Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
Volkswagen LNG Car Freighters from January 2020

Volkswagen Group Logistics is the first company to use two car freighters powered by liquefied natural gas in overseas traffic. The two charter ships of Siem Car Carriers were launched last Friday in Xiamen in China. Both ships will replace two of the nine conventional heavy oil-powered cargo ships currently used by Group logistics on the Atlantic between Europe and North America. The SIEM CONFUCIUS will be integrated into this service from January 2020 after its transfer from Asia to Europe. The second ship will start operations in spring 2020 in the same area.

The two technologically advanced ships, each 200 meters long and 38 meters wide, have 13 car decks and a capacity of 7,500 RT, which corresponds to approximately 4,700 vehicles of the Volkswagen Group model mix. So far, only a few smaller ships for rolling cargo have been built with LNG propulsion for short-haul traffic; for overseas vehicle shipments, Group logistics is a pioneer for this type of propulsion.

Both vehicle transporters are powered by a 12,600 kW dual-fuel marine engine with direct injection and exhaust gas treatment from MAN Energy Solutions of the Volkswagen Group. In addition to liquid, deep-frozen natural gas, they can also be operated with environmentally friendly e-gas produced via Power-to-X or biogas. In eco-speed mode, the ships are running 16.5 knots (30.6 km/h). With their two tanks, each holding 1,800 cubic meters, the transporters have similar vehicle capacities and ranges compared to conventional heavy oil-powered ocean freighters.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Stichting Diesel Emissions Justice wil Europese claim neerleggen bij Volkswagen
FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
175,90 -0,55 -0,31 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
176,20 -0,25 -0,14 % Euronext Brussel
Volkswagen AG -Pref-
176,10 -0,90 -0,51 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
(ABM FN-Dow Jones) Stichting Diesel Emissions Justice bereidt zich voor om een claim bij de Duitse autobouwer Volkswagen neer te leggen.

De stichting wil een schadeloosstelling voor de Europese eigenaren en leaserijders van een Volkswagen diesel auto “vanwege wangedrag” van de fabrikant.

“Het staat vast dat Volkswagen haar gemanipuleerde software in 8,5 miljoen voertuigen installeerde om zo te doen voorkomen dat ze aan de Euro 5-norm voldeden. Deze voertuigen voldeden niet aan de normen waaronder ze in Nederland en de Europese Unie geregistreerd en verkocht mogen worden en dat doen ze nog steeds niet”, zo stelde de stichting.

De stichting verwees naar de bereidheid van Volkswagen om in de Verenigde Staten 25 miljard dollar schadevergoeding op tafel te leggen en daarnaast 500.000 vervuilende auto's terug te kopen. De stichting betoogde dinsdag dat de schade in Europa veel groter is, terwijl Volkswagen in deze regio nog niet over de brug is gekomen. Het zou in Europa gaan om 8,5 miljoen auto's.

De stichting bereidt op dit moment juridische procedures voor om de fabrikant aansprakelijk te stellen, waarbij het Nederlandse orgaan streeft naar een compensatie voor alle gedupeerden in Europa.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Audi wil 9.500 banen schrappen - media

(ABM FN-Dow Jones) De Duitse autofabrikant Audi, onderdeel van Volkswagen Groep, wil 9.500 banen schrappen in Duitsland als onderdeel van een herstructureringsplan. Dit meldde Handelsblatt dinsdag op basis van bronnen.

Audi zou gedwongen ontslagen uitsluiten. De resterende 50.000 werknemers in de fabrieken in Ingolstadt en Neckarsulm zouden een baangarantie krijgen tot en met 2029.

Daarnaast meldde Handelsblatt dat Audi van plan zou zijn om op andere gebieden 2.000 arbeidsplaatsen te creëren.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Dit is de snelste Audi RS6 aller tijden

RIJ-IMPRESSIEHet is het ‘weapon of choice’ voor bankrovers en plofkrakers wanneer ze op boevenpad gaan. Maar ook voor brave burgers valt er mee dan genoeg te genieten in deze Über-Avant.

