AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
'belegger''
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 22:46:

Lees maar informatie op www.amg-nv.com @Belegger
Je beweert maandenlang een diepgaande analyse te hebben losgelaten op AMG. Telkens als ik een punt aanhaal over de cijfers kom je met dit soort reacties. Als mijn punt irrelevant is, kun je dat ook gefundeerd toelichten.

Normaal gesproken is het absoluut niet mijn stijl om het op de persoon te spelen, maar in dit geval sluit ik mij aan bij de opmerkingen van andere forumleden.
'belegger''
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 22:49:

Welk effect denk je dat een deelneming van Shell in AMG zou hebben op de koers? @Belegger
Die wijzigt!
[verwijderd]
0
US, Beijing reach 'common understanding' on trade

Top trade negotiators from China and the United States held a phone call on Tuesday morning, China's Commerce Ministry said, adding that they reached a "common understanding" as the two sides try to hammer out a preliminary deal in a trade war that has dragged on for 16 months.

Bron: www.aljazeera.com/ajimpact/beijing-re...

Zou een handelsdeal de koers helpen? @Belegger
ff_relativeren
0
De Chinese top-onderhandelaar Liu He heeft overleg gehad met de Amerikaanse onderhandelaars Lighthizer en Mnuchin. Ze hebben gesproken over Core Issues, en bereikten alleen consensus over het oplossen van daaraan gerelateerde problemen.

De onderhandelaars hebben afgesproken om met elkaar in contact te blijven over de invulling van fase 1.

bron : www.cnbc.com/2019/11/26/china-us-hold... .

Klinkt als : het duurt nog wel even ..
[verwijderd]
0
@Kaspersky

Technisch zijn er koopmomenten aangebroken? De shorters hebben een ‘uitbraak’ voorkomen? Na een dag dat we in de min zijn geëindigd? Noem eens 1 Techn. analist die daar hetzelfde over denkt. AMG wordt op genoeg plekken gevolgd.
Het aandeel is oversold? Zie o.a. www.iex.nl/Column/489475/AMG.aspx
Het positieve effect vd overname in Q4? Hoeveel winst maakte ISA dan? En wat was de overnamesom dan? Weten we niks van dus kan je onmogelijk iets over zeggen voor de kwartaalcijfers.

Ik geloof ook in de LT kansen van dit aandeel en sluit me volledig aan bij FluitendeVogels ea. dat je dit forum op het moment alleen maar vervuilt door er onbeargumenteerde punten op te spammen die aantoonbaar onjuist zijn. Zie even snel bovenstaande 3 voorbeelden en kan wel even doorgaan. Dooddoeners als: ‘vraag jezelf af, geloof je in de toekomst van elektrische auto’s? Investeer dan in AMG’ kopen we al helemaal weinig voor.
Goedbedoelde tip: je doel lijkt te zijn mensen enthousiast te maken voor dit aandeel en je zegt dat je zo ontzettend veel kennis hebt verzameld. Ik zou zeggen: Share your wisdom. En laat de dooddoeners en de onjuistheden achterwege. Ik reken op je ;)

[verwijderd]
0
- AMG, Shell en Saoudi-Arabië tekenen contract
- Lithiumfabriek in Duitsland
in combinatie met: "Porsche will binnen 5 jaar 50% van de geproduceerde auto elektrisch/hybrid hebben"
- Tesla die in Duitsland een Gigafabriek gaat vestigen(!)
- Overname van een fabriek in Amerika
- miljoenen aan subsidies (er worden ook nieuwe aangevraagd)
- De speciale metalen die aan het bodemen zijn
- Het management die meerdere projecten met veel toegevoegde waarde tegelijk starten om in te spelen in de toekomst van elektrische auto's
- Samenwerking tussen AMG en Saoudi-Arabië gaat om een parterschap van 400 miljoen

Link over Porsche Group "de toekomst is elektrisch": www.google.com/amp/s/news.yahoo.com/a...

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Felbegeerde Europese ‘giga-fabriek’ van Tesla naar Duitsland
ff_relativeren
0
Het overdrijven van @ Kaspersky blijft maar door gaan. Er is geen partnerschap met Saudi Arabie.

