TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
BW2017
0
quote:

Mojo schreef op 21 september 2018 23:16:

Dit kwam ik op Twitter tegen :

De vraag of dit impact heeft op TomTom

twitter.com/MichelAupers/status/10432...

Zie screenshot
AB voor jou.
Heb me niet aan me laatste bericht gehouden.

Maar in de link die je stuurde staan mijn antwoorden haaks op die ik zojuist verkondigd heb in mijn laatste berichten.
[verwijderd]
2
quote:

Tomtom10 schreef op 21 september 2018 22:55:

[...]

Ook het Renault verhaal is nog niet duidelijk vind ik, jij wel???
Ik verwacht dat alle Renaults, Nissans en Mitsubishi’s connected worden, draaien op Android. Dit is vanaf ‘hogerhand’ besloten op het niveau van de alliantie van die drie automerken. Efficiency speelt daarin ook een rol. Meer dan dat kan de alliantie echter niet opleggen. Er is een sterke wens van autofabrikanten om zich te differentieren. Daarom zegt de alliantie ook dat alle drie de merken de vrijheid hebben om hun eigen ‘klantbeleving’ en vormgeving te realiseren bovenop Android. En dat zullen ze zeker doen, dat is een must.

Weet trouwens dat TomTom voor Renault in 2011 R-Link had ontwikkeld en dat dat ook op Android gebaseerd is www.techradar.com/news/car-tech/renau... Vanaf 2021 gaat Renault dus over van Android op Android, met als enige verschil dat je dan toegang hebt tot Google Maps.

De conclusie die dan te snel wordt getrokken is dat er dan vast geen Renault navigatie wordt aangeboden met daarin tomtom maps en tomtom traffic, etc. Die conclusie is veel te vroeg. Wel moet tomtom denk ik de verlenging van het huidige contract nog winnen en dan krijgen ze natuurlijk HERE tegenover zich, maar dat is business as usual, dat is bij elke tender zo. En de toegevoegde waarde tov Google Maps moet natuurlijk zowel door HERE en TT onderstreept worden.

Zullen er ook auto’s zijn met alleen Google Maps? Jazeker. Dat is de meest basic variant, net zoals er nu auto’s zijn die helemaal niks hebben. Maar de autofabrikanten zullen ook van de gelegenheid gebruik kunnen maken (dat al hun auto’s connected zijn) om eigen infotainment en diverse services aan te bieden. 100% van alle renault-nissan-mitsubishi auto’s connected is ook een kans voor traffic, parking, etc.
san marco
1
De bewegingen van auto fabrikanten naar Android in enkele dagen tijd is wel opvallend. Ik zie 3 scenarios:

1) deze move is bij TomTom ingecalculeerd en men werkt gewoon door aan haar kernactiviteiten naast de toekomst en geloofd daar net zo heilig in als ten tijde van de ter dood stelling van TomTom in 2009 door googles intrede in pnd;

Er is iets gaande binnen TomTom die deze moves achteraf zullen verklaren en de grootaandeelhouders hebben er baat bij de koers te drukken (overname premie groot te maken maar de prijs per aandeel schappelijk) ;

Geen van de 2 bovenstaande is gaande en TomTom legt het ter zijner tijd af omdat iedereen verslaafd is geraakt aan de gratis Google maps en nooit meer willen betalen voor navigatie _ ook al is dit superieur.
Nait Soesen
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 september 2018 17:33:

problemen zijn er om opgelost te worden en wie heeft er thans het allergrootste probleem door deze verandering van duopolie naar open playing-field en ervan uitgaande dat Google in ieder geval dreigt meer business te willen/kunnen winnen over tijd

dat is niet Apple, noch MSFT, noch Baidu .... dat is INTEL, INTEL heeft 15 miljard$ betaald voor MBLY, Intel zit voor 15% in HERE basis 3-3,5 miljard euro

INTEL zit tot aan haar nek in de sector qua investeringen en met nu zeer uitdagende vooruitzichten, die kunnen zich niet permitteren dat hun situatie nog dramatischer gaat worden en die zien TT hier aan de beurs staan voor 1.5 miljard euro, die kunnen gewoon TT niet gunnen aan een Apple of MSFT, dan liggen ze KO

Intel moet een modus vinden en de Duitsers als captive/semi-captive account te houden en een Bosch en Continental als preferred taker te houden en TT niet laten gaan naar één van de Big 4 Tech companies

Intel moet echt in de car, die hebben geen alternatief voor andere vorm van mapping

dus hoe kloterig de situatie eigenlijk ook is, TT is wel strategisch van ongelofelijk belang voor velen en wie zit er nou het dichtst bij uit deze rampzalige koers een voltreffer te scoren... en dan voor timing het later uit te ventileren en uit te spelen naar een joint partnership of venture of fusie of verkoop ?....

