Heineken « Terug naar discussie overzicht

PB

1.095 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
voda
0
Azië blijft groeimotor Heineken

Gepubliceerd op 29 jul 2019 om 07:30 | Views: 959

Heineken 26 jul
103,05 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Heineken heeft de eerste helft van het jaar meer bier verkocht. Vooral in Azië wist de brouwer de verkopen op te voeren terwijl er ook in Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa een grotere vraag naar Heineken-bieren was. Elders in Europa deed Heineken minder goede zaken.

Heineken verkocht met 116,1 miljoen hectoliter 3,1 procent meer bier in de maanden januari tot en met juni in vergelijking met een jaar eerder. Naast Heineken is de onderneming ook de producent van merken als Tiger, Sol, Amstel, Brand, Affligem, Desperados en Wieckse.

In Azië viel de totale volumegroei ruim 10 procent hoger uit. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa werd ruim 7 procent meer bier verkocht. In de rest van Europa was sprake van een volumekrimp van 1,5 procent, onder meer door minder gunstig weer in de regio. Verder zorgde het WK voetbal vorig jaar in de vergelijkbare periode nog voor extra bierverkopen.

Omzet

Al met al zette Heineken steeg de omzet in de meetperiode met 5,6 procent tot netto 11,5 miljard euro. De operationele winst kwam ten opzichte van een jaar geleden iets hoger uit op 1,8 miljard euro. Daar bleef onder de streep krap 1,1 miljard euro van over. Daarmee viel de nettowinst 1,2 procent lager uit, mede door hogere inkomstenbelastingen.

Het merk Heineken bleef het wereldwijd goed doen, geholpen door het succes van de 0.0-variant die momenteel in 51 landen te verkrijgen is. Het totale volume Heineken steeg het voorbije halfjaar bijna 7 procent in vergelijking met de eerste zes maanden van 2018. In Azië was de volumegroei van het merk Heineken overigens het minst sterk. Heineken verkocht in totaal 6,9 miljoen hectoliter alcoholvrij en alcoholarm bier, tegen 6,3 miljoen hectoliter een jaar eerder.

De brouwer houdt voor het hele jaar vast aan een groei op eigen kracht van de operationele winst van 4 tot 6 procent. Verder stelde het bedrijf het interim-dividend vast op 0,64 euro per aandeel.
voda
0
'Prestatie Heineken minder dan voorzien'

Gepubliceerd op 29 jul 2019 om 09:07 | Views: 624

Heineken 09:33
97,78 -5,27 (-5,11%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De prestaties van bierbrouwer Heineken bleven ietwat achter bij de verwachtingen. Met name de brutowinst viel lager uit dan waar rekening mee werd gehouden, zo meldden kenners van Jefferies. Ook bij KBC Securities spreken ze van minder dan verwachte prestaties, zowel op het gebied van volumegroei als operationele winst.

Het aandeel Heineken sloot vrijdag op zijn hoogste koers ooit, zo benadrukt Jefferies. Om de stijgende lijn vast te houden had de cijferpresentatie gepaard moeten gaan met upgrades. Daarmee kwam Heineken niet. De kenners van Jefferies wijzen er op dat Heineken in de tweede helft van dit jaar een autonome groei van de brutowinst van bijna 10 procent moet realiseren om aan de gemiddelde verwachting te voldoen.

Ook KBC wijst er op dat Heineken niet aan zijn verwachtingen tornt, ondanks de minder dan verwachte eerste jaarhelft. De zakenbank handhaafde zijn advies accumulate met een koersdoel van 105 euro. Kenners van Bryan Garnier verlaagden hun advies op Heineken van buy naar neutral. Jefferies bleef bij zijn koopadvies op Heineken.

Het aandeel Heineken leverde maandag in de openingsminuten 6,5 procent aan beurswaarde in tot 96,50 euro
voda
0
Video: teleurstellende cijfers Heineken

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
97,74 -5,31 -5,15 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken is met teleurstellende cijfers gekomen. Dit zei analist Corne van Zeijl van Actiam maandag voor de camera van ABM Financial News.

De brouwer voldeed niet aan verwachtingen. De volumes lagen een half procent onder de verwachtingen en ook de nettowinst viel tegen. "Als je 23 keer de verwachte winst staat, dan verwachten beleggers niet dat de winst zal dalen."

En ook tegenover de cijfers van AB InBev zijn die van Heineken volgens Van Zeijl niet sterk.

