PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL - November 2019

2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
win some...
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 15 november 2019 21:35:

[...]

@win some ...

En zo hoort het natuurlijk ook !

Even terugdenkend aan je vorige bericht zie je dat het roer heel snel om kan. Harlekijn heeft samen met haar Non-Valeur jarenlang als een beest lopen investeren. Het ontbrak dit komische tweetal aan commercieel inzicht en visie om de hut zwarte cijfers te laten draaien. Opgeleukt met vele miljoentjes van aandeelhouders gaat een derde nu met de buit aan de haal. Mooi land is dit !

Chapeau HV en hulp Piet.

Quantum Capital gaat 3/4 jaar bezig het bedrijf in goede conditie te brengen om het vervolgens te verkopen. Zal mij benieuwen wat voor winst ze er op maken.
prinszicht
0
quote:

prinszicht schreef op 15 november 2019 21:54:

Deze is voor Keffer. Het blaffende orakel. Help me een handje.....

Lees het onderstaande bericht. Het heeft weken geduurd en bevat op meerdere punten een unicum vanuit mijn persoonlijke perspectief. Lees en oordeel....

Geachte heer Prinszicht,

Dank voor uw bericht.

Zoals u weet is de overname van Sandd in het vierde kwartaal afgerond. In de rapportage over dit kwartaal en in de jaarrekening 2019 zullen de cijfers zichtbaar zijn.

Bij de aankondiging van de overname van Sandd op 25 februari is een indicatie van de totale omzet van Sandd over het boekjaar 2018 van ongeveer EUR 200m genoemd en hebben wij de financiële onderbouwing van de overname gepresenteerd. Op 1 oktober is deze onderbouwing bevestigd.

De omzet van Sandd (inclusief VSP) zal per 22 oktober 2019 worden meegeconsolideerd. U heeft gelijk als u aangeeft dat de omzet van Sandd in 2019 waarschijnlijk lager zal zijn door de krimp van de markt. Verder wijs ik u erop dat PostNL een deel van de post van Sandd bezorgt. Dat betekent dat een deel van de omzet geëlimineerd wordt bij consolidatie (intercompany omzet).

Met vriendelijke groet,

Investor Relations team PostNL

Ps 1 van de unieke eigenschappen van deze reactie is dat de heer Nooitgedagt, laat ik in karakter blijven, Jantje, op eigen initiatief is gekopieerd op de mail door IR. Dit terwijl ik hem weken probeer te mailen op, wat het lijkt, een verkeerd adres. Ofwel, het schrijven heeft de signature van de voorzitter RVC.

Zelf heb ik voor nu besloten de stok over te dragen aan de veb. Maar ik sluit me ook aan bij andere alternatieven indien opportuun.

win some...
1
quote:

prinszicht schreef op 15 november 2019 21:54:

Deze is voor Keffer. Het blaffende orakel. Help me een handje.....

Lees het onderstaande bericht. Het heeft weken geduurd en bevat op meerdere punten een unicum vanuit mijn persoonlijke perspectief. Lees en oordeel....

[..]

Een nog groter unicum is zichtbaar in het Handelsregister onder Sandd Beheer II B.V. Zowel 2017 als 2018.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
AdamALR
0
Postnl moet binnenkort actie ondernemen. Aandeel is niet gewild in dit land. Kom op Hv. En Pim. Investeer niet voor niks in jullie net als een hoop anderen!!
win some...
0
Even een snelle scan van jaarrekeningen 2017 en 2018 van Sandd. Zonder overname door Postnl was Sandd nu al failliet verklaard. Waarom 130 miljoen uitgeven als het postvolume sowieso naar Postnl was gekomen? Management van Postnl heeft allerlei maatschappelijke belangen gediend, maar niet het belang van Postnl en haar aandeelhouders.

