BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM september 2019

2.798 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

ro1946 schreef op 20 september 2019 17:55:

[...]

Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat je beter op 17.04.2019 had kunnen verkopen. Dat had je een hoop ergernis, en verlies, gescheeld. En had je hier niet elke keer, MET HOOFDLETTERS, te hoeven posten.
RD.
IJzersterke analyse; dat ik daar niet aan gedacht had. Prettig weekend en in afwachting van meer inhoudelijke reacties.
HenkdeV
0
quote:

ro1946 schreef op 20 september 2019 17:55:

[...]

Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat je beter op 17.04.2019 had kunnen verkopen. Dat had je een hoop ergernis, en verlies, gescheeld. En had je hier niet elke keer, MET HOOFDLETTERS, te hoeven posten.
RD.
Beleg jijzelf nog in aandelen Ro, of ben je er helemaal mee gestopt?
ro1946
0
quote:

HenkdeV schreef op 20 september 2019 18:04:

[...]

Beleg jijzelf nog in aandelen Ro, of ben je er helemaal mee gestopt?
Nee Henk, daar ben ik helemaal mee gestopt. De vreugde van winst woog niet op tegen de teleurstelling van verlies. En zoals ik hier lees is dat een goede beslissing geweest. Ik legde al mijn eieren in mijn mandje. Dat heeft mij veel meer winst opgeleverd dan verlies. Maar rust is op mijn leeftijd, oude lul van 73, ook wat waard. Mijn geld staat nu op mijn rekening. Daar moet ik wel belasting over betalen, maar dat is dan maar zo.
Maar Henk, als je eerlijk bent, vind jij beleggen cq gokken nou wel zo'n goed idee? Jij bent ook niet meer de jongste. Is het je wel waard?
Met vriendelijke groet uit Zaandam.
RD.
OnoMatopee
0
Ik heb het als ouwe L uit de 40-er jaren eerder gezegd hier:
het doodshemd heeft geen zakken

Leuk is anders, maar ik ga geen belegger mijn stukken cadeau doen.
Mijn belegging dient een ander doel en ik heb te doen met dat doel dat al beroofd is van hun kansen en thans door de "beursmaffia".
Geduld is een mooie zaak en ooit komt iedereen aan de beurt.
groeten uit Hellas.
turbobb
0


Bouw- en ingenieursbedrijf McDermott beleefde een koerssprong van 27,5 procent door een bod op de divisie voor de petrochemische industrie. Het bod hangt aan de divisie een prijskaartje van 2,5 miljard dollar. Een dag eerder verloor het bedrijf ruim een kwart van zijn beurswaarde wegens zorgen over een mogelijk faillissement.

Goed spel van de grote jongens.
Ook bij BAM?
[verwijderd]
1
quote:

OnoMatopee schreef op 20 september 2019 20:02:

Ik heb het als ouwe L uit de 40-er jaren eerder gezegd hier:
het doodshemd heeft geen zakken

Leuk is anders, maar ik ga geen belegger mijn stukken cadeau doen.
Mijn belegging dient een ander doel en ik heb te doen met dat doel dat al beroofd is van hun kansen en thans door de "beursmaffia".
Geduld is een mooie zaak en ooit komt iedereen aan de beurt.
groeten uit Hellas.
Mooi gesproken heer Onomatopee en ook ik blijf op mijn stukken zitten. Een andere attitude van BAM zou het leven wel aangenamer maken....maar in Bunnik hebben ze lak aan hun mede-eigenaren. In onze service-club zeggen wij dan: 'zo gaan heren niet met elkaar om'.......maar helaas zijn de tijden van beschaving, en zeker bij Bam, ver te zoeken. Prettig weekend!
voda
0
Uitgelicht: bouwers happen naar stikstof

(ABM FN-Dow Jones) De Nederlandse bouwers kregen afgelopen week geen fanmail. Analisten Martijn den Drijver van ABN AMRO en Luuk van Beek van Degroof Petercam verlaagden hun ramingen en daarmee ook de koersdoelen voor de aandelen.

ABN AMRO besloot het aandeel BAM van de kooplijst te halen en het koersdoel te verlagen naar 2,85 euro.

Degroof Petercam verlaagde het koersdoel voor BAM van 3,30 naar 2,80 euro, voor Heijmans van 11,00 naar 9,00 euro en voor VolkerWessels van 24,00 naar 21,00 euro.

Het advies voor BAM en Heijmans blijft Houden, maar voor VolkerWessels blijft Degroof Petercam positief met een koopaanbeveling.

Degroof Petercam vreest dat de stikstofdiscussie voor “significante” vertraging zal zorgen in de projecten.

