AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 17:49:

Dit is een koopmoment.
9 candles naar beneden en de koers staat op oversold met een zelfde indicatie als aan begin van de maand van een niveau van €22,00 uitgebroken zijn naar €25,50.
Dit zou betekenen dat we opwaarts richting €26,00 kunnen.
@oDa: het bovenstaande. De volumes nemen toe; ze proberen de koers te drukken dat klopt.
[verwijderd]
0
quote:

'Belegger' schreef op 26 november 2019 18:07:

[...]Ik denk niet dat een adviseur mij wezenlijk nieuwe inzichten kan geven. Mijn achtergrond ligt in de financiële sector, in de hoek van de operatie en de risico's. De wereld van de dealingroom is mij niet geheel onbekend, al ben ik zelf nooit trader geweest. Privé beleg ik pas sinds kort. In de beginjaren wilde ik aan het einde van de dag de deur achter mij dichttrekken en had ik privé geen interesse in beleggen. Daarbij heb ik eerst gespaard om mijn huis af te lossen.

Maar nu dus zelf beleggen en dat is weer net iets anders. Vooral bij fundamentele analyse merk ik dat ik zoekende ben naar een manier om de berg informatie te filteren. Individueel ken ik de concepten op hoofdlijnen wel en wat ik niet weet zoek ik wel op. Het is vooral het aanbrengen van de juiste focus. Dat maakt het ook een mooi leertraject. En je moet het ook wat tijd gunnen om je te verdiepen in een bedrijf.

Met de huidige yields heb ik mijn twijfels over obligaties voor de LT. Het welbekende dempende effect van obligaties naast aandelen vind ik in de huidige markt vooral cosmetisch. Dan parkeer ik liever een deel op een bankrekening dan in obligaties. En tijd heeft ook een dempend effect op de schommelingen van de aandelenkoersen.
Ik weet inderdaad niet wat je kennis is, dacht even beetje algemeen verhaaltje te schrijven. Soms wel verhelderend voor mensen.

Ik heb in mijn LT-portefeuille wel en stukje obligaties zitten, gekocht op de momenten dat de cash uit de obligatiemarkt de aandelenmarkt in stroomde ergens in 2015. Is voor mij een beetje risicomanagement en vermogensbehoud op de LT. Stel ik ben straks 70 en wil even net iets meer doen (onverwachte grote uitgave) en wil daarvoor een deel van mijn vermogen aanspreken, doch we zitten net in een flink neergaande markt, dan leveren die obligaties nog mooi wat op, de aandelen een stuk minder.

Maar goed, heeft ook met timing te maken, wanneer koop je aan, wanneer verkoop je.

Hoe dan ook, succes met het maken van je afwegingen betreffende AMG. Hoop dat je een mooie positie kan innemen.

Waar ik persoonlijk verder heel tevreden over ben is Galapagos. Uitgebreide pijplijn, genoeg cash om jaren mee verder te kunnen, mooie deal/samenwerking met Gilead, medicijn dat dichtbij marktintroductie is, goed open/transparant/toegankelijk management, groei van de organisatie zet door, weinig shorters (wel een beetje maar die lijken hun biezen te pakken. AQR is daar de hardnekkigste shorter geweest, en die is aan het vertrekken, net zoals Hound voor mij bij AMG een signaalfunctie heeft qua short-gebeuren), voorloper in de industrie qua vormgeving organisatie en positionering. Echt een LT aandeel, veel potentie in koersstijging eerst, daarna kan het mogelijk overgaan in een fijn dividend aandeel. Koers staat nu wel hoog, dus je zal mogelijk niet meteen tientallen procenten rendement opstrijken, maar LT een stabiele club volgens mijn inschattingen.
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 18:08:

504.721 aandelen (+32%) er is wel een grote hoeveelheid in de slotveiling gebruikt om de uitbraak onder controle te houden.
Uitbraak???
[verwijderd]
0
@FluitendeVogels: lees ook de andere post. Technisch zijn nu koopmomenten aangebroken.
Deventenaarforever
0
Geef die Kaspersky in godesnaam een eigen forum. Helemaal alleen voor hem samen met zijn 3 aliassen zodat wij verschoond blijven van al die onzin.
[verwijderd]
2
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 18:29:

@FluitendeVogels: lees ook de andere post. Technisch zijn nu koopmomenten aangebroken.
Sorry hoor kassie, maar ga fietsen met je aankoopmomenten. Wil je er LT in, dan zijn er al aankoopmomenten sinds het onder de 24 dook, of onder de 26, of weet ik veel wat. Ik hoor hier al sinds mei over aankoopmomenten. Weet je wat een aankoopmomenten was, toen het onder de 20 stond! Alles daarboven tot 24 is gewoon een prima instapmoment. Kan nog wat naar beneden de komende jaren, of weer naar boven. Wie zal het zeggen.

