Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'EU moet vliegtaks overwegen'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 suskewiet 13 september 2019 19:47
    [quote alias=het zwaard id=11828057 date=201909131852]
    Misschien zou er beter enkel 'n vliegtaks komen voor luchtvaartmaatschappijen met een oudere vloot en die dus meer vervuild zijn. Deze taks zou dan deze maatschappijen kunnen aanzetten om hun vloot vlugger te moderniseren.
    [/quote
    Dat staat in de pijplijn ,daar ligt het probleem niet .
    Minder verbruik fossiele brandstoffen is minder inkomsten .
    Waar gaan we dit halen ?]
  2. forum rang 8 het zwaard 13 september 2019 20:17
    @ Suske:Minder verbruik is ook meer winst voor de luchtvaartmaatschappijen. Hierop moet belasting betaald worden alsook een RV op de dividenden voor de aandeelhouders. Het is toch ook niet normaal dat er op kerosine geen accijnzen moet betaald worden. Een studie van de Europese commissie wees uit dat indien men kerosine zou belasten in de EU de koolstof emissie in de EU alleen al zou afnemen met 16.4 miljoen ton of evenveel wanneer men 8 miljoen auto's permanent van de weg zou halen. Het verlies aan inkomsten voor de Staat weegt niet op wat deze laatste jaarlijks voor een beter leefmilieu moet betalen.
  3. erjee-ff 15 september 2019 11:11
    Belasten, belasten, belasten, misschien wordt het tijd om met een beter alternatief te komen. Hoge snelheids treinen zouden het alternatief moeten zijn (en kunnen zijn) als men dienstregelingen op elkaar aan liet sluiten, overstappen zou kunnen garanderen, eenvoudig en kosteneffectief internationaal zou kunnen boeken. Mensen nemen het vliegtuit echt niet alleen omdat het goedkoper is, maar ook omdat het eenvoudiger is.

    Ik reis regelmatig naar London, dan vlieg ik van Rotterdam naar London City. Appeltje eitje (nu nog..). Eurostar? Geen vergelijk. Duurt langer en is veel duurder. En dat is dan nog een trein waar je niet voor hoeft over te stappen.
  4. erjee-ff 15 september 2019 11:17
    quote:

    huseman1 schreef op 14 september 2019 10:29:

    De enige echte oplossing is minder mensen op de overbevolkte planeet
    Uiteindelijk wel natuurlijk.
    Toen Fluitsma en van Tijn het liedje "15 miljoen mensen" schreven, was het 1996 en woonden er ruim 2 miljoen mensen minder in Nederland dan nu. En de prognoses van het CBS wijzen op nog een miljoen mensen. Tel daar de trend bij op dat mensen ouder worden, en langer in kleinere verbanden wonen. Dat betekent zo maar dat er een half miljoen auto's bij kunnen komen, en een half miljoen huizen nodig zijn, en da's alleen om de prognoses bij te kunnen benen, dan hebben we het niet over achterstanden die de afgelopen 10 jaar ontstaan zijn, die nog weggewerkt moeten worden.

    Uiteraard zal een fors deel van die bevolkingsgroei plaats vinden in het westen van het land, daar waar de druk op voorzieningen en infrastructuur al heelerg hoog is. En nadrukkelijk, en dat blijkt ook uit de prognoses van het CBS, zullen de grote steden een fors deel van die groei voor hun kiezen krijgen.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,956 19 apr
+0,076 +0,77%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links