BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

Oktober maand van herstel

3.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 173 174 175 176 177 » | Laatste
GMMRG
0
quote:

manuss schreef op 28 oktober 2019 11:21:

[...] Het enige dat ik weet is , dat dit kabinet Rutte niet weet wat ze moeten doen. Dus het stikstofprobleem zal nog maanden aanhouden. Helaas!!!
Dit kan toch niet waar zijn. De regering moet z'n verantwoordelijkheid nemen en dit probleem z.s.m. oplossen. Boeren, bouwers, grondwerkers, enz moeten serieus worden genomen.
HenkdeV
0
quote:

UGAZ schreef op 28 oktober 2019 11:01:

De regering zou toch voor 1 november 2019 met oplossingen komen voor het stikstofprobleem? Is er iemand die hier meer over weet?
Het gaat in ieder geval een maand langer duren:

Het kabinet en de provincies geven uiterlijk 1 december “nadere duidelijkheid” over de precieze aanpak van het stikstofprobleem. Dat laat minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) weten na een “goed en constructief gesprek” met provinciebestuurders.
GMMRG
0
Dat duurt mijns inziens allemaal veel te lang.
Is men er wel van doordrongen wat de impact is van het stikstofprobleem?
manuss
0
quote:

UGAZ schreef op 28 oktober 2019 11:40:

Dat duurt mijns inziens allemaal veel te lang.
Is men er wel van doordrongen wat de impact is van het stikstofprobleem?
Natuurlijk zíjn ze in Den Haag (regering) bekend met het stikstofprobleem , maar er wordt een politiek spelletje gespeeld door een stelletje ego's en die hebben helemaal niets op met de bouwsector en boeren.
manuss
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 oktober 2019 11:34:

[...]

Het gaat in ieder geval een maand langer duren:

Het kabinet en de provincies geven uiterlijk 1 december “nadere duidelijkheid” over de precieze aanpak van het stikstofprobleem. Dat laat minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) weten na een “goed en constructief gesprek” met provinciebestuurders.
Het probleem voor zich uitschuiven , daar zijn ze goed in. Schandalig hoe die zgn bestuurders (kabinet en provincie ambtenaren) de boel belazeren. Het probleem is met een beetje goede wil in hooguit 3 dagen op te lossen.
manuss
0
quote:

boldie schreef op 28 oktober 2019 12:03:

Op naar de cijfers
Het geheel staat onder druk door het zgn stikstofprobleem.
HenkdeV
0
quote:

manuss schreef op 28 oktober 2019 12:05:

[...] Het probleem voor zich uitschuiven , daar zijn ze goed in. Schandalig hoe die zgn bestuurders (kabinet en provincie ambtenaren) de boel belazeren. Het probleem is met een beetje goede wil in hooguit 3 dagen op te lossen.
Er zijn veel partijen bij betrokken, dus zo gemakkelijk is het nu ook weer niet.
manuss
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 oktober 2019 12:12:

[...]

Er zijn veel partijen bij betrokken, dus zo gemakkelijk is het nu ook weer niet.
Kijk, dat bedoel ik nou. Er is altijd wel iets te bedenken, om de probleemoplossing uit te stellen. Niemand, maar dan ook niemand neemt/heeft de regie in deze. Dit jaar verwacht ik sowieso geen oplossing. Dus het is voorlopig afwachten.
Tartessos
0
Beste mensen,
Iets genuanceerder graag.
Er is nog geen stikstofprobleem.
Er ligt een besluit wat voor iedereen als een verrassing komt.
Tegelijk zitten we in een milieu episode ....

Maar we hebben huizen en eten eten.
Er is geen kabinet die zomaar alles platgooid.

Nogmaals, er is nog geen probleem. Er is wel onduidelijkheid en daarom gaan mensen speculeren, schreeuwen en ongenuanceerde uitspraken doen. Niet handig, en helemaal niet zo handig vlak voor de Q3 cijfers.
GMMRG
0
quote:

Tartessos schreef op 28 oktober 2019 13:21:

Beste mensen,
Iets genuanceerder graag.
Er is nog geen stikstofprobleem.
Er ligt een besluit wat voor iedereen als een verrassing komt.
Tegelijk zitten we in een milieu episode ....

Maar we hebben huizen en eten eten.
Er is geen kabinet die zomaar alles platgooid.

