Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Post Fyra periode bij de NL spoorwegen

65 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
haas
0
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
haas
1
blijft worstelen met de NL spoorwegen cs, ook met van Boxtel(D66)
=================================================================

zondag 18 februari 2018 | 17:55
Laatst bijgewerkt: 18-2-2018 | 17:55
Er moet een volwaardige intercity-verbinding komen tussen Enschede en Zwolle. Daarvoor pleit de Statenfractie van D66 en de gemeenteraadsfractie van de partij in Raalte. De partij roept vervoerder Keolis en de Gedeputeerde Staten op snel te beginnen met het optimaliseren van de lijn.

Nu rijden er enkel sprinters tussen Enschede en Zwolle. Door de drukte tijdens de spits tussen Zwolle en Enschede, is er vaak geen ruimte in de treinen. Reizigers moeten hierdoor noodgedwongen overstappen op een stoptrein in Raalte, waarin ook geen plek is.

Spitstreinen blijven uit

Door het uitblijven van extra spitstreinen is de trein geen aantrekkelijk alternatief voor de auto. "Door het vastlopen van de optimalisatie van het spoor tussen Zwolle en Enschede komt de verbetering van de hele lijn niet van de grond", zegt D66-Statenlid Gerrit van Hofwegen.
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Het provinciebestuur wil snel met treinvervoerder Keolis in gesprek over de problemen rond de dienstregeling op het Kamperlijntje. Dat schrijft de Stentor. De manier waarop de dienstregeling nu wordt uitgevoerd is 'onaanvaardbaar'.

Keolis rijdt sinds december op de lijn tussen Zwolle en Kampen. Reizigers hebben sindsdien geregeld geklaagd over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken.

haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
De NS trekt ongeveer een half miljard
euro uit om 45 dubbeldekker-treinen te
vernieuwen.Het gaat om intercity's die
net na de eeuwwisseling in gebruik zijn
genomen en nu ongeveer op de helft van
van hun levensduur zitten.

Er komen nieuwe stoelen,moderne lichten
en oplaadvoorzieningen in tweede en
eerste klas."De dubbeldekkers kunnen
dan weer zo'n 20 jaar mee",zegt topman
Roger van Boxtel.

Het is de bedoeling dat de vernieuwde
treinen over drie jaar weer het spoor
op kunnen.Een eerder aangekondigde
vernieuwingsoperatie van 81 andere
dubbeldekkers is nog aan de gang.
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Een treinreis van Amsterdam naar
Berlijn kan voorlopig niet sneller dan
de ruim zes uur die de rit nu duurt.
Trouw schrijft dat Duitsland geen geld
heeft om in de infrastructuur te
investerenr.Dat blijkt uit gesprekken
die de NS voerde met Deutsche Bahn.

Ook het overslaan van tussenstations is
geen optie,omdat veel steden hun
internationale verbinding niet kwijt
willen.

De enige winst die wel gerealiseerd kan
worden is de twintig minuten die het
kost om van locomotief te wisselen aan
de grens.Het is niet bekend wanneer dat
wordt afgeschaft.
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Gisteren bleek dat het waarschijnlijk definitief onmogelijk is om de treinen er 140 kilometer per uur te laten rijden. Die hogere snelheid was nu juist voorwaarde om een tussenstop te realiseren op het gloednieuwe (en daardoor nu nog ongebruikte) station Stadshagen. In december bleek dat de bodem te slap is. Onderzoek van ProRail zou nu aangetoond hebben dat versteviging onbetaalbaar is.

