TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom december '19...het kan vriezen of dooien ;-)

962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
VanillaSky
1
quote:

ketchup schreef op 5 december 2019 16:53:

enfin, we zien het wel - plenty om naar uit te kijken volgend jaar en als HG niet wil dat Intel HERE opraapt, maar het zelf wil overnemen kan dat natuurlijk ook
TT's cash-berg groeit.
Zie het niet zo snel gebeuren maar als ik heel eerlijk ben hoop ik ook absoluut niet dat TT het in haar hoofd zou halen om Here over te nemen.
HG heeft aangetoond geen beste keuzes te maken vwb overnames - zie Tele atlas wat voor véél te veel geld is over genomen en notabene TT bijna de kop heeft gekost.

Nee ik zie het niet graag gebeuren dat ze zich weer voor een paar miljard in de schulden steken voor een dergelijke overname.
Brouwer285
0
Nou daar zeggen jullie wat, TT die haar kaartenbusiness afschrijft richting de 180 miljoen en here die dezelfde business waarschijnlijk voor luttele miljarden in de boeken heeft staan. Kan zo in elkaar geschoven worden denk ik zomaar. En pats-boem bijna 2 miljard omzet.
Nait Soesen
0
quote:

VanillaSky schreef op 5 december 2019 20:52:

[...]

Zie het niet zo snel gebeuren maar als ik heel eerlijk ben hoop ik ook absoluut niet dat TT het in haar hoofd zou halen om Here over te nemen.
HG heeft aangetoond geen beste keuzes te maken vwb overnames - zie Tele atlas wat voor véél te veel geld is over genomen en notabene TT bijna de kop heeft gekost.

Nee ik zie het niet graag gebeuren dat ze zich weer voor een paar miljard in de schulden steken voor een dergelijke overname.
Denk dat Tomtom beter is dan Here, dan komen de klanten vanzelf en verdwijnt Here ook vanzelf! :)
boem!
2
Big-Car staat voor haar grootste uitdaging ooit.

De gehanteerde methode door gebruik makend van de media de vervuilende invloed van ICE te ontkennen en de superioriteit in de specs en het fabricageproces van ICE in relatie tot de kleine indringer Tesla te benadrukken is falikant mislukt.

De media kan ons veel vertellen maar de mensheid is niet dom zeker niet als het op overleven aankomt.
Ook Big-Car heeft dat overlevingsinstinct en doet er nu alles aan om de opgelopen achterstand tov Tesla in te lopen.

Dat er in dat proces slachtoffers gaan vallen is welhaast onvermijdelijk, de specs van de nieuwkomer zijn superieur aan dat wat Big-Car tot op heden kan laten zien en de keuze om te gaan voor verticale integratie levert bij Tesla veel voordelen op in de fabricage mede door de korte implementatietijd.
Het is vooral de snelheid waarmee de nieuwkomer de traditionele OEM's angst aanjaagt.
Waar zij nog in discussie zijn over de toekomst van mobiliteit en de houdbaarheid van in het verleden gedane investeringen geeft Tesla vol gas in haar streven om te komen tot sustainability en heeft daarvoor alles al in huis want naast de productie van EV zet men hoog in op accu-technologie, Energy-storage en self-driving car technologie.

Dat het aantrekken van toptalent voor Tesla makkelijker is dan bij de gevestigde orde moge duidelijk zijn maar ook dat de snelheid die Tesla ontwikkelt tevens haar grootste achilleshiel is. Het "verbrande" kapitaal bij Tesla staat niet in verhouding tot wat de OEM's nu vrijmaken om aan te haken bij EV en SDC maar Tesla zal uiteindelijk ook redelijke winsten moeten tonen tov de door haar gedane investeringen.

Waarom zulk een lang verhaal over Tesla en de gevolgen voor Big-Car op dit TomTom forum.
Omdat TT in de door haar gekozen strategie sterk afhankelijk is van accceptatie door OEM's van de door TT aangedragen oplossingen voor SDC.
Tesla zelf heeft HD-maps en Lidar tot op heden afgedaan als niet zinvol om te komen tot SD.
Uiteraard is de opinie van Tesla niet zaligmakend, hun OEM-marktaandeel wereldwijd beslaat nu nog geen 0,5% en zelfs indien zij blijven bestaat als maktleider voor EV's zal men de 5-10% niet gaan overtreffen.

