TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 » | Laatste
Brouwer285
0
gezien de waarde van concurrenten met verdorie ook nog jaarlijkse negatieve cash stromen, steekt tt er nog steeds uit als een koopje, verleden heeft anders laten zien, maar denk dat na de afgelopen share consolidatie, waarbij gewoon doodleuk even 750 miljoen uitgekeerd wordt, het deksel van de pan aan het bulderen is, mijn mening, geen advies overigens gezien de koersverlopen in het verleden.
RESEARCH
0
Tel daarbij op de adviesverhoging van Barclays (je weel wel die betrokken was bij de verkoop van Telematics; Barclays Capital verhoogt het koersdoel van TomTom naar € 9,50 van € 6,30. Het verkoopadvies van woensdag 17 oktober 2018 wordt vervangen door een houdadvies.
John99
0
turbos.binck.com/nl-nl/turbos/tomtom/...

Handel Binck turbo’s Is stil gelegd. Geen bied en laat koersen meer afgegeven.
Normaal handel tot 22.00u. Bijzondere omstandigheden?
[verwijderd]
0
@john99 zojuist 1400 stuks aangekocht van de turbo via bink dus dat werkt gewoon
Beperktedijkbewaking
1
quote:

DickVD schreef op 27 juni 2019 17:07:

Lang aan de telefoon geweest met ING over mijn sprinters tomtom 5,208 BEST die op dit moment vreemd genoeg slechts 2,80 euro doen. ING heeft de ratio verhoogd naar 1,77.

Iemand die ook sprinters ING heeft en mee wil helpen dit recht te zetten?
Zoals ik in het derivatendraadje al zei:
www.iex.nl/Forum/Topic/1359766/TomTom...

deed ING de aanpassing van hun sprinters op 23 mei na TT's 'corporate event' nogal typisch, en iig anders dan BNP met hun turbo's. Zij hebben, anders dan BNP, de uitkering van € 5,74 per nieuw aandeel slechts ten dele gebruikt voor het (in theorie of echt) bijkopen van aandelen. De rest hebben ze beschouwd als een normaal dividend, en het financieringsniveau van hun sprinters long daarmee verlaagd, zoals elke turbo-uitgevende bank dat doet bij een gewoon (klein) dividend.

Het fin.niveau van jouw sprinter 5,208 BEST is op 23 mei zo verlaagd van 6,16 naar 5,20. Zie:
www.ingsprinters.nl/markten/aandelen/...
(Zet de periode op 'alles' en vink referentiekoers weg.)

De waarde van die sprinter zou dan toenemen van ca 7,49 (TT-koers op 22 mei) - 6,16 = 1,33 euro naar 7,57 (theor.openingskoers op 23 mei) - 5,20 = 2,37 euro. Ik verwaarloos hierbij de zg. 'gap' van ca 8-9 cent voor BEST sprinters.

Enfin, dat had je gedacht, de bank is niet gek. Ze compenseren die waardestijging door de zg. ratio te verhogen tot 16/9 = 1,77. Met deze factor wordt de turbo a.h.w. lichter gemaakt zodat de prijs ervan op 23 mei niet ineens veel hoger zou zijn. Zie maar: 2,37/(16/9) = 1,33.

Die ratio geldt nog steeds, dus bij een TT-koers van 10 euro is de waarde van je sprinter:
(10,00 - 5,20)/ 1,77 = 2,71 plus gap = ca 2,80.

Ik geef toe dat het vreemd is, maar het klopt al met al wel. Bij de turbo's van BNP is het beter te volgen, zij gebruiken gewoon de ratiomethode van Euronext die ook bij de omzetting van opties toegepast wordt (door alle brokers). Kennelijk mogen turbo-uitgevers bij zo'n 'event' eigen wegen bewandelen?