.... precies HG.

prettig wknd, het aandeel performed afgrijselijk, maar de waarde van de toko is eigenlijk toegenomen.
H.G. wordt nu door Google gedwongen om te handelen en wat ik denk, H.G. kan het niet meer 2 tot 3 jaar uitstellen, totdat autonoom rijden een vlucht gaat nemen, een derde afgang door Google, als die er al zou komen, is de doodsteek voor Tomtom, ik verwacht voor het einde van het jaar, dat Tomtom onder een ander dak zit of een joint venture is aangegaan, er zijn genoeg gegadigen denk ik, maar wie er uiteindelijk met de buit vandoor gaat is aan H.G. of het bedrijf met de diepste geldbuidel, dan denk ik aan Apple, want is Apple op tijd met zijn eigen kaarten, ik denk het van niet!
Ook een fijn weekend Wies.
loesje62
1
quote:

Mojo schreef op 21 september 2018 23:16:

Dit kwam ik op Twitter tegen :

De vraag of dit impact heeft op TomTom

twitter.com/MichelAupers/status/10432...

Zie screenshot
Het blijft bijzonder dat op twitter,op forums, in kranten,tv, er overal onduidelijkheid is over hoe zit het nu allemaal precies. En dat diegene die van de hoed en de rand weet zijn mond dicht houd.
Het kan zijn dat ze d.m.v bloomberg nog even stevig aan de boom willen schudden.
Het kan zijn dat goddijn op een of andere manier toch zeker van z n zaak is.
Het kan zijn dat hij weet dat hij aan het kortste eindje trekt en de knoopjes “op”zijn.

Zeker is in elk geval dat goddijn weet hoe de konijnen lopen.als het jou bedrijf en jou handel is, dan weet je wat je product is,en wat je positie en kansen in de markt zijn.goddijn weet beter als wij samen of autobedrijven in de toekomst zonder TomTom kunnen of niet.

De vraag is waarom hij er niet open over is, (en nooit geweest). Blijkbaar stoort het negatieve beeld dat zijn bedrijf langzamerhand in Nederland krijgt hem niet. Iemand die trots is op zijn bedrijf zou nu op de barricades staan. Of deze ontwikkeling past precies in zijn straatje. Of de moed is in zijn schoenen gezonken.

Ik heb altijd gedacht dat het een trotse man was. Over het algemeen zijn zeilers wel vechters,maar als je boot zo groot wordt dat je het water niet meer voelt ben je dan nog wel een zeiler..
Nait Soesen
1
quote:

san marco schreef op 21 september 2018 23:28:

De bewegingen van auto fabrikanten naar Android in enkele dagen tijd is wel opvallend. Ik zie 3 scenarios:

1) deze move is bij TomTom ingecalculeerd en men werkt gewoon door aan haar kernactiviteiten naast de toekomst en geloofd daar net zo heilig in als ten tijde van de ter dood stelling van TomTom in 2009 door googles intrede in pnd;

Er is iets gaande binnen TomTom die deze moves achteraf zullen verklaren en de grootaandeelhouders hebben er baat bij de koers te drukken (overname premie groot te maken maar de prijs per aandeel schappelijk) ;

Geen van de 2 bovenstaande is gaande en TomTom legt het ter zijner tijd af omdat iedereen verslaafd is geraakt aan de gratis Google maps en nooit meer willen betalen voor navigatie _ ook al is dit superieur.
Ik heb een betaalde Tomtom app op mijn mobiel en dat bevalt mij uitstekend, met google maps krijg je ongevraagde advertising, net als bij booking.com, maar die denken dat ik nog steeds in Toscane ben met hun aanbiedingen, en dat bevalt mij uitermate slecht.
Energy
2
Ik denk dat het hele android operatingsysteem in de auto slechter is voor partijen als blackberry en dergelijke dan voor tt.

Autofabrikanten verdienen nu ook aan de verkoop en updates van maps. Here en tt draaien gewoon op android. Veel mensen zijn volledig het spoor bijster. De autosector is opgeschud met musk en nu met connected cars.

Google het besturingssysteem en wie krijgt er toegang tot de voertuigdata. Ik heb niet de indruk dat Toyota dat toestaat.
Xynix
11
Ik heb zojuist de volgende mail naar ir@tomtom.com gestuurd met afschriften naar AFM en VEB:

Urgent response required THIS WEEKEND!

