TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

DerksVisie schreef op 4 november 2018 22:03:

[...]

Ik denk dat de koers niets te maken heeft gehad met de druk op HG. Maar 3 klanten die binnen een half jaar weglopen heeft een groot deja Vu gehalte gehad voor HG en consorten.

Nu heeft HG besloten om toch maar niet het spel van voren af aan te beginnen op zijn leeftijd. Er moet gekapitaliseerd worden en dan is de koers opeens wel van belang en dat heeft hem bewogen.

Jip, in samenwerking met Wakkie cs de koers steeds gedrukt; mogelijk om T2 van de beurs te halen. Nu werd het toch te spannend?

Er schreef iemand ' beter ten halve gekeerd....'
Ik denk dat het niet halverwege was, maar dicht bij het eind

Maar goed, laat ze de koers maar recht trekken nu
NewKidInTown
0
quote:

seren schreef op 4 november 2018 22:09:

nog zo\n 10 miljoen te gaan
Zo'n 4% van het totaal maar aanzienlijk t.o.v. de free float, nog steeds oppassen dus.
Febo85
0
quote:

seren schreef op 4 november 2018 22:09:

[...]
nog zo\n 10 miljoen te gaan

Zo een 4% short dus.
www.aandelencheck.nl/aandelen/tomtom/...
Maar tov de freefloat is dit dus ongeveer 8%.
corporate.tomtom.com/investors/shareh...
Komt een moment dat men de uitgeleende aandelen gaat opeisen.
Kan nog leuk worden...
DNFTT
0
quote:

seren schreef op 4 november 2018 22:09:

[...]
nog zo\n 10 miljoen te gaan

Ijlt de short zijde na? Indien dit niet het geval is dan staat nu al een groot deel van de short posities onder water.
boem!
2
quote:

ketchup of catch-up schreef op 4 november 2018 18:21:

Sommigen zitten hier al veel te lang in het aandeel en proberen alles met cijfers te onderbouwen
Veel bedrijven die overgenomen worden is vanwege het feit dat men zich niet kan permitteren het naar een concurrent te laten gaan

Geen ruzie laten we nou maar afwachten wat gaat komen
TT staat gewoon te koop en voor sommigen is dat blijkbaar een teleurstelling, begrijp daar niets van, dan ben je ziek of geen aandeelhouder, we zitten hier om maximaal profijt uit onze investering te krijgen aan een acceptabele risk/reward

Het aandeel TT heeft meer risk dan reward gegeven en daarom staat het nu te koop, want elke disruptie of tegenslag is killing voor het aandeel gebleken

Indien je een BAH belegger bent heb je geen andere keus dan je te verdiepen in de cijfers en dan met name vwb de toekomst.
Deze handelswijze houdt in dat je geen voorbijganger bent maar er langere tijd inzit.

Daarnaast bestaat er de handelaar die gebruik makend van allerlei nieuws via ritjes zijn rendement wenst te behalen.
Ik zit erin voor het BAH principe omdat ik denk, dat HG de juiste strategische beslissingen heeft genomen TT een rol te laten spelen op het gebied van SDC en LBS.
Jij zit erin voor de handel, voor jou is het duidelijk dat de door TT vorm gegeven assets waardevoller zijn dan de koers afgelopen drie jaar heeft laten zien.
Omstreeks het moment dat jij in het aandeel werd getrokken met als doel snel te cashen dmv verkoop van de assets heb ik mijn oude koersdoel van 30 euro aangepast naar 60 euro ivm de verhoogde verdiencapaciteit die ik zag bij diezelfde assets.

Indien er een partij bestaat die er te lang inzit ben jij het.
Je wilt gewoonweg het verbeterde verdienmodel niet zien en blijft maar hameren op je mantra "verkoop van de assets is de enige oplossing voor TT", " HG is de slechtste bestuurder ooit", " HG sorteert voort op een dirty exit" etc.
Indien je het advies van jouw vriendjes had gevolgd was je zoals het een goede handelaar betaamt na 1 jaar al uitgestapt met 100% winst.

TT staat nu inderdaad te koop en dat is voor niemand een teleurstelling. Nu is er de mogelijkheid om maximaal te cashen.
Jij denkt dat HG een disstressed seller is die gedwongen door de markt nu eieren voor zijn geld kiest en met de staart tussen de benen afdruipt indien hij 15 euro voor het aandeel kan scoren.
Ik denk dat hij na de verkoop van Fleetmatics en HERE de assets zodanig heeft opgepoetst dat hij daarvoor de hoofdprijs denkt te ontvangen.
TTT is duidelijk , het huidige verdienmodel heeft belangstelling opgewekt bij partijen en de indicatieve biedingen waren dusdanig dat TT besloot een veiling te organiseren met als doel winstmaximalisatie.

Jij gaat er vanuit, dat TT geen andere keus heeft dan na TTT ook Maps+ te verkopen.
Ik denk dat TT dit een uitermate goed moment is om te checken wat de waarde is van Maps+ en indien die waarde in de buurt komt van de eigen opvatting van tt wat zij daarzelf mee kunnen verdienen zij op dat voorstel in zullen gaan.