Heineken weet hogere inkoopprijzen niet voldoende door te rekenen aan klanten.

Aangezien Heineken vasthoudt aan de outlook voor heel 2019, betekent dit volgens Van Zeijl dat de brouwer "op een inhaaleffect" rekent.

Al met al mogen de cijfers geen verrassing zijn, vindt Van Zeijl, wijzend op de aandelen die de CEO van Heineken recent al verkocht.

www.youtube.com/watch?v=rAW-SKhMfYI

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: zwakke prestatie Heineken

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
97,88 -5,17 -5,02 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken heeft in de eerste helft van 2019 zwak gepresteerd. Dit stelden analisten van Citi Research maandag.

En dit betekent dat de brouwer een "significant" herstel zal moeten laten zien in de tweede helft van dit jaar, aangezien Heineken de outlook voor heel 2019 herhaalde. "Met een zeer moeilijke vergelijkingsbasis voor het derde kwartaal, lijkt dit een lastige opgave", aldus de analisten.

Hoewel de autonome omzetgroei in lijn met de verwachtingen was, viel de winstontwikkeling tegen.

Het aandeel Heineken daalde maandag 4,2 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Heineken handhaaft outlook 2019

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
97,36 -5,69 -5,52 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken heeft in de eerste jaarhelft wat meer tegenwind op het kostenvlak gehad dan voorzien, maar handhaaft wel de outlook voor heel dit jaar.

In de eerste zes maanden groeide de omzet met 5,6 procent, terwijl de operationele winst slechts 0,3 procent steeg.

Heineken kampte met hogere inkoopkosten, investeringen in digitaal en technologische platforms en een wat ongunstigere fasering van de kosten.

Een deel van de hogere inkoopkosten kon Heineken niet doorrekenen aan de klant, lichtte CEO Jean-François van Boxmeer van Heineken in gesprek met ABM Financial News toe. In Europa is dit bijvoorbeeld lastig, zei de topman, terwijl in sommige andere landen, bijvoorbeeld in Azië, dit veel beter lukt.

Ook werden er in de afgelopen zes maanden iets meer kosten genomen voor e-commerce dan voorzien. "Het gaat om projecten met een eigen dynamiek", aldus Van Boxmeer. Deze projecten "zitten in een versnelling en dat willen we niet afremmen", zei hij. Deze projecten zorgen volgens de CEO namelijk voor omzetgroei.

Verder noemde Van Boxmeer juni "een belangrijke maand, maar een slechte maand". Met name in Europa was deze "buitengewoon slecht". De topman legt uit dat de vaste kosten voor een brouwer hoog zijn. Als er dan minder wordt verkocht dan voorzien, dan vreet dit de marge op. Die tegenwind afgelopen maand schreef Van Boxmeer deels aan het weer toe, maar ook aan "promotiedruk".

Toch wilde de topman niet van een trendbreuk spreken. Hoe juli is verlopen kon hij niet zeggen, "maar het weer was goed", aldus Van Boxmeer.

Outlook

Over 2019 zei Heineken dat het aanhoudende volatiliteit voorziet.

De omzet zal "superieur" groeien dankzij volume- en prijsstijging en met dank aan premiumisation.

De inkoop- en transportkosten per hectoliter stijgen vermoedelijk met zo'n 5 procent en ook de operationele winst zal op autonome basis met circa 5 procent toenemen.

Dat Heineken besloot de outlook te handhaven, is omdat het de kosten iets ziet teruglopen. Doordat in de eerste jaarhelft wat meer kosten dan voorzien zijn genomen, kan dit in de tweede helft meevallen.

Daarbij zijn de prijsverhogingen die Heineken wel wist door te voeren, ook een meewind in de komende zes maanden.

Over Azië was Van Boxmeer in het afgelopen halfjaar goed te spreken. Vietnam draaide goed en bijvoorbeeld Indonesië liet een mooi herstel zien.

In Mexico staat de economie "wat meer onder druk", en dat vertaalt zich ook in de vraag naar bier, lichtte Van Boxmeer toe.

Ook stelde brouwer Modelo zich "iets agressiever" op en is het contact met Oxxo aangepast.

