen zo'n tien e-trucks per jaar.' Dat aantal zal verdubbelen, verwacht Steenman, nu steden als Amsterdam en Utrecht langzaamaan dichtgaan voor dieselvoertuigen. 'Na 2025 kom je sowieso de binnenstad niet meer in met een conventionele vrachtwagen.'

Accu wordt steeds beter
Boonstra Transport uit het Friese Haulerwijk, bij Drachten, heeft in april dit jaar de eerste volledig elektrische trekker met een maximaal gewicht van 44 ton aangeschaft. De e-Truck, gefabriceerd door een Duits bedrijf Framo, doet sinds april dienst in de stad Groningen. De transportonderneming met 150 medewerkers en een wagenpark van 95 trucks houdt het voorlopig bij één elektrische vrachtwagen, vertelt Willem Boonstra, directeur van het gelijknamige bedrijf. 'De aanschaf van zo'n vrachtwagen is algauw drie ton. We hopen de kosten in zes jaar tijd eruit te hebben. Wat helpt is dat de technische levensduur dertig jaar is.'

Aanvankelijk wilde Boonstra de truck bij Ginaf bestellen, maar Framo had het voordeel dat het zijn eigen batterijtechnologie ontwikkelt. 'We zijn zeer tevreden over Framo, want zodra het een nieuwe accu heeft ontwikkeld, wordt die bij ons erin gebouwd. De prestaties van onze e-truck gaan daardoor steeds omhoog.'

Ook Emoss uit Oosterhout maakt onder meer elektrische bussen, bestelbussen en vrachtwagens. Bijvoorbeeld Heineken zet elektrische Emoss-trucks in om steden met bier en frisdranken te bevoorraden. Het bedrijf levert volledig elektrische vrachtwagen met een bereik van 300 kilometer.

Met 35 werknemers levert Emoss nu twee elektrische trucks per week af. Met klanten tot in Nieuw-Zeeland wordt dat aantal in 2018 opgevoerd tot vier of vijf trucks per week. Emoss gebruikt nu nog DAF, MAN en Mercedes als basis. Eenmaal ongebouwd wordt de e-truck onder de naam Emoss gecertificeerd. In Australië en Nieuw-Zeeland gebruikt Emoss vrachtwagenmerken Hino en Isuzu als basis.

Ook het Brabantse VDL is bezig een elektrische 37 ton-trekker te ontwikkelen, vertelt Menno Kleingeld. De techniek die het bedrijf voor elektrische vrachtwagens wil gebruiken 'vrijwel identiek' aan wat het bedrijf toepast voor zijn elektrische bussen. De reikwijdte zal maximaal 120 kilometer zijn. Kleingeld: ‘Voor lange afstanden moet je toch nog altijd denken aan hybride vrachtwagens of trucks met een dieselmotor.'

Uitbouwsels op waterstof
Daar denkt Tesla anders over. Het is nog niet duidelijk hoe groot de actieradius van de Tesla Truck wordt, maar in de markt gaan er verhalen over ruim 300 tot een kleine 500 kilometer. En dat is dan nog zonder allerlei uitbouwsels op waterstof, waarmee de actieradius verder uitgebreid kan worden.
Ook op dit gebied is Tesla niet de kampioen. De eerder genoemde Nikola One, waarvan de productie recent is gestart, moet een actieradius krijgen van 1200 kilometer. Dat is deels op elektriciteit, deels op waterstof, maar hoe dan ook emissieloos. Maar deze Nikola zal, evenals de Tesla Truck, eerst alleen op de Amerikaanse highways te zien zijn.

Verwarring
Tesla noemt de zijn eerste elektrische vrachtwagen een Semi Truck. Dat is een garantie voor verwarring.
Met 'semi' wordt in de VS de trekker met de vrachtwagencabine bedoeld, en dus niet een vrachtwagen met oplegger. In Europa denkt men bij de term 'semi' algauw aan een 'halve', dus een licht vrachtwagentype gaat.
In Frankrijk veroorzaakt de term 'semi' helemaal verwarring, omdat met de 'semi-remorque' juist de trailer of aanhanger wordt bedoeld.
De kans is aanwezig evenwel dat Tesla de truck voor de Europese markt een andere naam geeft. Of gewoon ‘semi’ weglaat.