Er wordt in Nederland heel wat afgeritseld en geregeld, waarbij eerlijkheid en transparantie ver is te zoeken. En de Raad van Regenten, pardon van Bestuur zag dat het goed was. Nog even een commissariaatje bij ING als extraatje en later via de VVD nog een politieke functie in het vooruitzicht om het helemaal glad te strijken. Bah, bah en nog eens bah.
wins
1
Postnl is een mooi sociaal bedrijf, en de aller grootste werkgever van Nederland,
Lijkt wel een overheidsinstelling ipv een beursgenoteerd bedrijf

[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
Cedar
0
quote:

Ferrovanadium schreef op 16 november 2019 00:16:

Kom naar AMG of ArcelorMittal. Staalindustrie zit vol met mannen. AMG heeft een sterke koopdruk (potentieel een shortsqueeze met circa 25-30% stijging). Check the info ;)

De CEO van PostNL ziet het liefst overal vrouwen in het management: niks op tegen, maar het wordt dan een theeclubje. Over 2 jaar gaat ook PostNL wel renderen. Tot die tijd een speelbal.
Verzoek aan moderator om continu gepush van AMG door deze persoon op Postnl te stoppen!
Moneyball
0
quote:

prinszicht schreef op 15 november 2019 12:22:

De suggestie van deepspace om te splitsen blijf ik relevant vinden. Helaas doet mijn mening er weinig toe. Maar de ACM blijft een irritante factor en de politiek een onzekere. Met de komst van Sandd zie ik een dergelijke beslissing als absolute winst, mocht het mt hiertoe beslissen. Dan mogen de kosten integratie wel of niet tegen vallen, je weet dat je op deze business stand-alone 9 procent marge kunt maken. En voor de ACM valt er dan weinig te controleren. Met het oog op de nieuwe postwet kun je dan op termijn, geïsoleerd, beslissingen nemen over je personeelsbestand en het aantal werkdagen. Verder kun je in overleg met de politiek kijken of enige vorm van subsidie noodzakelijk is om de UPD overeind te houden. Dat gaat nooit gebeuren met een extra Parcel tak. Dan komt de wens om de hoek kijken of je geld van het 1 kunt overhevelen naar het ander.

Voor Parcels kun je dan ook beslissen of je de strijd alleen aan gaat of met een partner. Daarbij kom je qua waardering op 10 tot 12 keer ebit Parcels wat neerkomt op 1,5 tot 2 miljard.

Splitsen van pakketten en post heb ik al sinds het spel rond BPost bepleit. Dat had PostNL een strategisch veel sterkere positie gegeven vis a vis diverse stakeholders, waaronder politiek, ACM, vakbonden en overnamepartijen. De logica per stakeholder lijkt me voor zich spreken.
De factor die ik niet kan schatten is de efficiencywinst van huidige integratie. Maar in een onzeker landschap (zeker de afgelopen jaren) is strategische versterking van positie belangrijker dan operationele efficiency. Pas bij 50 a 100 miljoen operationele efficiencywinst zou ik om zijn gegaan.

Maar het is maar waar je focus ligt en wie je bent. Een strategische onderhandelaar gericht op aandeelhouderswaarde. Of een manager die wil bouwen aan een high volume low margin business, met prijs als enige echte concurrentiemechanisme.
Tordan
0
En daar gaan we weer, het houdt ook maar niet op:

Levert Sint wel op tijd de pakjes af?