Erik Kouwenhoven 26-11-19, 18:00

De monumentaal ogende RS6 is wat ons betreft dé Audi. Meer nog dan de S8 en R8 is dit de vaandeldrager van het merk. Want iconisch dik, breed, ongepolijst, berensterk en voorzien van een roffelende achtcilinder met twee turbo’s. Het is de ultieme evolutie van een modelserie die ooit begon met de Audi S2 en die de stationwagon veranderde van een auto voor aannemers tot de ultieme lifestyle scheurbak.

De populariteit van dit type auto is de laatste jaren ingehaald door de SUV, maar dat is wat ons betreft niet terecht. De Audi RS6 is namelijk niet zo protserig als een SUV en verbruikt door zijn lage carrosserie veel minder brandstof is, maar heeft wel dezelfde binnenruimte. Bovendien is de auto voorzien van alle denkbare luxe en voorzien van een bouwkwaliteit die nauwelijks te evenaren is. Het model is bovendien ‘stealth’ doordat alleen kenners de ware aard kunnen zien en met zijn vierwielaandrijving heb je altijd en overal tractie. Als kers op de taart mag je werken met een achtcilinder met twee turbo’s, waarmee je moeiteloos dikke sportwagens naar de rechterbaan duwt.

Audi RS6 © Audi

In 1993 was de S2 de eerste echt snelle Avant dankzij een 230 pk sterke 2,2-liter 20-kleps vijfcilinder turbomotor. Al snel volgden meer S- en RS-modellen. De eerste generatie RS6 kwam in mei 2002 op de markt en was leverbaar als sedan en stationwagen. De auto was destijds voorzien van een 4,2-liter biturbo V8-motor met een vermogen van 450 pk. Daarmee was de RS6 sterker dan zijn directe concurrenten de BMW E39 M5 en de Mercedes-Benz E 55 AMG.

Later volgde een uitvoering met de 580 pk sterke tiencilinder die ook door Lamborghini werd gebruikt. Het werd er qua wegligging helaas niet beter op. De RS6 was door de zware V10-motor weliswaar kogelsnel, maar ook net zo moeilijk als een projectiel van zijn ballistische baan af te brengen. Zolang het rechtdoor ging was de auto niet te verslaan, maar aan bochten had ‘ie een bloedhekel. En dus was de derde generatie RS 6 weer voorzien van een V8-motor. Ditmaal met een inhoud van 4.0-liter. Opvallend: met zijn 560 pk was het de eerste keer dat een fabrikant koos voor minder vermogen ten opzichte van zijn voorganger.

Audi RS6 © Audi

Het bleek een incident, want in de nieuwe RS6 telt de 4.0 V8 exact 600 paarden en daarmee is de powerbolide van Audi sterker dan ooit tevoren. Hoewel de RS6 overduidelijk een model is uit de A6-reeks, claimt Audi dat alleen de voordeuren, de achterklep en het dak gelijk zijn aan die van de minder sportieve A6-versies; alle andere onderdelen zijn breder, ruiger of sportiever gemaakt. Aan de dikker uitgebouwde wielkasten (vier centimeter breder aan beide kanten), de vertrouwde ovale uitlaatsierstukken, de diffuser achter en vooral de vorm van de bumpers zie je direct dat dit geen standaard A6 is.

De zwarte grille is het meest imponerend. In je achteruitkijkspiegel lijkt het alsof een reuzenhaai met opengesperde bek op je af komt zwemmen die alles opslokt wat zich voor hem bevindt. Ook de binnenzijde oogt indrukwekkend dankzij een speciaal sportstuur, met leer beklede sportstoelen en knoppen waarmee je onder meer de aandrijflijn in aparte RS-standen kunt zetten. In RS2 reageert de motor bijvoorbeeld nog heftiger dan in standje ‘RS1'. Ook leuk voor wanneer je aan het scheuren bent: de RS6 projecteert informatie over onder meer bandenspanning, koppel, vermogen, olietemperatuur, turbodruk, rondetijden en g-krachten op z’n voorruit.

Audi RS6 © Audi

Wanneer je instapt en wegrijdt, voel je meteen dat dit een sportief model is. Alles voelt strak aan en de stugge wegligging suggereert dat je ook goed bochten kunt bedwingen met dit model. De motor slaat aan met een diep, hol klinkend geluid. De Audi zet alle kleppen van de uitlaat even open bij de koude start. Formeel om de motor beter op te kunnen starten, maar het is ook een stukje auditieve borstklopperij. De koning is wakker en iedereen mag het weten.