Er is alleen een verklaring getekend (Memorandum of Understanding) dat de 3 partijen bereid zijn om naar plannen te kijken. Dat is alles. De haalbaarheid wordt bekeken.
[verwijderd]
0
Allemaal oud nieuws en reeds eerder genoemde punten die ons aller (volgens mij) overtuiging dat het LT wel goed zit met AMG ondersteunen maar die weinig tot niets van doen hebben met de prestatie van deze week/maand/kwartaal. En toch geef jij aan dat de koers op uitbreken staat, er technische koopsignalen zijn en zinspeel je op een overname. Dat er daarnaast geen financiële details bekend zijn gemaakt van enige deal laat ook te wensen over.
Maar ik wil niet in herhaling vallen en dit forum niet ook gaan vervuilen dus wens je veel succes. Weet alleen dat dit bij veel vaste bezoekers averechts werkt.
[verwijderd]
0
Dank je @‘Belegger’ voor het cijferoverzicht. Het blijft spannend hoe ze de overname en nieuwe projecten gaan financieren, en om hoeveel centen het dan gaat.

Wanneer de grondstofprijzen niet herstellen het komende jaar kan e.e.a. toch op de resultaten gaan drukken, ook al hoeven ze natuurlijk niet in 1 keer het volledige bedrag dat ze nodig gaan hebben te financieren. Mocht hun S&P-rating naar beneden worden bijgesteld moeten ze mogelijk ook een hoger percentage op de financiering betalen.

En wat gaat het integreren van de overname kosten, naast de overnamesom?

En hoe moeten ze de organisatie verder aanpassen op de vele veranderingen van de afgelopen tijd. Dat kost ook geld en energie, en die investeringen moeten wel gedaan worden.

Mooie en spannende tijden voor AMG. Ben heel benieuwd naar de toelichting bij de jaarcijfers en de outlook en invulling die ze willen gaan geven aan e.e.a. Tot dan toe blijft het koffiedik kijken, en aangezien AMG een behoorlijke gesloten organisatie is qua het delen van de inhoudelijke bedrijfsvoering en het inhoudelijk toelichten van deals e.d., gaat het ook moeilijk blijven om er echt iets over te kunnen zeggen. De cijfertjes afwachten, dat is altijd het spannende moment bij AMG.

moneypocket
0
quote:

Piformer schreef op 26 november 2019 23:46:

Allemaal oud nieuws en reeds eerder genoemde punten die ons aller (volgens mij) overtuiging dat het LT wel goed zit met AMG ondersteunen maar die weinig tot niets van doen hebben met de prestatie van deze week/maand/kwartaal. En toch geef jij aan dat de koers op uitbreken staat, er technische koopsignalen zijn en zinspeel je op een overname. Dat er daarnaast geen financiële details bekend zijn gemaakt van enige deal laat ook te wensen over.
Maar ik wil niet in herhaling vallen en dit forum niet ook gaan vervuilen dus wens je veel succes. Weet alleen dat dit bij veel vaste bezoekers averechts werkt.
Piformer; desondanks is het wel bijzonder dat de koers, zonder navenante info, behoudens de S&P info, zo is gedaald. Daar zit h'm voor mij wel de clu. Wat is er in hemelsnaam in de afgelopen 10 beursdagen gebeurd waardoor de koers zo is gedaald? Ik ben het volledig met je eens dat het oud nieuws betreft. hopelijk binnenkort nieuws uit de AMG directie toren!
Aandachtige lezer
0
Wat mij vooral opvalt is dat vooral bij de slotveiling veel handel is die de koers naar beneden duwt.
[verwijderd]
0
quote:

moneypocket schreef op 26 november 2019 23:51:

[...]