Voor foto's etc, zie link:

fd.nl/ondernemen/1224807/tesla-komt-n...
voda
0
Volkswagen pompt miljarden in China

Gepubliceerd op 16 nov 2017 om 09:14 | Views: 1.231

Volkswagen 14:26
160,00 +3,58 (+2,29%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 15 nov
154,53 -0,67 (-0,43%)

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen steekt de komende jaren bijna 12 miljard euro in China. Het geld wordt onder meer gebruikt voor de ontwikkeling van duurzaam aangedreven auto's. De Duitse automaker wil minstens veertig modellen lokaal gaan produceren, zo meldde het hoofd van Volkswagen in China op een autoshow in Guangzhou.

De productie van elektrisch aangedreven auto's zal de komende maanden al beginnen met de hulp van samenwerkingspartner JAC Motors. De aankondiging volgt kort op het bericht dat China automakers verplicht om een bepaald quotum te hanteren bij de productie van elektrische auto's in het land. China wil op den duur af van vervuilende auto's. Benzine- en dieselauto's gaan mogelijk vanaf 2040 in de ban.

Eerder kondigden ook Renault en Nissan aan met hun Chinese partner werk te zullen maken van de productie van elektrische auto's in het land. Dat deed ook de Amerikaanse automaker Ford met zijn lokale compagnon.
voda
0
Mahindra delivers 150 e-Verito electric cars to EESL

Financial Times reported that electric vehicle division of Mahindra & Mahindra, Mahindra Electric delivered the first batch of its Mahindra e-Verito electric cars to state-run Energy Efficiency Services Limited in a ceremonial ceremony.

Mahindra Electric confirmed that the phase 1 order of 150 cars that Mahindra had committed for was completed well ahead of time. In an e-mail query, Mr Mahesh Babu CEO of Mahindra Electric confirmed, “Mahindra is pleased to deliver the first batch of e-Verito as per EESL tender for electric cars. As a pioneer of electric mobility in India, We are proud to deliver the cars on time to EESL in presence of Power Ministry officials. This is part of the phase I order of 150 cars Mahindra has bid to deliver.”

After Tata Motors won the first tender to supply 10,000 electric cars by aggressively pricing the tender, Mahindra & Mahindra agreed to match the pricing quoted by Tata Motors and was awarded 30% of the total order of 10,000 cars. In the first phase, Mahindra was supposed to deliver 150 out of 500 electric cars that was supposed to be delivered by 30th November 2017.

The electric cars being brought by EESL will cost them INR 11.2 lakh per unit and will highlight the government's ambitious plan for a mass shift to electrification of vehicles by 2030. These electric vehicles procured from Mahindra and Tata Motors will replace the existing petrol and diesel cars currently being used by the central government and its agencies over a 3-4 year period, government will also be procuring another 10,000 electric cars in 2018.

Source : Financial Express
voda
0
Volkswagen likely to back electric car assembly at East German plant - Reports
Published on Fri, 17 Nov 2017

Reuters reported that Volkswagen probably approve more investment in a plant in eastern Germany to ramp up production of electric cars there, sources said, as the carmaker strives to create a mass market for zero-emission vehicles.

The world's largest automaker plans to spend more than 20 billion euros (USD 23.5 billion) on electric mobility by 2030, including costs to develop battery models and upgrade factories.

Until it admitted in 2015 to cheating on U.S. diesel emissions tests, Volkswagen (VW) had been slow to embrace zero-emission cars. Under its "roadmap E", VW now aims to offer an electric version of each of its 300 group models by 2030.

