Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
aossa
0
Brussel heeft er een wereldmarktleider bij

In een anoniem kantoor in New York wordt maandagmiddag de promotie van Euronav tot wereldmarktleider bezegeld.

Avenue of the Americas nummer 1177 in New York, iets na half vijf. Rond dat tijdstip wordt in een advocatenkantoor zo goed als zeker de in december aangekondigde fusie tussen het Amerikaanse Gener8 en het Belgische Euronav EURN-1,18% bezegeld. Dan stemmen de aandeelhouders van Gener8 over de fusie.

Bij groen licht is de fusie rond en is Euronav - zij het nek-aan-nek met het Chinese CSET - de grootste olierederij ter wereld. De aandeelhouders van Euronav controleren dan 72 procent van de fusiegroep met 44 supertankers en 28 kleinere Suezmax-schepen, die van Gener8 de resterende 28 procent.

Analisten tonen zich enthousiast over de fusie: 'Perfect om in te spelen op de remonte in de tankersector'. Er is maar één probleem: die remonte laat tergend lang op zich wachten, al blijft Euronav-CEO Paddy Rodgers vanaf de tweede jaarhelft beterschap beloven.

De Tijd.be
maci
0
EURONAV VERKOOPT SUEZMAX CAP JEAN
ANTWERPEN, België, 11 Juni 2018 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt aan dat de Vennootschap de Suezmax Cap
Jean (1998 – 146.643 dwt) heeft verkocht voor 10,6 miljoen USD. Het schip werd vorige
week aan zijn nieuwe eigenaar geleverd. De Vennootschap realiseerde een meerwaarde
op deze verkoop ten bedrage van 10,6 miljoen USD die dit kwartaal zal worden geboekt.
De verkoop van de Cap Jean kadert binnen het beleid van de Vennootschap om haar
vloot te verjongen. Parallel aan de verkoop neemt Euronav 4 nieuwe Suezmax-schepen
in gebruik: twee tankers werden al opgeleverd, de twee overige verlaten in de zomer van
2018 de Hyundai scheepswerf in Zuid-Korea (HHI). Deze vier schepen maken deel uit
van een overeenkomst ten belope van zeven jaar met een toonaangevende wereldwijde
raffinaderij.
Risky bets
0
ze hebben nog een 1998 Suezmax. Als ze die schrappen in Q3 heeft EURN mooi beide slechte kwartaalresultaten visueel opgepoetst.
maci
0
Een deel uit het PB "Euronav NV: Gener8 Maritime shareholders approve" lees je hieronder:

"GENER8 MARITIME AANDEELHOUDERS
KEUREN FUSIE GOED
ANTWERPEN, België, en New York, New York, 11 juni 2018 – Euronav NV (NYSE: EURN
& Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) en Gener8 Maritime, Inc. (NYSE:
GNRT) (“Gener8”) zijn tevreden dat ze kunnen aankondigen dat de aandeelhouders van
Gener8 vandaag de fusie tussen beide bedrijven hebben goedgekeurd. Na het voltooien
van de fusie wordt Gener8 een volle dochteronderneming van Euronav (de merger leidt
tot de “Gecombineerde Entiteit”). 81% van Gener8’s aandeelhouders heeft gestemd,
98% daarvan keurde de fusie goed.
Door de merger en de daaraan gekoppelde transacties zal Euronav een vloot in beheer
hebben van 74 ruwe olie tankers en 2 FSO schepen. De vloot bestaat uit 43 VLCC’s, 27
Suezmax-schepen, 2 ULCC’s en 2 LR1’s die een geagregeerd draagvermogen hebben van
18,4 miljoen DWT.
BELANGRIJKSTE ELEMENTEN VAN DE TRANSACTIE
? 0.7272 Euronav aandelen voor elk Gener8 aandeel (de “ruilverhouding”) wat zal
leiden tot de uitgifte van ongeveer 60,9 miljoen nieuwe Euronav aandelen voor
Gener8 aandeelhouders.
? De “ruilverhouding” is berekend, rekening houdend met een aantal factoren
waaronder een methode gebaseerd op de relatieve netto-actiefwaarde van beide
ondernemingen.
? De aandeelhouders van Euronav zullen na de Fusie ongeveer 72% van het
uitstaande kapitaal van de Gecombineerde Entiteit bezitten. De Gener8
aandeelhouders zullen de overige 28% bezitten (gebaseerd op het volledige
verwaterde aandelenkapitaal van Euronav en van Gener8).
? Euronav zal als de Gecombineerde Entiteit blijven noteren onder het symbool
“EURN” op zowel NYSE als Euronext.
De transactie is niet onderworpen aan verdere regulatoire goedkeuringen en wordt naar
verwachting voltooid op 12 juni 2018. "

Het hele bericht lees je hier: goo.gl/cwkbNf
effegenoeg
0
Risky bets
0
quote:

effegenoeg schreef op 12 juni 2018 11:50:

Nog maar even afblijven dus.
61 miljoen aandelen er bij doen hun werk destructief.
Dat was toch al lang bekend. Was een share for share deal.
effegenoeg
0
quote:

Risky bets schreef op 12 juni 2018 15:13:

[...]