De topsnelheid is elektronisch begrensd tot 250 km/u. Met het optionele Dynamic Pack haalt de Audi 280 km/u en met het Dynamic Pack Plus zelfs 305 km/u. Dat is voor het eerst bij de RS6. Quattro vierwielaandrijving is standaard. In de standaardconfiguratie gaat 60 procent van het vermogen en koppel naar de achterwielen. Dat kan oplopen tot 85 procent, waardoor de Audi een speelser karakter krijgt. Sprinten doet de auto ook sneller dan ooit tevoren, namelijk van nul naar honderd kilometer per uur in 3,6 seconden. Dat is 0,3 seconden sneller dan voorheen.

Audi RS6 © Audi

Om brandstof te besparen, is de auto niet alleen voorzien van 48 Volt ‘mild hybrid’ technologie, maar ook van tijdelijke cilinderuitschakeling. Bij lage tot middelhoge belasting schakelt dit systeem de cilinders 2, 3, 5 en 8 uit door de injectie en ontsteking te deactiveren en de in- en uitlaatkleppen te sluiten. Die cilinderuitschakeling levert een brandstofbesparing van 5 tot 12 procent op, zegt Audi Dat leidt tot een gemiddeld verbruik van 11,7 liter per 100 kilometer. En dan de laatste cijfers: de bagageruimte varieert van 565 tot 1.680 liter en de achterbank is in een verhouding van 40:20:40 neerklapbaar.

Maar dat is eigenlijk allemaal bijzaak. Het allerfijnste is dat je er niet alleen mee als een raket richting de einder kunt schieten, maar er ook lekker mee de bocht om kunt. Vooral geholpen door zaken als het optionele quattro sportdifferentieel. Er bestaat keus uit adaptieve luchtvering en een speciaal RS sportonderstel met stalen veren en instelbare ‘analoge’ schokdempers. De bochtsnelheden zijn enorm en als het dan toch fout dreigt te gaan, glijdt de auto veilig over zijn voorwielen naar de buitenkant van de bocht.

Audi RS6 © Audi

De enige kritiek die we konden vinden, geldt ten aanzien van de besturing. Waar een merk als BMW en Porsche erin slagen om de besturing precies de juiste ‘vlezigheid’ te geven qua gewicht, bekrachtiging en precisie, voelt ook de besturing van de RS6 in onze ogen nog wat synthetisch aan. Een belemmering qua aankoop zou het zeker niet zijn. Deze auto biedt kortom alles wat je als autoliefhebber van een auto mag verwachten. Het zou onze keus zijn wanneer we slechts één auto mochten kiezen. De prijslijst van de Audi RS6 Avant begint bij 184.360 euro.

Voor meer afbeeldingen, zie link:

www.ad.nl/auto/dit-is-de-snelste-audi...
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Delivers 100,000th e-Golf

Volkswagen has delivered the 100,000th e-Golf in the Gläserne Manufaktur Dresden. The model was launched in 2014 as the Volkswagen brand’s second battery electric vehicle after the e-up! in 2013. The e-Golf is one of the most successful electric vehicles in Europe and is also popular with customers in other countries, including the USA. The new ID.3 will be assembled in Dresden from fall 2020. In addition, the location is to be made even more attractive as a destination for visitors and customers. The anniversary vehicle painted in Pure White was handed over to Maik Jaehde from Landolfshausen near Hanover. Once he had collected his vehicle he was given an exclusive tour of production.

Production of the e-Golf began in Wolfsburg in 2014. Due to the high demand, the model has additionally been built in the Gläserne Manufaktur Dresden for more than two and a half years. The new ID.3 will roll off the assembly line in Dresden from next fall. Series production of the first model based on the Modular Electric Drive Kit started in Zwickau in November.

The Gläserne Manufaktur’s function as a vehicle collection point is to be expanded, with a specific focus on electric vehicles. Currently, some 1,300 vehicles per year are handed over to customers in Saxony’s capital city. This number is to be significantly increased in the coming years.

