Heineken « Terug naar discussie overzicht

Sectornieuws

570 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
SDV70
0
morgen cijfers, zijn in de lijn van de voorspellingen, maar de verwachtingen zijn wat minder.
heb effe een kooporder op 89,20 gezet
voda
0
Molson Coors verkoopt minder bier

(ABM FN-Dow Jones) Molson Coors heeft in het eerste kwartaal van 2019 minder bier verkocht. Dit bleek woensdag uit de kwartaalcijfers van de Amerikaanse brouwer.

De biervolumes daalden met 4,7 procent tot 18,2 miljoen hectoliter. Bovendien had het bedrijf, bekend van de merken Coors Light en Miller Lite last van ongunstige wisselkoerseffecten. Een gunstige prijs- en verkoopmix in Europa kon dit niet voldoende compenseren, aldus Molson.

In het kwartaal daalde de nettowinst van 278,1 miljoen tot 151,4 miljoen dollar, of 0,70 dollar per aandeel. De aangepaste winst per aandeel van 0,52 dollar kwam bovendien uit onder de 0,58 dollar waar analisten op rekenden.

De omzet daalde van 2.332 miljoen tot 2.303 miljoen dollar. Hier ging de markt uit van 2.326 miljoen dollar.

Het aandeel Molson Coors daalde woensdag bijna twee procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Carlsberg handhaaft verwachtingen na sterke groei

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Carlsberg A/S -A-
DKK 844,00 -2,00 -0,24 % OMX Copenhagen

(ABM FN-Dow Jones) Carlsberg heeft de outlook voor het jaar 2019 gehandhaafd, nadat de omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met 9,3 procent steeg. Dit bleek donderdag uit de cijfers van de Deense brouwer.

De omzet steeg in het afgelopen kwartaal van 12,7 miljard Deense kroon tot 13,9 miljard kroon, omgerekend circa 1,9 miljard euro. De volumes namen 6,7 procent toe tot 29,0 miljoen hectoliter. Analisten geraadpleegd door FactSet mikten op een omzet van 13,5 miljard kroon bij volumes van 28,3 miljoen hectoliter. Carlsberg stelde dat alle markten een goede jaarstart kende, maar dat vooral de groei in Azië sterk was.

De brouwer gaf verder geen concrete cijfers.

"We hebben een goede jaarstart achter de rug, met vooral een sterke volumegroei in Azië", aldus CEO Cees 't Hart, wijzend op een verbeterde prijs/mix verhouding in de alcoholvrije dranken en speciaalbieren.

De autonome omzetgroei in Azië bedroeg 15,3 procent, met de sterkste groei in China en Vietnam. In India stegen de volumes met circa vijf procent, ondanks een moeilijke vergelijkingsbasis na een sterk kwartaal vorig jaar.

De verbetering van de prijs/mix in Azië was het gevolg van prijsstijgingen en hogere positioneringen, waarbij de internationale biermerken in de meeste markten in deze regio sterk presteerden, aldus Carlsberg.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
AB InBev verkoopt meer bier

Gepubliceerd op 7 mei 2019 om 07:29 | Views: 1.085

AB InBev 12:42
76,85 -1,70 (-2,16%)

Heineken Hld. 12:43
90,40 +0,05 (+0,06%)

BRUSSEL (AFN/BLOOMBERG) - Bierbrouwer AB InBev heeft afgelopen kwartaal meer bier aan de man gebracht. Het concern deed goede zaken met zijn wereldwijde merken Budweiser, Stella Artois en Corona en profiteerde van groei op belangrijke markten als Brazilië, China, de VS, Colombia en Nigeria. Ook in Europa deed de onderneming het goed.

AB InBev zag in de eerste drie maanden van het jaar zowel de winst als de omzet daardoor aandikken. De brouwer zette een winst in de boeken van ruim 2,5 miljard euro. Dat was een jaar eerder nog 1,4 miljard euro. De opbrengsten dikten met 5,9 procent aan tot zo'n 12,6 miljard euro. AB InBev zag de volumes met 1,3 procent groeien en de opbrengsten per hectoliter stijgen. Het bedrijf bevestigde verder een onderzoek naar de notering van een minderheidsbelang van de Aziatische tak op de beurs in Hongkong.