Dat was toch al lang bekend. Was een share for share deal.
Wie zijn die koopzieke sukkels dan van de laatste weken?
Risky bets
0
?

Ik heb geen idee wat dat met deze deal te maken heeft...

Tanker stocks zijn een beetje omhoog gegaan op speculatie dat de OPEC+rusland de productie gaat verhogen.
aossa
0
Zou kunnen dat Gener8 aandelen Gener8 bijkocht, ze worden immers vergoed aan netto-actiefwaarde met aandelen Euronext (eveneens gewaardeerd aan netto-actiefwaarde). Ik vrees echter dat die extra aandelen Euronext snel op de markt zullen komen.

Uit het persbericht:
De “ruilverhouding” is berekend, rekening houdend met een aantal factoren
waaronder een methode gebaseerd op de relatieve netto-actiefwaarde van beide
ondernemingen
aossa
0
Nav van de fusie berekende UBS de intrinsieke waarde van Euronav:
$9,54 per aandeel Euronav voor de fusie
$6.74 per aandeel Gener8 voor de fusie

Huidige intrinsieke waarde na ruil: $8.17 (ruilverhouding 0,7272)

Wat verkoopdruk te verwachten van de aandeelhouders van Gener8 die geen Europese (Belgische) aandelen in portefeuille willen hebben.
maci
0
PERSMEDEDELING
15 juni 2018 – 8.00u a.m. CET
EURONAV VERKOOPT 6 VLCCs AAN
INTERNATIONAL SEAWAYS

ANTWERPEN, België, 15 juni 2018 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) heeft 6 VLCC’s verkocht aan International Seaways, zo
kondigt de Vennootschap vandaag aan.

Euronav heeft 6 moderne VLCC’s van Chinese makelij verkocht aan International
Seaways. Aan de verkoop hangt een prijskaartje van 434 miljoen USD. 123 miljoen USD
daarvan werd cash betaald, de overige 311 miljoen USD betreft een overname van de
openstaande schulden op de schepen. De verkoop is een belangrijk onderdeel van de
Gener8 Maritime transactie die eerder deze week werd afgerond. Ze biedt Euronav de
mogelijkheid om de financiële hefboom van de Vennootschap rond het streefniveau van
50% te houden en om haar toekomstige financiële liquiditeit te behouden. De zes
schepen die werden verkocht zijn de Gener8 Miltiades (2016 – 301,038 dwt), Gener8
Chiotis (2016 – 300,973 dwt), Gener8 Success (2016 – 300,932 dwt), Gener8 Andriotis
(2016 – 301,014 dwt), Gener8 Strength (2015 – 300,960 dwt) en Gener8 Supreme
(2016 – 300,933 dwt).

Paddy Rodgers, CEO van Euronav, over de transactie: “Euronav en International Seaways
werken al geruime tijd nauw samen in de joint venture die ze hebben rond de FSOplatformen
TI Asia en TI Africa. De transactie die we nu samen afsluiten, versterkt onze
samenwerking en laat ons bedrijf in het bijzonder toe om een stevige liquiditeit te
behouden om veilig te navigeren doorheen de cyclische beweging die eigen is aan de
tankersector.”
Risky bets
0
quote:

Mitchieboy schreef op 18 juni 2018 15:41:

Nieuws?
Upgrade. DHT, FRO en TNK ook. Koersdoel 13$. Well Fargo.
maci
0
Een aantal "nieuwe" meldingen vind je hier:

PERSMEDEDELING
Gereglementeerde informatie
Maandag 18 juni 2018 – 17u45 CET
OPENBAARMAKING OVER EEN
TRANSPARANTIEKENNISGEVING

hugin.info/173519/R/2199891/853075.pdf
aossa
0


Op de brede markt werkte Euronav zich in de kijker. De tankerrederij schoot 6 procent hoger tot 8,08 euro en noteert daarmee weer op het niveau van twee weken geleden.

Het aandeel profiteerde van een positief sectorrapport van Wells Fargo.?De Amerikaanse broker verhoogde het advies voor verschillende olierederijen.?Bij Euronav blijft het advies kopen, maar het koersdoel stijgt wel van 10 naar 13 dollar (11,1 euro).? Wells Fargo verwijst naar de waarschijnlijke olieproductieverhoging waartoe de OPEC allicht later deze week zal beslissen. Dat is positief voor olievervoerders op zee.

Nog volgens Wells Fargo zullen de rederijen in kwestie ook ‘rugwind’ ondervinden van de strengere regelgeving voor scheepsbrandstof die er zit aan te komen. Vanaf 1 januari 2020 legt de International Maritime Organisation (IMO) op dat scheepsfuel een zwavelgehalte van maximum 0,50 procent mag hebben. Daardoor zal de uitstoot van zwaveloxide gevoelig dalen, wat de gezondheid en het leefmilieu ten goede moeten komen

Bron: De Tijd

www.tijd.be/markten-live/nieuws/aande...
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 10:33
Koers 15,400
Verschil +0,100 (+0,65%)
Hoog 15,450
Laag 15,360
Volume 1.265
Volume gemiddeld 226.295
Volume gisteren 24.422