The e-Golf has an output of 100 kW (136 PS) and a WLTP range of up to 230 kilometers.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Audi Plans EUR 12 Billion Investment for EVs

Audi AG has planned a total amount of approximately EUR 37 billion for research and development expenditure and investment in property, plant and equipment over the next five years. Against the backdrop of its roadmap towards electrification, the manufacturer is planning upfront expenditure of EUR 12 billion solely for electric mobility.

By 2025, the Audi Group intends to have more than 30 electrified models in its product range, 20 of which will be fully electric. Audi intends to achieve about 40 percent of its worldwide unit sales with all-electric and hybridized automobiles by then. In order to achieve the rapid scaling of electric mobility, Audi is working with Porsche to develop the premium electrification architecture for large electric cars, and the Modular E Drive System is being developed together with Volkswagen. The cross-brand architectures will enable high Group synergies to be utilized in the future.

The successful Audi Transformation Plan is freeing up the necessary funds: Since the start of the program, the ATP has already contributed EUR 4 billion to earnings. Furthermore, measures taken in the context of Audi.Zukunft are to free up approximately EUR 6 billion for future investments by 2029.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Duitse justitie valt opnieuw hoofdkantoor Volkswagen binnen - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
173,00 0,50 0,29 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
173,25 -0,20 -0,12 % Euronext Brussel

(ABM FN-Dow Jones) In het hoofdkantoor van Volkswagen bij Wolfsburg heeft de Duitse Justitie opnieuw een inval gedaan. Dit schreef persbureau Reuters dinsdag.

Aanleiding voor de inval lijkt een onderzoek naar het dieselschandaal. De openbare aanklager wil bepaalde documenten veilig stellen.

Volkswagen zei tegen Reuters volledig mee te werken met de autoriteiten, al is de autobouwer van mening dat het onderzoek ongegrond is.

Volkswagen stelde dat het onderzoek zich richt op dieselauto's met een EA 288-motor. Dit is de opvolger van de EA 189-motor, waarmee bewezen is gesjoemeld door Volkswagen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Volkswagen Progressing Towards Sustainable and Efficient Production

Volkswagen Group is making faster progress towards sustainable and efficient production. At the same time, the company continues to make good progress towards reducing its production costs. Member of the Board of Management of the Volkswagen Group and Chairman of the Board of Porsche AG Mr Oliver Blume said "We are producing more environmentally friendly than ever. From 2010 to the end of 2019, the environmental impact per produced vehicle is expected to drop by more than 37 per cent.”

To address offsetting trends, performance measures estimated at one billion euros are also being made in production, and productivity is increasing by six per cent. The following five criteria flow into the assessment of environmental impact per vehicle: CO2 emissions, energy use, water use and solvent use, and generated waste. In the past two years alone, CO2 emissions per vehicle were reduced by more than ten per cent.

The Group is also making good progress towards attaining the target of improving manufacturing productivity by 30 percent over the period 2016 to 2025. This year, productivity is expected to be six per cent above the prior year level, and it is production sites outside of Germany which have made the most significant contributions here. The improvement is better than originally planned.

In sum, investments for performance measures in the Group in 2019 are estimated to be one billion euros, before offsetting effects such as inflation and tariff increases.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Volkswagen Wrzesnia Plant Rolls out 200,000 Unit

200,000 Crafter and MAN TGE vehicles have been produced in 39 months: at the Volkswagen Commercial Vehicles plant in the Polish city of Wrzesnia. The landmark vehicle is a Crafter panel van with a 177 PS 2.0-litre TDI engine and 6-speed manual gearbox. Painted in a Deep Ocean Blue finish, the vehicle will be staying in Poland, as it is going to a small company in Zielona Góra. Since the start of production in autumn 2016, the Volkswagen Commercial Vehicles plant has to date produced around 172,600 Crafter vans and, for sister Group company MAN, 27,400 Crafter-based TGE models.

Increasing numbers of customers in Poland are opting for Volkswagen Commercial Vehicles. During January to October 2019 over 10,700 Volkswagen Commercial Vehicles models were registered in Poland alone. That is 19 per cent more than in the corresponding period last year. In October 2019 nearly 2,800 Crafter vans were registered in Poland, also an appreciable increase of 17.6 per cent on October 2018. Crafter units shipped to customers globally totalled 56,400 from January to October 2019 alone, a year-on-year increase of 25.2 per cent.