Three sources close to VW said on Tuesday that with its nearly 9,000 workers, VW's plant in Zwickau makes the Golf and Passat models. The combustion-engine vehicles could be shifted to the under-utilised factories at Wolfsburg and Emden to make room for electric-car production at the site in Saxony.

One of them said that "Things are moving in this direction.”

A spokesman for VW's operations in Saxony, which also include an engine plant in Chemnitz and a site in Dresden, said Zwickau has been earmarked to build an electric model but declined to elaborate.

A spokesman at VW's Wolfsburg headquarters declined to comment. VW's supervisory board will meet on Friday to sign off on management's capital and development spending targets for the next five years.

At the previous budget round a year ago, VW pledged to cut group spending on factories, equipment and technology to 6% of automotive sales by 2020 from 6.9% in 2015.

Source : Reuters
voda
0
EESL to float second tender for 10,000 electric cars – Report

Economic Times reported that state owned Energy Efficiency Services Ltd will float another tender for 10,000 e- cars in March-April next year in line with the government's vision of having all electric passenger cars by 2030. Mr Saurabh Kumar MD of EESL said that "There will be another tender for 10,000 electric cars in March or April next year."

He said that the company is expecting a turnover of INR 3,500 crore during the current fiscal with bottom line of INR 250 crore. He also spoke about the EESL's plans to have a share in the big electric vehicle charging infrastructure market, following the government's focus on e-vehicles.

Another senior official of the company said the EESL would also have plans for procuring electric buses in the country but the scale of business would depend on demand. In view of rising pollution in the national capital region, the Delhi government was planning to procure electric buses to provide clean mode of public transport.

The official said that there is a huge potential in electric charging infrastructure as there are available technology which can charge an electric vehicles in 5 to 10 min, but those are expensive.

However, the EESL has already floated tender for AC (alternate Current) and DC (Direct Current) electric vehicle charges. These DC chargers can fully charge an electric vehicles in 45 to 60 minutes, while the AC charges takes 6 to 7 hrs.

Source : Economic Times
Bijlage:
voda
0
EESL to float second tender for 10,000 electric cars – Report

Economic Times reported that state owned Energy Efficiency Services Ltd will float another tender for 10,000 e- cars in March-April next year in line with the government's vision of having all electric passenger cars by 2030. Mr Saurabh Kumar MD of EESL said that "There will be another tender for 10,000 electric cars in March or April next year."

He said that the company is expecting a turnover of INR 3,500 crore during the current fiscal with bottom line of INR 250 crore. He also spoke about the EESL's plans to have a share in the big electric vehicle charging infrastructure market, following the government's focus on e-vehicles.

Another senior official of the company said the EESL would also have plans for procuring electric buses in the country but the scale of business would depend on demand. In view of rising pollution in the national capital region, the Delhi government was planning to procure electric buses to provide clean mode of public transport.

The official said that there is a huge potential in electric charging infrastructure as there are available technology which can charge an electric vehicles in 5 to 10 min, but those are expensive.

However, the EESL has already floated tender for AC (alternate Current) and DC (Direct Current) electric vehicle charges. These DC chargers can fully charge an electric vehicles in 45 to 60 minutes, while the AC charges takes 6 to 7 hrs.

Source : Economic Times
voda
0
Tesla presenteert elektrische vrachtwagen

HAWTHORNE (ANP) - Tesla heeft donderdagavond in Californië een prototype van een elektrische vrachtwagen gepresenteerd.

Eigenaar en oprichter Elon Musk stelde het prototype van de Tesla Semi voor door zelf met de vrachtwagen een grote vliegtuighangar vol publiek binnen te rijden.

Tesla verwacht in 2019 met de productie van de vrachtwagen te kunnen beginnen. Het voertuig heeft een bereik van 800 kilometer (500 mijl) bij een maximale belading, zo liet Tusk weten.

