Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor mittal mei 2018

1.357 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Crypsis schreef op 12 mei 2018 21:42:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet gerust op ben dat het gaat stijgen Tukker. Het zou heel normaal wezen, maar je weet het nooit met Arcelor. Wanneer ga je weer op trein stappen denk je? Ik ga aankomende week weer meer verkopen. Een keer winst pakken!
Het koersverloop van gisteren vond ik teleurstellend.
Als de beurzen de komende week gaan corrigeren kan AM ook zo weer naar de 28 of zelfs 27 euro regionen afdalen.
Om die reden en (hoewel het geen goede reden is) kijk ik wel mede naar de koers waarvoor ik de aandelen vorige week verkocht heb, namelijk gemiddeld 28,68.
Dus ik zal niet gauw boven de 29 laat staan 30 euro terugkopen.
gpjf
0
Dat lijkt me inderdaad heel verstandig, blijf natuurlijk AM volgen, zeker nu ik er ook geen meer bezit maar onze ervaring heeft geleerd dat het de laatste jaren steeds zo gaat met de koers. Ik ben niet rouwig dat ik een stukje heb gemist want kan nu toch de verdere koersontwikkeling afwachten. Zeker in de komende maanden weten we dat er vaak behoorlijke dips zijn die weer een mooi aankoopmoment zijn. Het probleem zit hem voor mij in het feit dat ik nu een aardig gespreide portefeuille heb met aandelen die allemaal wel potentieel hebben, op een uitbraak wachten, een aardig dividend uitkering geven etc. Het wordt dus een keuze probleem hahaha en AM hoort daar eigenlijk ook bij maar dan op een koers voor mij laag in de 27 euro waarvan ik denk dat dat ergens in de zomermaanden gaat lukken.
aandeeltje!
0
Ha Tukker51, gezien je transacties en de vrees de boot te missen is het heel waarschijnlijk dat als de koers zeg maar snel op zou lopen tot 32 en dan terug zou zakken tot 31 je ze dan gewoon zou kopen, zelfs boven de 30.
Daarvoor overheerst bij je soms de ene gedachte meer dan de andere (ja toch?)
Waarom je, terwijl je positief bent over potentie, zelfs dit jaar nog elke keer volledig in en uit te stappen, vind ik wat vreemd. Ja zo kun je de boot missen.
Als je nu eens een deel laat zit en daaromheen plukken aan en verkoopt, dan mis je toch nooit de boot?

AM laat een pracht performance zien, ook het koersverloop. Ik zit er zeg maar permanent (op 5/6 maand na), vanaf emissie. Na reversesplit is de koers ook meer dan 30% gestegen en we zijn er nog niet. Er zit nog minimaal 20% stijging in op relatief korte termijn (binnen jaar). Voor mij dus reden om er helemaal niet helemaal uit te stappen. Ik vergroot ook regelmatig mijn positie AM en verklein ook. Bevalt me prima en met succes!
Per saldo breid ik nog uit de komende tijd en eerder sneller dan later...

Crypsis
0
T is toch bizar dat we ondanks dat de cijfers top zijn, denken dat de koers naar beneden gaat. Ik heb in het verleden AMG, aperam en usg in mijn portefeuille gehad. In die tijd zat er niet veel beweging in. Toen de keuze gemaakt om alles in am te stoppen, omdat ik dacht dat als de economie weer aantrekt am het snelst zou stijgen. Boy was i wrong. Die andere aandelen speerden omhoog en am. Lager lager lager. Om gek van te worden. Gelukkig sta ik nu weer in de plus, maar ik snap er werkelijk niets van dat we qua koers niet een stuk hoger staan. Het enige wat ik kan bedenken is de schuld. Voor de rest staan alle seinen al n pittig tijdje op groen. Dividend, knappe omzet, hogere iron ore prijs. Alles is prima. Maar elke keer als we een 5% + dag neigen te maken, trapt er iemand op de rem. Dan word er geschreven ‘winstnemingen’, Maar zo erg er winstnemingen word genomen op Arcelor heb ik in die jaren bij usg aperam en AMG niet gezien...,
[verwijderd]
1
quote:

gpjf schreef op 13 mei 2018 09:07:

Dat lijkt me inderdaad heel verstandig, blijf natuurlijk AM volgen, zeker nu ik er ook geen meer bezit maar onze ervaring heeft geleerd dat het de laatste jaren steeds zo gaat met de koers. Ik ben niet rouwig dat ik een stukje heb gemist want kan nu toch de verdere koersontwikkeling afwachten. Zeker in de komende maanden weten we dat er vaak behoorlijke dips zijn die weer een mooi aankoopmoment zijn. Het probleem zit hem voor mij in het feit dat ik nu een aardig gespreide portefeuille heb met aandelen die allemaal wel potentieel hebben, op een uitbraak wachten, een aardig dividend uitkering geven etc. Het wordt dus een keuze probleem hahaha en AM hoort daar eigenlijk ook bij maar dan op een koers voor mij laag in de 27 euro waarvan ik denk dat dat ergens in de zomermaanden gaat lukken.
Denk zelf dat AM op uitbreken staat en op korte termijn richting 37 gaat. Er is veel geld en de aankopen van ILVA en Essar zullen de positie van AM erg versterken. Er worden betere winsten gerealiseerd door de stijging van de prijzen met betere marges en de eigen ijzererstmijnen gaan renderen. Daarnaast is AM sterk geconcentreerd op beperking van vervuiling. Met name daarom worden de overnames ook akkoord bevonden door de betrokken overheden. AM is een beetje de puinruimer in de sector en dat brengt ze zeker voordelen. Slim management daar!
mvliex 1
0
ArcelorMittal investeert verder

De staalgigant profiteerde van hogere staalprijzen en meer vraag naar staal vanuit Europa en Noord-Amerika. De omzet kwam vergeleken met een jaar geleden 19% hoger uit. Toch zijn er nog een paar hete hangijzers.

Het bruto bedrijfsresultaat, voor afschrijvingen en amortisaties (ebitda) kwam uit op $2,5 miljard, een behoorlijke meevaller ten opzichte van de gemiddelde verwachting van analisten ($2,3 miljard). Vergeleken met vorig jaar kwam de ebitda 12,5% hoger uit.

www.iex.nl/Column/278235/ArcelorMitta...

door Nico Inberg
gepubliceerd 13 mei 2018 om 08:30
gpjf
0
quote:

Liromijo schreef op 13 mei 2018 11:30:

[...]

Denk zelf dat AM op uitbreken staat en op korte termijn richting 37 gaat. Er is veel geld en de aankopen van ILVA en Essar zullen de positie van AM erg versterken. Er worden betere winsten gerealiseerd door de stijging van de prijzen met betere marges en de eigen ijzererstmijnen gaan renderen. Daarnaast is AM sterk geconcentreerd op beperking van vervuiling. Met name daarom worden de overnames ook akkoord bevonden door de betrokken overheden. AM is een beetje de puinruimer in de sector en dat brengt ze zeker voordelen. Slim management daar!
Oh ik zit vol met twijfels hoor want zie het potentieel zeer zeker maar op deze koers instappen ??? Je ziet wat er in de VS vrijdag als slotstand staat.
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 13 mei 2018 12:51:

[...]

Oh ik zit vol met twijfels hoor want zie het potentieel zeer zeker maar op deze koers instappen ??? Je ziet wat er in de VS vrijdag als slotstand staat.
Klopt maar hoe daar in de USA wordt gehandeld is mij een raadsel. Zie regelmatig geen verband in de koersen tussen eindkoers USA en openingskoers AEX. Puzzelt mij wel een beetje.
aandeeltje!
0
quote:

gpjf schreef op 13 mei 2018 12:51:

[...]

Oh ik zit vol met twijfels hoor want zie het potentieel zeer zeker maar op deze koers instappen ??? Je ziet wat er in de VS vrijdag als slotstand staat.
Wat vrijdag was is maandag niet meer zo relevant. De onvrede over AM slaat natuurlijk nergens op hier. in relatief korte tijd van minder dan 20 naar 30. Dat is toch gewoon 50% erbij??? Waar hebben de klagers het over???? Ik geniet al een lang rit en ben er nog niet uit. Blijf rekenen mensen, die lage k/w blijft niet hoor. Ok het wordt ook geen k/w van 20....

AMG had ook even dipje, nou so what? (Kent ook niet alleen stijgingen, maar is wel constanter, overigens nog beter voorspelbaar).

dippen is toch niet erg? Ik denk dat het verstandig is juist nu nog te profiteren van de wat mij betreft zekere stijging van AM met minimaal 20% tot 25%. Inderdaad weet ik weinig andere fondsen met zo'n 'zekere' en 'grote' kans. De bekende trein is al lang onderweg, je kunt nog altijd een leuk traject maken!
nieneute
0
quote:

aandeeltje! schreef op 13 mei 2018 13:56:

[...]

