TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2019

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

JvH schreef op 7 februari 2019 08:22:

[...]

Aldus Rick uit Breda. Ik vraag me dan af, hoeveel heb je er en tegen welke prijs gekocht?
Ik heb jou postings op de verschillende forums van de laatste tijd even bekeken, zegt genoeg!
Zuur, negatief, je bent duidelijk een basher die belang heeft bij dalende koersen!
Hoe mijn portefeuille eruit ziet gaat jou helemaal niets aan.
[verwijderd]
1
quote:

martinmartin schreef op 7 februari 2019 07:16:

Fantasie behoort volledig terug te zijn in het aandeel indien je het cijferpak analiseert.

HD-maps;eerste subsiantiele contracten in 2019 waarna in 2020, 2021 daar de opbrengsten van binnenstromen.
Door wijziging van boekhoudtoepassing veranderd Capex meer en meer naar Opex.
P&L werd daardoor geraakt in 2018 met 20 mio en het effect in 2019 zal 40-50 mio bedragen.
Konsekwentie van deze wijziging is dat R&D fors toeneemt en dat Amortisation geleidelijk afneemt.
Consumer blijft gehandhaafd zolang zij nog gebruikt kan worden als melkkoe, verwachting 2019 EBIT -10 cent (2018 EBIT Consumer 27 cent).

Met een omzet van 675 mio tegen een marge van 73 % resteert er na aftrek van Opex ad 555 mio een EBIT over van -62 mio.

De outlook is zoals gebruikelijk de laatste jaren te behoudend.
Een omzet van 710 mio komt veel reeeler over terwijl ook de opex plus capex ad 555+ 55 = 620 mio aan de hoge kant lijkt.
Outlook 2018 Opex en Capex 700 mio. Resultaat 555 opex + 85 capex is 640 mio.

Kijk als een WB naar een aandeel; niet de getoonde winst, de dividenduitkering of het aandeleninkoopprogramma zijn belangrijk.
Er is slechts 1 post die aangeeft wat het bedrijf heeft verdiend voor zijn aandeelhouders en dat is de FCF (2018 90 mio en in de voorzichtige outlook wordt dat in 2019 77 mio).
Daar gaan we weeeeeeerrrrr

Heb je weer call opties geschreven joh?
tatje
0
quote:

martinmartin schreef op 7 februari 2019 07:32:

AB @Eva

Precies in de roos.

Ik zal trachten in de algemene rekendraad mijn visie te geven over de voorziene ontwikkelingen binnen Continued A&E en op termijn discontinued Consumer.

Een klein tipje van de sluier oplichtend.
Omzetten:
2019 710 mio
2020 785 mio
2021 875 mio
2022 925 mio
Marge:
2019 520 mio 73%
2020 600 mio 76%
2021 695 mio 79%
2022 750 mio 81%
EBIT
2019 -30 mio
2020 50 mio
2021 145 mio
2022 200 mio.

Wel heel toevallig.

Mijn berekening.

2018 versus 2019
A 245 25% 306
E 127,3 10% 140
totaal 372,3 20% 446
C 314 min 12% 277

2019 723 met 72% is 520.

daarna zag ik dat jij ook 520 had staan.
iets lagere omzet en iets hogere marge !

Velen willen de toekomstmogelijkheden die Harold gisteren bij de CC toch heel vaak heeft aangegeven, niet zien.

Zoals Eva zei, de beste start up sinds jaren en dat in een sector SDC die echt gaat knallen.

verder denk ik, dat de analisten alleen vragen mogen stellen over de cijfers.

Vragen die ze waarschijnlijk van TT niet mochten stellen.

1) som vd delen moeten we beter uitleggen
2) Here Overbeek zei tweestrijd Here - Google en TT dan !!!
3) U sluit een overname of vergaande samenwerking niet uit, graag toelichten
4) U sluit in de toekomst een omzet van 1,7 miljard per jaar niet uit, Consumer is aflopend volgens U en TTT is verkocht, dus 1,7 miljard omzet per jaar uit A en E !!!!

Op vraag 4 kan ik zelf wel een antwoord verzinnen.
Als we leidend blijven in de SDC markt behoort het tot de mogelijkheden.
[verwijderd]
0
quote:

andrejes schreef op 7 februari 2019 10:09:

boem ff 100K eruit
Die gelooft Goddijn niet.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 7 februari 2019 09:45:

[...]