Impuls
Fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie in Kampen noemt het een 'schande'. ,,Terwijl de verbetering juist zo'n belangrijke impuls had moeten zijn voor het Kamperlijntje.'' De provincie en de gemeenten Zwolle en Kampen betaalden fors mee aan het project. Maar Kampen moet er geen geld meer insteken, zegt Schutte. ,,Het kan niet zo zijn dat de gemeente weer moet bijdragen. ProRail moet de problemen oplossen.''
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen

De grond onder het Kamperlijntje? Niemand die eraan dacht
RECONSTRUCTIEProRail begon er niet over, de opdrachtgevers dachten er niet aan en de aannemer voerde het werk zonder vragen uit. Aan grondversteviging werd niet gedaan, is de bizarre conclusie bij de miljoenenblunder rond de Kamperlijn.
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Live: Station Stadshagen in Zwolle gaat voorlopig niet open
De catastrofe rond het Kamperlijntje is compleet. De spoorverbinding tussen Zwolle en Kampen op stoom krijgen kost enkele jaren en tientallen miljoenen euro's.

Jelle Boonstra & Marco van den Berg 01-06-18, 08:45 Laatste update: 10:16
Bovendien dragen de provincie Overijssel en de betrokken gemeentes Kampen en Zwolle het risico. Dat maakte gedeputeerde Bert Boerman vanochtend bekend tijdens een persconferentie in het provinciehuis. Het betekent ook dat station Stadshagen nog niet open kan. Dat kan alleen als de trein op volle snelheid (140 kilometer per uur) over het traject kan. Dat kan nu niet door de slappe bodem, die achilleshiel van het project bleek. ProRail heeft een andere visie op de ernstige vertraging. Volgens die organisatie kan het station bij het Zwolse Stadshagen wel eerder open.
haas
0
Klagende treinreizigers: verbinding Zwolle-Utrecht 'richting veevervoer'

De reizigers van de stoptrein tussen Utrecht en Zwolle hebben een groot probleem met de verbinding. De wagons zijn vaak overvol, zeker in de spits.

Zo erg zelfs, dat aan het einde van de verbinding bij Nijkerk en Amersfoort soms stations worden overgeslagen.
haas
0
Aanpassingen aan het spoor dreigen
flink duurder uit te vallen dan
gepland.Staatssecretaris Van Veldhoven
schrijft aan de Kamer dat het tekort
kan oplopen tot 245 miljoen euro.

Eerder werd nog een overschrijding van
200 miljoen genoemd bij het project
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer.Met
het PHS kunnen er meer treinen op het
spoor.Dat is nodig voor de groei van
het goederenvervoer en de toename van
het aantal reizigers.

Van Veldhoven heeft ProRail gevraagd te
onderzoeken hoe de kosten kunnen worden
beperkt,omdat het tekort anders kan
oplopen tot 500 miljoen euro.
haas
0
Het fiasco met de hogesnelheidslijn
tussen Nederland en België is geen
uitzondering;projecten voor Europese
hogesnelheidslijnen lopen vaak uit op
een drama,zegt de Europese Rekenkamer.

De spoorwegen zijn te duur,worden veel
te laat opgeleverd,de treinen rijden
veel langzamer dan de bedoeling was en
reizigers maken er nauwelijks gebruik
van.Volgens de Rekenkamer zou het
helpen als er meer treinen per dag
rijden en de tickets goedkoper worden.

Een voorbeeld is de spoortunnel door de
Alpen,die München met Verona moet gaan
verbinden.Als die in 2040 klaar is,is
er 54 jaar over gepraat en aan gewerkt.
haas
0
quote:

haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE
[verwijderd]
0
quote:

haas schreef op 22 juli 2018 19:44:

[...]
www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE
Wat voor soort stroom gebruikt pro-rail .... gewoon goedkoopste of groene stroom?
Ik heb een contract voor alleen groene stroom EN bio gas .... en moet straks van het gas af omdat het niet groen genoeg is.

Dus rijden de treinen echt op groene stroom of is heel de transitie één grote hoax ?
haas
0
aan het eind voorbij Roodeschool............

www.google.nl/maps/place/Eemshaven/@5...,6.8298304,3a,75y,175.46h,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF%3Dw203-h152-k-no!7i4032!8i3024!4m5!3m4!1s0x47c9d89588648bd3:0xaa167e96d56b025e!8m2!3d53.4385887!4d6.8354937?hl=nl
haas
0
Het Nederlandse spoor begint vol te
raken,zegt spoorbeheerder ProRail.Omdat
het aantal reizigers groeit,zullen er
volgend jaar nog meer treinen rijden.
"We lopen tegen de grens van het
spoorsysteem aan",zegt ProRail.