Je zit nu het forum vol te spammen omtrent aankoopmomenten schommelend in een marge van 50 cent. Das prima voor de daghandelaren onder ons, maar wanneer je zelf aangeeft LT in te willen stappen, dan is het allemaal gepruts in de marge.

Koop gewoon en ga iets anders doen, dat gepunnik waar je nu mee bezig bent daar wordt niemand vrolijk van. De informatie is ook rijkelijk aanwezig op het forum, maar je lijkt nu vooral anderen te willen overtuigen van jouw gelijk en ze mee te krijgen in wat jij voor je ziet.

Heb je vertrouwen, koop dan nu, in de wetenschap dat het straks ook nog even op de 16 kan staan wanneer er wat zaken tegenvallen, en in de verwachting dat het over 5-10 jaar boven de 40 staat.

Over en uit.

'belegger''
1
quote:

FluitendeVogels schreef op 26 november 2019 16:39:

[...]AMG is niet de kip met de gouden eieren denk ik. Wel is het mogelijk om door de jaren heen een mooi rendement te gaan behalen, en ze keren dividend uit, ook altijd prettig. Mag je ook gewoon meewegen in je rendement.
Op dit moment vraag ik mij wel af waar ze dat dividend van willen betalen. Met het resultaat en de cashflow negatief, zowel operationeel als onder aan de streep.

We hebben recent nog kunnen zien hoe dat ging bij Nokia. Dat is natuurlijk een hele andere sector, maar ze hebben wel gemeen dat het nu investeren is voor de toekomst. Het duurt langer voordat de investeringen zijn terugverdiend en ze schrappen het dividend. Ze kwamen hiermee gelijktijdig naar buiten, dat maakt het lastig om te bepalen welk aandeel deze twee berichten ieder voor zich hebben in de koersreactie. Maar daar ging er in 1 dag meer dan 20% van de koers af. Als ik dat loslaat op AMG kunnen we ook plotsklap op EUR 18 staan.

Als ik dan naar Umicore kijk, lijkt het koersverloop iets minder op een flipperkast. Maar ik heb mij verder totaal niet verdiept in Umicore. Als een bedrijf de potentie heeft om een dividendaandeel te worden, heb ik het liefst Nederlandse aandelen, omdat ik geen zin heb in al die rompslomp met het terugvorderen van buitenlandse dividendbelasting.

Dit alles klinkt misschien wat negatief, maar ik geloof echt dat AMG voor de langere termijn met mooie dingen bezig is en ik geloof dan ook in de business case.

Al kan ik het technisch niet beoordelen. Met technisch doel ik niet op TA, maar op de business. Zo viel mij jaren geleden de teamsamenstelling op bij projectfinanciering. Dan heb ik het over deals waar een team van professionals maanden tot een jaar werkt aan 1 transactie. Je verwacht bij een bank mensen met een economische achtergrond. Maar in zo'n team voor bijvoorbeeld mijnbouwfinanciering zit dan een econoom, een mijnbouwkundig ingenieur en een jurist en dan nog is het gebruikelijk om externe opinies op te vragen. Ik zal nooit een geval vergeten waar de econoom had uitgerekend hoeveel procent er nog in het vat zat door de gerealiseerde rendementen lineair te extrapoleren. Maar toen kwam de ingenieur, die zag in de technische rapporten dat die eerste 25% het meest rendabele deel van de mijn was dus dat lineaire extrapolatie niet gaat werken. Dat soort dingen gaan wij natuurlijk nooit evenaren als particulieren.

Sorry dat ik zo uitgebreid reageer. Want ik begon over dividend.
'belegger''
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 26 november 2019 18:23:

[...]Ik weet inderdaad niet wat je kennis is, dacht even beetje algemeen verhaaltje te schrijven. Soms wel verhelderend voor mensen.
Dat is altijd goed om elkaar te informeren en attenderen.

Met die kennis valt het wel mee hoor. Ik geloof sterk dat ik er steeds meer achter kom wat ik allemaal nog niet weet.
[verwijderd]
0
@‘Belegger’: ik vind het interessant om te lezen hoor, wat je schrijft. Wanneer je dergelijke ervaringen hebt dan zijn deze denk ik heel waardevol op het forum om te delen.

