TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
leek2018
0
AND lijkt de schade beperkt te houden, nu nog maar -1,7%. en TT nu op -5,21%. Dat klopt toch niet?
DeZwarteRidder
0
2468 iPhoneIsReallyGreat

I’m all in for Apple but I have to admit Apple’s mapping solution is rather weak compared to Google Maps. I really enjoy Google Maps Street View and Apple doesn’t have anything like that. The author says that Apple couldn’t catch up but if Apple really wanted to spend huge sums of money acquiring mapping data and possibly launch their own satellites, and invest in a fleet of vehicles, they could certainly come a lot closer to what Google Maps offers. I doubt Apple will do anything of the sort and will continue to lag behind Google Maps. I think even Bing Maps might be better than what Apple offers. Bing is pretty good and at least it does have its own version of street view. I have to give credit to where credit is due and my go-to mapping application is definitely Google Maps. They’ve done a terrific job with maps.
Posted on Dec 25, 2017 | 10:51 AM
aandeeltje!
0
Ik mis nog even iets met shorters im zag ergens al iets met de AFM, dan is het verhaal weer compleet .....
Dutchy Ron
0
Het gaat er nu om spannen, dacht dat de 8,10 een aardige weerstand was. Had zoals gezegd veel eerder herstel verwacht. TT staat 20% lager dan 2mnd geleden zonder echt schokkend negatief nieuws. Ook het nieuws van vandaag geeft het belang van de corr business van TT aan. Deelname van Bosch of andere partijen laat TT niet toe en is voor een bedrijf als TT ook niet gunstig en nodig. Kapitaal genoeg op dit moment. Kapitaliseren van BU’s en meer focus, dan wordt de ene na de andere BU overgenomen of afgestoten. Mits HG en de founders dat willen. De druk wordt opgevoerd dus ze moeten nu écht in actie komen en communiceren. Hoop wel dat de 8 houdt, laat die CES maar snel beginnen.
aandeeltje!
0
quote:

leek2018 schreef op 4 januari 2018 14:05:

AND lijkt de schade beperkt te houden, nu nog maar -1,7%. en TT nu op -5,21%. Dat klopt toch niet?
Haha zonder fatsoenlijke omzet is er ook geen omzet te verliezen.
bartvde
0
quote:

VanillaSky schreef op 4 januari 2018 14:01:

Ik denk dat ze hopen dat ze zelf het pad naar de groei kunnen vinden in 2020 en verder en dan voor hun pensioen wellicht de gehele toko van de hand doen.
Dat dit een gevaarlijk spel is met een hele hoop onzekerheid wanneer je concurrent de ene na de andere partij STRATEGISCH aan zich bind dat moge duidelijk zijn.
Dat denk ik ook, en dan kan in 2020 zomaar het thema van TT en Goddijn zijn: "gegokt en verloren".
[verwijderd]
2
quote:

Benjamin G. schreef op 4 januari 2018 13:56:

@Xynix volg dit aandeel sinds 2009 en heb met jou de duiding van onder andere Justin enorm gewaardeerd. Hopelijk komen deze waardevolle posters met een duiding van het belang van Bosch.

Naar mijn mening zijn de marktomstandigheden (belang van HD maps voor level 3 en hoger, hogere takerates, grote groeimarkt) en ook de breakup value van TomTom niet veranderd. Wat wel (misschien pijnlijk) duidelijk wordt is dat verschillende partijen strategische allianties aangaan om cruciale onderdelen voor de zelfrijdende auto te leveren. Bosch heeft samen met Continental het belang overgenomen van de BAD autobouwers. De autobouwers zien het dus als een toeleveringsvraagstuk en vinden het niet nodig om zelf een belang te hebben. Dat hebben ze via hun toeleveranciers veilig gesteld.

Bosch heeft een belang in Here vorig jaar al overwogen. Waarom stappen ze nu een jaar later wel in? Om hun klanten een plezier te doen, omzet veilig te stellen of om een betere onderhandelingspositie te hebben naar TomTom? We kunnen er vanuit gaan dat klanten en Tier 1 leveranciers baat hebben bij dualsourcing. Het nemen van een (minderheids)belang in een bedrijf is in mijn ogen alleen relevant als er kapitaal nodig is om de productie en ontwikkeling veilig te stellen.