Wat vrijdag was is maandag niet meer zo relevant. De onvrede over AM slaat natuurlijk nergens op hier. in relatief korte tijd van minder dan 20 naar 30. Dat is toch gewoon 50% erbij??? Waar hebben de klagers het over???? Ik geniet al een lang rit en ben er nog niet uit. Blijf rekenen mensen, die lage k/w blijft niet hoor. Ok het wordt ook geen k/w van 20....

AMG had ook even dipje, nou so what? (Kent ook niet alleen stijgingen, maar is wel constanter, overigens nog beter voorspelbaar).

dippen is toch niet erg? Ik denk dat het verstandig is juist nu nog te profiteren van de wat mij betreft zekere stijging van AM met minimaal 20% tot 25%. Inderdaad weet ik weinig andere fondsen met zo'n 'zekere' en 'grote' kans. De bekende trein is al lang onderweg, je kunt nog altijd een leuk traject maken!
ik kan aandeeltje alleen maar bijtreden, wat verwachten jullie eigenlijk?
Am loopt goed , heeft goede cijfers , iedereen weet dat we tegen eind dit jaar ruim boven 35+ zullen uitkomen .

Elkaar zitten opnaaien met paniekerig en negatief gedoe draagt niets bij .Natuurlijk zal het aandeel nog omlaag gaan so what..het is nu eenmaal wat het is en de ups en downs horen er nu eenmaal bij , ik snap sommigen echt niet meer hoor sorry ,
03har
10
Even terug komen op een vraag die deze week werd gesteld, waarom is ILVA zo belangrijk.

ILVA.
ILVA bestaat uit 3 belangrijke sites, Taranto, Genua en Novo Ligure.
Taranto is de meest belangrijke, en bestaat uit 5 hoogovens (nr. 1,2,3,4,en 5) waarvan er 3 operationeel (nr. 1,2 en 4) zijn. Een hoogoven (nr. 5) wordt gerenoveerd m.b.t. milieu eisen, de andere (nr.3) wordt gesloopt. Huidige productie ongeveer 6+ milj. ton/jaar met de potentie van de gerenoveerde wordt het ongeveer 8 milj. ton/jaar. Verder natuurlijk de gebruikelijke (vervuilende) cokes en pellet fabrieken, staal fabrieken en walserijen en bekledingslijnen. Bijzonder daarbij is wel dat het een complete el. centrale (800 MW) heeft draaiend op de restwarmte en HO/cokes gassen en natuurlijk een hele ertsopslag nabij de haven, met daarbij een hele grote (echt grote) erts carrier. De haven is ook probleemgebied (marine/reparatie haven) ligt ‘vol’ met asbest en andere leuke/minder leuke stoffen.

Genua: Er staan alleen beitsbanen, koudwalsen en 5 bekledingslijnen, maar dan wel state of the art lijnen. Verder is er nog een service centre. In Genua zijn in 2005 alle warme processen (muv gloeien) verdwenen en als compromis voor werkgelegenheid zijn de bekledingslijnen daar gekomen. Waarvan de laatste echt state of the art is. Alle (nagenoeg) warmgewalst materiaal komt uit Taranto.

Novo Ligure: Beitsbaan met gekoppelde koudwals, Gloeiovens (H2) en 3 bekledingslijnen en service centre. Ook hier weer veel warmgewalst uit Taranto.

Waarom is ILVA zo belangrijk voor Arcelor. Uit actie plan 2020 is duidelijk op te maken dat met name de bekledingslijnen gecentraliseerd worden (efficiency), en kijk hoe slim mr. Mittal dit aanpakt. Hij koopt Taranto en krijgt 2 locaties erbij met veel bekledingslijnen te midden van verbruikers (auto industrie). Tevens zit hij nu volop in Italia waar hij nagenoeg afwezig was. ‘helaas’ moet hij daarvoor enige (sommige) gedateerde/decentrale bekledingslijnen van de hand doen. Ook moet hij een fabriek van de hand doen waar nog blokken worden gegoten!!!! (geschiedenis) Kortom het mes snijdt aan twee kanten, centraliseren van bekledingslijnen, afstoten verouderde sites, en niet te vergeten (forse)uitbreiding van staal capaciteit.