Built in a record time of just 23 months, the factory began operating in autumn 2016. Since September 2018, the plant has been running three shifts with daily production of 420 vehicles. By October 2018, just two years after the start of production, the 100,000th vehicle, also a Crafter, had already left the line.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Statement on Xinjiang Plant in Urumqi

Volkswagen has defended its car plant in Xinjiang, after leaked documents shed light on Chinese detention camps in the region holding over a million Uighurs and other Muslim minorities. Volkswagen said “It is aware of the situation in the region and is closely monitoring developments. The decision to open the plant in Xinjiang's capital city of Urumqi in 2013 was made purely on economic considerations based on the northwestern region's economic growth potential. All employees in the Urumqi factory have a contract with SAIC Volkswagen. By offering employment, we want to help improve the social environment for the people in Urumqi.”

The factory, which Volkswagen operates along with its Chinese partner SAIC, employs 650 people, a quarter of which come from ethnic minorities. The factory, which produces some 50,000 Volkswagen Santana sedans a year, is one of the group's smallest plants in the world.

Global media outlets recently released a trove of leaked Chinese government papers exposing the draconian rules governing life in the internment camps. The explosive revelations refute Bejing's longstanding claim that the camps are voluntary vocational training centres aimed at preventing extremism by teaching Mandarin and job skills.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Meer Volkswagens verkocht in november

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft in november meer auto's afgeleverd dan een jaar eerder. Dat maakte de Duitse autofabrikant woensdag bekend.

Het aantal afgeleverde personenauto's steeg met 3,9 procent op jaarbasis tot 586.400.

Over de eerste elf maanden van dit jaar kwam het aantal geleverde auto's daarmee op ongeveer een gelijk niveau met vorig jaar.

De groei in november werd volgens Volkswagen gerealiseerd in een krimpende automarkt, wat betekent dat het marktaandeel verder steeg.

Dat geldt ook voor China, waar het aantal geleverde auto's met 4,0 procent steeg in een krimpende markt voor nieuwe auto's. In de Verenigde Staten en Brazilië was er sterke groei, van respectievelijk 9,1 en 12,3 procent. In Duitsland was het groeicijfer zelfs 20,2 procent en in de rest van West-Europa 8,2 procent.

Voor heel Noord-Amerika was de groei een magere 0,9 procent. In Centraal- en Oost-Europa was er sprake van 3 procent krimp.

Bestuurder Jürgen Stackmann zei vooral in China nog "aanzienlijk potentieel" te zien na de succesvolle introductie van de Volkswagen Jetta.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Volkswagen Details Battery System for ID.3

Up to 550 kilometres with just one battery charge: Volkswagen’s fully electric ID.3 has impressive driving dynamics and great ranges. It is the first model of a product line of vehicles based on the modular electric drive matrix. Its fast charging capability allows the ID.3 to be recharged with 100 kW charging power within 30 minutes for a range of around 290 kilometres WLTP. This is made possible by the heart of the electric vehicle: the battery. The ID.3 is fitted with a high-voltage battery system which looks similar to a bar of chocolate. Up to twelve battery modules are fitted and connected with each other inside the system. The Volkswagen Group Components plant in Brunswick will produce up to 500,000 of these energy storage devices per year in future.

The high-voltage battery system uses lithium-ion cells. 24 of these cells are currently consolidated into one battery module. The number of modules that are then put together to create a battery system is variable. This modular structure allows for maximum flexibility: if the customer requests a higher range, then more modules will be fitted to the battery system. The fundamental structure however remains the same. In the ID.3, up to twelve modules are put together via a battery connector to form a battery system. A voltage of up to 408 volts is applied in the system, which is considerably higher than that in a domestic socket, which only supplies 230 volts.

The power electronics control the high-voltage energy flow between the battery and the electric motor, converting the direct current stored in the battery to an alternating current for the traction motor. At the same time, the 12 volt direct current electrical system is supplied with low voltage using a DC/DC converter. In a normal alternating current system, the battery is charged with a maximum charging power of 11 kW and in a direct current system with a charging power of up to 125 kW.