Volgens de Belgische zakenkrant De Tijd zou AB Inbev ,,in een niet zo verre toekomst'' een boete kunnen krijgen vanwege machtsmisbruik op de Belgische biermarkt. De krant haalde Europees Commissaris voor Mededinging Margrethe Vestager aan, in de marge van een evenement in Brussel. Het dossier loopt al een tijd. Eind 2017 beschuldigde Brussel de biergigant van machtsmisbruik op zijn thuismarkt.
voda
0
Beursblik: Heineken zet AB InBev aan tot beursgang Aziatische activiteiten

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AB Inbev
76,67 -1,88 -2,39 % Euronext Brussel
Heineken
96,30 0,02 0,02 % Euronext Amsterdam

(ABM FN) Het grootste nieuws van de kwartaalupdate van AB InBev was de bevestiging van het onderzoek naar de beursgang van zijn Aziatische activiteiten op de beurs van Hong Kong. Dit stelden de analisten van ING in een reactie op de cijfers.

Volgens ING hoopt AB InBev met de beursgang een Aziatische kampioen te creëren en een aantrekkelijk platform te bieden voor fusies en overnames in de regio. Deze beursgang zal volgens de bank "ongetwijfeld positief" bekeken worden door de markt.

ING is echter van mening dat het nieuwe partnerschap tussen Heineken en CR Beer in China de spreekwoordelijke 'olifant in de kamer' is, die de potentie heeft om de concurrentiedruk op AB InBev in de regio aanzienlijk te doen stijgen.

ING benadrukt dat de Chinese biervolumes goed zijn voor ongeveer 80 procent van de Aziatische biervolumes van AB InBev.

ING hanteert een Houden advies op zowel AB InBev als Heineken.

Het aandeel AB InBev koerste dinsdag 2,1 procent lager op 76,88 euro, maar noteerde ook ex-dividend. Heineken maakte een pas op de plaats op 96,28 euro.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursgang voor Aziatische tak AB Inbev

Gepubliceerd op 10 mei 2019 om 07:10 | Views: 979

AB InBev 12:36
75,12 +0,93 (+1,25%)

Heineken Hld. 12:33
89,90 +0,50 (+0,56%)

BRUSSEL (AFN/RTR) - Budweiser Brewing Company, de Aziatische divisie van 's werelds grootste brouwer AB InBev, heeft documenten ingediend bij de beurs van Hongkong voor een notering.

AB InBev, bekend van onder meer de merken Budweiser, Stella Artois en Corona, zei eerder al een notering van een minderheidsbelang van zijn Aziatische tak te onderzoeken. Concrete financiële details over de beursgang stonden vrijdag in het prospectus niet vermeld.

De regio Azie-Pacific, met de grootste markten China en Australië, was vorig jaar goed voor 18 procent van de volumes van AB InBev en 14 procent van het onderliggende operationele resultaat. De omzet bedroeg daar bijna 8,5 miljard dollar.
voda
0
Europese Commissie legt AB InBev boete van 200 miljoen euro op

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AB Inbev
73,06 -1,05 -1,42 % Euronext Brussel
Heineken
94,96 -0,94 -0,98 % Euronext Amsterdam

(ABM FN) De Europese Commissie heeft AB InBev een boete van 200 miljoen euro opgelegd voor het overtreden van de EU-mededingingsregels. Dit maakte de Commissie maandag bekend.

AB InBev heeft tussen 2009 en 2016 misbruik gemaakt van zijn machtspositie op de Belgische biermarkt door goedkopere invoer van zijn Jupilerbier uit Nederland naar België te belemmeren, aldus Brussel.

"De Belgische consument moest meer betalen voor zijn favoriete bier omdat AB InBev een bewuste strategie hanteerde om grensoverschrijdende verkoop tussen Nederland en België te beperken. Pogingen van dominante ondernemingen om de interne markt op te splitsen om zo hoge prijzen te handhaven, zijn verboden", aldus eurocommissaris Margrethe Vestager maandag.

In juni 2016 werd een onderzoek naar de kwestie gestart door de Commissie.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Anheuser-Busch and Heineken to duel in China

May 14, 2019 9:35 AM ET|About: Anheuser-Busch InBev SA/NV (BUD)|By: Clark Schultz, SA News Editor

China's beer market is going to be hotly contested between Anheuser-Busch InBev (NYSE:BUD) and Heineken (OTCQX:HEINY) with premium beer falling into favor, according to Nikkei Asian Review.

While beer sales in China by volume peaked in 2013, dollar sales are up 40% in five years due to higher pricing.