Ik heb een haat/liefde relatie met AMG. Zie ook de potentie, maar ook de omstandigheden waarin het bedrijf zich bevindt. Ik brand mijn vingers er nog niet aan. Enkele keren toch weer geprobeerd, maar ik merk dat ik er dan weer snel uit wil. Gelukkig sta ik niet in het rood met betrekking tot AMG. Maar al met al vind ik het maar linke soep. Laat je daarom ook niet verleiden door alle koopmoment, etc. Die doen hier al de ronde sinds ik dit forum lees en de koers op 27-28 stond.

Ik denk dat het potentieel van AMG helemaal niet zo uitzonderlijk is op de beurs, maar op de een of andere manier heeft AMG een soort magische aantrekkingskracht op beleggers. Ik heb het zelf als een soort verslaving ervaren, ontwenningsverschijnselen zonder AMG in portefeuille....

Ik heb veel geleerd van het lezen van dit forum, van het effect van shorters, van hoop die mensen hebben, welke dan in elkaar stort. Er zijn verschillende personen flink nat gegaan hier, en dat is heel naar om te zien gebeuren. En iedere keer was er weer de hoop.

Nu is het natuurlijk wel zo dat AMG geen lege huls is, en dat er echt wel toekomstmuziek in zit. Maar ik denk dat je net zo goed dan bij een koers van 30 in kan stappen, zijn de projecten verder uitgewerkt, zijn de shorters hopelijk wat afgenomen, zijn de cijfers die AMG presenteert ook wat beter, etc., en dan kan je nog steeds een mooi rendement maken.

Ik hou mijn hart vast voor de Q4-cijfers. Wil je het onderste uit de kan, dan neem je nu het risico en kan je mooi wat extra procenten rendement pakken, maar heb je ook al de ellende die momenteel om AMG hangt.

Of wacht je en kijk je wat er gaat gebeuren en koop je wanneer de rust een beetje weder is gekeerd.

Maar goed, dan kan je ook gespreid kopen. Maar ik moet ze nu niet in mijn portefeuille, die stukjes, mij te onrustig.
[verwijderd]
0
Stel morgen weet een partij dat er een overname plaatsvindt. Wat gebeurd er dan met de koers?
'belegger''
0
@ FluitendeVogels,

Dat tweeslachtige snap ik wel bij AMG. Het is bijvoorbeeld geen Kiadis, maar het biedt ook nog geen financiële stabiliteit.

Je benoemt heel treffend dat het voor de LT niet uitmaakt of je een paar dubbeltjes hoger of lager instapt.

Als mensen met wat speelgeld willen gokken, kan dat ook met hefboomproducten. Wanneer de resultaten dan meer robuust worden kun je die step-up resultaten verzilveren in aandelen voor de LT. Ik zeg altijd er zijn meer wegen die naar Rome leiden, alleen heb je daar niet zoveel aan als je naar Berlijn wilt. Ik noem Berlijn als voorbeeld voor de mensen die er met hun EV naartoe willen, powered by AMG. Uiteindelijk moet iedereen een eigen pad kiezen.

Nog even over FA. Het veelgebruikte P/E inclusief andere varianten zoals met cashflow komen op mij wat abstract over. Als je de formule omdraait krijg je de Earnings Yield. Dat zie ik als het rendement dat je koopt o.b.v. de huidige resultaten, en alles daarboven moet qua rendement uit groei komen. Het is in principe dezelfde formule, maar op de een of andere manier spreekt het voor mij op die manier meer. Dat kun je dan uitbouwen met wat je verwacht van de groei om zelf te bepalen wat je zelf voor een aandeel wilt geven i.p.v. op adviezen af te gaan.

Dat yield begrip ken ik uit de obligatiewereld. Die traders handelen in yield. In Bloomberg zie je dat ook bij veel schermfuncties terug. Ik weet nog goed dat ik in het begin dacht wat maakt het uit. Maar ook hier ervaar ik coupon, premium/discount en fair value als abstract en moeilijk op waarde te schatten. Als je de obligaties tot einde looptijd wilt aanhouden, vind ik de yield veel sprekender.