Ga mee tot het bittere of zoete einde.

Reken op zoet :-)
Je leeft in een droomwereld.
boem!
0
[quote alias=Baradeus id=11409516 date=201902070955]
[...]

Daar gaan we weeeeeeerrrrr

Heb je weer call opties geschreven joh?
[/quote

Neen geen enkel afgeleid product.
De ellende van verkeerde timing lees je hier iedere dag terug van gefrusteerde handelaren.
Ik heb me wel laten verleiden om bij de afstort na de 3q cijfers twee posities bij te kopen tegen 5.95 en 6.95 euro.
Op het moment dat de commonsense terugkomt gaan die er gelijk uit op 9 euro.
andrejes
0
PARIJS (Trivano.com) - Op 6 februari 2019 hebben de analisten van Kepler Cheuvreux hun beleggingsadvies voor TomTom (TOM2; ISIN: NL0000387058) herhaald. Het advies van Kepler Cheuvreux voor TomTom blijft "houden".

De analisten behouden hun koersdoel van 8,00 EUR.
boem!
1
@Tatje

De enige manner om een aandeel te kunnen beoordelen is door het zelf te beoordelen.

Met behulp van anderen die ook die moeite nemen krijgt het meer inhoud.
Iedereen met name ook degenen met een negatieve insteek is hierbij van harte uitgenodigd om zijn of haar mening te ventileren in de algemene rekenkamer.

Door andere bezigheden zal ik pas in het weekend uitgebreid verslag doen van mijn ideeen over kansen en bedrijgingen voor Automotive, Enterprise en Consumer.
win some...
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 7 februari 2019 08:22:

[...]
Inrix is gespecialiseerd in verkeersinformatie, zij verkopen geen maps. De bedrijven zijn niet echt vergelijkbaar, Inrix verkoopt apps maar zit vooral in het b2b segment. Toch, het geeft een indruk. Ook hier weet ik waar ik het over heb. Ik heb de contracten tussen Inrix en de Deense 'rijkswaterstaat' gezien, en weet zelfs iets van hun contracten met Putin (nou ja, het zal niet Putin zelf geweest zijn...). Inrix had automotive klanten (BMW, Audi, Tesla) maar dat neemt af.
[...]
In dit kader ook interessant de samenwerking die Here en Inrix onlangs met elkaar zijn aangegaan. Kort daarop kondigde Here Traffic-contracten met Daimler en Audi aan.

www.here.com/en/company/newsroom/pres...
Moneyball
1
quote:

pwijsneus schreef op 6 februari 2019 20:36:

[...]

Ook dit jaar kunnen we nog een paar klappen van Google verwachten, of het nu fundamenteel terecht is of niet dat de koers hierop achteruit holt:

www.theverge.com/2019/1/25/18196234/g...

Bereid je hier dus maar op voor;
there’s a bunch of other companies we’re talking to about adopting Android as their built-in infotainment system in the car.

Dus voor elke deal die TomTom dit jaar scoort, kan Google er ook 1 tegenover zetten. Net zoals gister met het Microsoft nieuws.

lekker dan...

AB voor het bericht, goede info.

Het grote verschil is nu wel dat het voor TT niet meer als verrassing kan komen, dat vond ik namelijk het meest zorgelijk. En, als ze het wel aan zagen komen, ze een totaal verkeerde inschatting van de impact die de markt daaraan gaf, hebben gemaakt. Complottheorieën daarover kunnen me gestolen worden, als je wilt sellen (TTT) dan wil je niet bij een in elkaar getrapte koers doen.

Car OEM zit in een spagaat. Controle verliezen door Google binnen te laten. Of de concurrentie verliezen omdat jouw on-board systemen onvoldoende zijn in de ogen van de gebruiker. Als je beide niet wilt, dan is de beste optie om men huidige Tier 1 en 2 een kwaliteitssprong te maken. Dat is wat HG bedoeld met praten en versnellen en meer Opex vraagt, ook van TT.
[verwijderd]
0
Iedere dag hetzelfde patroon met bewuste dumps om in de middag iets te herstellen!
Wie zijn toch deze lieden die in opdracht van ..... de koers slopen en de particuliere beleggers eruit probeert te jagen!!!????
sunnyboy
0
[verwijderd]
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 februari 2019 10:20:

jullie lijken wel het orkest dat op de Titanic speelt
helaas is de dirigent uit zeilen
VanillaSky
0
quote:

martinmartin schreef op 7 februari 2019 10:25:

[quote alias=Baradeus id=11409516 date=201902070955]
[...]