Door Yteke de Jong
Updated Vandaag, 00:12
Gisteren, 20:08 in FINANCIEEL

De pakketbezorging voor de feestmaand is ook dit jaar een uitdaging. De transporteurs hebben weer meer mankracht en busjes op de weg om de schoentjes op tijd te vullen. PostNL heeft onder meer 700 man van het hoofdkantoor ingeroosterd om de pakkethausse te verwerken, maar vakbond FNV wil hardere acties voeren, waardoor de pakketjes mogelijk later bezorgd zullen worden.
De druk met de pakketbezorging zit dit jaar begin december, zo blijkt uit een rondgang van De Telegraaf. Het worden spannende weken, want vorig jaar ontaardde de bezorging in een chaos, onder meer door een gebrek aan menskracht. Met name PostNL kreeg toen de cadeautjes niet op tijd bij de consument, met als gevolg lege manden en zakken op Pakjesavond.
Extra druk
Alle pakketbezorgers verwachten dat de cadeautjeshausse volgende week losbarst, na Black Friday en Cyber Monday. „We zullen dan op volle sterkte draaien”, zegt een woordvoerder van PostNL. Het postbedrijf treedt al in de zomer in overleg met de webwinkels om tot meer spreiding te komen. Dit jaar is dat lastig, omdat Sinterklaas dicht op de uit Amerika overgewaaide feestdagen zit. Cyber Monday valt dit jaar op 2 december, wat tot een extra druk kan leiden op de bezorging van Nederlandse winkels die de Amerikanen volgen. Dit jaar ligt de verkoop bij Black Friday naar schatting van DPD weer 30 tot 40% hoger dan vorig jaar. Nieuw is dit jaar een campagne om de consument eerder tot bestellen aan te sporen. Volgens PostNL is het nu nog niet duidelijk of dit effect sorteert. „Het is in ieder geval fijn dat de winkels de vervoerders een handje helpen”, zegt een woordvoerder.
Bij grote webwinkels en transporteurs als PostNL, DHL en DPD is het de komende weken alle hens aan dek. DHL heeft in de feestmaand vijftig procent meer personeel rondlopen. „We hebben extra bezorgers en uitzendkrachten ingehuurd. Daarnaast vragen we parttimers om langer te werken”, zegt een woordvoerder van DHL. Bij PostNL is 700 man van het hoofdkantoor ingeroosterd om diensten te draaien in de distributiecentra.
90 miljoen
Door de verdere opmars van het webwinkelen is het aantal te bezorgen pakketjes dit jaar naar verwachting 15% hoger dan vorig jaar. Na een berekening van De Telegraaf komt het aantal te bezorgen cadeautjes uit op circa 90 miljoen.
We bestellen steeds meer via internet, maar bij PostNL waren de groeicijfers het afgelopen kwartaal iets lager. Dat betekent dat het aantal pakketjes nog steeds hoger ligt dan vorig jaar. PostNL heeft circa 60% van de markt in handen, waar dat voor de tweede speler DHL ongeveer 25% is, gevolgd door DPD. Vorig jaar bezorgde PostNL circa 20% van het totale jaarvolume in de decembermaand.
„De groei zet door, dat betekent dat de transporteurs extra mensen moeten inhuren. Dat kost veel geld, want de arbeidsmarkt is erg krap. Uitzendkrachten zijn dit jaar ruim 6% duurder dan vorig jaar. De consument blijft meer bestellen, daarom moeten de pakketbedrijven wel leveren. Het is de vraag of de webwinkels en de transportbedrijven nog wel een pepernoot verdienen als ze duur personeel moeten inhuren om alles op tijd bij de mensen thuis te krijgen”, zegt transporteconoom Albert Jan Swart van ABN Amro.
Cao-overleg
Een andere bedreiging komt van vakbond FNV, die met PostNL op ramkoers ligt. FNV waarschuwt voor hardere acties tijdens de decembermaand. „De werkdruk is al hoog. Op de vestiging in Halfweg zijn prikacties aan de gang om PostNL te bewegen weer aan tafel te gaan voor cao-onderhandelingen. Er kan ook stagnatie optreden omdat sommige vrachtwagens hun route niet afrijden, om het proces te doorkruisen. De klant ziet waarschijnlijk dat het pakketje als gevolg van deze acties een dagje later komt. We voeren onze acties de komende tijd in de feestmaand op”, zegt bestuurder Etienne Haneveld van vakbond FNV.
Afhaalpunt
De transporteurs openden in het afgelopen jaar bijna allemaal nieuwe distributiecentra om de groei van het webwinkelen op te vangen. In het geval van PostNL zijn dat er drie stuks. Een andere verandering bij PostNL is dat een pakketje nog maar één keer wordt aangeboden bij de deur, en dan naar een afhaalpunt gaat. Daar blijft het pakketje nu een week liggen, in plaats van twee weken. „Zo proberen we meer ruimte te scheppen bij afhaalpunten”, zegt een woordvoerder van PostNL over het ruimtegebrek bij sigarenboeren.
Ook DPD zet vol in op afhaalpunten. Er zijn er in het afgelopen jaar 200 bijgekomen, aldus een woordvoerder. „Wij leveren ook aan bedrijven, daardoor is bij ons de piekperiode uitdagend, maar behapbaar. Zeker nu het nieuwe sorteercentrum in Eindhoven op volle kracht draait, is capaciteit in deze piekperiode geen punt van zorg”, zegt commercieel directeur Thiemo van Spellen van DPD.
Swart heeft nog een andere tip: „Als de consument zeker wil zijn dan kan hij het beste op tijd bestellen of gewoon naar de winkel gaan. Dan ben je minder afhankelijk.”

prinszicht
0
quote:

lucky14 schreef op 16 november 2019 09:33:

En daar gaan we weer, het houdt ook maar niet op:

Levert Sint wel op tijd de pakjes af?

