TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

RickBreda schreef op 26 oktober 2018 09:00:

[...]

Als ik HG was zou ik er heel snel voor zorgen dat de koers weer flink omhoog schiet en vooral de positieve ontwikkelingen veelvuldig communiceren.

Mocht HG willens en wetens vanwege een andere agenda zoals jij hierboven suggereert handelen dan denk ik dat het niet goed met hem gaat aflopen gezien het vele speurwerk op dit forum en er zeker een juridisch traject zal volgen waarbij mijnheer en zijn handlangers voor het bankje in de rechtzaal zullen moeten verschijnen.
De tijd zal het leren.
[verwijderd]
1
quote:

Stom2 schreef op 25 oktober 2018 21:33:

[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]

Hilarisch.
NewKidInTown
0
quote:

Jopie1962 schreef op 26 oktober 2018 09:18:

Tjesus, in jul 2016 stond de koers ook op 6.30 euro !
Er is "hard" gewerkt de laatste paar jaar, veel "samengewerkt" en "getest" ;-)
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 09:24:

[...]

Er is "hard" gewerkt de laatste paar jaar, veel "samengewerkt" en "getest" ;-)
Vooral het uithoudingsvermogen van de belegger is uitvoerig getest en nog steeds
En maar mooie loze kreten poneren op twitter iets met "shaping" ofzo maar bij tt gaat de wereld juist achteruit.

[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 09:33:

En vergeet "the future" niet.....
Kreeg niet meer uit de pen het is al erg genoeg zo.:-)
harrysnel
10
Ik lees hier dikwijls "als TT voor E1,5 miljard op de beurs staat, dan is er niemand die bereid is E1,3,miljard te betalen voor Telematics alleen". Dat is volgens mij veels te kort door de bocht.

1 Er wordt al tijden gevraagd naar deze BU en deze zomer is er serieus gepraat met geïnteresseerde partijen. De koers van TT heeft gedurende die periode ook maanden vlak onder de E9 gestaan. De marktwaarde van het gehele bedrijf lag tijdens deze gesprekken op andere momenten dus iets boven de E2 miljard. Bovendien: TT heeft 2x de outlook 2018 verhoogd voor het bedrijf. Het is niet het gehele jaar Apple/Google/Renault/Volvo geweest dat de toon heeft gezet vwb TT in de media en qua koers. Het was ook "TT slaat goede weg in", "indrukwekkende marges bij TT" etc. Kortom: je moet niet de marktwaarde van heel TT vastpinnen op dit moment als de gesprekken ook binnen een ander koers/sentiment kader zijn gevoerd.

2 Er is op dit moment niet een verkoop van Telematics voor E1 miljard in de huidige koers ingeprijsd (en ook geen 700mln of 1,3 miljard). Op de beurs wordt gewerkt met waarschijnlijkheden. Als je de kans op daadwerkelijke verkoop van Telematics op zeg 60% schat, omdat je bv gezien het verleden twijfelt aan de bereidheid van Goddijn om daadwerkelijk op te splitsen, dan is er bij een SOP waardering die relevant wordt bij opsplitsing 0,6 x verwachte verkoopprijs ingeprijsd. Op het moment dat de verkoop van Telematics rond is gaat de ingeprijsde waarde naar 100%. X verkoopprijs. Zelfde geldt voor de asset Maps. Goddijn zegt focus op autonoom rijden te willen leggen en daardoor lijkt een verkoop van Maps niet waarschijnlijk. De waardering voor deze asset wordt dan bv: 20% x mogelijke verkoopprijs + 80% x waarde bij Maps houden en concurreren met Google/Apple/Here.

3 De koper van Telematics heeft niets te vrezen van de intrede van Google bij Renault/Volvo. De koper van Telematics heeft niets te vrezen van het "zelfstandig opbouwen Maps door Apple". Deze twee ontwikkelingen hebben de koers van het aandeel TT verlaagd en daardoor lijkt E1,3 miljard voor Telematics onwaarschijnlijk als je het afzet tegen de huidige totale waarde van TT. Maar: deze totale waarde wordt gedomineerd door ontwikkelingen buiten Telematics en doen niets af aan de rationale voor de mogelijke koper van Telematics.