Heineken verliest geleidelijk de exclusieve positie bij Oxxo en dat betekent "wat verlies van marktaandeel". Dit gebeurt echter in eerste instantie in een regio waar de marge ook aan de dunne kant is. Van Boxmeer denkt het aflopende contract met een groeiende markt te kunnen opvangen, helemaal omdat het merk Heineken goed groeit. En op Heineken zit juist een stevigere marge, legde Van Boxmeer uit.

Het aandeel Heineken daalde maandag 5,5 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Heineken met Grab in zee voor bezorging

Gepubliceerd op 17 sep 2019 om 07:16 | Views: 558

Heineken 16 sep
96,10 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Heineken gaat in Zuidoost-Azië bier bezorgen via een samenwerking met de lokale Uber-concurrent Grab. De Nederlandse bierbrouwer maakt ook gebruikt van geanonimiseerde klantgegevens uit de app van Grab.

Klanten van Grab kunnen - net als bij Uber - via de app van de taxidienst ook eten en drinken bestellen. Heineken haakt daarop in om de hele dag door koud bier bij klanten thuis te krijgen.

De samenwerking begint eind september in Singapore en Vietnam. Later volgen de Filipijnen, Thailand, Myanmar en Cambodja.
voda
0
Iberdrola & HEINEKEN Ink Partnership for Renewable Energy

Iberdrola and HEINEKEN Espana have added to their commitment to sustainability as a strategic thrust in their businesses by signing the first long-term power purchase agreement in Spain between an electricity supplier and a brewing group.The agreement signed by the two companies will contribute to the construction of a new photovoltaic plant in Andevalo, which will guarantee the supply of green electricity for at least 11 years to the four factories and offices of HEINEKEN Espana. The plant wwill become operational in 2020, in PPA (Power Purchase Agreement) mode, avoiding the mission into the atmosphere of over 100,000 tonnes of CO2 a year.Andevalo forms part of Iberdrola's strategy of investing in clean power generation projects in Spain - where it plans to install 3,000 MW by 2022 and its commitment to using bilateral agreements with big customers who are committed to sustainable consumption as a way to promote the supply of energy at affordable, stable prices.

For HEINEKEN Espana, this partnership will allow it to be the first brewer in the country to commit to producing its beer using only renewable energies by 2023.

To achieve this, HEINEKEN is implementing an ambitious road map which, among other initiatives, encompasses a 100% renewable electricity supply.Located in the municipality of Puebla de Guzman (Huelva) and with a surface area of 150 ha., the project will have an installed capacity of 50 MW and will consist of 147,000, 340 Wp polycrystalline silicon modules that will generate 82 Gwh/yr.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Heinekens bierspel

De biermarkt heeft veel weg van een bordspel. Het doel is zoveel mogelijk landen te veroveren en ter plaatse een overmacht te creëren, zoals bij risk.

Bij Heineken weten ze hoe dat spel gespeeld wordt. De brouwer begon in 1864 in Amsterdam. Inmiddels is het bedrijf in 192 landen actief. In veel van die landen heeft Heineken een stevige voet aan de grond. Het concern is mondiaal de nummer twee.

De achterstand op de nummer een, AB Inbev, is echter groot, en het is nagenoeg onmogelijk voor Heineken om dit gat op eigen kracht dicht te lopen. Daarvoor is de afstand te groot en de bierconsument te loyaal. Groeien kan dus eigenlijk alleen door overnames. Daarvoor moet een speler, zoals bij schaken, alert zijn en toeslaan wanneer zich een kans voordoet.

Zo'n kans is er nu wellicht in Noord-Amerika, een van de weinige witte vlekken op Heinekens wereldkaart. De Amsterdamse brouwer heeft in de Verenigde Staten een marktaandeel van slechts 3,5%. De biermerken van Joe Sixpack zijn Bud Light en Budweiser, beide van AB Inbev, dat meer dan 40% van de Amerikaanse markt in handen heeft.

De nummer twee ter plaatse, Molson Coors (25%), heeft het echter moeilijk. Het bedrijf verloor in het eerste kwartaal bijna 5% omzet op de weerbarstige Amerikaanse biermarkt.

De teleurstellende resultaten zijn terug te zien in de beurskoers van het Amerikaanse bierbedrijf. Het aandeel Molson Coors kwam dit jaar per saldo niet van zijn plaats, terwijl de koers van Heineken met 28% steeg. Wie verder terugkijkt ziet een nog schever beeld. Molson Coors zag sinds begin 2017 43% aan beurswaarde verdampen, terwijl Heineken zijn aandeelhouders in deze periode trakteerde op een koerswinst van 39%. Hierdoor is de Nederlandse brouwer op de beurs met een waarde van €57,1 mrd ruim vier keer groter dan Molson Coors, dat €12,4 mrd waard is.