Daarnaast kan de vrachtwagen in dertig minuten tijd opgeladen worden om weer een afstand van ruim 600 kilometer te rijden. ,,Hij kan opladen terwijl je de vrachtwagen uitlaadt", zei Musk. De vrachtwagen krijgt een semi-autonoom besturingssysteem, waarbij de vrachtwagen vanzelf in zijn rijbaan blijft en zonder menselijk ingrijpen van baan kan wisselen.

De truck is ook supersnel. Leeg accelereert de Semi naar 100 kilometer in 5 seconden, vol beladen duurt dat 20 tellen.

Musk gaf de garantie dat de aandrijving van de vrachtwagen 1,5 miljoen kilometer mee kan. Hoeveel de Tesla Semi moet gaan kosten, maakte het bedrijf niet bekend.

Naast de vrachtwagen werd eveneens een nieuwe sportwagen gepresenteerd. De Roadster is een geüpdatete versie van Tesla's eerste model. De elektrische vierpersoonsauto kan op een volle batterij 1000 kilometer rijden. De Roadster moet in 2020 verkrijgbaar zijn.

Tesla ondervindt nog altijd problemen met Model 3. Eerder deze maand liet het bedrijf weten dat het de productiedoelstellingen voor Model 3 niet zou halen en dat het in het derde kwartaal een fors verlies had geleden.

Met video, zie link.

www.telegraaf.nl/financieel/1260589/t...
Bijlage:
[verwijderd]
0
8 maanden wachttijd voor de Hyundai Ionic met het risico dat tijdens die 8 maanden wachten alles al weer verouderd is.
3 jaar wachten op je Tesla is wachten op een zeker verouderd product wanneer je ooit aan de beurt komt.

Ik gooi braaf mijn lege AA en AAA batterijtjes in de verzamelbox bij de supermarkt, het milieu is belangrijk.

Maar een Tesla heeft een bodemplaat met 18000 AAA batterijtjes, hoe gaan ze dit op termijn verwerken?
voda
0
Volkswagen investeert miljarden in elektrisch rijden

Komende jaren tientallen miljarden geïnvesteerd.

(ABM FN) Volkswagen zal tot het einde van 2022 meer dan 34 miljard euro investeringen in de ontwikkeling van elektrische auto's en autonoom rijden. Dit maakte de Duitse autofabrikant vrijdag bekend.

"We gaan de auto opnieuw uitvinden", zei CEO Matthias Müller in een toelichting. De topman meent dat het vandaag de basis legt voor de toekomst van Volkswagen met als doel om in 2025 de nummer één wereldwijd te zijn in elektrische mobiliteit. "Erg ambitieuze groeidoelstellingen", zei CFO Frank Witter.

De financieel directeur voegde daaraan toe dat Volkswagen financieel erg gezond is, ondanks de kosten van het dieselschandaal.

Müller benadrukte ook de sterke financiële positie van Volkswagen, maar wees ook op de ervaring en de kunde binnen de onderneming, die moeten leiden tot het halen van de ambitieuze doelen.

In 2030 wil Volkswagen dat alle auto's die van de band rollen elektrisch zijn.

Door: ABM Financial News.

pers@abmfn.be

Redactie: +32(0)78 486 481

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
haas
0
Toyota-Aufsichtsratschef über das Auto der Zukunft
"Tesla ist kein Vorbild"
Die Konkurrenten setzen auf Batterieautos - Toyota arbeitet lieber weiter am Wasserstoffantrieb. Aufsichtsratschef Uchiyamada erklärt die Vorzüge.
haas
0
er wordt op alle fronten gewerkt:)
=================================
Trekker op methaan is kansrijk concept
New Holland en zijn moederbedrijf CNH-Industrial zetten fors in op de methaanmotor als alternatief voor de diesel. Hoe serieus is zo’n concept?

