TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Stephan010
0
quote:

hangklok schreef op 16 januari 2019 09:47:

De € 7,77 heeft het gehouden nu kunnen we rustig weer naar de € 8,20
Hoop het voor iedereen. Met de aankomende optie expiratie blijft het gissen welk kant koers opgaat.
[verwijderd]
0
Helemaal mee eens Tatje!

De vis wordt (nog even) duur betaald

Vanaf juni bij Can Gat en alles komt goed

Dat zei Juliana ook altijd

quote:

tatje schreef op 16 januari 2019 09:37:

Als Reuters maart 2018 nu de waarheid heeft gesproken !

En als er dus een geweldig bod ligt op TT en TTT los meer opbrengt.

Als Tom Tom dus nu niets meer mag zeggen, tot TTT echt verkocht is.

Dus de koper heeft bedongen dat Tom Tom nu niets positiefs mag brengen.

Dan zou de huidige situatie toch logisch zijn en de koper van TT wil de prijs drukken, door via stromannen een belang op te bouwen.
En slecht nieuws zoekt zoals vandaag Kepler een versterker.

Dit is voor mij de enigste logica die er is !

Zeg niet dat het niet kan en je het bekend moet maken.

Ten cate al 9 maanden in onderhandeling met koper.
USG PEOPLE al bijna een jaar, dat de markt wist we willen verkopen.
December bod geaccepteerd op Binck, al vanaf mei in gesprek.

Dus sta niet raar op te kijken, als Tom Tom inderdaad al in Maart 2018 DB heeft ingeschakeld om te helpen bij een koper voor het geheel of een minderheidsbelang.

Misschien mag Harold zijn mond niet meer open doen.

TTT, Taco noemde het volgende kwartaal, dasss afgelopen op 31 maart 2019, het is niet anders.


[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 16 januari 2019 09:37:

Als Reuters maart 2018 nu de waarheid heeft gesproken !

En als er dus een geweldig bod ligt op TT en TTT los meer opbrengt.

Als Tom Tom dus nu niets meer mag zeggen, tot TTT echt verkocht is.

Dus de koper heeft bedongen dat Tom Tom nu niets positiefs mag brengen.

Dan zou de huidige situatie toch logisch zijn en de koper van TT wil de prijs drukken, door via stromannen een belang op te bouwen.
En slecht nieuws zoekt zoals vandaag Kepler een versterker.


Dit is voor mij de enigste logica die er is !

Zeg niet dat het niet kan en je het bekend moet maken.

Ten cate al 9 maanden in onderhandeling met koper.
USG PEOPLE al bijna een jaar, dat de markt wist we willen verkopen.
December bod geaccepteerd op Binck, al vanaf mei in gesprek.

Dus sta niet raar op te kijken, als Tom Tom inderdaad al in Maart 2018 DB heeft ingeschakeld om te helpen bij een koper voor het geheel of een minderheidsbelang.

Misschien mag Harold zijn mond niet meer open doen.

TTT, Taco noemde het volgende kwartaal, dasss afgelopen op 31 maart 2019, het is niet anders.


Nee, dat kan niet. Enerzijds niks mogen zeggen van een 'potentiële' koper, terwijl die 'potentiële' koper wel de koers in elkaar mag trappen. Dat is zachts gezegd een oneerlijk spel. TT laatst zich misschien piepelen, maar niet in deze mate. Dan hadden ze het niet tot nu gered als bedrijf.

Je kunt niet alles recht praten wat krom is, zodat het weer gaat kloppen met je eigen belangen :)
[verwijderd]
2
quote:

Limburgia schreef op 16 januari 2019 09:49:

Heb geen hoge pet op van analisten. Over het algemeen beschouw ik die mensen als criminelen.. Maar KC kun je hier toch weinig verwijten. Koersdoel van 8,25 en wordt veranderd van kopen naar houden omdat dat doel nagenoeg was gehaald.
Er is er maar een die een verwijt gemaakt kan worden en dat is. De man die er blijkbaar in slaagt om al een half jaar om de tafel te zitten omtrent de verkoop van een onderdeel met een waarde van ergens tussen de 700 miljoen en 1,4 miljard, in beide gevallen kleingeld voor de overnemende partij. Het spijt mij, maar ik geloof dat gewoon niet. Ik geloof niet dat een CEO zo slecht in zijn werk kan zijn.
Maar de tekst die KC uitkraamt dat de EPS consensus voor volgend te hoog is ingeschat met 0,39 en dat hij het op 0,15 zet is wel crimineel. Ten eerste is de consensus 0,35 voor 2019 (zie ir website TomTom) en daarnaast overtreft TomTom de consensus de laatste kwartalen flink door groei in Automotive.
[verwijderd]
0
Kepler zegt houden op 8,25. Niet dumpen war nu massaal gedaan wordt. Met uitblijven van nieuws is 8,25 wel te verklaren. Maar rust houden iedereen
No-nonsense
1
Er wordt hier geroepen en gehuild om een woordje van HG. Dat gaat hij echt niet doen, geloof me. En dit keer moet ik hem gelijk geven. En dat is de eerste keer. Analisten bazelen nog erger dan HG himself. De koers van TT is voor een groot deel speculatief. Niemand weet waar het heen gaat. Volgt HG de juiste koers? Wordt het wat met de HD-maps. Wat levert TTT op? Een deel van de antwoorden heeft HG misschien, maar laat hij echt niet los omdat de bazelaar van Kepler iets negatiefs publiceert. Wat zijn de adviezen van analisten waard? Ook deze nitwit heeft niet meer kennis dan wat hier op het forum al bekend is. Het enige dat zin heeft is hopen , hopen, hopen dat er ooit wat kruimeltjes van tafel vallen voor de kneuterbeleggertjes. Halleluja!
steelfighter72
0
Lekker hé die turbo's en deviraten, voelt heerlijk hé als die analisten je weer eens piepelen. Die andere uitgevers van die rotzooi doen niets anders in hun belang;)
[verwijderd]
0
quote:

Makita schreef op 16 januari 2019 09:54:

[...]
Maar de tekst die KC uitkraamt dat de EPS consensus voor volgend te hoog is ingeschat met 0,39 en dat hij het op 0,15 zet is wel crimineel. Ten eerste is de consensus 0,35 voor 2019 (zie ir website TomTom) en daarnaast overtreft TomTom de consensus de laatste kwartalen flink door groei in Automotive.
Ja, da's waar. Laat ik het dan maar bij mijn opmerking houden dat analisten over het algemeen criminelen zijn. Je zou eigenlijk moeten kunnen achterhalen door wie KC dit keer betaald is. Analisten werken immers niet gratis...
Mijn mening over HG blijft overigens onveranderd.
[verwijderd]
1
HG is druk met solderen en wees blij dat ie zwijgt , anders stond de koers nog lager !
Bijkopen en straks lekker lunchen !
BB
harrysnel
6
Banken verdienen aan handel. Hebben daarnaast ook volume nodig om te voldoen aan vraag en aanbod voor klanten en eigen posities. Opzetten optiepositie, uitgeven van turbo’s, vraag van een shortpartij voor een aanzienlijke portie aandelen...liquiditeit is nodig. Voor iedere koper moet er een verkoper worden gevonden en andersom.

TT zit al een tijdje “vast” en de volumes zijn laag. Op moment dat de “free float” gepositioneerd zit bij beleggers die wachten op de ontknoping is er wat reuring nodig om volumes los te maken. Beleggers die wachten op ontknoping, positie in stand houden en uiteindelijk daaraan verdienen ..... daar heeft een financiële partij helemaal niets aan.

Kepler doet nu een “Den Drijvertje”. Aanpassen advies op basis van gezochte argumenten en daarbij wat “angst” de markt in gooien. Het werkt gezien het handelsvolume. Het houdt ook de technisch analisten aan het werk die nu weer kunnen gaan leuteren over steun/weerstand etc. Het biedt vervolgens shortpartijen (onder de meldingsgrens) kans om weer wat te coveren omdat er volume los komt. Tenslotte biedt het verlagen naar hold ook een mooie basis om, voor of na de verkoop van TT Telematics, een exit/verkoop van Maps+ toe te juichen.

TomTom heeft vanaf eind 2014 de grote stijging van E5 naar >E12 ingezet (december 2015). Dat waren de tijden dat de sector opgeschud werd door verkoop van Nokia Here. Binnen een halfjaar verdubbelde de koers van TomTom en mei 2015 ging het al boven E10. En wat voor advies had onze Kepler analist gedurende deze laatste significante run van het aandeel TomTom van E5 naar E10? Reduce E5,30/E5,70.

corporate.tomtom.com/analysts/peter-o...
tatje
0
Brexit wel of niet en hoe.