Conclusie: marktomstandigheden niet veranderd, breakup value niet veranderd, relatie met Bosch was niet exclusief (alle partijen hebben een niet exclusieve relatie met elkaar). Gaat er dus om in welke mate TomTom in staat is strategische allianties aan te gaan.

[...]
Mijns inziens is het gebrek aan deelnemingen dé reden dat vorig JM de Vries vertrok bij TomTom. Hij was hier volgens eigen zeggen een groot voorstander van.
Hou je maar vast voor nog meer Mobileye partnerships. De CES2018 gaat het aandeel TomTom volledig slopen, met goedkeuring van het bestuur, dat dan weer wel.
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

leek2018 schreef op 4 januari 2018 14:05:

AND lijkt de schade beperkt te houden, nu nog maar -1,7%. en TT nu op -5,21%. Dat klopt toch niet?
AND is nou niet een multinational he. Meer een kaartenmaker voor het plaatselijke verzorgingstehuis.
NewKidInTown
0
OMG, kom net thuis, die ACHT gaat er ook aan, geen houwe meer aan, (EDIT: daar was ie al), waar liggen de eerste stop-losses ?
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
Tordan
1
Als er voor de AVA niets naar buiten komt, of nietszeggend, dan wordt het BINGO. Kan me niet voorstellen dat de VEB, de Mol en de kleine aandeelhouders hier, niet de knuppel in het hoederhok gaan gooien. Het is genoeg geweest zo. Waar je ook iets over TT leest, overal hetzelfde. Miscommunicatie, misplaatste hooghartigheid, we kunnen dit stand-alone zelf wel aan enz enz. Een zeer gevaarlijke cocktail, als je het mij vraagt.!!
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
leek2018
0
quote:

aandeeltje! schreef op 4 januari 2018 14:07:

[...]
Haha zonder fatsoenlijke omzet is er ook geen omzet te verliezen.
Precies , en waarom is daar geen omzet in?
[verwijderd]
0
quote:

Benjamin G. schreef op 4 januari 2018 13:56:

@Xynix volg dit aandeel sinds 2009 en heb met jou de duiding van onder andere Justin enorm gewaardeerd. Hopelijk komen deze waardevolle posters met een duiding van het belang van Bosch.

Naar mijn mening zijn de marktomstandigheden (belang van HD maps voor level 3 en hoger, hogere takerates, grote groeimarkt) en ook de breakup value van TomTom niet veranderd. Wat wel (misschien pijnlijk) duidelijk wordt is dat verschillende partijen strategische allianties aangaan om cruciale onderdelen voor de zelfrijdende auto te leveren. Bosch heeft samen met Continental het belang overgenomen van de BAD autobouwers. De autobouwers zien het dus als een toeleveringsvraagstuk en vinden het niet nodig om zelf een belang te hebben. Dat hebben ze via hun toeleveranciers veilig gesteld.

Bosch heeft een belang in Here vorig jaar al overwogen. Waarom stappen ze nu een jaar later wel in? Om hun klanten een plezier te doen, omzet veilig te stellen of om een betere onderhandelingspositie te hebben naar TomTom? We kunnen er vanuit gaan dat klanten en Tier 1 leveranciers baat hebben bij dualsourcing. Het nemen van een (minderheids)belang in een bedrijf is in mijn ogen alleen relevant als er kapitaal nodig is om de productie en ontwikkeling veilig te stellen.

Conclusie: marktomstandigheden niet veranderd, breakup value niet veranderd, relatie met Bosch was niet exclusief (alle partijen hebben een niet exclusieve relatie met elkaar). Gaat er dus om in welke mate TomTom in staat is strategische allianties aan te gaan.
[...]
Mooie inhoudelijke reactie. Thnx + AB.
Benjamin G.
0
quote:

VanillaSky schreef op 4 januari 2018 14:01:

Het grootste probleem is gewoon de onzekerheid die rondom het aandeel tomtom hangt. Ze geven geen kik en het is naïef te denken dat dat op korte termijn gaat veranderen. Verder hebben ze het voor het zeggen vanwege het belang, en hebben ze (denk ik) totaal geen interesse in welke deelneming dan ook. Ik denk dat ze hopen dat ze zelf het pad naar de groei kunnen vinden in 2020 en verder en dan voor hun pensioen wellicht de gehele toko van de hand doen.
Dat dit een gevaarlijk spel is met een hele hoop onzekerheid wanneer je concurrent de ene na de andere partij STRATEGISCH aan zich bind dat moge duidelijk zijn.
Verwacht geen schokkende berichten vanuit het TT kamp tot aan februari, dan verder zien en strategie aanpassen op cijfers en outlook, voor nu zit er niets anders op als afwachten.
Daar kun je zeker gelijk in gaan krijgen. 'We hebben iets gecreëerd dat ons zal overleven' en iets in de trant als 'we zien met vertrouwen een zelfstandige toekomst tegemoet'. Verder heeft TomTom ook al eens aangegeven dat zij zich zien als kleine speler. Kortom uit niets blijkt dat zij bereidt zijn voor 2020 te kapitaliseren. De waarde van TomTom in de 'Op eigen kracht' route wordt pas duidelijk als level 4 auto's op de markt komen. En dat is na 2022.

De onduidelijkheid is dat we niet weten hoe goed TomTom voorgesorteerd staat en hoe hun relaties met strategische partners er exact uitzien. Blijft over dat we voor nu maar moeten vertrouwen op vergroten marktaandeel in een sterke groeimarkt (en nog onduidelijk waardecreatieproces), hogere brutomarges en hogere takerates.

Het bestuur heeft één zet gedaan die afwijkt van niet kapitaliseren voor 2020 en dat is ruimte gecreëerd voor strategische deelname. Wordt dat een vereiste om contracten te winnen? Hebben ze geld nodig voor ontwikkeling?

Hoe dan ook ben wederom benieuwd naar de CES van volgende week.
me_n
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 4 januari 2018 14:06:

Het gaat er nu om spannen, dacht dat de 8,10 een aardige weerstand was. Had zoals gezegd veel eerder herstel verwacht. TT staat 20% lager dan 2mnd geleden zonder echt schokkend negatief nieuws. Ook het nieuws van vandaag geeft het belang van de corr business van TT aan. Deelname van Bosch of andere partijen laat TT niet toe en is voor een bedrijf als TT ook niet gunstig en nodig. Kapitaal genoeg op dit moment. Kapitaliseren van BU’s en meer focus, dan wordt de ene na de andere BU overgenomen of afgestoten. Mits HG en de founders dat willen. De druk wordt opgevoerd dus ze moeten nu écht in actie komen en communiceren. Hoop wel dat de 8 houdt, laat die CES maar snel beginnen.
Na 2 maanden 20% lager en dat ondanks de inkopen van eigen aandelen van maximaal 50 miljoen euro. Mis ik iets? Je zou denken dat dit bijna niet kan kloppen.

www.beurs.nl/nieuws/binnenland/441090...

[verwijderd]
0
Aex weer maar liefst 0,8% hoger....en tt helaas met dit nieuws weer omlaag. Waarom laat tt zich nu niet horen, van we liggen op schema enz....

Omzet 3.500.000....dit doet zeer...heel zeer....zoveel vertrouwen al die jaren, gaan in rook op voorlopig.....jesus wat slecht dit....
[verwijderd]
0
ABM Financial News - 11:18
(ABM FN-Dow Jones) Het sentiment rondom TomTom wordt vandaag geraakt doordat Bosch en Continental een belang nemen van elk 5 procent in HERE. Dit zei analist Marc Hesselink van ABN AMRO donderdag.

Vooral Bosch is een tegenvaller, aldus de analist, aangezien dat ook een partner van TomTom is.

Fundamenteel maakt Hesselink zich echter niet heel veel zorgen. In de auto-industrie werken partijen nu eenmaal vaak samen met veel anderen, aldus de analist. "We denken dat er ruimte is voor zowel HERE als TomTom, zolang hun producten maar goed genoeg zijn voor real-time navigatie."

ABN AMRO heeft een koopadvies op TomTom. Het aandeel daalde donderdag 3,1procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397