Anheuser-Busch InBev is listing its Asia-Pacific business IPO in Hong Kong due its expectation that China will be a key market. The Goose Island brand in particular in making inroads with young Chinese professionals.

Meanwhile, Heineken aims to grow its partnership with China Resources Beer Holdings (OTC:CRHKF, OTCPK:CRHKY) in the region and is also looking to promote premium brands.
voda
0
Lagunitas staat voor uitbreiding in Limburg

Gepubliceerd op 27 jun 2019 om 17:16 | Views: 359

Heineken 17:36
96,86 -1,66 (-1,68%)

AMSTERDAM (AFN) - De Amerikaanse bierbrouwer Lagunitas Brewing Company wil nog dit jaar flessen van zijn craftbier gaan produceren bij Brand in Limburg, waar sinds eind vorig jaar al wel tapbier van Lagunitas wordt geproduceerd. In eerste instantie gaat het om bier voor de Nederlandse markt. Dat zei topvrouw Maria Stipp van Lagunitas tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.

Lagunitas, dat sinds mei 2017 volledig onderdeel is van brouwer Heineken, heeft als ambitieus doel om uiteindelijk de nummer één te worden op de markt voor speciaalbier met zijn belangrijkste bier IPA (India pale ale). Met de productie in Limburg wordt het bier, dat in de VS al de nummer één craft is, voor het eerst buiten de VS gebrouwen.

Lagunitas opende in Amsterdam eerder zijn eerste internationale proeflokaal, tevens de locatie voor de bijeenkomst. Dat idee moet navolging krijgen in steden als Parijs, Londen en Barcelona. Volgens Stipp wordt ook gekeken naar meer brouwerijen om ook daar bier te brouwen voor de lokale markt, zoals nu het geval is bij Brand. Nu nog wordt, behoudens Lagunitas-tapbier voor de Nederlandse markt in Limburg, bier voor de internationale markt in Chicago gebrouwen.

Voorkeur

Lagunitas geeft er de voorkeur aan om in de toekomst bij meer kleinere lokale brouwerijen te gaan brouwen. De identiteit van lokale brouwers past beter bij de wijze waarop de Amerikanen hun brouwproces beleven. Lagunitas is momenteel in 35 landen beschikbaar. Aan het einde van het jaar moeten dat er veertig zijn.

In de Verenigde Staten is IPA van Lagunitas goed voor 11,5 procent van de markt voor craftbier. De brouwer benadrukt dat het tijd en moeite heeft gekost om de leidende positie te halen, maar dat het nog lastiger is om de positie te behouden. Het marktleiderschap werd al bereikt voordat Heineken in eerste instantie een samenwerking aanging met Lagunitas.

De Amerikanen zijn blij met de samenwerking met Heineken, vooral omdat de Nederlandse brouwer zich niet bemoeit met het brouwproces van Lagunitas. Maar aan de hand van Heineken lukte het Lagunitas wel om internationaal aan de weg te timmeren. "Een huwelijk van herkenning", aldus Stipp.
Bert.f
0
Echt ongelofelijk, dat de complete wereld in fake prijsstijging van Zakkenvuller V.Boxmeer is getrapt. Van 72,- naar 100,- kan iemand mij vertellen waarom. De Nederlandse markt keldert als een baksteen, horeca loopt harder weg dan ze zelf in de gaten hebben. En Concurrenten konden de samenwerking met Sligro alleen maar toejuichen. Die hadden allang in de gaten dat het de laatste stap was van de Zakkenvuller. Hoe krijg je ongemerkt een bedrijf naar de klote, en toch de beurs laten stijgen. O O O wat is hij toch een goede CEO, heeft heineken op de kaart gezet. Echt ik lach mijn eigen helemaal kapot als het kaartenhuis in elkaar stort na het vertrek van die Gier. Prijs manipulatie en onwaarheden naar de buitenwereld verkondigen, om verliezen recht te lullen. Is het niet het weer, dan is het wel een paasweekend dat verkeerd valt. Of grondstoffen die omhoog gaan. Zou iemand ooit wel eens nagegaan zijn, wie jaren en jaren de leverancier was van de grondstoffen voor Heineken? Juist de schoonvader van Mr zakkenvuller V Boxmeer. En wie zou het nu zijn ? Nee die vakkenvuller is lekker aan het oppompen geweest, zo dat hij zijn aandeeltjes duur kon verkopen. Eerst zijn eerste zakje laag verkopen, en de rest max. Om zo de schijn tegen te hebben. Zou wel heel erg opvallen als de prijs 30,- euro omhoog gaat zonder enige uitzonderlijke stimulans, en dan alles verkopen. Al moet ik zeggen de JA knikkers zitten niet alleen onder hem, maar ook bij waakhonden in NL. Dat tuig houden elkaar altijd een handje boven elkaars hoofd. Echt V Boxmeer ja bent een schande voor Het Heineken merk, klanten kotsen je uit maar dat interesseert hem toch niet. Geld Geld Geld ooit komt de waarheid nog wel boven tafel. René Hooft Graafland de grootste Ja knikker, die er samen met de zakkenvuller er voor zorgde dat de Ridder er uitgeflikkert werd. Toen is het spelletje begonnen van de Ja knikkers begonnen. Ooo ik hoop echt dat Philip ooit nog eens een boek uitbrengt met de naakte waarheid. De Ridder was hard maar eerlijk, en heeft van mij alle lof, dat stelletje Ja knikkers wat er nu zit is alleen maar bezig elkaars zakjes zo vol mogelijk te vullen ten kosten van de Heineken Fam, De NL klanten, en al het ontslagen Personeel.
voda
0
AB InBev wil met beursgang in Azie overnames aanjagen - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AB Inbev
77,85 0,01 0,01 % Euronext Brussel