Een referendum houden als de britten eigenlijk er de ballen van snappen.

Nu snappen ze de gevolgen, dus gewoon een nieuw referendum houden.

May, is dat nu zo moeilijk.

Mens praat ook alleen maar voor eigen parochie, wil geschiedenis schrijven.

mjmj
1
Brouwer285
0
Een analist die zijn een aandeel op houden zet omdat zijn koersdoel bereikt is, is in het geheel geen slecht nieuws. Wat betreft de consensus voor 2019: daar kan niemand een zinnig woord over zeggen ivm de mogelijke verkoop van TTT. Niet verkeerd dat deze man wat voorzichtig is in afwachting van het TTT verhaal en nasleep met eventuele acquisities.
ketchup
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 14 januari 2019 09:00:

TT is toast, de tent zo snel mogelijk verkopen - zijn ze mee bezig, hopelijk lukt het

Garmin wint en die gebruiken HERE maps ....

goed, ze doen het enige juiste bij TT en dat is kapitaliseren

begrijpelijke update van Kepler/RABO
TT heeft gewoon een behoudend jaar achter de rug en dat wil niet zeggen dat de cijfers moeilijk liggen versus de verwachtingen, maar de "winning" op wat er te geven was is tegenvallend en HERE vecht terug
de kosten/operating expenses and R&D zijn ongoing en dat begint steeds zwaarder te wegen met een beperkte omzet toename als geheel, zeker straks post Telematics als de omzet voor heel TT verder terugloopt

verder is er geen verandering in de view bij Kepler of bij anderen, die dezelfde gedachtegang volgen, er is weinig eer te behalen voor TT met een beursnotering, aandeel blijft super kwetsbaar voor tegenslagen , die hoe onbelangrijk fundamenteel vaak ook een enorme impact hebben vanwege de zwakte/kwetsbaarheid van dit fonds aan de beurs.

dus , dan moet je daar je voordeel meedoen als Founders/bestuurders en als blijkt dat een beursnotering een 'handicap' is om de juiste waardering te reflecteren van de assets, dan moet het er af

ze geloven nog steeds dat post Telematics indien de toko voor 2/3e uit cash bestaat, privatisering/delisten aan de orde kan zijn.

rustig afwachten 9-10 euro op de Telematics confirmatie, daarna een kapitaal teruggave van 3 euro per aandeel en dan .... gaat het erom spannen en zijn de meningen verdeeld

TT is geen Bank, als ze niet investeren en dat staat niet echt te gebeuren, buiten wat kleine kapitaal uitgave en met de insteek dat TT zich bewust is dat het nu eerder een niche-speler gaat worden in de sector is het een kwestie van tijd waar het onderdak gaat vinden.

komt goed, maar zoals immer niets gaat bij TT zoals je verwacht, zelfs bij positieve ontwikkeling waar de Founders eindelijk beslissen te kapitaliseren dan nog gaat onder stress.

sop 12 euro staat nog steeds bij de meesten, nu enkel nog wachten of de FFF dan liever Koper dan Verkoper zijn.
[verwijderd]
0
Inderdaad teveel eer voor de flapdrol van Kepler.

Einde dag gewoon weer in het groen en afwachten op verkoop van T3 of T2 in zijn geheel.
Brouwer285
0
Feit is dat telematics bedrijven mogelijk mee kunnen werken aan oplossingen voor verwachte vrachtverkeer infarcten van en naar de UK;)
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 15 januari 2019 13:47:

Het liefste zie ik nog even onder de 8 zodat de allerlaatste twijfelaars verkopen en er geen enkel aanbod meer loskomt. Daarna maar het verkoop nieuws TTT, dan kan het nog maar 1 richting uit.
Dat is dus ruimschoots gelukt. Nu maar wachten op de volgende stap, verkoop nieuws TTT. Ik blijf bij mijn verwachting voor DEZE maand nog, weekje of twee hooguit. Ik had het gisteren kunnen weten :-)
De allerlaatste twijfelaars die vandaag uitgeschud zijn, worden de kopers rond circa 9,00 zo zal het gaan.
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949