Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

EU verlengt heffingen op Chinese fietsen

Lees over dit aandeel ook

  1. jul '22 Accell op 22 augustus van de beurs
  2. jun '22 Moneta meldt belang in Accell af

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. chogogo 29 augustus 2019 14:29
    Even een paar vragen aan de meerweters hier:
    1. weegt het verlies aan banen door de concurrentie uit China op tegen het heffen van import belasting? Of gaan jij en ik die werkelozen weer betalen? En wordt die fiets weer even duur?
    2. Waar gaan die importgelden heen? Naar de elite of ergens anders heen waar het nodig is?
  2. forum rang 5 DNFTT 29 augustus 2019 14:51
    quote:

    chogogo schreef op 29 augustus 2019 14:29:

    Even een paar vragen aan de meerweters hier:
    1. weegt het verlies aan banen door de concurrentie uit China op tegen het heffen van import belasting? Of gaan jij en ik die werkelozen weer betalen? En wordt die fiets weer even duur?
    2. Waar gaan die importgelden heen? Naar de elite of ergens anders heen waar het nodig is?
    Bij de zonnepanelen heeft het averechts gewerkt want de Chinezen hebben de productie alleen maar efficiënter gemaakt.
    De heffingen gaan naar de EU begroting waar vervolgens geluidsschermen langs snelwegen in niemandsland in Polen mee worden gefinancierd.
  3. [verwijderd] 29 augustus 2019 15:14
    Gelukkig heb je keuze. want er is een enorme concurrentie in fietsenland. Daarom kunnen fabrikanten en dealers niet de hoofdprijs rekenen, nog afgezien het internet. In China betalen ze geen loonbelasting, BTW etc. en het kost vele malen meer de uitkeringen te betalen van Ingezetenen of in de EU landen. Nog maar niet te spreken over milieu.
  4. TA=verlies 29 augustus 2019 15:19
    quote:

    No-nonsense schreef op 29 augustus 2019 14:08:

    Als je niet kunt concurreren moet je de boel sluiten. Importtarieven houden innovatie tegen. Het maakt fabrikanten lui en gezapig.
    Erg kort door de bocht. Er is natuurlijk sprake van oneerlijke concurrentie, gezien de wettelijke arbeidsvoirwaarden hier ( gelukkig maar )
  5. [verwijderd] 29 augustus 2019 17:14
    quote:

    No-nonsense schreef op 29 augustus 2019 14:08:

    Als je niet kunt concurreren moet je de boel sluiten. Importtarieven houden innovatie tegen. Het maakt fabrikanten lui en gezapig.
    Idd..

    Dan hebben ze geen reden van bestaan.

    NL en EU zijn ingeslapen.

    Geen enkel investeringen of een kunstje technologie.
    Alles word duurder en er komen alleen meer vluchtelingen, zonder dat ze bijdragen tot de economie.

    China gaat door. Wij klagen over subsidie maar 50% import tarief om fietsers te beschermen is ook subsidie geven aan een branche die veels te duur is.

    Electrisch fiets. 1.500- 2.000 euro.

    Zijn 2 banden, stuur en een zadel.

    Wie is nu gek geworden... laat a.u.b. de Chinezen goedkope fietsen leveren.

    Wij hebben gestoorde prijzen voor fietsen.
    Als je dit zou vertalen naar guldens, dan loop je gillend weg.

  6. relpinda 29 augustus 2019 22:49
    De invoerrechten komen in de EU pot terecht.
    De BTW over de invoerrechten en de inkoopfaktuur komt in de pot van Wobke Hoekstra/NL

    Maar ik zou nooit een fiets van chinees staal makelij willen hebben, roest onder je weg of breekt en valt uit mekaar met Nederlandse mensen erop en Nederlandse wegen. Laten ze aub die troep daar houden.

    Maar ja mensen hier moeten zonodig een ebike en zijn bereid daar belachelijke prijzen voor te betalen.
    Dus die markt doet wel mee.

    En ieder zijn smaak en vrijheid wat ie kopen wilt.

    lolzeall :)
  7. forum rang 4 holenbeer 29 augustus 2019 23:03
    quote:

    Knight V schreef op 29 augustus 2019 17:14:

    [...]

    Idd..

    Dan hebben ze geen reden van bestaan.

    NL en EU zijn ingeslapen.

    Geen enkel investeringen of een kunstje technologie.
    Alles word duurder en er komen alleen meer vluchtelingen, zonder dat ze bijdragen tot de economie.

    China gaat door. Wij klagen over subsidie maar 50% import tarief om fietsers te beschermen is ook subsidie geven aan een branche die veels te duur is.

    Electrisch fiets. 1.500- 2.000 euro.

    Zijn 2 banden, stuur en een zadel.