Het koersverloop van beide bedrijven maakt Molson Coors een aantrekkelijke prooi voor Heineken. Het zou een strategisch belangrijke zet zijn. In combinatie met zijn sterke positie in Zuid-Amerika krijgt Heineken zo een straat in handen, net als bij monopoly.

Heineken zou deze overname goedkoop kunnen betalen met aandelen, maar het kan ook deels de portemonnee trekken. De Amsterdamse brouwer beschikt over een goed gevulde oorlogskas, waar eind juni zo'n €1,75 mrd in zat.

De logica is er. Een mogelijk probleem is de uitvoering. Bij de Canadees-Amerikaanse concurrent hebben net als bij Heineken oprichtersfamilies het voor het zeggen. De Canadese Molsons en de Amerikaanse Coors hebben samen een doorslaggevende stem. De grote vraag is of zij opgeslokt willen worden nu het wat minder gaat. Het is als met een familiespel: het moet wel gezellig blijven.

Reageren? Mail naar Bartjens@fd.nl.

fd.nl/ondernemen/1318218/heinekens-bi...
Bijlage:
voda
0
Beursblik: Heineken troeft AB InBev af

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AB Inbev
85,40 1,18 1,40 % Euronext Brussel
Carlsberg A/S -A-
DKK 972,00 4,00 0,41 % OMX Copenhagen
Heineken
97,16 0,98 1,02 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) De bierverkoop heeft het in augustus goed gedaan in West-Europa. Dit constateerden analisten van Bank of America Merrill Lynch.

Cijfers van onderzoeksbureau Nielsen lieten zien dat de omzet in de vier weken tot 8 september met 6,4 procent is gestegen. De volumes liepen met 2,8 procent op. Daarmee deed de biermarkt het beter dan een periode eerder, toen er zowel qua omzet als volume sprake was van een terugval, maar ook beter dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Duitsland vielen de cijfers tegen, aldus de analisten, maar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk deden het goed.

De cijfers van Nielsen lieten zien dat Heineken en AB InBev de omzet met respectievelijk 12,7 en 10,9 procent zagen stijgen, kromp de omzet bij Carlsberg juist met 8,4 procent.

Heineken deed het volgens Nielsen ook goed in de belangrijke Mexicaanse biermarkt. Terwijl Heineken met 14,8 procent groeide, kwam AB InBev niet verder dan 10,7 procent. De bieromzet in Mexico als geheel nam met 12,5 procent toe. En ook in Colombia deed Heineken het beter dan AB InBev, met en verdubbeling van de omzet.

Bank of America heeft een koopadvies op AB InBev en een Neutraal advies op Heineken. Carlsberg staat op de verkooplijst van de Amerikaanse zakenbank.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
SDV70
0
woensdag komen mooie cijfers.
Het was een mooie zomer en er werd veel bier gedronken.
voda
0
'Heineken slijt wederom meer bier'

Gepubliceerd op 21 okt 2019 om 12:35 | Views: 39

Heineken 12:26
96,66 -1,00 (-1,02%)

Heineken Hld. 12:23
88,95 -0,95 (-1,06%)

AMSTERDAM (AFN) - Heineken heeft in het derde kwartaal zijn bierverkopen weer opgevoerd. Dat is de gemiddelde verwachting van analisten, die de brouwer zelf op de website heeft gepubliceerd. Heineken komt woensdag voorbeurs met resultaten naar buiten.

De kenners rekenen er in doorsnee op dat het verkoopvolume op eigen kracht met 2,3 procent aandikte ten opzichte van het derde kwartaal van 2018. Een jaar geleden sleet Heineken zijn biertjes nog met een volumegroei die twee keer zo hoog was. De belangrijkste groeiaanjagers zijn Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa, verwachten de analisten.

In Azië wordt de hoogste volumegroei verwacht met een plus van ruim 11 procent. De cijfers van het tweede kwartaal bevestigden dat het werelddeel de belangrijkste groeimotor voor de eigenaar van merken als Tiger, Sol en Desperados is. In de overige bovengenoemde regio's neemt het volume met afgerond 6 procent toe.