De overige 90-95% zal ingevuld gaan worden door de overlevende OEM's en nieuwkomers op dat terrein.
Het is daarom zaak voor TT om de bestaande OEM's op hun waarde in te schatten en daarbij snel te handelen mede omdat ik denk dat OEM's nu de prioriteit leggen bij EV en nog niet zozeer bij SD.
Het "gerucht" van HERE en Intel kan je ook positief uitleggen: De Duitse OEM's zien de achterstand van HERE toe- ipv afnemen en Intel is ten einde raad om ook maar iets aan waarde over te houden aan haar deal met MobileEye.
De Duitse OEM's lijken mij niet in de positie te verkeren om een tweede kardinale fout te maken door te kiezen voor degene die op achterstand ligt bij HD-maps na het echec van het ontkennen van de EV als alternatief van ICE.

Het als last nemen van de protectionistische overname van HERE door deze OEM's omdat men Google niet de kans wilde geven breed te infiltreren binnen Automotive is mogelijk veel profijtelijker dan voort te sukkelen met HERE indien het inderdaad zo is, dat men het geloof in HERE heeft opgegeven.

In dat geval blijven er maar drie opties over voor de dan aanwezige OEM's om wereldwijd SD stapsgewijs in te voeren Google, Tesla zonder HD-maps en TT.

Mij ontgaat de rationaliteit van een overname door TT van HERE maar ik laat het mij graag uitleggen.

NB: na BIG-CAR is BIG-OIl aan de beurt.





Energy
0
Ik denk niet dat intel Here gaat kopen. Intel heeft zelf grote technologische problemen. Ze krijgen de 10nm chips niet geproduceerd en klanten zoals Dell,HP en Nokia komen hierdoor in de problemen. AMD in samenwerking met TSMC zijn nu leidend.

Intel houdt de aandelen koers hoog door een grote aandeleninkoop aan te kondigen. Terwijl In de onderneming al veel schulden zitten.

Qualcomm vecht Intel de deur uit en de marktaandelen lopen terug. Intel raakt net zo kreupel als bmw, audi en Mercedes nu al zijn.

Een paar miljard is natuurlijk niet zoveel geld voor intel, maar de toekomstige investeringen moeten ook meegerekend worden.

Ze zijn al jaren op zoek naar een CEO. Ik verwacht dat de focus op de interne problemen ligt.

Denk wel dat bmw en mercedes heel graag uit Here stappen.
Wereldbelegger
0
Donderdag 5 december beetje turbo handel
15de dag op rij dat kleine plukjes turbo's op het bord staan.

Het is niet veel maar er zijn blijkbaar particulieren die gezien de Stoploss en aankoopbedrag geloven in een koers van boven de 10 Euro.
- Turbo long BNP met Stoploss 8,60 aankoopbedrag 1,57 is koersverwachting boven 10,17 exclusief kosten.

Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 8,997 16,22 0,58 0,6 0,02 0,570 +4,59% 1.000 9:53
Booster Long BNP 8,49 8,36 1,08 1,1 0,02 1,140 +8,06% 1.100 12:06
Turbo Long BNP 8,6 5,67 1,57 1,59 0,02 1,570 0,00% 3.000 16:00
tatje
0
quote:

bert190 schreef op 6 december 2019 09:50:

...gaan we weer...... Dit zit echt niet goed...!!!
Hallo Bert,

Je werd verwacht !
marathon 11
2
Is er nou niets te bedenken om het TT bestuur tot openheid van zaken te bewegen en ze te herinneren aan de geformuleerde doelstelling om ook aandeelhouderswaarde te creëren.
Laat ze maar eens duidelijk maken waarom alles zo mistig en geheim blijft en waarom ze ook lijdzaam de koers laten afslachten.
Iemand een idee??
Iets ludieks of een halve pagina in de Telegraaf of???
tatje
0
Consumer werkt toch met de kaarten van locatie technologie

Bij locatie technologie omzet en bij Consumer kosten.

Harold maakte het in 2015 al duidelijk !

21 juli 2015 Tom Tom is wel in voor een flirt.

Een stukje dan !

TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten.

Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”
bert190
0
quote:

marathon 11 schreef op 6 december 2019 09:53:

Is er nou niets te bedenken om het TT bestuur tot openheid van zaken te bewegen en ze te herinneren aan de geformuleerde doelstelling om ook aandeelhouderswaarde te creëren.
Laat ze maar eens duidelijk maken waarom alles zo mistig en geheim blijft en waarom ze ook lijdzaam de koers laten afslachten.
Iemand een idee??
Iets ludieks of een halve pagina in de Telegraaf of???
Lucky Luke stripverhaal....
ketchup
2

denk dat t een super move van HG zou zijn om HERE te kopen en het Intel of MSFT te laten betalen - daarna, alles onder één dak bij TT en dan nieuwe aandelen uitschrijven om Intel of MSFT 45% van de toko te geven

