Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
maci
0
quote:

Bakker88 schreef op 5 mei 2019 11:48:

Wierda beveelt Euronav. Schepen zijn nieuwer en minder uitstoot.Gevolg is dat er meer tankers nodig zijn. De intrinsieke waarde is hoger dan de koers. Dat voegt waarde toe aan de aandeelhouders.
Te zien vanaf 08:53 min. via: www.business-class.nl/nl/uitzendingen...
Risky bets
0
Lol, wat slecht van die wierda. Zo veel halve waarheden. Duidelijk geen (tanker) scheepvaart specialist. Meest slechte is nog wel dat hij beweert dat EURN 800M cash heeft (ipv liquiditeit). Een financiele man zou dat verschil wel moeten weten.
Risky bets
0
Ja, FRO, STNG, DHT ook onwijze rally. Gisteren NAT en TNK ook flink omhoog. Lijkt erop dat wat fondsen eindelijk wakker zijn geworden over IMO 2020 veranderingen.
JdeFL
1
Dacht dat ik de rally gemist had, maar neen, terug naar af. Meeste verkocht begin '16 aan 7.75. Was van plan ze terug in te kopen, maar dat leek te laat. Kan ik nu nog eens herbekijken in de herkansing.
JdeFL
0
Uit Bolero:
Afsluiten doen we met de oliemarkten, waar gisteren forse verliezen werden opgetekend (de Brent-variant daalde tot minder dan 70 dollar per vat en de WTIvariant tot 60 dollar). Gevolg van een onverwachte stijging van de Amerikaanse voorraden, wat duidelijk in de verf zet dat er meer en meer vragen worden gesteld over de wereldvraag naar olie.

't Is het laatste zinnetje dat telde.
JdeFL
1
Grafiek laatste jaar is een doorslagje van de olieprijs, zij het met een ferme afwijking in de piekhoogtes (laatste Euronav-piek ligt veel hoger). Olie daalt terug. Er kan nog af m.i. Als ik hierboven dan nog lees dat de tarieven nog altijd niet dekkend zijn. Peptalk van de ceo hebben we in 't verleden nog gehoord. Waardoor die hoge laatste piek, vermoed ik. Was dat overdrijving? Of is er toch een fundamentele reden?
JdeFL
1
07:45
Olieprijs zakt verder weg
De nieuwe zet van president Trump, dit keer tegen Mexico, heeft ook een weerslag op de olieprijs. De prijs van een vat Brent-olie zakte donderdag al met 3,7 procent en verzwakt vandaag nog eens met 1,2 procent tot 66,07 dollar. Meteen het laagste peil in twee en een halve maand.
De importtarieven op Mexicaanse producten wakkeren de vrees voor een wereldwijde handelsoorlog aan en verkleinen ook de kans op een Amerikaans-Chinese handelsdeal. (Tijd.be)

Voorspelt weinig goeds...
JdeFL
1
KBC Securities publiceert vandaag een nota over Euronav. De combinatie van de activa-prijzen en de koersdaling over de voorbije weken resulteert volgens de analisten in een koopgelegenheid en ze trekken hun koersdoel op van 9 naar 10,5 euro. Goed voor 42% opwaarts potentieel.

Komt erop neer dat a. het aandeel zakte, en b. hun bootjes intrinsiek meer waard zijn dan in de beurskoers weerspiegeld, en c. de tarieven in de 2de jaarhelft hoger zullen zijn....
Allemaal gezwam in de ruimte. Op de onderste lijn moet winst staan, de rest is bijzaak. Zo'ne smelter van Nyrstar kost ook stukken van mensen om te bouwen..... om maar iets te zeggen, en aandelen die naar beneden kwamen zijn niet bepaald een unicum....
Leefloon
0
Wanneer we van Shell (en bpost, en ...) een "hoog" dividendrendement verwachten, zodat de investeerders bij een eindige klassieke bedrijfsvoering uiteindelijk toch nog ooit hun geld terugzien, dan kun je je bijkomend afvragen of een Euronav dan niet inmiddels eigenlijk ook een "hoog" dividendrendement zou moeten opleveren. Het aantal vette jaren is eindig, en dan moet er na die gehoopte vette jaren opnieuw genoeg geld zijn voor het overleven van tussentijdse magere jaren.
JdeFL
1
Er was ooit zo'n mooie dividendbelofte bij Euronav. Zo zie je maar wat er gebeurt met zo'n beloften. Ingeslikt bij de eerste hindernis. 2016, een jaar van de grote poeha, bruto ontvangen 0.82 + 0.55 usd. 2017 was dat 0.22 + .06 usd, sindsdien ging het nog steil bergaf.
P.S. Heb nog 15 Euronav's, een restje. Was duurder om ze in het laatste order mee te verkopen, dan om ze te houden.
Bruto zo'n 5 Eurocent dit jaar.
JdeFL
1
Best grappig.
Brent olie nu op -1.34% en Euronav op -1.31%.
Beetje verder gekeken: Brent nu 62.08, op 31 mei 66.07$, Euronav toen even hoog als vandaag, ong. 7.55€.
Voorbode van een verdere daling van Euronav, of waardeloze troep?
maci
1
PERSMEDEDELING
Woensdag 12 juni 2019 – 10u30 CET

EURONAV KONDIGT VASTRENTENDE CONFERENCE CALL
EN POTENTIËLE DOORLOPENDE UITGAVE ONDER NIETGEWAARBORGDE OBLIGATIELENING AAN.

ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 15,520
Verschil -0,030 (-0,19%)
Hoog 15,540
Laag 15,320
Volume 43.784
Volume gemiddeld 223.643
Volume gisteren 23.581