4 Stel Verizon wil TT Telematics kopen. Dan is het zelfs onwenselijk, zeker als je al ver bent in dit proces, als TT in zijn geheel wordt opgeslokt door een andere partij. Of dat nu Private Equity is, een speler die gaat voor Maps en gezien beurskoers het hele bedrijf koopt, een consortium dat de verschillende BU's al verdeeld heeft.......het maakt het alleen maar moeilijker om Telematics over te nemen omdat de prijs dan nog hoger kan worden of Telematics al toebedeeld kan zijn aan concurrent.

Bij Telematics dreigen partijen achter het net te vissen omdat er gepraat wordt met verschillende potentiële kopers. Er kan er maar 1 de winnaar zijn (vanuit PE of een strategische koper). Als er meerdere strategische kopers zijn dan is het van cruciaal belang dat de Europese marktleider niet in handen valt van de concurrent. Wat kan zo'n partij nog doen als die is afgevallen en de voorkeur uit gaat naar bv een Verizon? Mogelijkheid is dan om te gaan praten met een potentiële koper voor het hele bedrijf TT en dan een bod op het gehele bedrijf faciliteren van bv een partij die geïnteresseerd is in de Maps. Door mee te doen aan bod op totale bedrijf krijg je dan alsnog TT Telematics in handen als dit plan slaagt.

Een verklaring voor het dalende koersverloop van TT, ondanks aankondiging van mogelijke verkoop Telematics, kan volgens mij zijn dat er partijen gebaat zijn bij het slagen van een bod op heel TomTom. Niet alleen partijen die "voor de Maps" gaan maar ook partijen die afgevallen zijn bij de verkoop van Telematics. De evt "winnaar" van het verkooptraject Telematics ziet dit gevaar natuurlijk ook en zal haast willen maken. Dat de prijs die deze partij uiteindelijk betaalt wellicht zelfs boven de beurswaarde van TT ligt......volkomen oninteressant. En lukt het inderdaad om TT Telematics afzonderlijk te verkopen dan wordt de rekensom voor de waarde van het aandeel TT voor beleggers heel anders dan nu het geval is. Huidige koers is een speelbal van belangen.

Jmho
ketchup
3
quote:

ketchup of catch-up schreef op 26 oktober 2018 09:38:

[...]

Kid, tot nu toe is mijn investering in TT ketchup gebleken, mijn TT-tomaten zijn totaal gesmashed , maar de periode van catch up komt eraan !

het doet ongelofelijk zéér, maar blijf toch zitten en wacht af.

goed ga effe naar t stad, Antwerpen en ga maar wat pinten pakken voor mijn AB Inbev aandelen fysiek te ondersteunen

[verwijderd]
1
De koper van Telematics heeft niets te vrezen van de intrede van Google bij Renault/Volvo. De koper van Telematics heeft niets te vrezen van het "zelfstandig opbouwen Maps door Apple". Deze twee ontwikkelingen hebben de koers van het aandeel TT verlaagd en daardoor lijkt E1,3 miljard voor Telematics onwaarschijnlijk als je het afzet tegen de huidige totale waarde van TT. Maar: deze totale waarde wordt gedomineerd door ontwikkelingen buiten Telematics en doen niets af aan de rationale voor de mogelijke koper van Telematics.

Vooral dit argument is belangrijk. De daling vd koers, is een overdreven reactie die eigenlijk alleen met het onderdeel maps te maken heeft, en daardoor de koers ook zo laag gezet heeft. Dus heeft niets met het onderdeel telematics van doen. Ik zeg zelf ook, dat de koers geen/tot weinig invloed heeft op de prijs, ook omdat men al veel langer hierover in gesprek was.

Mooi verhaal Harry, en ben het hier helemaal mee eens. Bedankt voor de mooie uitezetting!
[verwijderd]
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 26 oktober 2018 09:38:

[...]

