Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
löngterm
0
quote:

roloff schreef op 29 juni 2019 06:03:

@boem!, China is een hele grote vervuiler (en jij schetst het allemaal wel erg mooi versus VS).
China is een heel groot land vanzelfsprekend hoort daar een grote vervuiling bij. Per capita zit China nog lang niet op westerse standaarden en toch loopt het voor op veel fronten met de gemiddelde westerse landen. Linkje met een mooi overzicht puu.sh/DNgUh/14bc45033d.png

Heel leuk dat China de grootste vervuiler is maar wanneer nederland bijna 1.4 miljard inwoners had gehad was dat ook een lastig verhaal geworden. Laat staan wanneer dit in de USA het geval was geweest.
Mr sponge
0
De support vanuit China voor Tesla maakt deel uit van een politiek spel.
Trump probeert autobouwers zover te krijgen dat ze meer gaan produceren in de USA. En dat ten koste van China, Mexico enz. En nu haalt China toch weer een Amerikaanse producent binnen.
In een later tijdstip heeft China ook weer een mooi pressiemiddel richting de USA. Ze krijgen nu een mooi kijkje in de keuken bij Tesla. En mocht de relatie China/Amerika nog meer schade oplopen dan hebben ze een mooi slachtoffer binnen de landsgrenzen om onder druk te zetten.
löngterm
0
quote:

Mr sponge schreef op 1 juli 2019 16:20:

De support vanuit China voor Tesla maakt deel uit van een politiek spel.
Trump probeert autobouwers zover te krijgen dat ze meer gaan produceren in de USA. En dat ten koste van China, Mexico enz. En nu haalt China toch weer een Amerikaanse producent binnen.
In een later tijdstip heeft China ook weer een mooi pressiemiddel richting de USA. Ze krijgen nu een mooi kijkje in de keuken bij Tesla. En mocht de relatie China/Amerika nog meer schade oplopen dan hebben ze een mooi slachtoffer binnen de landsgrenzen om onder druk te zetten.

De toezegging voor het bouwen van de fabriek en het opzetten van de subsidiary in het algemeen vond al plaats voor de handels spanningen door Trump op liepen. Ik sluit zeker niet uit dat het hier mis kan lopen maar denk dat het erg simpel is gedacht dat dit de reden is geweest.

China ziet dat het een groot probleem heeft in haar steden door uitstoot en smog en wil dit verhelpen. Dit in combinatie met het verbeteren van de eigen technologie op EV gebied geeft ze naar mijn idee genoeg reden om Tesla met open armen te verwelkomen.

Daarnaast verklaart de door jou aangedragen theory niet waarom China leningen heeft verstrekt tegen extreem lage rentes. Daarnaast hebben ze 0% intrest loans voor een tijd van 60 maand vrijgegeven voor toekomstige Tesla kopers. Tot slot geven ze nieuwe kenteken platen vrij voor electrische auto's dit terwijl ICE auto's en enorm gelimiteerde getallen nog verkocht mogen worden.

Tot slot zal Tesla enkel in Shanghai porduceren voor de aziatische markt. Van alle automakers is Tesla op het moment veruit de meest amerikaanse op vrijwel elk gevied. (tenzij je het verbranden van rubber en olie ect mee teld)

China kijkt vooruit net zoals andere europese landen dat doen (maar op een ander tempo). Trump denk de Amerikaanse economie goed te doen met zijn tavarelen en het aan de lap laarzen van de CO2 akkoorden. De beste man is of te dom om te zien dat dit enkel op korte termijn goed is. Of hij heeft zoiets van over 5 jaar zit ik toch niet meer als president en is het mijn probleem niet meer. Al met al maakt amerika een grote fout niet de industrien van de toekomst op te pakken en op lange termijn zal de schade enorm zijn.
voda
0
Tesla says Shanghai car fire caused by failed battery module

Tesla said that a fire in one of its cars in Shanghai was caused by the failure of a single battery module and investigators found no defects in the car's systems. It said that a joint team examined the battery, software, manufacturing information and the vehicle's history following the April 21 fire in an underground garage. It said it found no system defects and determined preliminarily that the fire was caused by the failure of a battery module in the front of the vehicle.

