AMG « Terug naar discussie overzicht

Amg Mei 2018: wees er als de kippen bij!

1.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 | Laatste
aandeeltje!
0
quote:

Topperke schreef op 30 mei 2018 09:08:

[...]
Tenzij er een grote trigger komt voor een recessie, moet je hier in blijven tot einde 2020 ten minste!
Dat is het jaar waar we voor de eerste keer echt goed kunnen zien tot wat AMG in staat kan zijn. Dat jaar producereert AMG 180K lithium, 100% meer Tantalum en 30% meer vanadium. De ebidta wordt enorm (richting 400mil!) en de markt zou dan eindelijk AMG eens goed moeten prijzen als een groeiaandeel...

Als er ern grote down komt doe ik echt alles weg in de neergang. Op de puinhopen biuw ik dan wel weer op. Nooit nooit bestaat bij mj niet.
MicJo
0
quote:

dader schreef op 30 mei 2018 08:19:

[...]

Om 17.35 komt ik hier op terug
Beste Dader, wat is je conclusie?
dulieu
0
Alles meegevallen vandaag, te pessimistisch geweest vanmorgen.Morgen nog zo'n dag !!!
Onderweg naar succes
0
quote:

dader schreef op 30 mei 2018 07:59:

Wordt een k.t dag
IO staat op €46 om 07.55hr
Doe morgen maar weer zo'n kutdag :-)
Alex W
0
Deze heeft er geen zin aan....

Sixt-ondernemer ziet niets in elektrische auto's

Erich Sixt, oprichter en grootaandeelhouder van de gelijknamige Duitse autoverhuurder, gelooft niet in elektrische auto's. Er gaat te veel geld inzitten, er ontstaat een afhankelijkheid van China en het aantal kilometers dat kan worden afgelegd, is veel te klein, aldus de 74-jarige, die een van Duitslands rijkste ondernemers is. De politiek heeft volgens hem 'een ernstige fout' gemaakt.

De opmerkingen van de ceo, die hij eerder deze week deed in de Duitse krant Die Welt, zijn onder meer opmerkelijk omdat het bedrijf begin dit jaar met energieleverancier Nuon afsprak veel meer huurauto's met een elektrische motor aan te bieden. Sixt verklaarde in ieder geval in Nederland een sterke groei van de vraag te bespeuren en wil daarom het aandeel elektrische wagens in de Nederlandse vloot opvoeren tot 10%, wat meer dan een verdubbeling is.

Erich Sixt, eerder dit jaar bij een toelichting op de jaarcijfers van de autoverhuurder in München.
Erich Sixt, eerder dit jaar bij een toelichting op de jaarcijfers van de autoverhuurder in München.Foto: Hollandse Hoogte

Maar Sixt zegt dat wereldwijd nauwelijks vraag is naar elektrische auto's. Er zijn alleen enkele klanten die zo'n wagen willen testen, aldus de onderneming, en dan komt het ook nog voor dat de huurder belt omdat het voertuig met een lege accu langs de kant van de snelweg is blijven staan.

Volgens Die Welt zijn er van de 110.000 auto's die het bedrijf verhuurt, maar 1000 die elektrisch worden aangedreven. Dat is dus nog niet eens 1%. In maart zei de onderneming overigens dat haar klanten nog altijd graag diesel rijden, ondanks het felle debat over de milieubelasting van deze brandstof.
Elektrische rijden is volgens Sixt duur vanwege de grote investeringen die nodig zijn voor het opbouwen van een netwerk van laadpalen. De sector maakt zich afhankelijk van China omdat voor de productie accu's lithium en kobalt nodig zijn, grondstoffen waarvan de winning grotendeels in Chinese handen is.
Pasti
0
quote:

Alex W schreef op 31 mei 2018 08:53:

Deze heeft er geen zin aan....

Sixt-ondernemer ziet niets in elektrische auto's

Erich Sixt, oprichter en grootaandeelhouder van de gelijknamige Duitse autoverhuurder, gelooft niet in elektrische auto's. Er gaat te veel geld inzitten, er ontstaat een afhankelijkheid van China en het aantal kilometers dat kan worden afgelegd, is veel te klein, aldus de 74-jarige, die een van Duitslands rijkste ondernemers is. De politiek heeft volgens hem 'een ernstige fout' gemaakt.