L.S.,

As a long term private investor in TomTom I’m deeply worried about the news that after the Renault/Nissan/Mitsubishi alliance now Toyota also switches to Google for its operating system, maps adnd navigation. I urge you to respond to this news in a proper manner THIS WEEKEND! Before the opening bell of Monday! Your response to the RNM-news was cumbersome at best. I hope you do a better job this time and will be able to make a clear statement why TomTom won’t vanish within the coming 2-3 years!

I strongly advice you to give full clarity on your current orderbook and the progress made in the ADAS/SDC area. Your very poor communication (documented at the AFM and VEB) in the last 3 years is an extra hurdle in restoring trust in TomTom. If possible try to come with an announcement of a participation or takeover by your strategic partners in the ADAS/SDC/MAP-API arena.

As usual I send a copy of this message to the AFM and VEB to be able to prove once more your unwillingness to inform your private investors in an equal way as the inner circle of the bigger shareholders. This can be a reason in a court case to find you guilty of “gross negligence” and in that way make you personally accountable for the losses suffersed by private investors in TomTom.

Time is up! Act!

Regards,


(mijn NAW-gegevens)
Xynix
1
quote:

Nait Soesen schreef op 21 september 2018 23:52:

[...]
Ik heb een betaalde Tomtom app op mijn mobiel en dat bevalt mij uitstekend, met google maps krijg je ongevraagde advertising, net als bij booking.com, maar die denken dat ik nog steeds in Toscane ben met hun aanbiedingen, en bevalt mij uitermate slecht.
Je doet je alias geen eer aan. Als alle kop-in-het-zand"-ers van dit forum nu eens in actie kwamen in plaats van problemen weg te rationaliseren.

Zorg dat ir@tomtom wordt bedolven onder mailtjes om nog DIT WEEKEND met een adequate reactie te komen, met afschrift aan de AFM en VEB ('STORdesk@afm.nl'; 'marketsupervision@afm.nl'; 'info@veb.net'). Die afschriften zijn essentieel. Wellicht kunnen we in geval van nood voldoende bewijs verzamelen om Goddijn persoonlijk aan de kleren te gaan!
Nait Soesen
0
quote:

loesje62 schreef op 21 september 2018 23:48:

[...]

Het blijft bijzonder dat op twitter,op forums, in kranten,tv, er overal onduidelijkheid is over hoe zit het nu allemaal precies. En dat diegene die van de hoed en de rand weet zijn mond dicht houd.
Het kan zijn dat ze d.m.v bloomberg nog even stevig aan de boom willen schudden.
Het kan zijn dat goddijn op een of andere manier toch zeker van z n zaak is.
Het kan zijn dat hij weet dat hij aan het kortste eindje trekt en de knoopjes “op”zijn.

Zeker is in elk geval dat goddijn weet hoe de konijnen lopen.als het jou bedrijf en jou handel is, dan weet je wat je product is,en wat je positie en kansen in de markt zijn.goddijn weet beter als wij samen of autobedrijven in de toekomst zonder TomTom kunnen of niet.

De vraag is waarom hij er niet open over is, (en nooit geweest). Blijkbaar stoort het negatieve beeld dat zijn bedrijf langzamerhand in Nederland krijgt hem niet. Iemand die trots is op zijn bedrijf zou nu op de barricades staan. Of deze ontwikkeling past precies in zijn straatje. Of de moed is in zijn schoenen gezonken.

Ik heb altijd gedacht dat het een trotse man was. Over het algemeen zijn zeilers wel vechters,maar als je boot zo groot wordt dat je het water niet meer voelt ben je dan nog wel een zeiler..
De enige reden die ik bedenken is, of H.G. tovert binnenkort nog iets uit de hoge hoed, waar niemand aan gedacht heeft, maar ik denk eerder dat de man zo calvinistisch eigenwijs is, dat het hem geen bal interesseert, wat iedereen van hem denk en gewoon zijn eigen plan trekt, zonder ook maar een moment aan de beleggers te denken, die hem in het verleden wel hebben gefaciliteerd!
Xynix
1
quote:

Nait Soesen schreef op 22 september 2018 00:01:

[...]
De enige reden die ik bedenken is, of H.G. tovert binnenkort nog iets uit de hoge hoed, waar niemand aan gedacht heeft, maar ik denk eerder dat de man zo calvinistisch eigenwijs is, dat het hem geen bal interesseert, wat iedereen van hem denk en gewoon zijn eigen plan trekt, zonder ook maar een moment aan de beleggers te denken, die hem in het verleden wel hebben gefaciliteerd!
Neem dan actie!!! Laat je niet naar de slachtbank leiden!
Xynix
2
Jullie lijken niet te beseffen dat de omzet over 3 jaar terug gaat vallen naar 200-300 miljoen. Dat is niet te transformeren! Onmogelijk! NU de assets kapitaliseren is de enige resterende optie. En als HG een knip voor zijn neus waard was geweest had hij zich dat dit voorjaar al gerealiseerd en daarnaar gehandeld. En Wakkie toont hiermee ook aan dat hij totaal incapabel is!
Nait Soesen
0
quote:

Xynix schreef op 22 september 2018:

[...]
Je doet je alias geen er aan. Als alle kop-in-het-zand"-ers van dit forum nu eens in actie kwamen in plaats van problemen weg te rationaliseren.

Zorg dat ir@tomtom wordt bedolven onder mailtjes om nog DIT WEEKEND met een adequate reactie te komen, met afschrift aan de AFM en VEB ('STORdesk@afm.nl'; 'marketsupervision@afm.nl'; 'info@veb.net'). Die afschriften zijn essentieel. Wellicht kunnen we in geval van nood voldoende bewijs verzamelen om Goddijn persoonlijk aan de kleren te gaan!
Dat is niet helemaal waar Xynix, ben wel van Nait Soesen, ik ben een relaxte gast, laat mij de kop niet gek maken, maar laat ook niet over mij heen lopen, ik heb de afgelopen week me suf getwittert, tis niet altijd wat het lijkt Xynix,:) we hebben elkaar gezien op de open dag in Eindhoven. En ik lees je bijdragen graag, fijn weekend Xynix!
Xynix
0
Goddijn en Wakkie horen morgen, of liever nog deze avond contact op te nemen met Microsoft om tot een gezamenlijk verklaring te komen dat er een inlijving zit aan te komen voor een overnameprijs in de range van 10-12 Euro.
[verwijderd]
0
@ Xynix
Waardeer je poging. Goddijn heeft nooit de indruk gewerkt voor dit soort acties gevoelig te zijn.
Wel is het nodig voor opbouw van een dossier.

Wil je actie, Dan is een kort geding bij de ondernemingskamer een optie.
Energy
0
Internet en onwetendheid is een gevaarlijke combinatie. Zelfs als je nu de kop ziet in het fd, wat toch een behoorlijke krant was, geeft te denken.

In het nog te verwachten berichten over toyota en het besturingssysteem van google wordt de naam van tt niet eens genoemd. Tt wordt er bijgehaald voor de sensatie en dat is erg vervelend en fd onwaardig.
Energy
0
Kan je dit onderbouwen dat de omzet naar 200miljoen gaat dalen? Ik ben benieuwd?

quote:

Xynix schreef op 22 september 2018 00:06:

Jullie lijken niet te beseffen dat de omzet over 3 jaar terug gaat vallen naar 200-300 miljoen. Dat is niet te transformeren! Onmogelijk! NU de assets kapitaliseren is de enige resterende optie. En als HG een knip voor zijn neus waard was geweest had hij zich dat dit voorjaar al gerealiseerd en daarnaar gehandeld. En Wakkie toont hiermee ook aan dat hij totaal incapabel is!
Xynix
1
quote:

Sunshine Band schreef op 22 september 2018 00:13:

@ Xynix
Waardeer je poging. Goddijn heeft nooit de indruk gewerkt voor dit soort acties gevoelig te zijn.
Wel is het nodig voor opbouw van een dossier.

Wil je actie, Dan is een kort geding bij de ondernemingskamer een optie.
Begin nou maar eens liever met het meewerken aan de dossieropbouw. Of laat je altijd liever anderen de hete kolen uit het vuur halen? Hoeveel moeite is het nou precies om een (liefst enigszins herschreven) kopie van mijn hierboven vermelde bericht te sturen naar ir@tomtom.com met afschrift aan 'STORdesk@afm.nl'; 'marketsupervision@afm.nl'; 'info@veb.net'.

Misschien vind je mij een eikel van een vent, maar gun je zelf dat je die ene minuut energie stopt in iets wat mogelijk kan helpen. Beschouwingen en het moede hoofd in de schoot gaan HG niet in beweging zetten. Dreiging dat dit naar privé kan doorslaan misschien wel! Er valt nog wel wat te halen bij Harold, Corinne, Pieter en Peter-Frans! Er zijn veel redenen waarom dit door een rechter weleens beoordeeld zou kunnen gaan worden als "onbehoorlijk bestuur".
loesje62
0
Misschien is een mailtje naar Mercedes of BMW met de vraag wanneer ze in hun dashboard een plekje vrij maken voor Google een idee.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733