Modules are groups of battery cells joined together. Panasonic supplies Tesla's cells.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
'Europadirecteur Tesla stapt op'

Gepubliceerd op 2 jul 2019 om 12:40 | Views: 221

FRANKFURT (AFN) - De directeur van de Europese activiteiten van Tesla, Jan Oehmicke, stapt op. Dat meldde het Duitse zakenblad WirtschaftsWoche. Daarmee moet de fabrikant van elektrische auto's in korte tijd opnieuw afscheid nemen van een topbestuurder.

Oehmicke trad in juli vorig jaar in dienst bij Tesla. Hij werkte eerder bijna twintig jaar voor BMW. Oehmicke zou in aanvaring zijn gekomen met topman Elon Musk vanwege de rommelig verlopen lancering van de Tesla Model 3 op de Europese markt eerder dit jaar. Die introductie ging gepaard met leveringsproblemen waardoor Tesla in het eerste kwartaal forse verliezen in de boeken moest zetten.

Vorige week werd nog bekend dat het hoofd productie van Tesla, Peter Hochholdiger, vertrekt bij het Amerikaanse bedrijf. Hij was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's. Ook andere bestuurders zijn de afgelopen tijd weggegaan bij de autofabrikant.
löngterm
1
quote:

voda schreef op 2 juli 2019 12:54:

'Europadirecteur Tesla stapt op'

Gepubliceerd op 2 jul 2019 om 12:40 | Views: 221

FRANKFURT (AFN) - De directeur van de Europese activiteiten van Tesla, Jan Oehmicke, stapt op. Dat meldde het Duitse zakenblad WirtschaftsWoche. Daarmee moet de fabrikant van elektrische auto's in korte tijd opnieuw afscheid nemen van een topbestuurder.

Oehmicke trad in juli vorig jaar in dienst bij Tesla. Hij werkte eerder bijna twintig jaar voor BMW. Oehmicke zou in aanvaring zijn gekomen met topman Elon Musk vanwege de rommelig verlopen lancering van de Tesla Model 3 op de Europese markt eerder dit jaar. Die introductie ging gepaard met leveringsproblemen waardoor Tesla in het eerste kwartaal forse verliezen in de boeken moest zetten.

Vorige week werd nog bekend dat het hoofd productie van Tesla, Peter Hochholdiger, vertrekt bij het Amerikaanse bedrijf. Hij was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's. Ook andere bestuurders zijn de afgelopen tijd weggegaan bij de autofabrikant.
De manier van leiding geven van musk is controversieel en zorgt er voor dat de turnover periode van het management erg hoog ligt. Dit kan zeker problematisch zijn voor de continuiteit van de operaties. Echter is ook op dit front de push richting innovatie en killer deathlines op lange termijn ook weer een voordeel voor Tesla. Tesla heeft laten zien dingen te verwezenlijken die voor onmogelijk aangehouden worden. Dit gaat niet zonder slag of stoot en de hoge turnover laat naar mijn idee vooral zien dat de cultuur binnen Tesla veelal onderschat wordt door externe mangers met veel ervaring binnen de branche. Op zijn beurt kunnen we ook stellen dat Tesla ontoerijkend is in het voorzorgen van informatie op dit front waardoor deze managers niet een goed beeld hebben bij waar ze aan beginnen.

Kortom denk ik dat het voor Tesla belangrijk is dit process te verbeteren en dat het een beter beeld moet schetsen van de gang van zaken binnen het bedrijf en wat er verwacht wordt van managers. Tegelijker tijd denk ik dat managers van "oude" auto fabrikanten niet moeten onderschatten dat Tesla niet zomaar een auto bedrijf is waar de gang van zaken gelijk staat aan de huidige status quo binnen de sector. Disruptie van een miljarden sector vergt enorme inzet en vele offers van het bedrijf en zijn werknemers.
Forecast2006
0
PALO ALTO (AFN) - Tesla stevent af op een verkooprecord in het lopende kwartaal in Noord-Amerika. Dat schrijft het doorgaans goed geïnformeerde blog over elektrisch rijden Electrek op basis van ingewijden.

In de eerste twee maanden van het tweede kwartaal zouden in Noord-Amerika al 33.000 auto's zijn afgeleverd. Electrek wijst erop dat dat aantal al zeer hoog is, maar Tesla zou proberen in de laatste maand van het kwartaal nog eens 33.000 auto's bij de klant te krijgen.

Tesla stond de laatste tijd flink onder druk op de beurs wegens toenemende twijfels over de haalbaarheid van de hoge productiedoelen en het geld dat er bij het bedrijf in hoog tempo doorheen wordt gejaagd. De afgelopen twee dagen zat Tesla ook al weer wat in de lift.

