TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
hvasd2
0
Historische koersen
7 dagen Prijs Verschil % Datum
Hoogste prijs 8,508 -0,02 % 12-6-2019
Laagste prijs 7,702 10,44 % 5-6-2019
30 dagen
Hoogste prijs 8,566 -0,70 % 24-5-2019
Laagste prijs 7,404 14,88 % 23-5-2019
1 jaar
Hoogste prijs 8,566 -0,70 % 24-5-2019
Laagste prijs 7,404 14,88 % 23-5-2019

TomTom nadert een weerstand...
[verwijderd]
1
quote:

Kuiken schreef op 12 juni 2019 13:34:

[...]

Ik heb het na de laatste TT AVA nagevraagd: Baidu levert TT geen directe inkomsten op. Maar de ( gesloten -beurzen) overeenkomst met Baidu geeft wel TT toegang tot Baidu ( en daarmee de Chinese markt) en Baidu maakt gebruik van TT's mapping -system. Baidu is WEL belangrijk voor TT. Apollo is een ander verhaal: daar zitten straks de afnemers.
Het levert nu nog weinig op, maar gesloten beurzen?
Wie heeft daar wat over gezegd?
Op termijn geen licentiefees voor het gebruik van de TomTom-technologie voor het maken van de Chinese HD-maps?

Belangrijkste strategische punt in het gebruik van de TT-technologie door Baidu is het creëren van 1 werelddekkende HD-softwarestandaard. Die miljarden voor China worden door Baidu gedragen.

Apollo is inderdaad een totaal ander verhaal. Binnen 2 jaar in 500 modellen is giga. Iedere Apollo-auto krijgt HD-maps. Voor China zal dit slechts een licentievergoeding gaan opleveren maar daarbuiten een jaarabonnement.
[verwijderd]
0
Mooie koers voor de 100% exit-premie ;-)

Zou met 1,4mrd nog steeds een koopje zijn. Kijk naar HERE ~3mrd gekost en dan EBIT van -360mln maken...
[verwijderd]
0
quote:

Pieterkels schreef op 12 juni 2019 15:27:

[...]Ooit gehoord van dividend Martin, @SHELL is zo'n aandeel dat jaarlijks een mooi bedrag aan z'n aandeelhouders uitkeert en meer woorden ga ik aan dit onvolledige bericht niet vuilmaken!
Jullie hebben beiden gelijk. Maar dat voor een deel.
Je kunt naar het verdienmodel (inclusief dividend) kijken en naar de investering

TomTom heeft die dividenden de afgelopen 10 jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van een nieuw real-time platform. Bij elkaar ca 6-7 miljard.

Dat boorplatform gaat nu in gebruik worden genomen. De HD-oliebron eronder is giga (op termijn ergens tussen de 50-150 miljard per jaar).

Voordeel van dat nieuwe real-time HD-platform van 6,5 miljard is dat het niet zo snel kan worden nagebouwd. Kost minimaal 5 jaar en 10 miljard. Met alle risico's van dien. Apple is het in 10 jaar niet zelf gelukt.

Baidu is overigens wel zeer succesvol in het bouwen van een eigen maps-platform, maar ziet als expert nu in dat ze beter TomTom-technologie kunnen gaan gebruiken voor de nieuwe HD-bron in China.

Je kunt die bouwkosten van 6-7 miljard negeren bij de waardebepaling. Fiscaal handig en daar heeft TomTom volop gebruik van gemaakt. Ik noem het de verborgen waarde van ca 40 euro per aandeel. Als je daarmee straks vele euro's aan wpa binnenhaalt, jaarlijks een paar euo's dividend gaat uitkeren, en de koers tzt door de grens van 100 euro knalt, dan hoor je mij er niet meer over.

[verwijderd]
0
"Less than two months after touting a plan to put driverless taxis on the road, Tesla Chief Executive Elon Musk on Tuesday walked back the ambitious timetable."

www.latimes.com/business/autos/la-fi-...
NewKidInTown
1
quote:

Pieterkels schreef op 12 juni 2019 15:29:

.....nee hoor, precies wat ik bedoel, aandeel is mij goedgezind en heb sinds mijn besluit om erin te handelen zeer ruim gescoord..
Weet niet of jij een alfa of beta achtergrond hebt maar probeer het eens "taalkundig op z'n beta's"

Dat neemt niet weg dat @TT geen interessant aandeel is

"Dat neemt niet weg" kun je vervangen door "Het staat vast"

Het staat vast dat @TT geen interessant aandeel is

en dat is geheel in tegenspraak met jouw "aandeel is mij goedgezind en heb sinds mijn besluit om erin te handelen zeer ruim gescoord"

suggestie: probeer eens je minder omslachtig je uit te drukken en vermijd vooral DUBBELE ontkenningen (al eerder door iemand anders opgemerkt). Een lezer moet dan steeds die ontkenningen tegen elkaar "wegstrepen" om in de buurt te komen bij wat er bedoeld wordt.

