Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Duitsland eerste keus voor gigafabriek Tesla

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Blanco rolling 19 juni 2018 13:42
    Ja logisch dat de keuze niet op Nederland valt. Met de nieuwe bijtellingsregels die komen is een Tesla niet meer interessant. Voor 2019 en 2020 4% bijtelling over de eerste 50 K en daarboven 22%.
    Vanaf 2021 is de bijtelling op nieuwe elektrische auto's 22%.

    Met dank aan een betrouwbare overheid.

    Die assemblagefabriek in Tilburg zal zijn deuren dan ook kunnen sluiten.
  2. FlashHenk 19 juni 2018 13:58
    quote:

    Blanco rolling schreef op 19 juni 2018 13:42:

    Ja logisch dat de keuze niet op Nederland valt. Met de nieuwe bijtellingsregels die komen is een Tesla niet meer interessant. Voor 2019 en 2020 4% bijtelling over de eerste 50 K en daarboven 22%.
    Vanaf 2021 is de bijtelling op nieuwe elektrische auto's 22%.

    Met dank aan een betrouwbare overheid.

    Die assemblagefabriek in Tilburg zal zijn deuren dan ook kunnen sluiten.
    Ik denk dat ze vooral naar de supply chain kijken bij deze beslissing. Duitsland heeft veruit de beste toeleveringsketen voor automotive industrie en bovendien is DL de grootste afzetmarkt voor auto's.
  3. forum rang 5 DNFTT 19 juni 2018 17:11
    quote:

    Timberwolf schreef op 19 juni 2018 13:58:

    [...]

    Ik denk dat ze vooral naar de supply chain kijken bij deze beslissing. Duitsland heeft veruit de beste toeleveringsketen voor automotive industrie en bovendien is DL de grootste afzetmarkt voor auto's.
    Duitsers blieven Tesla niet dus dat is irrelevant.
  4. pardon 19 juni 2018 17:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 juni 2018 13:57:

    Als ik Tesla was dan zou ik een fabriek neerzetten naast Volkswagen of Mercedes of een andere autofabriek, want daar kan ik het juiste personeel vinden.
    Er is helemaal geen personeel te vinden voor de autofabrieken in Duitsland,ze hebben grote fabrieken in Hongarije zelfs daar word het moeilijk om arbeiders te vinden.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 juni 2018 17:20
    quote:

    pardon schreef op 19 juni 2018 17:17:

    [...]Er is helemaal geen personeel te vinden voor de autofabrieken in Duitsland,ze hebben grote fabrieken in Hongarije zelfs daar word het moeilijk om arbeiders te vinden.
    Als ze 10% meer betalen, dan vinden ze genoeg personeel, bovendien hebben ze een hoop robots.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links