De opmerkingen van de ceo, die hij eerder deze week deed in de Duitse krant Die Welt, zijn onder meer opmerkelijk omdat het bedrijf begin dit jaar met energieleverancier Nuon afsprak veel meer huurauto's met een elektrische motor aan te bieden. Sixt verklaarde in ieder geval in Nederland een sterke groei van de vraag te bespeuren en wil daarom het aandeel elektrische wagens in de Nederlandse vloot opvoeren tot 10%, wat meer dan een verdubbeling is.

Erich Sixt, eerder dit jaar bij een toelichting op de jaarcijfers van de autoverhuurder in München.
Erich Sixt, eerder dit jaar bij een toelichting op de jaarcijfers van de autoverhuurder in München.Foto: Hollandse Hoogte

Maar Sixt zegt dat wereldwijd nauwelijks vraag is naar elektrische auto's. Er zijn alleen enkele klanten die zo'n wagen willen testen, aldus de onderneming, en dan komt het ook nog voor dat de huurder belt omdat het voertuig met een lege accu langs de kant van de snelweg is blijven staan.

Volgens Die Welt zijn er van de 110.000 auto's die het bedrijf verhuurt, maar 1000 die elektrisch worden aangedreven. Dat is dus nog niet eens 1%. In maart zei de onderneming overigens dat haar klanten nog altijd graag diesel rijden, ondanks het felle debat over de milieubelasting van deze brandstof.
Elektrische rijden is volgens Sixt duur vanwege de grote investeringen die nodig zijn voor het opbouwen van een netwerk van laadpalen. De sector maakt zich afhankelijk van China omdat voor de productie accu's lithium en kobalt nodig zijn, grondstoffen waarvan de winning grotendeels in Chinese handen is.
Iedergeval een ander inzicht als de grote duitse autobouwers, die wel vol inzetten op elektrisch rijden. De autobouwers zijn natuurlijk niet gek, die gaan niet velen miljoenen investeren als ze er niet in geloven. Meneer Sixt praat waarschijnlijk gewoon voor eigen portemonee, want met een vloot van 110.000 diesel auto's, kost het natuurlijk aardig wat om deze om te zetten naar elektrisch.
Just lucky
0
holenbeer
2
Meneer Sixt is 74 jaar, die ziet waarschijnlijk ook niks in mobiele telefoons. Die moet je ook steeds opladen ...
Dan is een vaste telefoon toch veel handiger.
Tom3
0
quote:

Pasti schreef op 31 mei 2018 09:40:

[...]

Iedergeval een ander inzicht als de grote duitse autobouwers, die wel vol inzetten op elektrisch rijden. De autobouwers zijn natuurlijk niet gek, die gaan niet velen miljoenen investeren als ze er niet in geloven. Meneer Sixt praat waarschijnlijk gewoon voor eigen portemonee, want met een vloot van 110.000 diesel auto's, kost het natuurlijk aardig wat om deze om te zetten naar elektrisch.
Wat een ezel! Zoals Leaseplan kortgeleden heeft verklaard is electrisch rijden nu al goedkoper dan diesel. Dan zal dat volgens onze ziener Seba over 2 jaar zeker het geval zijn. Dan zit dhr Sixt helaas met een giga afwaardering op zijn restwaarde positie. Maar ja als je al zo lang mee gaat heb je natuurlijk helemaal geen zin aan die nieuwlichterij.
geldmaker
0
Laten we deze discussie maar stoppen,man zal toch niet meer veranderen.
Wie start een nieuw draadje met een positieve kop?
.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Just lucky schreef op 31 mei 2018 18:12:

Nee, stuk meer: 121.000 stuks x 49,2 = ca. 6mln euro
Bedoelde het op 1 order (was iets van een 50k stuks) in de bied.
Just lucky
0
Beetje flauw, maar ook dat is ruim meer dan 1,5 mln euro. Maar het belangrijkste is dat er wordt gekocht. Misschien wel Millenium die met de staart tussen de benen afdruipt.
1.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 14:21
Koers 23,840
Verschil -0,460 (-1,89%)
Hoog 24,600
Laag 23,760
Volume 163.977
Volume gemiddeld 243.435
Volume gisteren 218.255