(ABM FN-Dow Jones) AB InBev wil met een beursgang van Budweiser in Hong Kong acquisities aanjagen. Dit meldde de Financial Times zondag op basis van bronnen.

De bierreus zou sinds halverwege juni in gesprek zijn met investeerders om de interesse in een beursgang van Budweiser te peilen.

CEO Carlos Brito liet weten een mogelijke verkoop van een minderheidsbelang in zijn Aziatische activiteiten wel te zien zitten. Brito hoopt met een beursgang in Azië aantrekkelijker te worden voor lokale partijen. Volgens hem is er nog veel ruimte voor groei in Chinese provincies die wat verder van de kust liggen en waar AB InBev momenteel ondervertegenwoordigd is. Dergelijke partijen zouden liever zaken doen met een lokale partij, denkt AB InBev.

JPMorgan, dat door AB InBev in de arm werd genomen, waardeert de Aziatische tak op 63 miljard tot 77 miljard dollar. Analisten die de beursgang niet begeleiden denken eerder aan 50 miljard dollar, schreef de krant.

Deze maand wil de bierreus besluiten over een Aziatische beursgang, afhankelijk van de marktontwikkeling en prijzen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Beursgang Aziatische tak AB InBev op 19 juli'

Gepubliceerd op 2 jul 2019 om 07:47 | Views: 26

HONGKONG (AFN) - Budweiser Brewing Company (BBC), de Aziatische divisie van 's werelds grootste brouwer AB InBev, gaat op 18 juli naar de beurs in Hongkong. Dat blijkt uit documenten die persbureau Bloomberg in handen heeft.

Eerder was al bekend dat de onderneming een aanvraag voor een notering van het onderdeel had ingediend. In dat document stonden echter geen concrete details. Nu blijkt dat BBC ruim 1,6 miljard aandelen gaat aanbieden tussen de 40 Hongkong dollar en 47 Hongkong dollar per stuk. De orders zullen vanaf vandaag worden ingenomen.

Met de beursgang kan omgerekend bijna 8,7 miljard euro worden opgehaald. AB InBev, bekend van onder meer de merken Budweiser, Stella Artois en Corona, onderzocht enige tijd de notering van een minderheidsbelang van zijn Aziatische tak. De regio Azie-Pacific, met de grootste markten China en Australië, was vorig jaar goed voor 18 procent van de volumes van AB InBev en 14 procent van het onderliggende operationele resultaat. De omzet bedroeg daar bijna 8,5 miljard dollar.
voda
0
Craftbeer: tussen servet en tafellaken

Craftbeerbrouwerijen koesteren hun onafhankelijkheid en wantrouwen samenwerking met grote brouwerijen. Maar hoe moeten ze dan aan kapitaal komen?

De tijd dat brouwers van craftbeer — bier gebrouwen door kleine, onafhankelijke brouwers — alleen in hun schuur bezig waren met het creëren van de beste ipa, stout of sour is allang voorbij. Brouwerijen schoten in de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond, in Nederland alleen al zijn er inmiddels bijna zevenhonderd. Veel daarvan blijven in de hobbysfeer of lokaal. Anderen hebben grotere ambities en willen groeien. En dan moeten er keuzes worden gemaakt.