Noord- en Zuid-Amerika

Ook in Noord- en Zuid-Amerika zal Heineken naar verwachting meer bier aan de man brengen. Voor deze twee regio's wordt een bescheiden plus van 1,2 procent voorspeld door de marktvorsers. West-Europa is de enige regio waar de volumegroei waarschijnlijk zakt, denken de marktkenners. Daar staat een min van 0,9 procent. In de eerste helft van het jaar werd er in die regio ook al minder bier afgenomen.

In de eerste zes maanden van 2019 deed Heineken vooral goede zaken met zijn eigen merk. Dat had het bierconcern te danken aan de 0.0-variant van zijn pilsener die inmiddels in 51 landen te verkrijgen is. Biertjes van het merk Heineken gingen in de eerste helft van het jaar meer dan twee keer zo snel over de toonbank als die van andere merken.

Tragere volumegroei

Kenners bij KBC Securities waarschuwen voor een tragere volumegroei in het derde kwartaal. Als redenen noemen ze het minder gunstige weer en het verlies van marktaandeel in Europa en een einde aan exclusieve leveringen aan een Mexicaanse winkelketen. Ook verwachten de marktvorsers een zwakkere prestatie in de Verenigde Staten. Analisten van JPMorgan wijzen eveneens op een mindere prestatie in de VS, waarbij ze het risico van Amerikaanse sancties op Europese alcohol aanhalen.

Heineken sloot in de afgelopen drie maanden in Zuidoost-Azië een samenwerking af met de lokale Uber-concurrent Grab. Zo kunnen koude biertjes naar huis worden bezorgd bij de consumenten. De samenwerking zou eind september van start gaan in Singapore en Vietnam.
voda
0
Beursblik: groeitempo Heineken volgens analisten iets vertraagd

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
96,56 -1,10 -1,13 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken is in het derde kwartaal blijven groeien, al voorzien de analisten wel dat het tempo iets is teruggelopen. Dit bleek uit een consensus die werd vrijgegeven in aanloop naar de kwartaalupdate van de Amsterdamse brouwer.

De volumes zijn volgens de analisten autonoom met 2,3 procent gestegen. Daarmee zou de groei wat vertraagd zijn ten opzichte van de eerste jaarhelft, toen de volumes nog met 3,1 procent stegen. In het derde kwartaal van 2018 was er zelfs een toename van 4,6 procent.

Analisten van Jefferies zijn iets optimistischer dan de consensus en rekenen op 2,5 procent. Hoewel zij per saldo iets voorzichtiger zijn over de Amerika’s en Europa dan hun collega’s, hebben zij juist meer vertrouwen in de prestaties van de groeiregio's Afrika en Azië.

De analisten verwachten per saldo verder dat Heineken vast zal houden aan de eerder afgegeven outlook voor 2019.

De omzet zal volgens de brouwer "superieur" groeien dankzij volume- en prijsstijging en met dank aan premiumisation.

De inkoop- en transportkosten per hectoliter stijgen vermoedelijk met zo'n 5 procent en ook de operationele winst zal op autonome basis met circa 5 procent toenemen.

Dat Heineken besloot de outlook te handhaven, is omdat het de kosten iets ziet teruglopen. Doordat in de eerste jaarhelft wat meer kosten dan voorzien zijn genomen, kan dit in de tweede helft meevallen.

Daarbij zouden de prijsverhogingen die Heineken wel wist door te voeren ook een meewind in de laatste zes maanden van het jaar moeten zijn.

Over Azië was CEO Jean-Francois van Boxmeer in het afgelopen halfjaar goed te spreken, zo zei hij na de halfjaarcijfers tegen ABM Financial News. Vietnam draaide goed en bijvoorbeeld Indonesië liet een mooi herstel zien.

In Mexico staat de economie "wat meer onder druk", en dat vertaalt zich ook in de vraag naar bier, lichtte Van Boxmeer toe.

Ook stelde brouwer Modelo zich "iets agressiever" op en is het contact met Oxxo aangepast.

Heineken verliest geleidelijk de exclusieve positie bij Oxxo en dat betekent "wat verlies van marktaandeel". Dit gebeurt echter in eerste instantie in een regio waar de marge ook aan de dunne kant is.

Van Boxmeer denkt het aflopende contract met een groeiende markt te kunnen opvangen, helemaal omdat het merk Heineken goed groeit. En op Heineken zit juist een stevigere marge, legde Van Boxmeer drie maanden terug uit.