Beperktedijkbewaking
6
Tja, ben een tijdje weg geweest hier. Een lichte operatie ondergaan, niks ernstigs, alles gaat goed, maar die jeuk!! Schijnt normaal te zijn bij wondgenezing, maar daarom ben ik nu wakker. Terwijl ik overdag duf ben van de pijnstillers die ik nog slik. Hadden ze 's nachts maar dat effect!
Sorry dames hier, ik ben een kleinzerige man. Mijn sneetje is niets vergeleken met een keizersnede...

Ter zake. Ben een avond bezig geweest met bijlezen van dit forum. Bijna iedereen schijnt verbaasd te zijn over de recente stijging van de TT-koers. Allerlei shorters- of 'dirty'-theorieën hoor ik weer. Terwijl er maanden geen echt nieuws geweest is afgezien van financiële details rond de uitkering en reverse split, en de AVA en nieuwe directiebonussen (in in de vorm van RSU's, met een kulverhaal van de RvC erbij).
En ja, enig nieuws van mijn ex-vakgenoot Ralph Schaeffer ('Vice' bij TT) over traffic, maar dat boeit weinigen hier. Paarlen voor de zwijnen.

Jullie zoeken de verklaring voor de stijging tot 10 euro in van alles, behalve in wat al veel langer bekend en duidelijk is voor de echte volger en goede verstaander. En dat is TT's eigen en zelfstandige positie in een wereld vol SDC en HAD ontwikkelaars enerzijds (die er om de haverklap de brui aan geven of fuseren) en zeer algemene en brede-markt kaart-, API- en POI- aanbieders als Google die niet echt lekker liggen bij OEM's. (Ja, zelfs Renault).
Om nog maar te zwijgen over allerlei HD start-ups in de VS met 20-40 man 'personeel' (werkstudenten) en een veel-poeha site, die echter snel weer verdwijnen na een wijk rondom hun garage in kaart gebracht te hebben.

TT is kampioen in het fabrieksmatig verwerken van triljoenen data, is kampioen in traffic, loopt voorop in HD-mapping en heeft tools als RoadDNA en RRS (met Bosch).
TT heeft niet de pretentie een SDC auto te ontwikkelen. Ook geen Autopilot-software, dat is de sores van Musk. Te midden van al die turbulentie en al gauw stoppende start-ups is TT gewoon bezig met hun ding.

En dat is niet van de laatste maanden. Dat kan je al langer weten. Daarom heb ik me bij koersen rond de 6 nog geen jaar geleden, of nabij de 7 een paar maanden geleden, behoorlijk volgeladen met TT-aandelen, opties (en soms turbo's). Voor mijn bescheiden doen dan, ik ben geen miljonair (heel even in 2007, maar ja, die crisis he?).
Nu ten dele winst genomen, maar de rest hou ik vast.

ketchup
4
quote:

seren schreef op 27 juni 2019 20:12:

Twitter is tegenwoordig een stuk sneller met TT nieuws dan dit forum.
twitter.com/Eddysoft/status/114430197...

misschien iets minder offtopic geblaat en gewoon alleen TT nieuws bespreken?
waarom gaat ABN van 10 naar 12 Euri?
ABN in navolging van US en Britse analisten willen dat updates en rapporten enkel nog beschikbaar zijn voor klanten bij de investment tak van de Bank en dat hun rapporten niet openbaar circuleren
de Bank zelf beslist wat ze eventueel in een korte (samengevatte) versie publiek willen delen en dat is bijzonder weinig

goed even een paar korte zinnetjes om je vraag te beantwoorden
" updating our model to reflect the recap "
this morning we issued a report in which we maintain our underlying estimates, but do adjust our model for the capital repayment and share consolidation and we lift our target price from 10 euro to 12 euro / a share