On topic: aandeeltje doet het niet slecht vandaag. Viel tot nu toe niet terug later op de dag, zou ook al te makkelijk zijn als het een wet van Meden en Perzen zou zijn.

Des te meer intrinsieke waarde er in een optie gaat zitten, des te meer een koersfluctuatie in de optie komt ofzo iets.
boem!
0
quote:

Pieterkels schreef op 12 juni 2019 15:27:

[...]Ooit gehoord van dividend Martin, @SHELL is zo'n aandeel dat jaarlijks een mooi bedrag aan z'n aandeelhouders uitkeert en meer woorden ga ik aan dit onvolledige bericht niet vuilmaken!
Uiteraard heb ik gehoord van dividend.
Gebruikelijk bij mature bedrijven die geen vertrouwen hebben om de overtollige gelden volledig te gebruiken voor nieuwe business.
De grote klappers qua koersvorming worden niet behaald door bedrijven die dividend uitkeren.
Zij vertrouwen op de status quo en mogelijk dat Big-Oil dat redelijk goed heeft voorzien want we zullen nog vele jaren afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen anders ligt dat bij de door jou om hun dividendpolitiek zo bejubelde bedrijven uit de old economy zoals postbedrijven die geen wachtgeld maar executiebedragen uitkeren.

EIF
0
Leuk deze stijging, maar ik had natuurlijk voor het dividendbebdrag gelijk aandelen terug moet kopen. Stijging in geld uitgedrukt gaat nu minder hard dan destijds met meer aandelen in porto.
Erik9400
0
Amg, postnl, besi, tt... Er zijn zoveel bedrijven negatief doorgeschoten qua koers

Vraag is alleen bij welk bedrijf de koers weer snel gaat herstellen... Casino beursplein
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 12 juni 2019 16:09:

[...]

Weet niet of jij een alfa of beta achtergrond hebt maar probeer het eens "taalkundig op z'n beta's"

Dat neemt niet weg dat @TT geen interessant aandeel is

"Dat neemt niet weg" kun je vervangen door "Het staat vast"

Het staat vast dat @TT geen interessant aandeel is

en dat is geheel in tegenspraak met jouw "aandeel is mij goedgezind en heb sinds mijn besluit om erin te handelen zeer ruim gescoord"

suggestie: probeer eens je minder omslachtig je uit te drukken en vermijd vooral DUBBELE ontkenningen (al eerder door iemand anders opgemerkt). Een lezer moet dan steeds die ontkenningen tegen elkaar "wegstrepen" om in de buurt te komen bij wat er bedoeld wordt.

On topic: aandeeltje doet het niet slecht vandaag. Viel tot nu toe niet terug later op de dag, zou ook al te makkelijk zijn als het een wet van Meden en Perzen zou zijn.
gevalletje dikke vinger zou ook kunnen maar ben nu eenmaal dyslectisch
en buiten dat dit is een forum voor beleggers en handelaren en geen taalkundig correctie instituut!
[verwijderd]
2
quote:

martinmartin schreef op 12 juni 2019 16:12:

[...]

Uiteraard heb ik gehoord van dividend.
Gebruikelijk bij mature bedrijven die geen vertrouwen hebben om de overtollige gelden volledig te gebruiken voor nieuwe business.
De grote klappers qua koersvorming worden niet behaald door bedrijven die dividend uitkeren.
Zij vertrouwen op de status quo en mogelijk dat Big-Oil dat redelijk goed heeft voorzien want we zullen nog vele jaren afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen anders ligt dat bij de door jou om hun dividendpolitiek zo bejubelde bedrijven uit de old economy zoals postbedrijven die geen wachtgeld maar executiebedragen uitkeren.
Martin, je kletst eromheen, die 5 'a 6 miljard aan investeringen in SD en HD MAPS die ik noemde en jij ter discussie stelt!!

Wanneer je de IPO en emissie erbij haalt moet je ze wel allemaal erbij nemen, ook die van 2007 aan 56 euro het stuk en dan is er nog een emissie uit 2009 waar stukken voor ruim 6 euro het stuk naar 'bevriende' investeerders zijn gegaan.

En waar zijn in al die jaren de winsten behaald met de kastjes, traffic, etc naar toe gegaan, ik ben al vele jaren aandeelhouder bij @TT en afgelopen maand was de eerste keer dat ik direct centen heb ontvangen!