Het stikstofdossier raakt volgens Degroof Petercam vooral Heijmans, dat als enige van de drie bouwers louter op de Nederlandse markt actief is.

VolkerWessels heeft een blootstelling aan de Nederlandse markt van 57 procent en BAM van 37 procent.

ABN AMRO denkt vooralsnog dat de stikstofkwestie positief kan uitpakken, maar alleen als het niet te lang duurt voor een oplossing wordt gepresenteerd.

Naar verwachting komt de commissie Remkes komende week met een advies voor het stikstofprobleem.

Analist Nico Inberg van IEX verwacht dat de commissie zal kiezen voor een verkleining van de veestapel, die hoofdverantwoordelijke voor de uitstoot van stikstof is, om zo de woningbouw weer mogelijk te maken. Hier is, denkt hij, voldoende politiek draagvlak voor.

Tegenover de negatieve impact van de stikstofkwestie stelt Degroof Petercam het gebrek aan bouwcapaciteit op dit moment. Die zal de tegenslag deels weten op te vangen.

Favoriet

VolkerWessels blijft de favoriet van Degroof Petercam. Deze bouwer heeft de beste 'track record' in het realiseren van een goede EBITDA-marge, aldus de analist. Een herstel van het infrastructuur-segment zou de grootste aanjager zijn, denkt Van Beek, die de waardering van VolkerWessels aantrekkelijk vindt, met een dividendrendement van 7 procent, een hogere vrije kasstroom en geen schulden.

ABN AMRO haalde BAM van de kooplijst. De risico’s zijn volgens de analist groter dan de aanjagers.

Ook houdt ABN AMRO er nog altijd rekening mee dat de zeesluisprojecten voor extra kosten kunnen zorgen, terwijl daarnaast uit Duitsland ook nog nieuwe tegenslagen kunnen volgen.

"Dat is onwenselijk gezien het broze vertrouwen dat de markten in BAM hebben en de lage solvabiliteit", aldus de bank. Met een solvabiliteit van "slechts" 12,8 procent zit BAM ruim onder zijn sectorgenoten.

Degroof Petercam merkte over BAM op dat de waardering wellicht goedkoop oogt, maar dat er geen aanjagers zijn die hier verandering in kunnen brengen. Net als ABN AMRO wijst Degroof Petercam op de verliezen die BAM lijdt op grote projecten en die de reputatie van de bouwer hebben beschadigd. “De nieuwe afschrijving ter waarde van 94 miljoen euro voor een aantal probleemprojecten heeft gezorgd voor nieuwe twijfels over de kwaliteit van het risicomanagement”, scheef Degroof Petercam.

Inberg van IEX benadrukte dat BAM ook niet voor niets het management in Duitsland recent heeft vervangen. Hij constateert eveneens dat de bouwer zijn risicomanagement niet op orde heeft. “Het lijkt wel of ze alles aannemen.” Operationeel heeft BAM de zaken niet op orde, concludeert de analist.

Heijmans heeft volgens Degroof Petercam grote progressie geboekt met het aanbrengen van een focus op de Nederlandse markt en het verbeteren van het risicomanagement en de executie. Maar zoals gezegd, juist die focus zorgt ervoor dat de stikstofkwestie de bouwer harder raakt dan sectorgenoten.

Dat VolkerWessels het beter doet dan zijn sectorgenoten, bleek ook uit de weekwinst van 3,0 procent voor het aandeel. Heijmans leverde 2,2 procent in. Het aandeel BAM zag de waarde met 5,5 procent afnemen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
HenkdeV
0
quote:

ro1946 schreef op 20 september 2019 19:10:

[...]

Nee Henk, daar ben ik helemaal mee gestopt. De vreugde van winst woog niet op tegen de teleurstelling van verlies. En zoals ik hier lees is dat een goede beslissing geweest. Ik legde al mijn eieren in mijn mandje. Dat heeft mij veel meer winst opgeleverd dan verlies. Maar rust is op mijn leeftijd, oude lul van 73, ook wat waard. Mijn geld staat nu op mijn rekening. Daar moet ik wel belasting over betalen, maar dat is dan maar zo.
Maar Henk, als je eerlijk bent, vind jij beleggen cq gokken nou wel zo'n goed idee? Jij bent ook niet meer de jongste. Is het je wel waard?
Met vriendelijke groet uit Zaandam.
RD.
Ik heb het ooit voor mijn beroep gedaan (25 jaar) en nu zie ik het als hobby. Blijf zo nog een klein beetje op de hoogte van één en ander. Beleg in meerdere aandelen en de laatste jaren (inclusief de verliezen op BAM) per saldo toch positief afgesloten. De beginkoers 2019 van BAM (ongeveer 2,50 euro) telt dit jaar mee in mijn berekening van verlies of winst, dus dat valt nog mee. Temeer omdat ik rond 3,10 euro een deel heb verkocht. Beleg niet met een groot vermogen, dat zit veilig belegd in mijn (nieuwe) woonhuis. Ondanks dat ik ook alweer 69 jaar ben, hou ik nog wel van een beetje spanning.