Voor groei is kapitaal nodig. Grote brouwerijen staan te springen om zich in de wereld van het hippe beer te begeven en hebben dat kapitaal. Een aantal craftbeerbrouwers ging de samenwerking dan ook al aan. Zo is De Molen uit Bodegraven inmiddels in handen van Bavaria en nam Heineken onlangs een belang in het Amsterdamse Oedipus. Het Belgische Duvel Moortgat kocht zich in 2015 in bij brouwerij 't IJ.

In de craftbeerwereld, waar onafhankelijkheid hoog in het vaandel staat, worden deze overnames met argusogen bekeken. Vorig jaar nog zegde bijna de helft van de deelnemende brouwerijen aan het bierfestival van het Engelse Beavertown af, nadat bekend werd dat Heineken een belang in de brouwer had genomen.

Overgenomen door Heineken: Lagunitas

'Haters gonna hate', zegt Maria Stipp, ceo van het Amerikaanse Lagunitas, daarover. 'Je kan niet iedereen tevreden houden.' Lagunitas werd in 2017 overgenomen door Heineken, nadat de Nederlandse brouwreus in 2015 al een aandeel van 50% in het bedrijf nam.

De samenwerking met Heineken gaf Lagunitas de kans om flink uit te breiden. 'Zonder Heineken zouden we niet de mogelijkheid hebben om ons bier naar 35 landen te distribueren', vertelt Stipp tijdens een bezoek aan Amsterdam. Wel benadrukt de ceo dat de overname niets heeft veranderd aan het DNA van Lagunitas. Ze herhaalt wat Heineken ceo Jean-François van Boxmeer tegen haar zei: 'Je moet opschalen, maar jouw ziel intact houden.'

Wat is craftbeer?

Volgens de Amerikaanse Brewers Association is er sprake van craftbeer als een brouwerij jaarlijks maximaal 7 miljoen hectoliter produceert, minimaal voor 75% in handen is van de brouwerij zelf en er innovatief bier gebrouwen wordt. In de praktijk echter worden kleine, onafhankelijke brouwers die flink experimenteren met verschillende stijlen vaak al als 'craft' gezien.

Waarom grote brouwers zich storten op de craftbeermarkt ligt voor de hand. De consumptie van pils groeit nauwelijks terwijl speciaalbier, waar craftbeer onder valt, sterke groeicijfers laat zien. In Nederland steeg de pilsconsumptie in Nederland in 2018 met 0,3% tot bijna tien miljoen hectoliter. Qua hoeveelheid blijft speciaalbier nog achter met 1,3 miljoen hectoliter, maar de stijging is significant: 10,2%.

Heineken merkt dit ook, vertelt Grant Caunter, global manager craft and variety. 'Tien jaar geleden hadden we een assortiment van enkele pilsmerken. Zo is het niet meer. Door hoe bier is geëvolueerd, weten we dat bierdrinkers het niet meer houden bij één soort, ze hebben een assortiment nodig om uit te kiezen.'

voda
0
Deel 2:

Kantelpunt

Hoelang brouwerijen het zelfstandig kunnen rooien is geen exacte wetenschap. Bierprofessor Fiona de Lange spreekt over vijf jaar, Caunter noemt maximaal 4000 hectoliter per jaar, Stipp heeft het over 7000 hectoliter. 'Tot dat niveau kan iedereen redelijk goede brouwspullen kopen', vertelt Caunter. 'maar om naar 10.000 hectoliter te komen, heb je meer capaciteit nodig, bij 15.000 moet je iemand voor de sales aannemen enzovoorts.'

Volgens Stipp zijn er twee mogelijkheden voor brouwerijen die niet meer verder kunnen groeien: of ze zijn tevreden met hun formaat of ze zoeken hulp om te groeien. Jasper Langbroek, oprichter van het Haagse Kompaan-bier herkent dit. ‘We zijn gestart vanuit een passie voor mooie producten en de drang om te ondernemen. Onafhankelijk zijn hoort daarbij. Alleen verandert de markt, kleine bedrijven worden groter.’

Om verder te kunnen groeien is het geld dat Kompaan binnenhaalt via crowdfunding en private leningen niet genoeg. ‘Momenteel zitten we rond de tafel met diverse partijen in de private-equityhoek om een aandeel van Kompaan te verkopen en zo de volgende stappen te kunnen gaan zetten.’