Zoals Justin al aangaf staat TT voor de keuze welke weg zij gaan bewandelen waarbij optie 5 tw zelfstandige voortzetting niet op voorhand behoort te worden uitgesloten.
[verwijderd]
2
@martinmartin
Ik denk ook dat t2 technisch op het goede spoor zit en dat strategisch in deze de juiste beslissingen zijn genomen. Maar waarom denk jij dat HG onder luid gejuich van commissarissen de koers zo heeft laten weg drukken?

Of je aandeelhouders nu bah, trading of andere strategie hebben, je dient er altijd je best voor te doen dat de koers de waarde van het bedrijf weerspiegeld
Levy
1
Als ik het San Francisco interview van afgelopen vrijdag kort door de bocht samenvat geeft TomTom aan, bij monde van HG:

NIETS IS MEER HEILIG.

Controle door grootaandeelhouders/oprichters/bestuurders is niet heilig meer, de optie van een deelname of totale overname ligt op tafel.

Na het Consumer-anker (prullaria: klokjes/camera's), is nu ook het Controle/Blokkade-anker van de founders / grootaandeelhouders weg. Zeer van belang voor ons als aandeelhouders want dit maakt deelname('s) waarschijnlijker en maakt een gehele overname mogelijk. Sterker nog, HG noemt deze mogelijkheden expliciet.

Ceterus paribus mag je m.i. ervan uitgaan dat onderstaand baanbrekende interview nog flink koersopdrijvend zal uitwerken.

www.cnbc.com/2018/11/02/reuters-ameri...
boem!
0
Het is niet de eerste keer dat HG zich heeft uitgelaten hoe hij als belangrijkse BAH aandeelhouder tegen koers en bedrijf aankijkt.
Ter bescherming tegen te optimistische aandeelhouders die een verkoop van de assets voorstonden heeft hij ooit een fair value van 8 euro genoemd op basis van het toenmalige verdienmodel.
Daarnaast heeft hij herhaaldelijk aangegeven gehoor te zullen geven aan biedingen indien die interessant zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Levy schreef op 5 november 2018 01:05:

Als ik het San Francisco interview van afgelopen vrijdag kort door de bocht samenvat geeft TomTom aan, bij monde van HG:

NIETS IS MEER HEILIG.

Controle door grootaandeelhouders/oprichters/bestuurders is niet heilig meer, de optie van een deelname of totale overname ligt op tafel.

Na het Consumer-anker (prullaria: klokjes/camera's), is nu ook het Controle/Blokkade-anker van de founders / grootaandeelhouders weg. Zeer van belang voor ons als aandeelhouders want dit maakt deelname('s) waarschijnlijker en maakt een gehele overname mogelijk. Sterker nog, HG noemt deze mogelijkheden expliciet.

Ceterus paribus mag je m.i. ervan uitgaan dat onderstaand baanbrekende interview nog flink koersopdrijvend zal uitwerken.

www.cnbc.com/2018/11/02/reuters-ameri...
Klopt. De discount voor de beperkte free float zal verdwijnen.
ketchup
0

De Founders(FFF) zijn aandeelhouders in dit bedrijf door het van privé naar de beurs te brengen, dat is een compleet andere insteek dan aandeelhouders die in het bedrijf stappen aan de beurs, zij hebben eerst een groot gedeelte van hun vermogen veilig gezet via een beursgang, die zijn dus van 100% eigenaar privé, nu naar uiteindelijk 45% gezakt aan de Beurs en hebben dat héél goed gedaan, want ze zijn aan 17 euro naar de beurs gegaan en hebben later op de lage emissie meegedaan @ 4 euro of daaromtrent , niet op de plaatsing aan 57 euro die was voor een paar institutionele fondsen

maar het is goed zo, het is allemaal water on de brug - passé .

laten we nu maar afwachten wat Telematics gaat opbrengen en de beslissing dat te veilen is de juiste, want anders had dit aandeel nog aan 6 euro gestaan of lager, want één ding is wel erg duidelijk TT is een zeer kwetsbaar bedrijf voor enige vorm van disruptie of tegenslag en daardoor een bijzonder zwak aandeel.

Telematics moet het aandeel omhoog zetten, want dat is gunstig voor een latere verkoop van de Kaarten plus , en mocht men opteren voor partners toe te laten dan is het ook nodig, want anders dan bij HERE die equity partners toelieten basis hun acquisitie prijs van Nokia plus een kleine premie, heeft TT enkel de koers van de beurs als referentie en dat is voor iedereen duidelijk, daarbij is dan ook nog de vraag zullen de Founders dan uit hun aandeel partners toelaten, of reduceren alle aandeelhouders pro rata om partners toe te laten of worden er nieuwe aandelen uitgeschreven en indien zo aan welke prijs en wat brengen deze nieuwe partners dan aan winstgevendheid voor TT, anders is het niets anders dan een zak geld ontvangen om verder te investeren in R&D, of een eventuele acquisitie en ze hebben zat geld dadelijk na de Telematics verkoop en dan is het enkel een verwatering voor de aandeelhouders op de lange termijn, tegen de tijd dat TT ooit echt geld gaat verdienen, moeten we dat nog delen met meer uitstaande aandelen .