dit is dus niet anders wat Kepler reeds weken geleden deed die hun TP van 8 naar 10 bracht
op dezelfde basis voor waardeweging SOP zou iedereen zijn TP met 20 @ 25% moeten verhogen en dat zie we dan ook gebeuren bij die handvol analisten die het aandeel nog volgen
ING blijft achter, wat die worden zowat 'uitgelachen' zoals die er naast kleunen met een leger aan zo gezegde herstel-groei kandidaten, waar ze de koersdoelen zomaar 25 @ 50% onderuit halen, na jaren van 'over'-waarderingen versus de performance van het aandeel, maar die komen straks ook wel voor TT

het is wachten op de laatste fase, hopelijk op eigen kracht naar 12 plus en dan kapitaliseren voor 17, wellicht 20 euro.... wie zal 't zeggen, wel een kwestie van niet te laat te zijn en het momentum weten te pakken

voor nu ziet het er ongelofelijk goed uit en zie ik qua positief sentiment een herhaling van 2015
Eva1960
0
@ketchup.
Dank Wies voor deze achtergronden.
Hoe kijk jij aan tegen het blokbericht van gisteren, toen bijna 350k werd verhandeld op 9,97. Wat gebeurd er dan precies als er zoiets plaatsvindt?
Beperktedijkbewaking
13
Tenslotte, voor de slaap me weer overmant...
Dit forum is volgelopen, zo zie ik achteraf, met veel onderling gefit en off-topic dingen, waardoor zelfs Tatje en mijn goede vriend Martin afhaken. De laatste verschool zich de laatste dagen achter het alias "boem!" ipv. martinmartin, maar zijn echte naam is Martin, dat weet ik.

Martin, laat je niet kisten! Vreselijk zonde als jij weg blijft. Ik deel niet je extreme optimisme over koersen in de richting van 100 of meer, maar je bent een kenner, doet je huiswerk en bent een rekenaar eerste klas.

Verzoek aan NKIT: hou je in. Ik zeg niet dat je onzin verkoopt, maar veel is off-topic en vooral de hoeveelheid van je posts ergert mensen. Leuk als je af en toe een goede visie over AMG of PostNL hebt (ik zit ook zwaar in AMG), maar dat kan in het off-topic draadje. Bij TT zat je deze week trouwens fout.
In deze draad ben je een vervuiler. Merkwaardig genoeg schorst de moderator hier juist de mensen die daar kritiek op hebben.
Daarom een beroep op je eigen inzicht, NKIT: matig je, en post off-topic dingen daar waar het hoort.

ketchup
3

wat ik al eerder schreef je kan enkel nog volume krijgen met fixed-trades
kopers en verkopers worden gepooled om dan op een niveau aan de markt een swap te doen
zolang uiteindelijk de FFF hun aandelen vasthouden, moet elke opbouw gebeuren uit de free-float en dat gaat ongelofelijk moeilijk na deze aandelen reductie
( zo is het trouwens ook met verkopen, het is niet een one-way-street enkel voor kopers )
het sentiment is echter helemaal gedraaid , wat niet betekend dat er nu gelijk overal hogere koersdoelen uitrollen, maar het is nu wel zo dat aandelen in TT een scarce commodity is en waar er weinig van is en wel vraag voor is, dan ga je gewoon bij de minste koopkracht soms tot 'overdreven' omhoog

denk dat het zeer goed mogelijk is dat we eind 2019 weer staan waar we eind 2015 stonden aan 12 euro, maar let wel dat bij 130 mio uitstaande aandelen geeft 1.550 miljard plus de 750 mio van Telematics sale geeft 2.3 miljard, sta je nog immer aan een discount tegen eind 2015 van 12 euro bij 235 mio aandelen ofwel 2.850 miljard

er is wat dat betreft nog genoeg ruimte naar boven en 15 euro moet haalbaar zijn of dit nu via het verdienmodel kan, of een delisting of een verkoop voor 20 euro dat weet ik ook niet, maar in ieder geval plenty of upside vanhier.
Eva1960
0
Dank Wies. Hoop idd dat het nu doorzet. Zit nog steeds volle bak in calls dec19 en jun20 vorig jaar opgebouwd rond koers 7.