Ik wil het niet te ingewikkeld maken. Je kan je helemaal blindstaren op de financiële cijfers, maar dat is nog maar een onderdeel van FA en dan heb je nog te maken met het beleid van centrale banken en het sentiment in de markt om maar een paar voorbeelden te noemen.
[verwijderd]
0
amg-nv.com/

Voor de nieuwkomers: "AMG Advanced Metallurgical Group N.V. is een wereldwijd actieve producent van metallurgische materialen en vacuüm verhittingssystemen. De onderneming levert kritische componenten aan een breed scala van klantindustrieën."

De voornaamste gebieden waarin zij opereren zijn Amerika en Duitsland. Amerika kent een groei in productie en in oktober steeg de auto-industrie in Duitsland ook behoorlijk.

AMG investeert onder andere in nieuwe fabrieken in Amerika en Duitsland. Ze zijn hierdoor een lokale aanbieder van metallurgische producten.

De verwachting is dat de elektrische auto-industrie blijft stijgen. AMG investeert in het leveren van materialen die van deze groei kan profiteren.

Porsche Group wil in 2025, 50% van de auto's die geproduceerd worden elektrische hebben en Tesla gaat een gigafabriek bouwen in Duitsland.

AMG speelt hierop in door een lithiumfabriek in Duitsland.

Daarnaast heeft AMG een samenwerkingsverband met Shell. AMG heeft een contract ondertekend met Saudi-Arabië waarin een samenwerkingsverband met een bedrag van 400 miljoen geboeid gaat.

Daarnaast werkt AMG aan het verminderen van risico's door onder andere een overeenkomst met Glencore voor een 100% levering van de geproduceerde vanadium.

Kortom: een lading positieve ontwikkelingen.

Mijn verwachting is dat Shell of een deelneming gaat nemen in AMG of een overname gaat doen. Mijn verwachting is gebaseerd op het feit dat Shell miljarden te besteden heeft voor overnames van bedrijven die hun CO2 imago verbeteren. Shell is een oliemaatschappij en heeft veel kritiek vanuit de samenleving. AMG levert onder andere oplossingen voor de olie-industrie om de CO2 te verminderen. De samenwerking tussen Shell en AMG en de oplossingen die AMG biedt voor de sector in combinatie met het feit dat AMG zeer duurzaam produceert, geeft bij mij een sterk signaal dat er een overname plaats kan vinden dan wel een grote investering van Shell in AMG door een deelname.

Ook analisten van ING hadden aangegeven dat AMG een goede overnamekandidaat is in het algemeen (ze hebben dit ook voorspelt voor Galapagos, grontmij,..). De andere overnames hebben al plaatsgevonden. Dus ook analisten schatten een grote kans op overname van AMG. De analisten benoemen geen partij; ik zie wel een duidelijke partij.

Voor AMG hanteer ik een koopadvies met als koersdoel €34,50. Bij overname is de kans dat de koers stijgt tot €45,00.

Heeft iemand anders hier nog aanvullingen op?
Eduard de Wit
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 21:15:

amg-nv.com/

Voor de nieuwkomers: "AMG Advanced Metallurgical Group N.V. is een wereldwijd actieve producent van metallurgische materialen en vacuüm verhittingssystemen. De onderneming levert kritische componenten aan een breed scala van klantindustrieën."

De voornaamste gebieden waarin zij opereren zijn Amerika en Duitsland. Amerika kent een groei in productie en in oktober steeg de auto-industrie in Duitsland ook behoorlijk.

AMG investeert onder andere in nieuwe fabrieken in Amerika en Duitsland. Ze zijn hierdoor een lokale aanbieder van metallurgische producten.

De verwachting is dat de elektrische auto-industrie blijft stijgen. AMG investeert in het leveren van materialen die van deze groei kan profiteren.

Porsche Group wil in 2025, 50% van de auto's die geproduceerd worden elektrische hebben en Tesla gaat een gigafabriek bouwen in Duitsland.

AMG speelt hierop in door een lithiumfabriek in Duitsland.

Daarnaast heeft AMG een samenwerkingsverband met Shell. AMG heeft een contract ondertekend met Saudi-Arabië waarin een samenwerkingsverband met een bedrag van 400 miljoen geboeid gaat.

Daarnaast werkt AMG aan het verminderen van risico's door onder andere een overeenkomst met Glencore voor een 100% levering van de geproduceerde vanadium.

Kortom: een lading positieve ontwikkelingen.