Door Yteke de Jong
Updated Vandaag, 00:12
Gisteren, 20:08 in FINANCIEEL

De pakketbezorging voor de feestmaand is ook dit jaar een uitdaging. De transporteurs hebben weer meer mankracht en busjes op de weg om de schoentjes op tijd te vullen. PostNL heeft onder meer 700 man van het hoofdkantoor ingeroosterd om de pakkethausse te verwerken, maar vakbond FNV wil hardere acties voeren, waardoor de pakketjes mogelijk later bezorgd zullen worden.
De druk met de pakketbezorging zit dit jaar begin december, zo blijkt uit een rondgang van De Telegraaf. Het worden spannende weken, want vorig jaar ontaardde de bezorging in een chaos, onder meer door een gebrek aan menskracht. Met name PostNL kreeg toen de cadeautjes niet op tijd bij de consument, met als gevolg lege manden en zakken op Pakjesavond.
Extra druk
Alle pakketbezorgers verwachten dat de cadeautjeshausse volgende week losbarst, na Black Friday en Cyber Monday. „We zullen dan op volle sterkte draaien”, zegt een woordvoerder van PostNL. Het postbedrijf treedt al in de zomer in overleg met de webwinkels om tot meer spreiding te komen. Dit jaar is dat lastig, omdat Sinterklaas dicht op de uit Amerika overgewaaide feestdagen zit. Cyber Monday valt dit jaar op 2 december, wat tot een extra druk kan leiden op de bezorging van Nederlandse winkels die de Amerikanen volgen. Dit jaar ligt de verkoop bij Black Friday naar schatting van DPD weer 30 tot 40% hoger dan vorig jaar. Nieuw is dit jaar een campagne om de consument eerder tot bestellen aan te sporen. Volgens PostNL is het nu nog niet duidelijk of dit effect sorteert. „Het is in ieder geval fijn dat de winkels de vervoerders een handje helpen”, zegt een woordvoerder.
Bij grote webwinkels en transporteurs als PostNL, DHL en DPD is het de komende weken alle hens aan dek. DHL heeft in de feestmaand vijftig procent meer personeel rondlopen. „We hebben extra bezorgers en uitzendkrachten ingehuurd. Daarnaast vragen we parttimers om langer te werken”, zegt een woordvoerder van DHL. Bij PostNL is 700 man van het hoofdkantoor ingeroosterd om diensten te draaien in de distributiecentra.
90 miljoen
Door de verdere opmars van het webwinkelen is het aantal te bezorgen pakketjes dit jaar naar verwachting 15% hoger dan vorig jaar. Na een berekening van De Telegraaf komt het aantal te bezorgen cadeautjes uit op circa 90 miljoen.
We bestellen steeds meer via internet, maar bij PostNL waren de groeicijfers het afgelopen kwartaal iets lager. Dat betekent dat het aantal pakketjes nog steeds hoger ligt dan vorig jaar. PostNL heeft circa 60% van de markt in handen, waar dat voor de tweede speler DHL ongeveer 25% is, gevolgd door DPD. Vorig jaar bezorgde PostNL circa 20% van het totale jaarvolume in de decembermaand.
„De groei zet door, dat betekent dat de transporteurs extra mensen moeten inhuren. Dat kost veel geld, want de arbeidsmarkt is erg krap. Uitzendkrachten zijn dit jaar ruim 6% duurder dan vorig jaar. De consument blijft meer bestellen, daarom moeten de pakketbedrijven wel leveren. Het is de vraag of de webwinkels en de transportbedrijven nog wel een pepernoot verdienen als ze duur personeel moeten inhuren om alles op tijd bij de mensen thuis te krijgen”, zegt transporteconoom Albert Jan Swart van ABN Amro.
Cao-overleg
Een andere bedreiging komt van vakbond FNV, die met PostNL op ramkoers ligt. FNV waarschuwt voor hardere acties tijdens de decembermaand. „De werkdruk is al hoog. Op de vestiging in Halfweg zijn prikacties aan de gang om PostNL te bewegen weer aan tafel te gaan voor cao-onderhandelingen. Er kan ook stagnatie optreden omdat sommige vrachtwagens hun route niet afrijden, om het proces te doorkruisen. De klant ziet waarschijnlijk dat het pakketje als gevolg van deze acties een dagje later komt. We voeren onze acties de komende tijd in de feestmaand op”, zegt bestuurder Etienne Haneveld van vakbond FNV.
Afhaalpunt
De transporteurs openden in het afgelopen jaar bijna allemaal nieuwe distributiecentra om de groei van het webwinkelen op te vangen. In het geval van PostNL zijn dat er drie stuks. Een andere verandering bij PostNL is dat een pakketje nog maar één keer wordt aangeboden bij de deur, en dan naar een afhaalpunt gaat. Daar blijft het pakketje nu een week liggen, in plaats van twee weken. „Zo proberen we meer ruimte te scheppen bij afhaalpunten”, zegt een woordvoerder van PostNL over het ruimtegebrek bij sigarenboeren.
Ook DPD zet vol in op afhaalpunten. Er zijn er in het afgelopen jaar 200 bijgekomen, aldus een woordvoerder. „Wij leveren ook aan bedrijven, daardoor is bij ons de piekperiode uitdagend, maar behapbaar. Zeker nu het nieuwe sorteercentrum in Eindhoven op volle kracht draait, is capaciteit in deze piekperiode geen punt van zorg”, zegt commercieel directeur Thiemo van Spellen van DPD.
Swart heeft nog een andere tip: „Als de consument zeker wil zijn dan kan hij het beste op tijd bestellen of gewoon naar de winkel gaan. Dan ben je minder afhankelijk.”