Volgens Fiona de Lange is dit onvermijdelijk. ‘De verwachting is dat er in Nederland in de komende maanden een kaalslag gaat plaatsvinden.’ Dat heeft vooral te maken met kortetermijndenken, aldus De Lange. Veel brouwers begonnen uit liefde voor bier, maar vroegen zich niet af hoe zij vijf jaar later nog zouden kunnen bestaan. ‘Om te overleven is samenwerking met andere partijen vaak noodzakelijk.’

Onafhankelijk: Brewdog

Het lijkt erop dat er twee smaken zijn voor craftbeerbrouwerijen: uit principe klein en onafhankelijk blijven, of kiezen om een geldschieter te zoeken, vaak een grote brouwer. Een uitzondering daarop vormt het Schotse Brewdog. De brouwerij werd in 2007 opgericht door James Watt en Martin Dickie.

Inmiddels behoort Brewdog al zeven jaar op rij tot de snelst groeiende bedrijven van Engeland. In 2018 bedroeg de jaaromzet ?£172 mln pond. In de ranglijst van waardevolste biermerken van adviesbureau Brand Finance bezet Brewdog de 19e plaats met een waarde van $1,5 mrd.

Zelfstandigheid en eigenwijsheid staan bij Brewdog hoog in het vaandel. 'In een industrie die wordt gedomineerd door multinationale conglomeraten zonder gezicht zijn we trots om voor onze onafhankelijkheid te staan,' zegt Watt daarover. Toch doet Brewdog het niet helemaal zelf: 22% van het bedrijf is in handen van investeerder TSG Consumer Partners, die in 2017 £213 mln in het bedrijf stak.

Naast verschillende brouwerijen bezit Brewdog inmiddels wereldwijd tientallen bars, een eigen televisiezender, een hotel, een vliegmaatschappij en flinke groeiplannen. Deze worden deels bekostigd door equity-crowdfunding in een programma dat het bedrijf ‘equity punks’ noemt. 'Wij geloven in gemeenschappelijk eigendom en ons bedrijf is inmiddels van meer dan 110.000 mensen van over de hele wereld', aldus Watt. Brewdog heeft in meerdere crowdfundingcampagnes inmiddels zo’n £70 mln opgehaald.

Equity crowdfunding

Volgens professor Peter Roosenboom van de Rotterdam School of Management is equity-crowdfunding, waarbij een bedrijf aandelen uitgeeft in ruil voor een investering, een populair middel voor kleine brouwerijen om kapitaal te verzamelen. ‘Deze brouwerijen hebben vaak een grote groep fans die bereid zijn om geld ter beschikking te stellen voor de groei van het bedrijf.’

Maar wat als de aandeelhouders aansturen op een overname door bijvoorbeeld een grote brouwerij? Om dat te voorkomen, zitten bij de aandelen vaak geen zeggenschapsrechten. ‘De aandeelhouders krijgen dan wel dividend, maar mogen niet meestemmen. Op die manier is een bedrijf in staat om geld op te halen zonder zeggenschap in te leveren.’

De Lange vraagt zich af of Brewdog het met crowdfunding gaat redden. 'Brewdog was de eerste die dit deed. Als “wilde jonge hond” kregen ze de craftbeer-scene mee. Nu Brewdog zo groot wordt, haken veel fans misschien af.' Een strategische samenwerking of een beursintroductie zou dan weleens de volgende stap kunnen zijn. Brewdog zegt een beursgang in de toekomst niet uit te sluiten.

Voor brouwerijen die niet zo nodig enorm groot hoeven te worden, is er volgens De Lange gelukkig nog hoop. ‘Met een taplokaal of café op een goede locatie en de nadruk op het lokaal verspreiden van jouw bier, kan een brouwerij zeker nog wel succesvol blijven.’

fd.nl/achtergrond/1306752/craftbeer-t...
Bert.f
0
Dit bedoel ik nou, de wereld is echt helemaal van de pot ..... eurd.

Wel benadrukt de ceo dat de overname niets heeft veranderd aan het DNA van Lagunitas. Ze herhaalt wat Heineken ceo Jean-François van Boxmeer tegen haar zei: 'Je moet opschalen, maar jouw ziel intact houden.'

Ze herhaald iets wat die galbak tegen haar zei. Als of ze helemaal geindoctrineerd is, en als een dwaas opkijkt naar de grote INdoctrinator.