TT kan je wat dat betreft niet vergelijken met HERE, want daar reduceert BAD haar belang en komen er nieuwe stake-holders in, wil je op die basis hetzelfde doen bij TT, dan zouden dan enkel de Founders reduceren om nieuwe aandeelhouders erin te laten, nou daar ben ik dan op tegen
of we reduceren allemaal, of er komen nieuwe aandelen, maar niet een selectief groepje dat reduceert en de rest blijft vol zitten.

daarom denk ik dat dit dan ook niet staat te gebeuren en TT gewoon volledig verkocht gaat worden in een stappenplan.

we merken het wel
nu eerst maar eens op naar de 9 euro
holenbeer
7
@martin en @wies, is het idee dat jullie agreeen to disagree? Waarschijnlijk weten we binnen enkele maanden hoe dit spel zich ontrolt.
We weten in elk geval dat jullie heel anders in het aandeel zitten, en dat beide manieren volstrekt respectabel zijn. Ik vind het persoonlijk jammer om te lezen hoe de discussie zich ontwikkelt, ik proef wat bitterheid. Terwijl jullie beiden tot mijn preferred posters behoren.
Maar als ik de enige ben, stoor je er niet aan, ga dan gewoon verder, ik lees er dan langs. Ik zie dat dan wel aan een gebrek aan AB’s op deze post.
ketchup
2

ik ben gewoon geen fan van HG als CEO van TT, klaar - maar heb zeer veel respect voor wat de man heeft bereikt in zijn leven en weet dat het ontzettend moeilijk is een bedrijf succesvol te leiden, maar als je aan de Beurs staat en dat staat TT heb je nu eenmaal andere verplichtingen en daar schort het wat mij betreft bij hem aan

voor de rest sta ik niet anders dan Martin of eender welke aandeelhouder in TT, we willen allen maximaal rendement, wel binnen een bepaalde termijn , het is voor mij geen kleinkinderen fonds.
Dutchy Ron
0
www.ft.com/content/59b0af3a-df10-11e8...

Uber report looks to rebuild goodwill with regulators

Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.

He said Uber was open to sharing more information about its approach to safety. “Being secretive and protecting what may have taken a significant amount of resources to develop is not to anyone's benefit,” he said.

Uber’s report provides important recommendations, Mr Walker Smith said, but added, “I wish it was more thorough and transparent.”

Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.

Google has done a lot of mapping and data gathering of the areas around their offices. These are cars that are going out in driverless mode in what is a relatively safe environment?.?.?.?because there is so much data. The risks are considerably lower, therefore they are able to do more testing and the more experiments they do the more effective these systems are.”

holenbeer
0
Jouw laatste suggestie, FFF laten een participant binnen door hun privé aandelen af te bouwen tegen een ongetwijfeld leuke bonus, vind ik wel verontrustend. Tekenend dat dit blijkbaar een reeel scenario is.
Dutchy Ron
0
If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

Nu voelt hij wel de behoefte de som der delen te benadrukken.
Dutchy Ron
0
www.wired.com/story/tesla-navigate-on...

Artikel over nieuwe tesia feauture, perfect is het nog lang niet maar ze halen wel heel data op bij hun gebruikers. Sluit niet uit dat TT daar met gesloten beurs iets van mee krijgt in ruil voor iets anders.
holenbeer
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 5 november 2018 08:27:

www.wired.com/story/tesla-navigate-on...

Artikel over nieuwe tesia feauture, perfect is het nog lang niet maar ze halen wel heel data op bij hun gebruikers. Sluit niet uit dat TT daar met gesloten beurs iets van mee krijgt in ruil voor iets anders.
Kan Musk onze company niet private taken? Als BAD het met HERE kan, waarom hij niet met TT? Lukt hem vast om beleggers ervan te overtuigen dat het een goede zet is, immers, men stopt ook geld in een raket en schiet dat geld naar Mars omdat hij het zegt.
tatje
0
Na verkoop van TTT, als het er al van komt.

Verkoop van de rest OF een vette deelneming.

10% en of strategische allianties.

Zelfstandig zonder deelneming, daar geloof ik dus niet in.

Een super dividend, daar geloof ik helemaal niet in.

We zullen het zien.

Na de uitspraken van Harold, mits er geen nieuw googletje komt, UP.

Gewoon mijn mening en geen advies.

Lijkt me een snelle countdown naar de ontknoping :-)
[verwijderd]
0
Ach we gaan langzaam naar de EUR10 in 7 weken dat is gewoon prima voor de finaleronde met de (HD) maps..
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240