Har.

aandeeltje!
1
quote:

03har schreef op 13 mei 2018 18:40:

Even terug komen op een vraag die deze week werd gesteld, waarom is ILVA zo belangrijk.

ILVA.
ILVA bestaat uit 3 belangrijke sites, Taranto, Genua en Novo Ligure.
Taranto is de meest belangrijke, en bestaat uit 5 hoogovens (nr. 1,2,3,4,en 5) waarvan er 3 operationeel (nr. 1,2 en 4) zijn. Een hoogoven (nr. 5) wordt gerenoveerd m.b.t. milieu eisen, de andere (nr.3) wordt gesloopt. Huidige productie ongeveer 6+ milj. ton/jaar met de potentie van de gerenoveerde wordt het ongeveer 8 milj. ton/jaar. Verder natuurlijk de gebruikelijke (vervuilende) cokes en pellet fabrieken, staal fabrieken en walserijen en bekledingslijnen. Bijzonder daarbij is wel dat het een complete el. centrale (800 MW) heeft draaiend op de restwarmte en HO/cokes gassen en natuurlijk een hele ertsopslag nabij de haven, met daarbij een hele grote (echt grote) erts carrier. De haven is ook probleemgebied (marine/reparatie haven) ligt ‘vol’ met asbest en andere leuke/minder leuke stoffen.

Genua: Er staan alleen beitsbanen, koudwalsen en 5 bekledingslijnen, maar dan wel state of the art lijnen. Verder is er nog een service centre. In Genua zijn in 2005 alle warme processen (muv gloeien) verdwenen en als compromis voor werkgelegenheid zijn de bekledingslijnen daar gekomen. Waarvan de laatste echt state of the art is. Alle (nagenoeg) warmgewalst materiaal komt uit Taranto.

Novo Ligure: Beitsbaan met gekoppelde koudwals, Gloeiovens (H2) en 3 bekledingslijnen en service centre. Ook hier weer veel warmgewalst uit Taranto.

Waarom is ILVA zo belangrijk voor Arcelor. Uit actie plan 2020 is duidelijk op te maken dat met name de bekledingslijnen gecentraliseerd worden (efficiency), en kijk hoe slim mr. Mittal dit aanpakt. Hij koopt Taranto en krijgt 2 locaties erbij met veel bekledingslijnen te midden van verbruikers (auto industrie). Tevens zit hij nu volop in Italia waar hij nagenoeg afwezig was. ‘helaas’ moet hij daarvoor enige (sommige) gedateerde/decentrale bekledingslijnen van de hand doen. Ook moet hij een fabriek van de hand doen waar nog blokken worden gegoten!!!! (geschiedenis) Kortom het mes snijdt aan twee kanten, centraliseren van bekledingslijnen, afstoten verouderde sites, en niet te vergeten (forse)uitbreiding van staal capaciteit.

Har.

Inderdaad. AM stoot natuurlijk ook niet de allermooiste juweeltjes af, er wordt een duidelijke clustering doorgevoerd, zodat efficient en dicht bij afnemersmarkt geopereerd kan worden.
KijKhumGaaN....
1
quote:

03har schreef op 13 mei 2018 18:40:

Even terug komen op een vraag die deze week werd gesteld, waarom is ILVA zo belangrijk.

ILVA.
Har.

Top Info, Dikke AB!
janneman 1
0
goede morgen ,
gaan we vandaag verder omhoog .
er is toch goede comentaar en de cijfers zagen er toch goed uit .
duimen maar
uitzender
1
pdate 08:00 uur: Adviezen
Goedemorgen, hier zijn de analistenadviezen voor vandaag:

ArcelorMittal: naar €37 van €35 - Jefferies
ArcelorMittal: naar €59 van €58,50 - Deutsche Bank
[verwijderd]
0
quote:

janneman 1 schreef op 14 mei 2018 08:09:

goede morgen ,
gaan we vandaag verder omhoog .
er is toch goede comentaar en de cijfers zagen er toch goed uit .
duimen maar

Goedemorgen,

Ijzererts is in ieder geval aan het stijgen...
als nu MT nog volgt wordt het een zonnige dag in meer dan een betekenis.
1.357 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:39
Koers 23,760
Verschil -1,760 (-6,90%)
Hoog 24,370
Laag 23,550
Volume 8.435.640
Volume gemiddeld 2.286.866
Volume gisteren 2.055.736