The battery’s flat structure and design in the underbody also allows for a spacious vehicle interior between the axles. The aluminium battery housing with an integrated crash frame protects the battery and provides optimal stability as well as significant weight saving. The aerodynamics in the vehicle underbody are optimized by the solid collision protection components, also made out of aluminium, of the battery system.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Jetta Launched in Chinese Market

Volkswagen has successfully launched its JETTA in China with the new SUV VS5 and the VA3 sedan. Since market entry in September, nearly 30,000 vehicles were delivered to customers. This makes the JETTA launch the most successful recent brand introduction in China, taking into account the first three months of sales. The JETTA range includes a sedan and an SUV. A second SUV will follow in the near future. All models are produced by FAW-Volkswagen in a state-of-the art factory in Chengdu, working closely with FAW-VW’s central hub in the city of Changchun.

Almost 80 percent of JETTA deliveries were SUVs. With the new JETTA brand, Volkswagen is targeting young Chinese customers who are looking for an entry into the world of Volkswagen. About one third of all passenger cars in China are currently sold in the entry-level segment. Within this segment, around 80 percent customers buy a car for the first time in their lives. First-time buyers in China are on average 20 years younger than in Europe or America. In the entry-level segment they spend from 8,000 up to 15,000 euros.

With a share of almost 50 percent of worldwide deliveries, China is Volkswagen’s largest single market. The brand delivered over 3 million vehicles in China for the second time in a row last year. While the overall market situation in China remains challenging in 2019, the Volkswagen brand has gained market share by maintaining deliveries largely at last year’s level. Therefore the brand is expecting to deliver over 3 million vehicles once again in 2019.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen past beloningen 18.000 managers aan

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen -ADR -OTCPK- -Delisted-
$ 32,33 0,00 0,00 % OTC USA
Volkswagen AG
182,15 4,35 2,45 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
181,80 3,75 2,11 % Euronext Brussel
Volkswagen AG -Pref-
185,36 5,78 3,22 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen zal per 2020 een nieuw beloningssysteem introduceren voor 18.000 van zijn managers. Dit maakte de Duitse automaker vrijdag bekend.

Het centrale doel van het nieuwe beloningssysteem is volgens Volkswagen meer ondernemerschap creëren.

Het nieuwe model houdt ook rekening met de rendementsdoelstellingen van de fabrikant en legt een link met de aandelenkoers.

Verder wil Volkswagen middels het nieuwe systeem de integriteit vergroten en zorgen dat regelgeving beter wordt nageleefd.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
SKODA AUTO Volkswagen Commissions Solar Power Rooftop Installations

SKODA AUTO Volkswagen India Private Limited has commissioned one of the largest solar-power rooftop systems in India at its plant in Chakan in Pune. Together with its partner Amp Energy, the car manufacturer has installed a total of 25,770 photovoltaic panels. Amp Energy is a global company that develops flexible and clean energy infrastructure. The installation will cover up to 15 per cent of the site’s annual electricity requirements, and the panels have a maximum output of 8.5 megawatts. By putting the system into operation, the company is reducing its dependence on non-renewable energy at its Pune site and creating an important prerequisite for the plant’s carbon neutrality.

At its Pune factory, SKODA AUTO Volkswagen India Private Limited has created a basic prerequisite to be carbon-neutral by 2030. The company’s own photovoltaic system consists of 25,770 highly efficient polycrystalline panels covering the 63,000 m2 of roof space on the body shop complex. The installation will generate a total of 12.2 million kWh of energy per year and thus reduce CO2 emissions resulting from car production at the site by more than 9,000 tonnes per year. Direct heat radiation in the workshop is also reduced.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen verhoogt productie elektrische voertuigen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
174,20 0,15 0,09 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
174,35 1,15 0,66 % Euronext Brussel
Volkswagen AG -Pref-
176,42 0,26 0,15 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen is van plan zijn productie van elektrische voertuigen te verhogen. Dit meldde het Duitse automaker vrijdag in een persbericht.

In de komende jaren wil Volkswagen wereldmarktleider worden op het gebied van e-mobiliteit en zal daarvoor 33 miljard euro tegen 2024 investeren, waarvan 11 miljard in het merk Volkswagen.