Piformer; desondanks is het wel bijzonder dat de koers, zonder navenante info, behoudens de S&P info, zo is gedaald. Daar zit h'm voor mij wel de clu. Wat is er in hemelsnaam in de afgelopen 10 beursdagen gebeurd waardoor de koers zo is gedaald? Ik ben het volledig met je eens dat het oud nieuws betreft. hopelijk binnenkort nieuws uit de AMG directie toren!
Er is 3 euro vanaf sinds de top van 12 november. Er is 4,5 euro bij sinds de low van midden augustus. Er is sinds deze low heel veel gebeurd, maar iedereen tast in het duister wat de werkelijke gevolgen gaan zijn voor de komende 1-3 jaar. De koers is in mijn ogen nu twijfelend en voorzichtig, en dat zal die ook blijven denk ik tot de jaarcijfers of meer en duidelijker/inhoudelijker nieuws vanuit AMG.

2 oktober zagen we nog de 20.

Genoeg mogelijkheden geweest de laatste tijd om geld te verdienen aan AMG door handelaren. De LT’ers kunnen nu instappen, zoals ze dat altijd wel kunnen doen, maar zolang er niets nieuws naar buiten komt kan het ook weer even naar de 20 gaan wellicht, shorters doen hun werk wel, maar ook naar de 25, mochten ze langzaam aan gaan coveren.

Wie zal het zeggen. De tijd. Ik verwacht echter dat de koers zo tussen de 20 en de 24 zal blijven schommelen de komende tijd. Maar ik heb geen behoefte om er naar te handelen. En stijgt het toch naar de 30, komt er toch een overname, een shortsqueeze, etc., wanneer ik op al dergelijke zaken moet gaan gokken, dan kan ik wel derhalve beurs opkopen. In mijn ogen zijn dergelijke uitzonderingen leuke extraatjes voor beleggers, maar je stapt in mijn ogen in een bedrijf op basis van vertrouwen en LT vooruitzichten op een punt waar jij je goed bij voelt. En dat punt is voor mij nog niet bereikt bij AMG, ondanks al het mooie nieuws. En mogelijk komt dat punt wel nooit.
'belegger''
1
quote:

FluitendeVogels schreef op 26 november 2019 23:50:

Dank je @‘Belegger’ voor het cijferoverzicht. Het blijft spannend hoe ze de overname en nieuwe projecten gaan financieren, en om hoeveel centen het dan gaat.
Dat overzicht staat op de website van AMG onder Investors/Financials. Het betreft de Q3 2019 Financial Statements.

Je vraagt naar de financiering. Ik zie dat ze voor ruim EUR 300 miljoen een lening hebben gesloten bij de bank en voor datzelfde bedrag restricted cash op de balans hebben staan. Hierover dacht ik eerder een serieuze vraag te stellen aan degene op dit forum die beweert alles van AMG te weten, maar ik kreeg nul op het rekest.

In de toelichting op de jaarrekening zie ik dat restricted cash te maken heeft met Letters of Credit, maar ik weet dus niet precies hoe dit werkt en dat is misschien ook wel te technisch en niet zo relevant voor ons. Ik heb geen ervaring met L/C's, maar daarbij denk ik aan een bankgarantie bij internationale handel. Daarom vroeg ik mij even af of het misschien met de Glencore deal te maken kan hebben. Maar omdat ik hetzelfde bedrag bij de leningen terug zag komen, had ik het idee dat AMG voor dit bedrag een lening heeft afgesloten bij de bank en dat die bank via deze constructie een vinger in de pap houdt hoe het geld wordt geïnvesteerd. Ik weet niet van MKB, maar bij grote bedrijven is het gebruikelijk dat de bank zogenaamde covenants stelt. Dat zijn voorwaarden (in de vorm van financiële prestaties) waar het bedrijf aan moet voldoen en als ze daaraan niet voldoen wordt de lening direct opeisbaar voor de bank. In het geval van AMG lijkt het erop dat het restricted cash op de balans onderhevig is aan dergelijke covenants. Maar ik weet dat dus niet zeker, vandaar eerder mijn oprechte vraag aan ons andere forumlid, maar goed daarover genoeg.