In 2019 staan meer dan 2 miljoen ritten
voor passagierstreinen gepland,samen
goed voor 165 miljoen kilometer.In 2004
was dat nog 129 miljoen kilometer.

Volgens ProRail is het zinloos om extra
spoor aan te leggen.Innovaties moeten
de drukte verzachten.Zo wordt per 2020
de dienstregeling nauwkeuriger gepland:
per 6 seconden en niet per minuut.Voor
reizigers verandert er niets.
haas
0
Toch weer problemen rond nieuwe intercity Zwolle-Enschede
Geen feest met champagne voor de nieuwe sneltrein die maandag gaat rijden tussen Zwolle en Enschede. De trein gaat weliswaar rijden, maar volgens vervoerder Keolis moeten reizigers rekening houden met vertraging.

Stefan Keukenkamp 22-08-18, 20:03
5
Keolis wijst naar spoorbeheerder ProRail die de infrastructuur nog niet op orde heeft. De reis kan daardoor nog wel eens een nare bijsmaak krijgen voor de reiziger. De vervoerder is niet tevreden. ,,Pas wanneer de problemen zijn opgelost, zijn wij tevreden en gaan we dat vieren met onze reiziger”, zegt Keolis-woordvoerder Hanneke Ruiter in een korte reactie.

www.destentor.nl/zwolle/toch-weer-pro...
haas
0
Kan nog rijden: dus als reserve als er tekort aan elektriek is:)
================================================================
Laatste dieseltrein NS (de Buffel) overgedragen aan Spoorwegmuseum

Het was druk op het perron bij het Spoorwegmuseum. Veel belangstellenden waren naar Utrecht gekomen om aanwezig te zijn bij de binnenkomst van de Buffel. Met de overdracht van de DM'90, zoals de Buffel officieel heet, neemt NS afscheid van het dieseltijdperk. Hoofd Collecties

www.youtube.com/watch?v=OYSZ9hIuRmI
haas
0
haas
0
Overvolle bussen naar Deltion Zwolle: Jos (18) moet zeven volle bussen lang wachten

VIDEODe bussen naar Deltion in Zwolle zitten vaak bomvol, waardoor studenten lang staan te wachten. Jos Olsman (18) doet er twee uur over om van zijn huis in Hardenberg naar school te komen, iets dat hij in drie kwartier zou moeten kunnen doen. Een dagelijks probleem voor duizenden studenten van Deltion. ,,Je stapt in de hel."
haas
0
‘Europees spoorsysteem begint op debacle Noord/Zuidlijn te lijken’
ERTMSIn de Tweede Kamer is lang niet iedereen te spreken over het kersverse prijskaartje van maximaal 7 miljard dat voor Nederland hangt aan een nieuw Europees systeem om het Nederlandse spoor veiliger te maken.

Edwin van der Aa 24-10-18, 16:04 Laatste update: 17:03
28
Meerdere Kamerleden schrikken van de verwachte kosten die komende decennia kleven aan invoering van het veiligheidssysteem, dat ERTMS heet. De oppositie, met de PVV voorop, is op dit moment het meest fel over het prijskaartje van 6,5 tot 7 miljard euro richting 2050.

www.ad.nl/politiek/europees-spoorsyst...
65 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
866,51  0,00  0,00%  22 apr
 Germany40^ 17.961,30 +0,56%
 BEL 20 3.863,26 0,00%
 Europe50^ 4.952,34 +0,31%
 US30^ 38.227,04 -0,06%
 Nasd100^ 17.185,88 -0,14%
 US500^ 5.007,72 -0,18%
 Japan225^ 37.518,71 -0,54%
 Gold spot 2.306,17 -0,91%
 EUR/USD 1,0640 -0,11%
 WTI 82,06 +0,01%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%