    Wie is nu gek geworden... laat a.u.b. de Chinezen goedkope fietsen leveren.

    Wij hebben gestoorde prijzen voor fietsen.
    Als je dit zou vertalen naar guldens, dan loop je gillend weg.

    Tja, een Ferrari zijn 4 wielen, een paar stoelen een stuur en een bak lawaai. Daar betalen mensen ook een bak geld voor. Zolang ze het van hun eigen geld doen, prima toch?
  8. [verwijderd] 30 augustus 2019 12:08
    quote:

    holenbeer schreef op 29 augustus 2019 23:03:

    [...]
    Tja, een Ferrari zijn 4 wielen, een paar stoelen een stuur en een bak lawaai. Daar betalen mensen ook een bak geld voor. Zolang ze het van hun eigen geld doen, prima toch?
    Vind ik ook, maar een ferrari (techniek) heeft meer te bieden dan een ketting kast en twee fietslampen, niet waar ???

    Dus wil je een fiets kopen van 2.000 euro mag je kopen, maar niet zeuren als een andere "OOK" van zijn eigen geld een fiets uit China koopt voor 300 EURO.
    Dan is dat prima toch ????

    En als bedrijven dan failliet gaan omdat de meesten liever een goedkopere versie hebben, dan ligt probleem bij het bedrijf.
    Niet de consument de schuld geven als ze van hun eigen geld iets willen kopen of besteden.
    Ik wil 10 x vliegen met vliegtuig met mijn eigen geld of krijg ik nu klimaat drammers op mijn nek ?

    Fietsen zijn te duur en consument laat zich belazeren.
    Fietsen zijn duur omdat personeel, bedrijfspanden, grond, overheid moeten allemaal betaald worden van die 2.000 Euro.

    Ons maatschappij is duur, door de economische cyclus. Bedrijven moeten continue winst maken, moeten continue 2% inflatie, continue salaris verhoging, verhoging van belasting enz....
    Dat andere landen goedkoper kunnen produceren, maakt niet uit hoe ze het doen, dan ligt probleem niet bij dat land.. maar wij zijn dan te duur.

    Wij financieren elkaar.
    Apple verkoopt 1.500 USD voor mobiel en amerikanen helpen mee aan bedrijf megawinst en zij betalen weer aan personeel met giga salarissen en giga hypotheken en zo komt geld in de economie en is het klokje weer rond, totdat Huawei met 300 Euro voor een mobieltje in de markt komt......dan is het gillen..

    Ooit valt het niet meer te behappen, maar dan zijn jij en ik al dood.

    Maar wees niet getreurd, want onze exports worden groter en we worden allemaal rijker door de Chinezen en wij kunnen onze dure hypotheek blijven financieren als ze straks meer gaan invoeren uit de 41 exporterende landen.

    China could become world's largest importer within five years: Report
    Xinhua |

    BEIJING — China is expected to overtake the United States to become the world's largest importer within five years, a leading Chinese investment firm said.

    In the past ten years, China's annual average import growth was 6 percentage points higher than the United States. If that growth gap remains in 2018 and moderates by 0.15 percentage points in each of the following years in a baseline scenario, the country will become the world's largest importer by 2022, according to a report released by China International Capital Corporation (CICC).

    By a more conservative estimate, China will become the top importer by 2025, CICC said.

    China is now the world's largest exporter and the second largest importer. As the domestic economy has stabilized and global commodity prices have recovered, imports in the first ten months of the year rose 21.5 percent year-on-year, official data showed.

    The country's rising imports have a significant global impact, as it is the largest importer for 41 countries and regions, compared with 36 for the United States, the CICC report said.

    With imports likely to continue to outpace exports in the coming few years, China's foreign trade will become more balanced as it has been in the past two years, according to CICC.

    CICC predicts the trade surplus in goods and services will account for around 1 percent of GDP in 2017, the lowest level since 1994.

    China is also expected to become the world's largest consumer market and start importing more consumer-related products than industrial materials, as its growth becomes increasingly consumer driven.

    "In our view, the rise of Chinese consumers, with its significant positive spillover effect on the rest of the world, will be the most important and exciting investment story in the coming years," the report said.



  9. [verwijderd] 30 augustus 2019 15:27
    quote:

    Willem29m schreef op 29 augustus 2019 17:20:

    Als Trump heffingen invoert op Chinese producten is de wereld te klein. Als de EU het doet is het allemaal prima. Meten met twee maten.
    Vroeger heette dat " selectieve verontwaardiging ", deze lui worden zelfs niet door de feiten gecorrigeerd.

    Ze zijn volledig geïndoctrineerd, anti VS en Israel en pro China, moslims en Iran
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Accell Group

57,550 aug '22
0,000 0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links