Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Liveblog: Hectisch!

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 theo1 7 augustus 2019 13:12
    De Duitsers hebben zich veel te veel gecommitteerd aan diesel. Na de bekende schandalen en alle klimaatperikelen is diesel volledig in discrediet geraakt. De concurrentie ligt ver voor met electrische auto's. De "voorsprong door techniek" is even helemaal weg. Het gaat heel veel geld kosten om die weer terug te krijgen, als dat al gaat lukken. Slechte industriecijfers uit Duitsland blijven nog wel even.
  2. forum rang 4 Red_ 7 augustus 2019 13:41
    quote:

    theo1 schreef op 7 augustus 2019 13:12:

    De Duitsers hebben zich veel te veel gecommitteerd aan diesel. Na de bekende schandalen en alle klimaatperikelen is diesel volledig in discrediet geraakt. De concurrentie ligt ver voor met electrische auto's. De "voorsprong door techniek" is even helemaal weg. Het gaat heel veel geld kosten om die weer terug te krijgen, als dat al gaat lukken. Slechte industriecijfers uit Duitsland blijven nog wel even.
    en kun je nagaan dat de industrie daar ook nog eens veel baat hebben bij die belachelijk lage rente, waardoor de plEuro geen reet waard is.
    Als het tegenovergestelde van belang was, hadden we nu wel gewoon een fatsoenlijke rente en een euro die wat waard was...
  3. forum rang 4 Erny 7 augustus 2019 16:43
    quote:

    theo1 schreef op 7 augustus 2019 13:12:

    De Duitsers hebben zich veel te veel gecommitteerd aan diesel. Na de bekende schandalen en alle klimaatperikelen is diesel volledig in discrediet geraakt. De concurrentie ligt ver voor met electrische auto's. De "voorsprong door techniek" is even helemaal weg. Het gaat heel veel geld kosten om die weer terug te krijgen, als dat al gaat lukken. Slechte industriecijfers uit Duitsland blijven nog wel even.
    De Duitsers schaffen zichzelf af door investeringen te verschuiven van winstgevend (industrie) naar verliesgevend (milieu; kosten massa immigratie). En dan ook nog de eigen automobielindustrie en werkgelegenheid om zeep helpen door het opleggen van miljardenboetes wegens sjoemelsoftware in auto's,die overigens wel zijn voorzien van de schoonste dieselmotoren die ooit zijn ontworpen. Uiteraard dien je niet te sjoemelen, maar de hoogte van deze boetes is meer dan buitenproportioneel.
    En ja, dan zit je opeens midden in een recessie.
  4. forum rang 5 theo1 7 augustus 2019 17:06
    quote:

    Erny schreef op 7 augustus 2019 16:43:

    [...]

    De Duitsers schaffen zichzelf af door investeringen te verschuiven van winstgevend (industrie) naar verliesgevend (milieu; kosten massa immigratie). En dan ook nog de eigen automobielindustrie en werkgelegenheid om zeep helpen door het opleggen van miljardenboetes wegens sjoemelsoftware in auto's,die overigens wel zijn voorzien van de schoonste dieselmotoren die ooit zijn ontworpen. Uiteraard dien je niet te sjoemelen, maar de hoogte van deze boetes is meer dan buitenproportioneel.
    En ja, dan zit je opeens midden in een recessie.
    Vind ik niet. De industrie heeft de kluit gewoon keihard willens en wetens belazerd. Met medeweten op het hoogste niveau. Dit waren niet een paar losgeslagen ingenieurs, dit was gewoon beleid. De Duitse regering heeft alles gedaan om de industrie de hand boven het hoofd te houden, maar de Amerikanen hebben dit blootgelegd. Dat hadden de Duitsers natuurlijk zelf moeten doen, al in een veel eerder stadium. Als je dan nog iets van geloofwaardigheid wil houden, dan moet je wel komen met maatregelen die er toe doen. Als de Duitse overheid weer had geprobeerd de zaak toe te dekken om de industrie te beschermen, had niemand ze meer geloofd. En terecht. Ze moesten wel met boetes komen die in lijn zijn met de Amerikaanse want ze stonden al meer dan genoeg voor paal. En de Duitsers zelf hebben voor zover ik uit het hoofd weet nog niemand gearresteerd. Dat moet ook weer van de Amerikanen komen. Al met al een beschamende vertoning.

    En hoe schoon die dieselmotoren nu echt zijn, in normaal gebruik, daar ben ik geen expert in. Maar in ieder geval niet schoon genoeg om aan de normen te voldoen, dus als het schoonste ooit ontworpen daar niet schoon genoeg voor is, dan is de technologie dus gewoon dood. Zo simpel is dat.

    En dat immigratie erbij slepen laat ik helemaal voor jouw rekening.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links