Nogmaals, er is nog geen probleem. Er is wel onduidelijkheid en daarom gaan mensen speculeren, schreeuwen en ongenuanceerde uitspraken doen. Niet handig, en helemaal niet zo handig vlak voor de Q3 cijfers.

"Er is geen kabinet die zomaar alles platgooid." zeg jij, maar er liggen juist nu een groot aantal projecten plat omdat er niet voldaan kan worden aan de PAS. Er moeten maatregelen komen om dat weer vlot te trekken.
Tartessos
0
Welnee joh .... de hele bouwwereld draait op volle toeren.
Ervoer wat gebeuren ..... maar voorlopig is er nog geen probleem.
[verwijderd]
0
quote:

Tartessos schreef op 28 oktober 2019 13:38:

Welnee joh .... de hele bouwwereld draait op volle toeren.
Ervoer wat gebeuren ..... maar voorlopig is er nog geen probleem.
Zeg dat tegen die ZZPers die noodgedwongen thuis zitten .
OnoMatopee
0
First tunnelling machine breaks ground on super sewer
28 October 2019 13:49 - BAM Nuttall Ltd
First tunnelling machine breaks ground on super sewer

Camberley, 28 October 2019 - BAM Nuttall, alongside its joint venture partners Morgan Sindall and Balfour Beatty, has seen one of their two tunnelling boring machines (TBM) become the first to break through the ground to complete a section of tunnel for London’s new super sewer.

The TBM named after suffragist Charlotte Despard, is digging the Frogmore Connection Tunnel from Wandsworth to Fulham as part of the Thames Tideway Tunnel project to clean up the River Thames from sewage pollution.

The 1.1 km tunnel will take sewage overflows from King George’s Park into the main 25 km super sewer at Fulham, where it will be transferred to east London for treatment instead of polluting the River Thames.

The 500m southern section of the Frogmore Connection Tunnel, from Dormay Street to King George’s Park, is now complete. Charlotte will now be lifted from the shaft, taken back to Dormay Street and placed back into the ground to tunnel 600 metres north to Fulham.

Sally Cox, Project Director for the joint venture, said: ‘This breakthrough, the first on the Tideway project, marks another key step toward a cleaner, healthier River Thames. Despite being the smallest TBM on the Tideway project, Charlotte is creating vital infrastructure that will benefit Londoners and their river for many years to come. Our tunnelling team has done a fantastic job getting this machine to King George’s Park and will now focus on completing the northern section of the Frogmore Connection Tunnel.’

Charlotte is a three-metre-wide machine and more than 70 metres long, while the Frogmore Connection Tunnel is being created at a depth of around 30 metres.

The TBM has been refurbished and previously worked on a water ring-main project in north London.

The first section of the main tunnel is also close to completion, as tunnelling machine Millicent approaches Fulham after tunnelling almost 5 km from Battersea. So far, 8km of the Thames Tideway Tunnel has been built, with four tunnelling machines in the ground.

Once complete in 2024, the tunnel will help stop tens of millions of tonnes of raw sewage pouring into the river every year.

Tideway is the company delivering the Thames Tideway Tunnel, a 25km sewer tunnel urgently required to tackle sewage pollution in the tidal River Thames. In total the project is expected to create 4,000 direct sustainable jobs. One in every 50 site jobs will be an apprenticeship. For more information visit www.tideway.london
BAM Nuttall, Morgan Sindall and Balfour Beatty (BMB) is a three-way joint venture who are constructing the west section of the new 25 kilometres Thames Tideway Tunnel.
Formed in 2013, the joint venture brings together extensive experience of collaborative working, innovative technical solutions and key personnel with a wealth of tunnelling project experience.
The 4.3 mile by 6.5m internal diameter West tunnel will run from Acton Storm Tanks in Ealing to Carnwath Road Riverside in Fulham and will include seven separate work sites en route and the Frogmore long connection tunnel at Wandsworth.
Tartessos
0
Het is goed dat de bouwsector en agrarische sector van zich laat horen.
Het zorgt ervoor dat er druk
Komt te liggen bij overheid.
bartbas
0
1.000 hijskranen en betonwagens naar Malieveld bij bouwprotest, zware ochtendspits verwacht
Grond In Verzet, de organisatie van de bouwdemonstratie komende woensdag, gaat in de nacht voor het protest 1.000 hijskranen, betonwagens en ander bouwmateriaal op het Malieveld zetten. Dat maakten zij vanmiddag bekend bij een persconferentie.