Kid, tot nu toe is mijn investering in TT ketchup gebleken, mijn TT-tomaten zijn totaal gesmashed , maar de periode van catch up komt eraan !

het doet ongelofelijk zéér, maar blijf toch zitten en wacht af.

goed ga effe naar t stad, Antwerpen en ga maar wat pinten pallen voor mijn AB Inbev aandelen fysiek te ondersteunen

Dat er hier iets niet klopt ziet zelfs Julus de Korte.
[verwijderd]
0
Tegenlicht:
De toekomst voor de koers kan ook anders worden gezien.
Telematics verkocht voor 752 miljoen euro en dat is +/- 3,20 per aandeel.
De cash van 200 miljoen voor verdere investeringen en tegenvallers op te vangen.
Wat overblijft geeft wellicht een paar dubbeltje werkelijke nettowinst per jaar en tegelijkertijd Google dat mogelijk een verder gevaar voor omzet en nettowinst is.
De overblijvende assets kunnen voorlopig niet vrijgemaakt worden want dat is de consequentie door niet voor alles in verkoop te gaan.
De assets moeten dan niet in de koers worden meegenomen.
1. Zonder cash:
Opbrengst Telematics 3,20 + overblijvend kw 15 x 0,22 = 6,50 p/a.
2. Met cash:
Cash 0,86 p/a + Opbrengst Telematics 3,20 + overblijvend kw 15 x 0,22 = 7,36 p/a.
[verwijderd]
2
Als je kijkt naar PostNL en TomTom, zie je qua koers veel gelijkenissen. Wie zit er zowel in PostNL als tt, jazeker John de mol. Ik denk dat hij zijn aandelen beschikbaar stelt tegen een bepaald bedrag.
[verwijderd]
0
Watermannetje2012
1
quote:

TromDom schreef op 26 oktober 2018 09:52:

Als je kijkt naar PostNL en TomTom, zie je qua koers veel gelijkenissen. Wie zit er zowel in PostNL als tt, jazeker John de mol. Ik denk dat hij zijn aandelen beschikbaar stelt tegen een bepaald bedrag.
Bij het aandeel Versatel heeft JdM ook dit spelletje gespeeld... de sfeer op het IEX-forum van Versatel was enigszins vergelijkbaar als op dit TT-forum.
NewKidInTown
0
TT 0,002 in de plus, denk niet dat ie dat houdt.

Moet er wel bij zeggen, zojuist m'n gisteren gekochte turbo's long eruit, wil het lager weer oppikken, gaat lukken, toch ?
tatje
2
Had gisteren prettig bezoek.

Net bijgelezen vanaf 16.40 uur gisteren, dus verrast dat we toch nog hoger sloten.

Maar ik denk dat Henk toch maar eens verder moet gaan dan een laatste waarschuwing, 98% is gewoon bagger, echte bagger en totaal zinloos.

Henk wil je het TT forum redden, dan moet je ingrijpen.

Ben momenteel heel relaxt, want ik denk dat Barclays, de soort veilingmeester voor TTT, met een koersdoel van 6,25 door zijn analisten een bodem heeft gelegd onder het aandeel TT.

En als iemand denkt dat de walls bij Barclays zo dik zijn, dat de plaats waar de biedingen voor TTT binnen komen en de plaats van de analisten, heel stevig gescheiden is, die is super Naïef.

Naïef zijn of naïviteit betekent dat een persoon iemand anders gemakkelijk vertrouwt of gelooft, ofwel te goed van vertrouwen is.

Witteboorden criminelen zitten er bij Barclays niet :-) :-)

Zijn allemaal nette mensen, die echt geen scheve schaats rijden.

Alleen al in Nederland, Rabo - libor 1 miljard, ING witwassen klein miljard.

En dan is men nog coulant, levenslang in de zoutmijnen is nog te kort.
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 10:00:

TT 0,002 in de plus, denk niet dat ie dat houdt.
Gelukkig hebben we onze grote "roerganger" nog die ons door deze turbulente tijden al of niet zelf veroorzaakt heen leidt.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949