Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Vooruitblik: Auf Wiedersehen!

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nico Inberg

Nico Inberg maakte deel uit van onze Beleggersdesk: een team van 7 beleggingsexperts op het gebied van fundamentele en technische analyse. Onze fundamentele experts zijn op en top professionals met tientallen jaren ervaring in het vak. Zij bestuderen jaarverslagen, kwartaalrapportages, prospectussen, brancherapporten, de pre...

Meer over Nico Inberg

Recente artikelen van Nico Inberg

  1. nov '20 IEX Weekend: ING, Pharming, ABN en PostNL 1
  2. nov '20 BAM: Pas op de plaats
  3. nov '20 HAL: Deal or no deal?

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Erny 24 maart 2019 14:37
    Geen land wil nog Duitse auto's importeren, want bah vies. Hoewel uiteraard de fabrikanten zelf daar schuldig aan zijn, heeft vooral de regering daar een flinke bijdrage aan geleverd door het om zeep helpen van deze industrie middels het opleggen van idiote normen en het heffen van miljardenboetes, waarmee overigens niks zinvols wordt gedaan. Al het geld wordt uit de economie getrokken en geïnvesteerd in niets. Opgeofferd aan klimaatgekte of ter aanvulling van de uitkeringskas. Geen wonder dat naast Frankrijk nu ook Duitsland gaat instorten. De rest volgt uiteraard vanzelf en daar krijgen de opkomende "fascistische" partijen dan weer de schuld van.
  2. forum rang 6 pietje-2005 24 maart 2019 16:41
    Hou maar eens in de gaten hoe sentiment piekt bij een wedstrijd tegen Belgie of Duitsland; dat zijn oude en continue vernieuwende emoties omdat het nu eenmaal buurlanden zijn, en er menig robbertje mee uitgevochten is.
    Volwassen genoeg, denk ik, dat spelletje, gezien de belangen die ermee gemoeid zijn, buiten de sportieve emoties.
  3. forum rang 7 ffff 24 maart 2019 17:03
    Tja, die Duitse automobielindustrie..... En vooral die Duitse families die daar al 60, 70 jaar in zitten. De families Piëch en Porsche.

    Toch even melden dat nog maar twee weken geleden de familie Piëch voor een bedrag rond de 100 miljoen Euro aandelen VW bijkocht.

    Nu weet ik ook wel dat families die al jarenlang in het bestuur van Volkswagen EN van Porsche zitten ook niet alles kunnen weten, maar ik vind het toch de moeite waard om het even te melden.

    Peter

    P.S. Nico, dank voor de uitvoerige up-date bij Heijmans.
  4. B_B_B 24 maart 2019 18:30
    Nico,

    Quote uit bovenstaande: "vermogensbeheerders die u straks een juichend rapport toesturen over hun prestaties in 2019 mag u rustig fijntjes herinneren aan de kille oktober- en decembermaand van vorig jaar.".

    Precies dat is wat ik dacht toen ik vanmiddag een zelf-op-de-borst-kloppend overzicht in het IEX magazine las over de rendementen van de portefeuilles. Ondanks een (op zich mooi) herstel in het laatste kwartaal is de performance op de IEX portefeuilles in mijn ogen dramatisch slecht.

    Ik wilde je er -naar aanleiding van je eigen advies-(met een knipoog) maar even aan herinneren...
  5. [verwijderd] 24 maart 2019 21:33
    quote:

    Jeroentje-2018 schreef op 24 maart 2019 19:45:

    Hi Nico,

    Goed verhaal, onderbouwd en uitgediept. Chapeau! Ben best benieuwd naar the story omtrent Heijmans. Koers is inmiddels meer aantrekkelijk geworden en mogelijk rond deze niveaus interessant for the long run, of zijn we te vroeg? Any way, we gaan 't zien.

    Groet,
    Jerom.

    Op alle drie de bouwers kun je wel een turbo short aankopen hoor.. Bijkomstig voordeel van ze allen in éen grafiekje plaatsen, maakt het overzichtelijk!
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links