Kind regards,

Forecast
Mr sponge
0
Nou in Tilburg staat de parkeerplaats weer vol met Model 3 auto's. Waarschijnlijk een nieuwe boot aangekomen. Die kunnen we al onder het kopje "in transit" zetten. Ik dacht dat ze tegen het eind van de maand alle geproduceerde auto's in Amerika zouden uitleveren om zo de pipeline richting Europa en China leeg te trekken. Blijkbaar zijn ze daarmee gestopt. Meestal zag je ca 3 tot 4 weken na het begin van het kwartaal de parkeerplaats weer vol lopen. En dan tegen het eind van het kwartaal weer leeg.
Mr sponge
0
Tesla announces production of 87,048 vehicles in Q2 and deliveries of 95,200 vehicles vs. 87K-91K expected by analysts.The deliveries tally included 17,650 Model S/X vehicles and 77,550 Model 3s.Tesla says orders generated during the quarter exceeded deliveries to give the EV automaker in the order backlog increase into Q3.Customer vehicles in transit at the end of Q2 were over 7,400.
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 2 juli 2019 22:45:

Opzich prima resultaat. Maar waarom zo weinig Model S en X?
Ze hebben de vlaggenschepen laten sterven. Ze liggen technologisch achter op Model 3, kosten meer dan het dubbele en bieden aan extra ruimte/materiaal en luxe maar voor een paar duizend euro/dollar extra. Gewoon overprijsd nu Model 3 er is. Ookal is die laatste dan nogal onhandig vormgegeven, weinig bagageruimte, lage achterbank met nog steeds matige hoofdruimte, etc.
Een Model S met de betere Model 3 accu zou voor $45K te bouwen zijn. Maar kost iets van $75K ofzo, ik heb al een paar uur niet gecheckt.

Je moet nu wel een hele erge showoff zijn om een S of X te kopen. Ja, de actieradius is de beste op de markt, maar ook tevens nergens voor nodig.

Minder auto's gemaakt dan in Q4. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Ze verdubbelen toch elk jaar?
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 2 juli 2019 22:45:

Opzich prima resultaat. Maar waarom zo weinig Model S en X?
Hoezo? Bijna 50% meer deliveries dan Q1 2019...
En dat terwijl eind april nog maar een update was en je dus kan verwachten dat er in april amper werden verkocht...

1 van de redenen voor mijn twijfel om in te stappen was door de enorm zwakke prestaties van model x/S die een grote impact op de cash flow hebben.
Nu lijkt die dalende trend gebroken te zijn & dat terwijl er waarschijnlijk een refresh komt in september...
Ik stap waarschijnlijk morgen in voor de lange termijn!
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 2 juli 2019 23:09:

[...]
Ze hebben de vlaggenschepen laten sterven. Ze liggen technologisch achter op Model 3, kosten meer dan het dubbele en bieden aan extra ruimte/materiaal en luxe maar voor een paar duizend euro/dollar extra. Gewoon overprijsd nu Model 3 er is. Ookal is die laatste dan nogal onhandig vormgegeven, weinig bagageruimte, lage achterbank met nog steeds matige hoofdruimte, etc.
Een Model S met de betere Model 3 accu zou voor $45K te bouwen zijn. Maar kost iets van $75K ofzo, ik heb al een paar uur niet gecheckt.

Je moet nu wel een hele erge showoff zijn om een S of X te kopen. Ja, de actieradius is de beste op de markt, maar ook tevens nergens voor nodig.

Minder auto's gemaakt dan in Q4. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Ze verdubbelen toch elk jaar?
Tja, eerst kritiek op de vraag voor Tesla, die zou er niet meer zijn.
Kritiek op de 'hoge' voorraad, welke nu wordt verkocht. Is het weer niet goed...

Geen verdubbeling van de productie YoY, wel een stijging van +- 70%. Geen idee of je dat zo negatief mag bekeken worden.
Minder dan Q4 2018? Lees eerst eens deftig voor je iets post. Er zijn 500 meer auto's geproduceerd dan in Q4 en 10K meer dan in Q1 2019...

En 50% stijging van het aantal model x/s deliveries vind ik niet slecht voor een overpriced auto...
Weet ook dat er in september een refresh verwacht wordt, wat de waarde van de auto zou moeten doen stijgen en het weer superieur maken tov de model 3.