Consensus

De analistenconsensus wijst voor 2019 op een groei van de biervolumes met 3,0 procent, na 4,2 procent stijging in 2018.

Dit zal volgens de analisten een omzet opleveren van 23,9 miljard euro, een autonome groei van 5,3 procent. De operationele winst loopt naar verwachting met 4 procent op.

Heineken opent woensdag de boeken.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Heineken iets voorzichtiger over winst

Gepubliceerd op 23 okt 2019 om 08:24 | Views: 788

Heineken 09:28
94,34 -2,38 (-2,46%)

AMSTERDAM (AFN) - Heineken heeft zijn winstverwachting bijgesteld. De Nederlandse bierbrouwer ziet "aanhoudende wisselvalligheid" bij de verkopen in een aantal markten waar het actief is. De operationele winst groeit dit jaar naar verwachting met ongeveer 4 procent, waar eerder nog werd gehint op groei van om en nabij de 5 procent.

In het derde kwartaal werd wederom meer bier verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder, toen de bierbrouwer in Europa nog profiteerde van een extreem goede zomer. Het minder gunstige weer werd ruimschoots gecompenseerd door groei in Aziatische markten, waar Heineken al een tijdje flink aan de weg timmert. De totale bierverkopen groeiden exclusief overnames met 2,3 procent tot 64,2 miljoen hectoliter, oftewel 6420 miljoen liter.

De effecten van de minder goede zomer werden vooral gevoeld in eigen land en in Polen, waar de verkopen in vergelijking met een jaar eerder dan ook circa 5 procent daalden. In het Verenigd Koninkrijk werd wel iets meer bier verkocht, onder meer door goede prestaties van de merken Heineken en Birra Moretti. In Italië deed Heineken goede zaken met het Sardijnse biermerk Ichnusa.

Groei in Europa en Azië

De groei van de bierverkopen op eigen kracht in Europa (exclusief Oost-Europa), nog altijd de grootste afzetmarkt, steeg met 1,6 procent. In Azië stegen de verkopen met 13,9 procent, vooral door groei in Vietnam en Cambodja.

In Noord- en Zuid-Amerika was sprake van een min van 0,5 procent. De verkopen in Brazilië zakten weliswaar, maar dat ging vooral over de goedkopere merken. De 'premium'-merken Heineken, Amstel en Devassa groeiden met dubbele cijfers. In de VS had Heineken onder meer last van een tekort aan bierblikje met een inhoud van 24 ounce, ongeveer zo groot als twee gewone blikjes in Nederland.

De nettowinst over de eerste negen maanden van het jaar kwam uit op 1,7 miljard euro. Verdere winst- of omzetcijfers gaf Heineken niet in de kwartaalupdate.
voda
0
'Heineken precies zoals verwacht'

Gepubliceerd op 23 okt 2019 om 08:58 | Views: 445

Heineken 09:33
95,14 -1,58 (-1,63%)

AMSTERDAM (AFN) - De cijfers van Heineken over het biervolume zijn precies zoals verwacht. Dat constateren analisten van RBC na een eerste blik op de resultaten. Verder kwam de lichte bijstelling van de operationele winstverwachting al naar voren in de consensus die in aanloop naar de cijfers werd gepubliceerd, aldus de kenners, die een sectorperform-advies hanteren op de brouwer.

"Het is enigszins negatief, maar niet bepaald een schok", aldus de marktvorsers over de bijgestelde winstverwachting. De groei van de operationele winst van Heineken komt dit jaar naar verwachting uit op ongeveer 4 procent, waar eerder nog werd gesproken van groei om en nabij de 5 procent. "De doorsnee verwachting in de markt lag al op 4 procent", zo weet RBC.

Een analist van KBC spreekt van een "iets conservatievere toon" over de verwachte operationele winst, maar houdt vertrouwen in het aandeel vanwege onder meer de langetermijngroeiverwachtingen, met name in opkomende markten.

Adviezen

ING is positief over de handelsupdate. De totale biervolumes waren in lijn der verwachtingen. De specificering van het winstdoel en de eerste glimp op de bierverkopen in China na de deal met CR Beer waren het interessantst.