Daar gaan we weeeeeeerrrrr

Heb je weer call opties geschreven joh?
[/quote

Neen geen enkel afgeleid product.
De ellende van verkeerde timing lees je hier iedere dag terug van gefrusteerde handelaren.
Ik heb me wel laten verleiden om bij de afstort na de 3q cijfers twee posities bij te kopen tegen 5.95 en 6.95 euro.
Op het moment dat de commonsense terugkomt gaan die er gelijk uit op 9 euro.
Martin, dit kan ik niet rijmen. Jij bent heilig overtuigd van het potentieel van TT te weten koersdoelen van 60 tot 240 euro. En dan ga jij stukken eruit doen op 9 euro?

Overigens zelfs in jouw scenario van een ebit van 200mio over 4 jaar zijn koersen van 60 euro (om van 240 maar niet te spreken) absoluut niet im frage. Dus welke horizon neem jij voor die 60 euro? 10 jaar, of nog langer?

[verwijderd]
0
Maar wat gebeurt er nu precies bij Apollo ? daar horen we bijna niks over, ook niet in de CC. Daar zitten BYton, Daimler, Ford, PSA, Honda, VW, Volvo. Daar wordt gewerkt aan de processing kant met Intel, NXP, MS noem maar op. Opvallend stil in die hoek en tsja neem maar aan dat die partijen niet op een houtje zitten te bijten.

quote:

Moneyball schreef op 7 februari 2019 10:48:

[...]

AB voor het bericht, goede info.

Het grote verschil is nu wel dat het voor TT niet meer als verrassing kan komen, dat vond ik namelijk het meest zorgelijk. En, als ze het wel aan zagen komen, ze een totaal verkeerde inschatting van de impact die de markt daaraan gaf, hebben gemaakt. Complottheorieën daarover kunnen me gestolen worden, als je wilt sellen (TTT) dan wil je niet bij een in elkaar getrapte koers doen.

Car OEM zit in een spagaat. Controle verliezen door Google binnen te laten. Of de concurrentie verliezen omdat jouw on-board systemen onvoldoende zijn in de ogen van de gebruiker. Als je beide niet wilt, dan is de beste optie om men huidige Tier 1 en 2 een kwaliteitssprong te maken. Dat is wat HG bedoeld met praten en versnellen en meer Opex vraagt, ook van TT.
BrakkeStakker
0
In marketviewer heb je soms echt een hele rits aan verkopen in 1x in dezelfde seconde. Daar staat "AT" er rechts naast en "QEXT"links ervan. Zijn dit gewoon algos?
Elke keer als hij boven de 7.35 dreigt te komen, dan dumpt die echt een hele rits aan verkopen.

Ziet iemand anders dit ook en wat betekent AT en QEXT?
[verwijderd]
1
quote:

BrakkeStakker schreef op 7 februari 2019 11:38:

In marketviewer heb je soms echt een hele rits aan verkopen in 1x in dezelfde seconde. Daar staat "AT" er rechts naast en "QEXT"links ervan. Zijn dit gewoon algos?
Elke keer als hij boven de 7.35 dreigt te komen, dan dumpt die echt een hele rits aan verkopen.

Ziet iemand anders dit ook en wat betekent AT en QEXT?
Dit schreef MSN in 2015 al op dit forum:

(is QEXT correct, of XEQT?)

Je kan niet precies zien waar de orders vandaan komen, maar een afgeleide. Op marketviewer.equiduct.com/ komen XEQT orders voorbij. XEQT is Equiduct, een platform dat in Europa veel gebruikt wordt voor het verhandelen van aandelen. Equiduct wordt beheerd door Börse Berlin.

ING zit overigens ook op Equiduct (in Duitsland bekend als DiBadu 'Die Bank und du')
Alex en Binck op TOM geloof ik;
DeGiro Euronext

Je kunt dus niet precies zien welk land, maar een aanname dat QEXT orders voor het merendeel Duits zullen zijn is denk ik wel gerechtvaardigd.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:51
Koers 5,535
Verschil -0,195 (-3,40%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 276.447
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733