Maaike Kraaijeveld 28-10-19, 13:43 Laatste update: 13:55
1
De organisatie gaat daar vanmiddag over praten met de gemeente Den Haag en Staatsbosbeheer. Daarnaast roepen zij demonstranten wel op om niet zelf met materieel te komen. Maar, aldus Grond In Verzet, daar hebben zij verder geen invloed op.

De demonstratie start woensdagochtend om 06.00 uur, het officiële programma begint om 10.00 uur. De komende demonstranten waarschuwen al voor een tweede protest.

,,Er zijn afspraken door de branche met de minister. We hopen dat het niet bij mooie praatjes blijft. We staan anders een tweede keer op Malieveld.‘’

Ze komen niet op het Voorhout

HTM-woordvoerder
Verzet
Volgens de organisatie staan de branches in de bouw achter hen. Dat melden ze bij een persconferentie vandaag. Ook architecten, het grondverzet, de afbouw en leveranciers steunen het protest.

,,Alles zit op slot‘’, aldus de organisatie, die stelt dat de banen van tienduizenden mensen op de tocht staan. ,,We kunnen beter zeggen: Nederland in verzet.‘’

Door de organisatie wordt een dringend beroep gedaan op de bouwvakkers en andere specialisten uit de bouwsector om niet met betonwagens, hijskranen en viertonners naar Den Haag te komen. Toch waarschuwt de ANWB al voor files en extra oponthoud door demonstranten die wel met hun materiaal naar Den Haag gaan rijden.

‘We houden ook van de natuur’
Het is nog onduidelijk of de gefrustreerde bouwsector gehoor geeft aan het verzoek van de organisatie Grond In Verzet om met het openbaar vervoer naar Den Haag te gaan. De actievoerders zullen veelal oranje dragen, de kleur van de hesjes in de bouw.

,,Wij hebben jonge gezinnen en houden ook van de natuur. Maar de politiek heeft er qua stikstof een zooitje van gemaakt‘’, aldus de organisatie.

Gevolgen
Ter illustratie.
Ter illustratie. © ANP
De bouwsector wil in Den Haag duidelijk maken welke desastreuze gevolgen de maatregelen hebben rond stikstof uitstoot en PFAS, de verzamelnaam voor schadelijke stoffen in de grond die daardoor niet verplaatst mag worden.

,,Het Malieveld is om 06.00 uur open en dan willen we er al zijn. Het is de bedoeling dat we om drie uur ’s middags Den Haag weer verlaten. Maar ja, dat is het plan. We zullen in de praktijk moeten zien hoe dat gaat”, zegt Arnold Tuytel, woordvoerder van de actiegroep Grond In Verzet.

De gevolgen voor de bouw van de milieumaatregelen zijn volgens Tuytel veel groter dan mensen beseffen. Volgens hem liggen al 18.000 projecten in Nederland stil en zal het aantal volgend jaar oplopen.

Argusogen
Automobilisten richting Den Haag, maar zeker ook de stad Den Haag en zijn inwoners kijken met argusogen naar wat er woensdag gaat gebeuren. Bij het boerenprotest in de stad, een kleine twee weken geleden, was Den Haag zo goed als onbereikbaar.

Met zwaar materieel van het leger en een enorme politiemacht werd het centrum van de stad afgesloten om te voorkomen dat de duizenden boze boeren al dan niet op hun tractor naar het Binnenhof zouden trekken.

Door het protest lag het openbaar vervoer in Den Haag plat. Veel mensen die in Den Haag werken hadden een vrije dag genomen of werkten thuis. Ook de volgende ochtend was het centrum van Den Haag nog afgesloten om boeren die op het Malieveld hadden overnacht de stad te laten verlaten op hun trekker.

Bron De gelderlander /AD

[verwijderd]
1
Als de parkeergarage onder het maileveld bezwijkt onder het gewicht van de kranen. krijgt BAM hopelijke de opdracht tot nieuwe bouw. dan kan de koers weer 1 ct omhoog.
3.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 173 174 175 176 177 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 3,788
Verschil -0,042 (-1,10%)
Hoog 3,814
Laag 3,758
Volume 577.058
Volume gemiddeld 1.424.137
Volume gisteren 705.352