KBC houdt vast aan het accumulate-advies met een koersdoel van 105 euro. ING heeft het aandeel op hold staan met een koersdoel van 75,47 euro. Heineken zakte omstreeks 09.40 uur 1,7 procent in de AEX tot 95,04 euro.

voda
0
Beursblik: goede prestaties Heineken in Azie

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
94,38 -2,34 -2,42 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken heeft een veel beter dan verwachte prestatie geleverd in Europa en met name Azië. Dit stelden analisten van UBS woensdag.

Daar stonden wel mindere prestaties in vooral de Amerika’s tegenover.

De biervolumes in Azië stegen met 13,9 procent, terwijl UBS op slechts 9,0 procent had gerekend. Positief noemden de analisten daarbij het goede momentum in Vietnam, waar de marges hoog liggen.

In de Amerika’s viel Brazilië tegen, met een kleine volumekrimp. Maar positief is dat hier de premiummerken het wel goed doen. Ook de groei in Mexico vond UBS matig.

In Europa deden het VK, Frankrijk en Italië het goed volgens UBS.

De verlaging van de winstoutlook naar 4 procent groei, was geen grote verrassing, zei UBS, wijzend op de consensus die al op 4 procent stond.

UBS heeft een koopadvies op Heineken met een koersdoel van 110,00 euro. Het aandeel daalde woensdag 2,5 procent naar 94,26 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: meevallende prestaties Heineken

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
94,34 -2,38 -2,46 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken heeft beter dan verwacht gepresteerd door een uitstekende prestatie in Azië. Dit stelden analisten van ING woensdag.

De autonome volumegroei van 2,3 procent was beter dan de 1,7 procent waarop ING had gerekend, hoewel in lijn met de consensus.

De belangrijkste punten in de kwartaalupdate noemde analist Reginald Watson de kwantificering van de winstverwachting voor 2019 en de eerste glimp van de prestaties in China na de deal met CR Beer.

Heineken mikt op een autonome groei van de operationele winst met 4 procent. Om dit te realiseren, zo berekende ING, zal Heineken in de tweede jaarhelft een groei van 7,7 procent moeten halen. En dat terwijl die vergelijkingsbasis niet eenvoudig is.

ING handhaafde het Houden advies op Heineken met een koersdoel van 75,47 euro. Het aandeel daalde woensdag 2,0 procent naar 94,82 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: cijfers Heineken weinig verrassend

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
94,22 -2,50 -2,58 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heineken heeft in het derde kwartaal conform verwachting gepresteerd en verlaagde de winstoutlook in lijn met de consensus. Dit stelde analist Edward Mundy van Jefferies woensdag.

De autonome volumegroei van 2,3 procent afgelopen kwartaal noemde Mundy “robuust” en in lijn met de 2,3 procent van de consensus. Zelf rekende hij op 2,5 procent groei.
In een toelichting zei CEO Jean-François van Boxmeer woensdag dat hij verwacht dat Heineken een autonome operationele winstgroei van circa 4 procent zal realiseren.

Voorheen rekende de brouwer op ongeveer 5 procent. Mundy wees erop dat de consensus al op 4 procent lag, hoewel hij zelf op 4,8 procent mikte. Rekening houdend met een moeilijke vergelijkingsbasis en toegenomen volatiliteit in sommige markten, sprak Mundy toch van een “solide” prestatie.

Ten opzichte van de sector handelt het aandeel tegen een korting van 3 procent en “is in onze ogen niet duur voor een bedrijf dat een omzetgroei van circa 5 procent zou moeten kunnen realiseren”, aldus Mundy.

Jefferies handhaafde het koopadvies op Heineken met een koersdoel van 110,00 euro. Het aandeel daalde woensdagochtend 2,0 procent naar 94,82 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Heineken komt niet uit onder Braziliaans distributiecontract

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heineken
91,46 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Cervejarias Kaiser Brasil kan niet uit onder een contract met distributeur Coca-Cola Brazil. Dit oordeelde een arbitragecommissie in Brazilië, zo meldde Heineken vanochtend.

Het oordeel betekent dat Kaiser de distributie tot 19 maart 2022 zal moeten laten verzorgen door Coca-Cola Brazil.

Heineken zegde eerder het contract met Coca-Cola op, omdat het liever het distributienetwerk van het overgenomen Brasil Kirin gebruikt. Hiervoor is nu een stokje gestoken.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
1.095 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:38
Koers 89,640
Verschil +1,640 (+1,86%)
Hoog 89,920
Laag 88,280
Volume 929.737
Volume gemiddeld 565.644
Volume gisteren 595.717