Mijn verwachting is dat Shell of een deelneming gaat nemen in AMG of een overname gaat doen. Mijn verwachting is gebaseerd op het feit dat Shell miljarden te besteden heeft voor overnames van bedrijven die hun CO2 imago verbeteren. Shell is een oliemaatschappij en heeft veel kritiek vanuit de samenleving. AMG levert onder andere oplossingen voor de olie-industrie om de CO2 te verminderen. De samenwerking tussen Shell en AMG en de oplossingen die AMG biedt voor de sector in combinatie met het feit dat AMG zeer duurzaam produceert, geeft bij mij een sterk signaal dat er een overname plaats kan vinden dan wel een grote investering van Shell in AMG door een deelname.

Ook analisten van ING hadden aangegeven dat AMG een goede overnamekandidaat is in het algemeen (ze hebben dit ook voorspelt voor Galapagos, grontmij,..). De andere overnames hebben al plaatsgevonden. Dus ook analisten schatten een grote kans op overname van AMG. De analisten benoemen geen partij; ik zie wel een duidelijke partij.

Voor AMG hanteer ik een koopadvies met als koersdoel €34,50. Bij overname is de kans dat de koers stijgt tot €45,00.

Heeft iemand anders hier nog aanvullingen op?
Overname 53 euro i.p.v. 45
ff_relativeren
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 21:15:

(..)

Heeft iemand anders hier nog aanvullingen op?

SPAM
'belegger''
0
quote:

Eduard de Wit schreef op 26 november 2019 21:18:

[...]

Overname 53 euro i.p.v. 45
???
Jonge_belegger
1
Wat ontzettend treurig dat iemand onder 3 aliassen hier denkt mensen te kunnen overtuigen met veel te positieve praatjes de hele dag door en iedere dag opnieuw. Nog erger om te zien dat het inhoudelijke draadje waar gewaardeerde posters met kennis van zaken zoals topperke nu ook wordt overspoeld door dezelfde persoon met dezelfde onzin. En als klap op de vuurpijl opent meneer een eigen draadje dat eigenlijk hetzelfde moet bewerkstelligen als het inhoudelijke draadje?

Mag ik je oproepen alleen nog in je eigen DATA draadje je onzin te verkopen? Je doet er veel mensen een plezier mee.
[verwijderd]
0
quote:

'Belegger' schreef op 26 november 2019 19:30:

[...]Op dit moment vraag ik mij wel af waar ze dat dividend van willen betalen. Met het resultaat en de cashflow negatief, zowel operationeel als onder aan de streep.

We hebben recent nog kunnen zien hoe dat ging bij Nokia. Dat is natuurlijk een hele andere sector, maar ze hebben wel gemeen dat het nu investeren is voor de toekomst. Het duurt langer voordat de investeringen zijn terugverdiend en ze schrappen het dividend. Ze kwamen hiermee gelijktijdig naar buiten, dat maakt het lastig om te bepalen welk aandeel deze twee berichten ieder voor zich hebben in de koersreactie. Maar daar ging er in 1 dag meer dan 20% van de koers af. Als ik dat loslaat op AMG kunnen we ook plotsklap op EUR 18 staan.

...
Interessant punt. Ik weet dat ook even zo niet. Maar heb er hier op het forum nog geen zorgen over gehoord. Mogelijk dat iemand met meer kennis van de financiële zaken.

Wat ik wel begrijp is dat er wel cashflow is en deze ook op niveau zal blijven. Vraag blijft dan wel of de nieuwe financieringen voor de investeringen die gedaan moeten worden, als deze deels door AMG moeten worden opgehoest, niet mogelijk een wissel gaan trekken op de hoogte van het dividend.

Ik heb hierin te weinig inzicht om dit te beantwoorden.
'belegger''
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 26 november 2019 22:30:

[...]Wat ik wel begrijp is dat er wel cashflow is en deze ook op niveau zal blijven.
For the nine months ended September 30

Net cash (used in) from operating activities (8,944)
Net cash used in investing activities (351,302)
Net cash from financing activities 210,927

Net (decrease) increase in cash and cash equivalents (149,319)

ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...

Ik zie op dit moment alleen negatieve cashflow. Wat de toekomst gaat brengen weet ik ook niet.
[verwijderd]
0
De afname komt door inkoop eigen aandelen en door betaling dividend. Het resultaat van Q3 was een stuk beter dan Q2.
Hier is nog niet het positieve effect van de overname in verwerkt en de samenwerking met Glencore.

Daarnaast nemen ze maatregelen om de cashflow positief te beïnvloeden. Lees maar informatie op www.amg-nv.com @Belegger
[verwijderd]
0
Welk effect denk je dat een deelneming van Shell in AMG zou hebben op de koers? @Belegger
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716