En nogmaals een bedrijf ala @TT heeft een veel groter afbraak risico dan een @SHELL en moet het rendement ook navenant zijn maar dat zou ik jouw als voormalige CFO niet hoeven uit te leggen!!
Alpen
1
quote:

pwijsneus schreef op 12 juni 2019 14:38:

[...]
...
Zodra Baidu het zelf kan, of misschien mogen ze het wel alleen zullen ze de westerse bedrijven bedanken voor hun bijdrage, en overschakelen naar eigen resources.
Zoals bekend gooide Baidu vwb automated driving het roer volledig om en baseert sinds een paar jaar haar lange termijnstrategie op een open en breed gedragen ecosysteem met inmiddels een lange en groeiende lijst van partners waaronder zwaargewichten. HD mapping technologie neemt bij Baidu een fundamentele plaats in; neus eens rond op die Apollo.auto site. Het gesuggereerde toe-eigenen door Baidu van technologie van een onafhankelijk core partner betekent schieten in beide voeten. Gezichtsverlies voor Baidu en Apollo, zwakke juridische positie buiten China bij gebruik van gejatte technologie, wantrouwende resterende Apollo partners en uiteindelijk een bijl aan de voet van dat ecosysteem. Gaat denk ik niet gebeuren. Het Apollo automated driving vliegwiel met TT technologie lijkt alleen maar te versnellen; op naar de Apollo versie gepland voor volgende maand.
boem!
0
quote:

vCalker schreef op 12 juni 2019 16:02:

"Less than two months after touting a plan to put driverless taxis on the road, Tesla Chief Executive Elon Musk on Tuesday walked back the ambitious timetable."

www.latimes.com/business/autos/la-fi-...
Neem eens de moeite om de live-stream van deze AGM zelf volledig te volgen.

Mogelijk dat je tot dezelfde conclusie komt als ik.
boem!
0
quote:

Pieterkels schreef op 12 juni 2019 16:22:

[...]Martin, je kletst eromheen, die 5 'a 6 miljard aan investeringen in SD en HD MAPS die ik noemde en jij ter discussie stelt!!

Wanneer je de IPO en emissie erbij haalt moet je ze wel allemaal erbij nemen, ook die van 2007 aan 56 euro het stuk en dan is er nog een emissie uit 2009 waar stukken voor ruim 6 euro het stuk naar 'bevriende' investeerders zijn gegaan.

En waar zijn in al die jaren de winsten behaald met de kastjes, traffic, etc naar toe gegaan, ik ben al vele jaren aandeelhouder bij @TT en afgelopen maand was de eerste keer dat ik direct centen heb ontvangen!

En nogmaals een bedrijf ala @TT heeft een veel groter afbraak risico dan een @SHELL en moet het rendement ook navenant zijn maar dat zou ik jouw als voormalige CFO niet hoeven uit te leggen!!
Ik klets nergens omheen, ik heb zelf de 6 miljard aan investeringen meerdere malen benoemd.

Waar ik op reageerde was de door jou geponeerde stelling dat een investering altijd moet leiden tot ee verdubbeling van de beurskoers en indien het bedrijf daarin in gebreke blijft het bedrijf als mislukt moet worden bestempeld.

Ik laat in elk geval de interpretatie aan de ontvanger omdat de toekomst ongewis is en het zou jou sieren om je daar bij aan te sluiten en niet op voorhand op basis van gegevens uit het verleden de toekomstmogelijkheden als nihill aan te merken.
NewKidInTown
0
quote:

Pieterkels schreef op 12 juni 2019 16:16:

....en buiten dat dit is een forum voor beleggers en handelaren en geen taalkundig correctie instituut!
Klopt helemaal. Maar het is op een forum wel heel handig en wenselijk als mensen bedoelen wat ze schrijven en als ze op tegenstrijdigheden worden gewezen, ze dat in eerste instantie ook nog niet in de gaten hebben.

Afijn, genoeg hierover, ik ben geen taal-politie, laat staan een taal-nazi ;-)
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 12 juni 2019 16:38:

[...]

Ik klets nergens omheen, ik heb zelf de 6 miljard aan investeringen meerdere malen benoemd.

Waar ik op reageerde was de door jou geponeerde stelling dat een investering altijd moet leiden tot ee verdubbeling van de beurskoers en indien het bedrijf daarin in gebreke blijft het bedrijf als mislukt moet worden bestempeld.

Ik laat in elk geval de interpretatie aan de ontvanger omdat de toekomst ongewis is en het zou jou sieren om je daar bij aan te sluiten en niet op voorhand op basis van gegevens uit het verleden de toekomstmogelijkheden als nihill aan te merken.
gelukkig maar dat de resultaten behaald uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst!
NewKidInTown
0
Ik wil jullie dit toch niet onthouden, mag wel he ?

finance.yahoo.com/news/amg-advanced-m...

"Share price is €26.04 vs Future cash flow value of €83.58"

"Our data shows AMG Advanced Metallurgical Group has a return on equity of 26% for the last year."

Iets verder kijken dan je neus lang is, daarom ga ik af en toe even off-topic of "out-of-the-box" ja, dat laatste dus.
1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397