Op ’s werelds meest belangrijke mechanisatieshow, de Agritechnica in Hannover, die afgelopen week startte, showt trekkerfabrikant New Holland zijn futuristische concept van een zogenoemde methaantrekker.
In deze trekker ligt geen dieselmotor, maar een 180 pk sterke motor die methaangas verbrandt. Bijzonder aan dit trekkerconcept is dat de gastanks bijna onzichtbaar zijn geïntegreerd in het chassis en onder de cabine.
[verwijderd]
0
Trekker op methaan. Handig als je moet tanken. Gewoon een paar scheten laten.
Spaart u zegeltjes?
;)
voda
0
Electric car revolution to change metal recycling – Report

Reuters reported that recycling companies are honing processes to extract metals from old batteries more cheaply and efficiently so they can capitalize on an expected shortfall in materials such as cobalt and lithium when sales of electric cars take off. The main obstacle recyclers face now is a shortage of spent batteries to recycle to make their technology cost-effective, but those at the forefront of the industry are confident the supply, and profits, will come.

Albrecht Melber, co-managing director of German recycling firm Accurec, said “The value of lithium carbonate and natural or synthetic graphite has doubled or tripled in the last three or four years, becoming the most valuable materials besides cobalt in the automotive battery. There are big values that can be recycled in the future.”

Electric vehicle sales are expected to pass 14 million a year by 2025 from less than a million now, fuelling a surge in the consumption of battery materials. Data specialist Benchmark Mineral Intelligence predicts the industry will need an extra 30,000 tonnes of cobalt and 81,000 tonnes of lithium a year to meet demand by 2021. Commodity research group CRU expects 11,600 tonnes of cobalt to come from recycling in 2021, up from 7,110 a year now, and 24,900 tonnes by 2026, accounting for 9.7 percent and 17.9 percent of the total market supply respectively.

Source : Reuters
voda
0
Project Hesla adds hydrogen power to the Tesla Model S

If you’ve been dreaming of an electric/hydrogen powered Tesla Model S, dream no more. Project Hesla is exactly that. A company in the Netherlands has doubled the range of the Tesla Model S by adding hydrogen power. The Hesla adds a second power supply to Tesla’s electrical system and uses a tank of hydrogen as a second fuel source. The Holthausen Group has begun testing the Hesla and say it’s range is up to 620 miles. That is a further range than the Tesla Model S and could prove beneficial to many long distance driving trips.

It’s important to note that Tesla was not involved in this project so the company had to buy their own Tesla for the project. Holthausen says it wasn’t easy adding a second power source to the Tesla but after a lot of work, they managed to do it.

Don’t plan on tricking out your Model S with a hydrogen option anytime soon, however. The conversion runs nearly $60,000, according to The Drive, so a hydrogen-supplemented P100D would set you back more than $200,000.

Then there’s the problem of filling up the tank. As Futurism notes, there are only 39 hydrogen fueling stations in the U.S., with the vast majority located in California. Although hydrogen fuel cells are currently prohibitively expensive, industry executives predict that hydrogen-powered vehicles will be as cheap as hybrids in the near future.

So while you won’t be seeing the “Hesla Model S” just yet, maybe somewhere in the near future we will. It’s certainly a fun project to talk about and learn from. Companies like Holthausen Group often drive others to think and innovate so it is a good thing.
What do you think of this project? Let us know in the comments below or on Google+, Twitter, or Facebook.

Voor video, zie link:

techaeris.com/2017/11/15/project-hesl...
3.212 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
865,36  +0,01  +0,00%  18 apr
 Germany40^ 17.751,90 -0,48%
 BEL 20 3.826,58 +0,84%
 Europe50^ 4.919,39 -0,35%
 US30^ 38.013,46 0,00%
 Nasd100^ 17.548,80 0,00%
 US500^ 5.049,25 0,00%
 Japan225^ 38.001,71 0,00%
 Gold spot 2.380,33 +0,04%
 EUR/USD 1,0641 -0,29%
 WTI 82,08 -0,16%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +11,51%
JUST EAT TAKE... +5,71%
Air France-KLM +4,18%
FASTNED +3,00%
RANDSTAD NV +2,65%

Dalers

Pharming -9,63%
ASMI -6,10%
Avantium -6,01%
PostNL -5,84%
TomTom -3,31%