Als mijn idee klopt had AMG per 30 september een potje van ruim EUR 300 miljoen vooraf gefinancierd om te kunnen investeren. Inmiddels zijn we natuurlijk iets verder in de tijd, maar er wordt ook terecht genoemd dat die investeringen niet als lumpsum plaatsvinden. Dus dan zal dat geld geleidelijk van cash naar investeringen stromen. Nogmaals, als ik het juist interpreteer heb je op die manier een beetje een idee hoe diep de zakken op dit moment zijn voor de investeringen.
[verwijderd]
0
@‘Beleggger’: deze financiering is bedoeld voor de bouw van een tweede fabriek in de VS, Ohio2. Al de nieuwe plannen komen hier bovenop.

Hoe dat op de balans wordt verwerkt weet ik niet, maar mogelijk iemand anders die je hierin duidelijkheid kan verschaffen...

AMG heeft ook nog wel cash van zichzelf, ze hebben dit jaar o.a. 75mln gebruikt voor aandeleninkoop. Maar ze zullen alles hard nodig hebben om al deze toekomstige projecten deels te financieren, ze delen die kosten natuurlijk.

Maar het kan ook zijn dat Shell de bouw e.d. betaald in ruil voor een groter percentage, en dat het AMG niet meteen een grote investering vraagt. Dit is dan weer anders bij de bouw van de fabriek in Duitsland, daar zullen ze wel financiering voor moeten vinden.
ff_relativeren
0
quote:

moneypocket schreef op 26 november 2019 23:51:

[...]

(..)

Wat is er in hemelsnaam in de afgelopen 10 beursdagen gebeurd waardoor de koers zo is gedaald?

Norges Bank .. iedere paar dagen wordt hun Long positie weer afgebouwd met 0,70% van de uitstaande aandelen. Die afbouw wordt dan in 1 beursdag gedaan. Dat zijn 219.572 aandelen.

@ moneypocket, op een dagelijks handelsvolume van (vandaag) 504.721 aandelen, is dat bijna de helft van alle transacties ! Geen wonder dat er iedere keer een verkoopdruk ontstaat.

Toelichting : hoe kom ik aan 219.572 aandelen die door Norges Bank verkocht worden ?

De afbouw vindt steeds plaats zodra er (in enkele dagen ervoor) was opgebouwd naar 3,4% longpositie, om dan terug te keren naar een positie van 2,7% long. Dat is een afbouw van 0,70% van alle uitstaande aandelen.

Het aantal uitstaande aandelen AMG = 31.367.422 aandelen.
bron : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .
'belegger''
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 27 november 2019 00:16:

Hoe dat op de balans wordt verwerkt weet ik niet, maar mogelijk iemand anders die je hierin duidelijkheid kan verschaffen...
De technische kant van de verwerking is voor ons denk ik minder van belang, we moeten wel het grotere plaatje voor ogen houden.

Feit blijft wel dat de resultaten en de cashflow op dit moment negatief zijn. Niet alleen onder aan de streep, maar ook operationeel. Dat is wat ik zie in de Q3 cijfers. Dan kom ik toch nog even terug op het voorbeeld van Nokia en het schrappen van dividend. Dat het hier op het forum geen zorgen baart, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Als ik het mis heb, hoor ik dat ook graag want daar kan ik dan weer van leren.
[verwijderd]
0
quote:

'Belegger' schreef op 27 november 2019 00:31:

[...]De technische kant van de verwerking is voor ons denk ik minder van belang, we moeten wel het grotere plaatje voor ogen houden.

Feit blijft wel dat de resultaten en de cashflow op dit moment negatief zijn. Niet alleen onder aan de streep, maar ook operationeel. Dat is wat ik zie in de Q3 cijfers. Dan kom ik toch nog even terug op het voorbeeld van Nokia en het schrappen van dividend. Dat het hier op het forum geen zorgen baart, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Als ik het mis heb, hoor ik dat ook graag want daar kan ik dan weer van leren.
Kan mogelijk te maken hebben met buitengewone lasten, te weten afboekingen op voorraad. Zonder deze afboeking draaien ze wel positief volgens mij. Maar of het dan voldoende is voor financiering (mocht die nodig zijn, wellicht leggen andere partijen zoals Shell het geld wel neer en brengt AMG de techniek in) en dividend, dat weet ik niet.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:05
Koers 23,900
Verschil -0,600 (-2,45%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 138.998
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210