Kom op zeg JOUW ZIEL INTACT HOUDEN,

he Van Boxmeer zoek het woord "ziel" eens op in het woordenboek!!

De ziel van een biermerk zit niet in zakkenvullers,

Freddy was de ziel naar zijn overlijden heb jij Van Boxmeer de ziel van Heineken kapot gemaakt.

En er een arrogant Biertje van gemaakt, o ik kan niet wachten tot de cijfers van NL over 2de kwartaal uitkomen. Maar dan zullen ze zeggen vorig jaar was het een top zomer etc etc.
Mooi dan kijken we naar 2017 en 2016, ja maar toen had je blabla .

Nee Nee Nederlandse Horeca is klaar met de Arrogante houding, en zijn er klaar mee.
Hertog-Jan lacht en lacht en lacht nog meer Mislukte Samenwerkingen Heineken doe maar.
Wij verwelkomen jullie klanten met open armen, succes met de Sligro Deal.

O ja als je in China dezelfde Arrogante Houding hanteert, dan veel succes !!!

voda
0
Orderboek beursgang Budweiser Hong Kong gevuld - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AB Inbev
81,10 -0,79 -0,96 % Euronext Brussel

(ABM FN-Dow Jones) Het orderboek voor de beursgang van Budweiser Hong Kong voor institutionele beleggers was woensdagmiddag minstens anderhalf keer gevuld, met ruim een dag te gaan voor het sluiten van de boeken. Dat meldde persbureau Bloomberg woensdag.

Op de pluk aandelen die werd gereserveerd voor particuliere beleggers zou tenminste voor het drievoudige bedrag zijn ingeschreven.

Beleggers kunnen naar verwachting donderdag voor het laatst inschrijven op de beursgang van het Aziatische onderdeel van de Belgische biergigant AB InBev.

Aandelen AB InBev daalden woensdag 0,5 procent tot 81,50 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Nog geen prijs op beursgang Aziatische tak AB InBev'

Gepubliceerd op 12 jul 2019 om 08:47 | Views: 262

HONGKONG (AFN/RTR) - Budweiser Brewing Company (BBC), de Aziatische divisie van 's werelds grootste brouwer AB InBev, zal de definitieve prijsstelling van zijn beoogde beursgang vrijdag niet openbaren. Dat melden ingewijden aan persbureau Reuters.

Het bedrijf wil niet reageren. De beursgang van BBC staat voor 19 juli op de rol. De onderneming hanteerde bij het aanbieden van de stukken een bandbreedte van 40 Hongkong dollar tot 47 Hongkong dollar per aandeel. Aan potentiële beleggers werd al gestuurd naar de onderkant van deze range.

De beursgang van het AB InBev-onderdeel zou bijna 10 miljard dollar opleveren. In het prospectus staat dat de prijsstelling "op vrijdag wordt verwacht, maar uiterlijk op maandag kan komen".
voda
0
'ABInbev ziet onvoldoende animo voor grootste beursgang van het jaar'

De beursgang van Budweiser Brewing Company zou de grootste van het jaar worden.Foto: Martin Divisek / Bloomberg

In het kortDe prijsstelling voor de aandelen gaat vandaag niet door.Begeleidende banken zouden ze te hoog hebben geprijsd.Ze doen komend weekend nog een laatste poging om beleggers over te halen.

De grootste beursgang van het jaar hapert. Bierbrouwer ABInbev zou moeite hebben om voldoende kopers te vinden voor de aandelen van zijn Aziatische dochter Budweiser Brewing Company.

Dat is volgens persbureau Bloomberg de ware reden achter het bericht van ABInbev vrijdag, waarin de grootste brouwer ter wereld meldt dat het de prijsstelling van de aandelen uitstelt. De verkoopprijs zou vrijdag bekend worden, maar dit wordt nu uiterlijk maandag.

ABInbev wil met de beursgang tussen de $8,3 mrd en $9,8 mrd ophalen, maar anonieme bronnen zeggen tegen Bloomberg dat de begeleidende zakenbanken moeite hebben voldoende vraag naar de aandelen te genereren. Kopers zouden moeite hebben met de beoogde prijs van tussen de HK$40 (€4,37) en HK$47 (€5,33) per aandeel.