Vraag en aanbod. Lieve consumenten, jullie betalen een euro meer per pakket in december vanwege de extra hoge kosten voor inhuur capaciteit. En ja, wij moeten ook wat verdienen.... groetjes Herna!
manuss
1

Levert Sint wel op tijd de pakjes af?

Door Yteke de Jong
Updated Vandaag, 00:12
Gisteren, 20:08 in FINANCIEEL

@) Yteke de Jong is toe aan een psychiater!!
gpjf
0
Go Go Go !
0
quote:

Ferrovanadium schreef op 16 november 2019 09:49:

Kom maar bij het AMG clubje :)

Nederland heeft te hoge minimuumlonen. De kosten voor postbezorgers is hoog. Ik zie een (verre) toekomst waarin PostNL met drones gaat leveren.
Verzoek aan moderator om continu gepush van AMG door deze persoon op Postnl te stoppen!
4finance
0
Post.nl, ik heb afgelopen week mijn positie verder uitgebreid en wacht nu rustig af. Kan het lager? Vast wel, maar op de long gaat dit behoorlijk omhoog met veel speculaties onderweg. Gewoon een stevige BUY op dit niveau.
Mijn visie is nu 2 jaar met deze hut in de porto.

Tordan
1
quote:

4finance schreef op 16 november 2019 11:35:

Post.nl, ik heb afgelopen week mijn positie verder uitgebreid en wacht nu rustig af. Kan het lager? Vast wel, maar op de long gaat dit behoorlijk omhoog met veel speculaties onderweg. Gewoon een stevige BUY op dit niveau.
Mijn visie is nu 2 jaar met deze hut in de porto.

Ben benieuwd naar je onderbouwing. Het kan ook een sell worden en weer naar de 1,35.Marges paketten ook al onder druk, gezeik met de bonden, gehijg ACM/Overheid, te dure overname, zeer zwak management, onbetrouwbare outlook, enz.
[verwijderd]
0
" met name PostNL kreeg toen de cadeautjes niet op tijd bij de consument, met als gevolg lege manden en zakken op Pakjesavond."
Waren volgens mij de mensen die op 3 december de kadootjes wel ff gingen bestellen! Ach echt goede journalistieke kwaliteiten heeft mevr. de Jong niet.
En die FNV word je toch moe van! Beetje extra werkdruk een paar dagen per jaar, zet de postbodes maar in die rijden immers toch met half volle tassen!
4finance
0
quote:

lucky14 schreef op 16 november 2019 12:06:

[...]

Ben benieuwd naar je onderbouwing. Het kan ook een sell worden en weer naar de 1,35.Marges paketten ook al onder druk, gezeik met de bonden, gehijg ACM/Overheid, te dure overname, zeer zwak management, onbetrouwbare outlook, enz.
Elk aandeel heeft zo’n risico’s. Ik heb een brede porto. Ik wacht met Post.nl rustig af wat er gaat gebeuren.
Kwartaal 4 is traditioneel goed en de samensmelting met Sandd zal niet ongunstig uitwerken. Kortom voor mij de reden om het in mijn porto op te nemen.

2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 09:39
Koers 1,224
Verschil -0,017 (-1,37%)
Hoog 1,230
Laag 1,212
Volume 328.262
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414