Volgens de laatste plannen zal de strategische doelstelling van één miljoen elektrische voertuigen naar verwachting eind 2023 worden bereikt, twee jaar eerder dan eerder was voorspeld. Tegen 2025 zou de productie elektrische voertuigen 1,5 miljoen moeten bereiken.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Volkswagen komt naar je toe met slimme laadrobots

Gezeul met vieze laadkabels en de eeuwige zoektocht naar een parkeerplaats met een stekker. Volkswagen denkt dé oplossing voor dit gedoe te hebben in de vorm van autonome laadrobots. Die rijden volledig zelfstandig naar geparkeerde auto’s en laden ze vervolgens op.

Erik Kouwenhoven 29-12-19, 06:00 Laatste update: 06:39

Wanneer een auto wordt geparkeerd, kan de eigenaar met een app een seintje geven aan een laadrobot. Deze koppelt een powerbank aan en rijdt ermee naar de auto. Wanneer de wagen is opgeladen, brengt de laadrobot de powerbank terug naar zijn plek, zodat die weer kan opladen.

De laadrobots zijn voorzien van hightechcamera’s, laserscanners en ultrasone sensoren, zodat ze veilig door parkeergarages kunnen manoeuvreren. De laadrobots bevinden zich nog in het prototype-stadium. Volkswagen laat weten dat het een voorproefje is van mogelijke toekomstige laadoplossingen.

Met video:
youtu.be/yMC1H__xL3Y

www.ad.nl/auto/volkswagen-komt-naar-j...
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Passes 250,000 Electric Vehicles Mark

In mid-December at the Autostadt, the Volkswagen brand delivered the 250,000th electric car since the introduction of the e-up! in 2013. The 250,000th car is a “Pure White” e-Golf. Sandra Fleischer from Herne took delivery of the car at the Autostadt in Wolfsburg in mid-December.

The brand’s electrified model range has been continually expanded in the following years: e-Golf and Golf GTE followed in 2014, the Passat GTE and Passat Variant GTE in 2015. Since 2018, the Passat and Tiguan have been available as plug-in hybrids in China, where they were followed by battery electric versions of the Bora and Lavida
this year. The best-selling electric car has been the e-Golf with 104,000 units delivered, followed by the Golf GTE (51,000), Passat Variant GTE (42,000) and e-up! (21,000). Half of the customers opted for a battery electric vehicle and the other half for a plug-in hybrid.

Despite some model changes, the Volkswagen brand delivered more than 70,000 electrified vehicles in 2019 - following 50,000 last year. The main sales markets in 2019 were China, Norway, Germany, the USA and the United Kingdom.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Volkswagen praat over schikking sjoemeldiesels

Gepubliceerd op 2 jan 2020 om 16:22 | Views: 884

Volkswagen 17:15
178,65 +5,60 (+3,24%)

BRAUNSCHWEIG (AFN/DPA) - Volkswagen onderhandelt met de Duitse consumentenorganisatie Bundesverband der Verbraucherzentralen (vzbv) over een schikking in de sjoemeldieselzaak. Tot kort geleden stelde Volkswagen dat een schikking "nauwelijks voorstelbaar" was.

Het gaat om honderdduizenden overwegend Duitse autobezitters. Zij eisen financiële compensatie voor de aanwezigheid van sjoemelsoftware in hun auto's die de uitlaatwaardes manipuleerde. Door die software en het schandaal eromheen zouden de voertuigen minder waard zijn geworden.

De vzbv juicht de gesprekken met Volkswagen toe. "Meer dan vier jaar na het begin van het dieselschandaal, komt er een nieuwe beweging op gang", aldus de organisatie. De onderhandelingen zijn nog geen verzekering dat de rijders uiteindelijk een compensatie ontvangen, waarschuwt de vzbv.

Naast de landelijke rechtszaak in Duitsland is er ook een Europese massaclaim tegen Volkswagen. Daarvoor meldden ongeveer tienduizend gedupeerde eigenaren uit Nederland zich aan. Volkswagen gaf nog geen gehoor aan die eis. In de Verenigde Staten en Australië zijn al wel vergoedingen uitgekeerd.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:29
Koers 121,150
Verschil -0,800 (-0,66%)
Hoog 121,350
Laag 120,000
Volume 295
Volume gemiddeld 3.367
Volume gisteren 1.029