Hoge schuldenlast
ABInbev, bekend van biermerken als Stella Artois, Budweiser en Corona, kan de miljarden goed gebruiken. Het bierconcern heeft een hoge schuldenlast van meer dan $100 mrd (€88,5 mrd), onder meer dankzij de megaovername van branchegenoot SABMiller in 2016.

Volgens eerdere berichten was er juist zeer grote belangstelling voor de aandelen. Voor elk aandeel zouden zich elf potentiële kopers hebben aangemeld. Deze verhalen lijken nu uit de lucht gegrepen. Volgens de anonieme betrokkenen die Bloomberg sprak, worden het komende weekend nieuwe gesprekken gepland met beoogde investeerders, om ze over te halen toch in te te stappen.

Ondertussen komen er berichten naar buiten dat het bedrijfsonderdeel te hoog geprijsd is. JPMorgan en Morgan Stanley, de begeleidende banken bij de beoogde beursgang, hebben de totale waarde van Budweiser Brewing geschat op een bedrag tussen de $63 mrd en $77 mrd.

Niet de eerste
Zakenbanken Jefferies en Bernstein Research, die er allebei niet bij betrokken zijn, komen echter 'maar' tot zo'n $45 mrd tot $55 mrd. Ter vergelijking: de totale beurswaarde van Heineken is nu ongeveer €57 mrd, oftewel ruim $64 mrd.

De problemen bij ABInbev komen naar buiten nadat donderdag in Londen al een beursgang van $4,1 mrd is afgeblazen. Daar wilde de grote Zwitserse herverzekeraar Swiss Re dochter ReAssure Group naar de beurs brengen. De reden voor de afzegging: teleurstellende belangstelling van beleggers.

fd.nl/beurs/1308738/anheuser-busch-ka...
voda
0
AB InBev ziet voorlopig af van beursgang Budweiser

(ABM FN) AB InBev ziet voorlopig af van de beursgang van het minderheidsbelang in haar Aziatische dochteronderneming Budweiser Brewing Company APAC Limited op de beurs van Hongkong. Dit meldde de Belgische bierreus vrijdagavond.

"De vennootschap gaat niet door met deze transactie wegens verschillende factoren, waaronder de heersende omstandigheden op de markt", zei het bedrijf, dat de marktomstandigheden nauwlettend in de gaten zal houden, "in het kader van de voortdurende evaluatie van haar opties om aandeelhouderswaarde te verhogen, activiteiten te optimaliseren en langetermijngroei te realiseren onder een strikte financiële discipline."

Eerder meldde Reuters al dat AB InBev het bekendmaken van de intekenprijs zou uitstellen. Het bedrijf had volgens bronnen ruim 1,6 miljoen aandelen naar de beurs willen brengen voor 40 tot 47,00 Hongkong dollar.

Binnen die bandbreedte had AB InBev 8,3 miljard tot 9,8 miljard dollar op kunnen halen.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Bierdrinkers kiezen voor vertrouwd merk

Gepubliceerd op 17 jul 2019 om 07:49 | Views: 66

Heineken 16 jul
100,05 0,00 (0,00%)

DEN HAAG (AFN) - Nederlandse bierdrinkers kiezen meestal voor een vertrouwd merk en bekende biersoorten, ondanks interesse in nieuwe bieren. Dat is de belangrijkste uitkomst van onderzoek van brancheorganisatie Nederlandse Brouwers onder ruim duizend Nederlanders.

Vier op de tien bierdrinkers hebben een voorkeur voor een bekend biertje. Kort daarop volgen de overwegingen als het soort bier, de prijs en het merk. De smaak blijft alsnog verreweg de belangrijkste overweging voor het kiezen van bier. Verder schrikt het steeds diverser wordende aanbod van bieren de consument niet af, concluderen de onderzoekers.

Een 'gewoon' biertje blijft favoriet. De meerderheid van de ondervraagden pakt het vaakst een pilsje bij een feestje met familie of vrienden. Ook bier zonder of met weinig alcohol wint aan populariteit. Bierdrinkers die weleens alcoholvrij of alcoholarm drinken zeggen dat vaker te doen dan twee jaar geleden.

Verder is een opvallende trend dat bierdrinkers hun bierkeuze vaker afstemmen op wat ze eten. Dit jaar kiest al één op de drie bierdrinkers een passend bier bij een gerecht.
570 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:38
Koers 89,640
Verschil +1,640 (+1,86%)
Hoog 89,920
Laag 88,280
Volume 929.737
Volume gemiddeld 575.314
Volume gisteren 595.717