Groeten uit het Westerkwartier (NW Groningen).

OnoMatopee
0
Amsterdam - De veestapel moet worden verkleind en de maximumsnelheid op wegen verlaagd. Dat adviseert oud-minister Johan Remkes het kabinet om de stikstofcrisis het hoofd te bieden.
Volgens de commissie-Remkes moet de veestapel drastisch worden verkleind.

Volgens de commissie-Remkes moet de veestapel drastisch worden verkleind.

? DIJKSTRA BV

Woensdag presenteert Remkes zijn advies dat hij samen met een college heeft opgesteld. Dit college is geformeerd om oplossingen te vinden voor de stikstofcrisis in Nederland waardoor duizenden bouwprojecten stilliggen.

In zijn advies geeft Remkes aan dat de natuur in Nederland beschermd moet worden. De Raad van State bepaalde dat veel bouwvergunningen onwettig zijn, omdat natuurgebieden door de uitstoot van stikstof worden aangetast. Volgens Remkes kan de stikstofuitstoot het snelst worden verlaagd in de veeteelt en in het verkeer. In die twee sectoren moet het kabinet met spoed zogenoemde ’bronmaatregelen’ treffen, aldus het AD.

Daarbij valt te denken aan forse inkrimping van de veestapel, zeker in omgeving van de vele natuurgebieden die Nederland rijk is. Bij de landbouw komt veel ammoniak vrij, in het verkeer gaat het om ongezonde stikstofoxiden. Door de maximumsnelheid op wegen te verlagen, neemt de uitstoot direct af.

Remkes adviseert om maatregelen te treffen in álle sectoren, maar veeteelt en verkeer springen eruit. Door de maatregelen moet het op korte termijn weer mogelijk worden om projecten door te laten gaan, zoals woningbouw en de aanleg van wegen en andere infrastructuur. Daarin moet kabinet samen met provincies optrekken.
[verwijderd]
0
De stroperigheid van de politiek zal geen wonderen verrichten. Het meest simpel is door een Maatregel van Bestuur per direct de snelheid te verminderen en met de boeren aan de slag gaan op de sector aan te passen. A la minute kunnen de bouwers volop aan de slag. Het verlagen van de snelheid behoeft geen issue te zijn....in Frankrijk werd op de binnenwegen (inclusief RD en RN met enkele rijstroken) aangepast van 90 naar 80 en niemand die daar een punt van maakt.
HenkdeV
0
quote:

BAMPOSTNL schreef op 21 september 2019 08:25:

De stroperigheid van de politiek zal geen wonderen verrichten. Het meest simpel is door een Maatregel van Bestuur per direct de snelheid te verminderen en met de boeren aan de slag gaan op de sector aan te passen. A la minute kunnen de bouwers volop aan de slag. Het verlagen van de snelheid behoeft geen issue te zijn....in Frankrijk werd op de binnenwegen (inclusief RD en RN met enkele rijstroken) aangepast van 90 naar 80 en niemand die daar een punt van maakt.
Met die snelheid blijft het vreemd gesteld. Twee weken in Twente doorgebracht en dan ben je ook al snel in Duitsland. Daar mag op kleinere wegen 100 kilometer per uur worden gereden en op snelwegen is de snelheid niet beperkt. Daar wordt dan ook gruwelijk hard gereden. BMW's en Audi"s razen voorbij. De stikstofuitstoot zal zich van de grens wel niet veel aantrekken. In wat voor een wereld leven wij:-).
ro1946
0
quote:

HenkdeV schreef op 20 september 2019 22:32:

[...]

Ik heb het ooit voor mijn beroep gedaan (25 jaar) en nu zie ik het als hobby. Blijf zo nog een klein beetje op de hoogte van één en ander. Beleg in meerdere aandelen en de laatste jaren (inclusief de verliezen op BAM) per saldo toch positief afgesloten. De beginkoers 2019 van BAM (ongeveer 2,50 euro) telt dit jaar mee in mijn berekening van verlies of winst, dus dat valt nog mee. Temeer omdat ik rond 3,10 euro een deel heb verkocht. Beleg niet met een groot vermogen, dat zit veilig belegd in mijn (nieuwe) woonhuis. Ondanks dat ik ook alweer 69 jaar ben, hou ik nog wel van een beetje spanning.