quote:

ketchup of catch-up schreef op 28 juni 2019 06:50:

wat ik al eerder schreef je kan enkel nog volume krijgen met fixed-trades
kopers en verkopers worden gepooled om dan op een niveau aan de markt een swap te doen
zolang uiteindelijk de FFF hun aandelen vasthouden, moet elke opbouw gebeuren uit de free-float en dat gaat ongelofelijk moeilijk na deze aandelen reductie
( zo is het trouwens ook met verkopen, het is niet een one-way-street enkel voor kopers )
het sentiment is echter helemaal gedraaid , wat niet betekend dat er nu gelijk overal hogere koersdoelen uitrollen, maar het is nu wel zo dat aandelen in TT een scarce commodity is en waar er weinig van is en wel vraag voor is, dan ga je gewoon bij de minste koopkracht soms tot 'overdreven' omhoog

denk dat het zeer goed mogelijk is dat we eind 2019 weer staan waar we eind 2015 stonden aan 12 euro, maar let wel dat bij 130 mio uitstaande aandelen geeft 1.550 miljard plus de 750 mio van Telematics sale geeft 2.3 miljard, sta je nog immer aan een discount tegen eind 2015 van 12 euro bij 235 mio aandelen ofwel 2.850 miljard

er is wat dat betreft nog genoeg ruimte naar boven en 15 euro moet haalbaar zijn of dit nu via het verdienmodel kan, of een delisting of een verkoop voor 20 euro dat weet ik ook niet, maar in ieder geval plenty of upside vanhier.
NewKidInTown
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 28 juni 2019 06:45:

....Bij TT zat je deze week trouwens fout.
Volgens mij: 1 x goed, 1 x fout (tot nu toe: een halve dag).

Beterschap gewenst BDB.
Juun
0
quote:

Eva1960 schreef op 28 juni 2019 07:05:

Dank Wies. Hoop idd dat het nu doorzet. Zit nog steeds volle bak in calls dec19 en jun20 vorig jaar opgebouwd rond koers 7.

[...]
Dag Eva,
Was jij toen ook aan het kopen. Ik heb ook alleen nog dec19 en jun20, diverse uitoefenprijzen. Ben het meest blij met 250 TTO dec19 5,06. Maar alles van TT staat na lange tijd weer in de plus, dat geeft rust. Kijken of de campingrally TT structureel hoger kan zetten en houden. Positieve berichten bij de halfjaarcijfers op 17 juli zouden daarvoor de springplank kunnen zijn, van persberichten moeten we het al een jaar niet meer hebben.
Eva1960
0
Ja Wies, dat geeft zeker rust en de manier waarop het nu stijgt zagen we ook bij de aandeleninkoop van bijna 2 jaar terug. Grappige is dat we nu een echt grote "inkoop" van 100 mln aandelen achter de rug is en de stijging daarna pas op gang kwam.

Ben benieuwd of we vandaag al boven de 10 kunnen wegbreken richting zone 10,20-10,30 een zone die ik me nog goed herinner van de grote daling van 12,30 naar 6...

S6

quote:

Juun schreef op 28 juni 2019 07:56:

[...]
Dag Eva,
Was jij toen ook aan het kopen. Ik heb ook alleen nog dec19 en jun20, diverse uitoefenprijzen. Ben het meest blij met 250 TTO dec19 5,06. Maar alles van TT staat na lange tijd weer in de plus, dat geeft rust. Kijken of de campingrally TT structureel hoger kan zetten en houden. Positieve berichten bij de halfjaarcijfers op 17 juli zouden daarvoor de springplank kunnen zijn, van persberichten moeten we het al een jaar niet meer hebben.
Brouwer285
0
as er ook nog paniekkopers tussen zitten die met ongedekte produkten zitten, dan is het hek helemaal van de dam. tamelijk bijzonder wat er gebeurd.
1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949