Het niveau van de shorters hun onderbouwing doet me zoveel meer vertrouwen krijgen om in te stappen.
Verwacht ook een verdere short squeeze de komende weken.
boem!
0
De marketing-, productie- en logistieke kwaliteiten zijn met de 2de kwartaalcijfers ruimschoots bewezen.

De bears kunnen niet langer vasthouden aan het konsekwent ter discussie stellen van deze grootheden om niet alle geloofwaardigheid te verliezen.

Ik verwacht vanuit die hoek dan ook verhoogde aandacht voor de financiele aspecten.

Hoe houdt Tesla controle over de cash-flow met alle ambitieuze projecten die er op de rol staan met als finishing-touch welke marge per geproduceerd exemplaar weet zij te realiseren.
voda
0
Tesla komt met sterke verkoopcijfers

Gepubliceerd op 3 jul 2019 om 06:04 | Views: 1.014

PALO ALTO (AFN) - Tesla heeft in het afgelopen tweede kwartaal meer auto's aan de man gebracht dan waar door volgers van het bedrijf gemiddeld op werd gerekend. De maker van elektrische auto's verkocht ruim 95.000 auto's tegenover iets meer dan 40.000 een jaar eerder. Analisten gingen gemiddeld uit van 87.749 verkochte wagens.

Het verkooprecord had te maken met het op stoom komen van de verkopen van de Model 3, de eerste massaproductieauto van het merk. De leveringen in Europa en in Azië zijn nu ook op gang. Verder werd in de Verenigde Staten meer verkocht omdat consumenten nog wilden profiteren van gunstige belastingregels voordat die op de schop gaan.

Het vorige recordkwartaal was de laatste periode van 2018. Toen vonden 90.700 auto's hun weg naar klanten. De sterke cijfers deden Tesla goed in de zogeheten nabeurshandel, de aandelenhandel na de slotbel.
[verwijderd]
0
We believe we are well positioned to continue growing total production and deliveries in Q3.

Nu ja, ik hoor natuurlijk goede argumenten van de bears die de euforie van bulls wat kan temperen.
Zou graag bijleren waarom deze groei niet sustainable is.
Ik lees dingen over extra price cuts in Q2? Was dit niet vooral in Q1, wat daar duidelijk geen goede invloed had op de sales?

[verwijderd]
0
Graag ga ik ook een discussie aan over eventuele winstgevendheid in Q2, ookal vind ik dit van ondergeschikt belang.

5.6K meer model S/X delivererd.
Ik geloof dat ze daar ongeveer 30K winst op halen per auto, het kost hun niet veel meer te produceren dan een M3.
Dus sowieso al een jump in de winst van $170mil.
Daarbovenop gaat men natuurlijk veel lagere fixed costs per car hebben, aangezien er veel meer auto's verkocht zijn.
Daardoor zou Tesla een pak hogere marges moeten draaien in Q2.

Ik verwacht ongeveer break-even in Q2. Dit zou Tesla op weg zetten om winst te maken over heel 2019, aangezien Q3 en Q4 normaal altijd betere kwartalen zijn.
Ben vooral 'hyped' over de jump in deliveries van de MS en MX.
En dan waarschijnlijk een update in september, wat de vraag naar MS en MX zelfs terug naar record highs kan brengen...

boem!
0
Ook voor mij geld, dat de winstgevendheid in 2q van minder belang is ivm het opstarten van massaproductie en de daarop volgende logistiek bij afleveringen.

Dat daar nog verbeterpunten te behalen zijn is evident echter de verdiencapaciteit is wel de bepalende factor voor de koersontwikkeling op langere termijn.

Het is juist die potentiele verdiencapaciteit die mij heeft doen besluiten om een positie in Tesla te nemen, waarbij ik evenals jij de kans al groot acht dat Tesla 2019 winstgevend zal afsluiten.
löngterm
0
Erg mooi resultaat van zowel productie als deliveries. Ruim boven alle verwachtingen en een duidelijke klap in het gezicht van de beats. De belangrijkste zin vind ik nog wel dat er meer orders binnen zijn gekomen dan dat er auto's geleverd zijn. Wat nou demand constraints? Met een short positie in het aandeel van ruim 30% gaat staat er nu echt wat te gebeuren ;)
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,100
Laag 148,700
Volume 95.477.968
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637