Groeten uit het Westerkwartier (NW Groningen).

Ook ik ben beroepsmatig werkzaam geweest in de effectenhandel. Van mijn 15e tot mijn (zeer vervroegd) pensioen op mijn 55e. Van de effectenbeurs, naar de optiebeurs, een paar jaar Londen (LIFFE), en weer optiebeurs. Doe nu niet meer aan beleggen/speculeren, en vind dat toch wel lekker rustig zo.
Groeten.
RD.
[verwijderd]
0
quote:

BAMPOSTNL schreef op 21 september 2019 08:25:

De stroperigheid van de politiek zal geen wonderen verrichten. Het meest simpel is door een Maatregel van Bestuur per direct de snelheid te verminderen en met de boeren aan de slag gaan op de sector aan te passen. A la minute kunnen de bouwers volop aan de slag. Het verlagen van de snelheid behoeft geen issue te zijn....in Frankrijk werd op de binnenwegen (inclusief RD en RN met enkele rijstroken) aangepast van 90 naar 80 en niemand die daar een punt van maakt.
De beperking van de snelheid zal niet veel opleveren. Aardoliefracties bestemd voor benzine en diesel worden nagenoeg volledig ontzwaveld en ontstikstoft. Inkrimping van de veestapel zet nog de meeste zoden aan de dijk. Dat heeft wel veel impact op de zuivelsector. Maar wat betreft het laatste, een klein land als Nederland hoeft ook niet de hele wereld van zuivelproducten te voorzien!

BTW: Heel Europa lacht NL uit. De meeste landen hebben nog nooit van stikstof precipitatie of Natura 2000 gehoord. In Belgie waar ik woon al helemaal niet. In Landen als Polen verhogen ze nog de steenkool produktie en Duitsland verstookt er ook geen grammetje minder bruinkool om.
DeZwarteRidder
0

CBS-stikstofuitstoot 2016: de grootste vervuilers

Verkeer en vervoer 44%
Veeteelt 25%
Akkerbouw 8%
Luchtvaart 10%
en dan de rest met ieder 3%.
[verwijderd]
0
Maar hoe is het dan in G-naam mogelijk dat de politiek er een zooitje van maakt en De Hoge Raad met name bouwprojecten stil legt. Ik stuur in ieder geval een mail richting alle 2e-kamer-fracties en dat zouden er meer moeten doen. E-mailadressen: zie website 2e-Kamer.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 september 2019 11:47:

CBS-stikstofuitstoot 2016: de grootste vervuilers

Verkeer en vervoer 44%
Veeteelt 25%
Akkerbouw 8%
Luchtvaart 10%
en dan de rest met ieder 3%.
Verkeer geldt wel het vrachtverkeer, en dat rijdt nu al niet 130 km/uur!
[verwijderd]
0
quote:

BAMPOSTNL schreef op 21 september 2019 13:38:

Maar hoe is het dan in G-naam mogelijk dat de politiek er een zooitje van maakt en De Hoge Raad met name bouwprojecten stil legt. Ik stuur in ieder geval een mail richting alle 2e-kamer-fracties en dat zouden er meer moeten doen. E-mailadressen: zie website 2e-Kamer.
De PAS is in de wet vastgelegd. De politiek ging er gemakshalve (weer) vanuit dat er geen handhaving zou zijn!
NL is ook het land van geen handhaving: drugsgebruik en -criminaliteit, PAS, vliegverkeer Schiphol, kraken van woningen, onderwijs op Islamitische scholen, noem maar op.
manuss
0
quote:

Ritageld schreef op 21 september 2019 13:59:

[...]
De PAS is in de wet vastgelegd. De politiek ging er gemakshalve (weer) vanuit dat er geen handhaving zou zijn!
NL is ook het land van geen handhaving: drugsgebruik en -criminaliteit, PAS, vliegverkeer Schiphol, kraken van woningen, onderwijs op Islamitische scholen, noem maar op.
We leven dan ook in een Bananen Koninkrijk. Echter handhaving wordt gefrustreerd door Groen links. Zie Amsterdam.
DeZwarteRidder
0
quote:

manuss schreef op 21 september 2019 14:19:

[...] We leven dan ook in een Bananen Koninkrijk. Echter handhaving wordt gefrustreerd door Groen links. Zie Amsterdam.
Dankzij de steeds hogere temperaturen in Nederland kunnen we straks inderdaad bananen gaan verbouwen.
2.798 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 3,900
Verschil -0,120 (-2,99%)
Hoog 4,036
Laag 3,874
Volume 691.847
Volume gemiddeld 1.429.711
Volume gisteren 825.674