Sinds de slotkoers van 10 april, als dat de correcte vertaling is van "Shop & Shop", daalde de subsector van Ahold Delhaize, inclusief Ahold Delhaize, met -11,05%. Ongewogen, dus Colruyt = Carrefour = Sonae. Gewogen met -10,11%, dus weinig verschil tussen groot en klein. Casino en Colruyt deden het iets slechter, dus van een zielige, sluipend opgelopen achterstand van Ahold Dlehaize is geen sprake.
Werkelijke koersrendementen van de bekendere namen van subsectorgenoten, sinds "Shop & Shop":
Sligro +4,80%
Carrefour +4,72%
Jerónimo Martins +2,42%
Total Produce -7,94%
Sonae -10,15%
Ahold Delhaize -15,15%
Casino -17,17%
Colruyt -22,73%
Gemiddeld -7,65%, of -6,58% exclusief AD.
Exclusief Sligro en Total Produce gemiddeld -9,68%, of -8,58% exclusief AD.
De daling van Colruyt is gefundeerd. Er is wel iets te zeggen voor long AD, short subsector (of misschien zelfs long AD, short index), maar overtuigend zijn ontstane verschillen niet. Ten opzichte van peers staat het anti-cyclische AD niet zielig laag. Van de internationaal bekendste en grootste namen deed alleen Carrefour het vanaf 10 april beter, en is AD al "best of the rest".