Wij verwateren dan wel, maar we krijgen er ongelofelijk veel meer voor terug
praktisch een volledige monopolie in de auto industrie die Google niet lusten en die zijn er zat

dan gaan ze pas echt motoren en dan gaat die omzet overnight door t dak
tatje
0
quote:

ketchup schreef op 6 december 2019 10:01:

denk dat t een super move van HG zou zijn om HERE te kopen en het Intel of MSFT te laten betalen - daarna, alles onder één dak bij TT en dan nieuwe aandelen uitschrijven om Intel of MSFT 45% van de toko te geven

Wij verwateren dan wel, maar we krijgen er ongelofelijk veel meer voor terug
praktisch een volledige monopolie in de auto industrie die Google niet lusten en die zijn er zat

dan gaan ze pas echt motoren en dan gaat die omzet overnight door t dak
Alleen om de omzet, de rest hebben ze zelf.

Die duitsers komen ook vanzelf naar Microsoft Tom Tom.

Volkswagen zit ook al in MCVP.

Volkswagen
- volkswagen
- audi
- seat
- Bentley
- Bugatti
- lamborgini
- Porsche

BMW
- BMW
- mini
- Rolls Royce

Daimler
- Mercedes
- smart
- veel bussen
- veel vrachtwagens

Zal nog wel iets vergeten zijn !

Ik weet ook niet of Microsoft het nodig vindt, dat TT Here koopt.

Het hopen is een flink bod uit een onverwachtse hoek.

Amazon apple of misschien wel Google.

Maar iedereen moet langs de founders :-)
ketchup
1

Tatje, HERE heeft nog steeds dik 60 % van de markt
60% !!!!! die gaan zelfs bij verdere verdamping van HERE niet naar TT, TT ziet daar wellicht 15% van

Nu kan je dat met wat inventieve gouden handboeien voor de Heinzen , om ze uit een probleem te helpen en een groot gedeelte van Car Inc die GooGle toch niet echt lusten binnenhalen en je laat de Heinzen gewoon 10 jaar tekenen

je moet wel compleet van God los zijn als je in ieder geval niet eens gaat beuren wat er te halen valt.

de Kaarten biz heeft helemaal geen waarde meer voor de beurs, dat zie je toch potverdomme ook wel aan de restwaarde die TT hier aan de beurs heeft als je de cash eruit haalt !
dus kopen die handel van HERE, indien ( nogmaals) dit beschikbaar komt

tatje
1
Bing maps cortana en de rest.

Weg bij Here en nu naar of bij TT.

Ga je dan als Microsoft TT verleiden om Here te kopen.

2019 en 2020 niets maar dan ook niets laten zien.

- Locatie technologie deferred extra vergroten tov geboekte omzet.
- afschrijving Tele atlas niet in Q4 2018 helemaal of Q1 of Q2 2019, nee helemaal verdelen over 2019 2020.
- boekhouden tot kunst verheffen om maar niets te laten zien
- begin 2019 TomTom selects Microsoft Azure as its preferred cloud provider; TomTom location-based services will be utilized across Microsoft technologies for cloud services including Microsoft Azure, Bing Maps and Cortana

Mijn persoonlijke mening over Bing maps, dat momenteel nog via Here loopt.
Het contract met Here liep tm eind 2019 en TT moet in dat jaar Bing maps op TT kunnen laten lopen.
Ik schat 30 tm 50 miljoen omzet per jaar.

Maar ja, het bedrag kan ook minder zijn, dan maak je dat goed in het bod.

Zeg niet dat het niet kan.

Ik kan tig voorbeelden van creatief boekhouden uit de praktijk, maar ga ze hier niet plaatsen.

Als je alleen al het orderboek neemt.

Per kwartaal bekend maken, doen we niet, want overloop posten kunnen het beeld vertroebelen.
We maken het per jaar bekend.
Kun je dan geen overloop posten hebben.

Het is me helemaal duidelijk, dat ze in ieder geval in 2019 en 2020 niets willen laten zien, door boekhoudkundig het randje op te zoeken.
Ze hangen alles op aan de nieuwe boekhoudregels :-)

Ze gaan echt niet veranderen.
Schijt aan die 2%.

tatje
0
Ha Ketchup.

Dat waardeer ik aan jou.

Een discussie zuiver voeren.

Elkaars mening respecteren, ook al heb je een andere mening.

Alleen de discussie brengt ons misschien dichter bij de waarheid.
tatje
1
Zonder ander nieuws blijf ik bij mijn mening.

Tijd kopen om Microsoft meer te laten zien, want Microsoft wordt de koper.

Wat gaan ze doen, nadat ze de balans hebben beoordeeld.

1) aandelen inkoop aandelen vernietigen
2) aandelen inkoop aandelen als treasure shares voor de medewerkers.
3) share consolidation en capital payback met Consumer.
4) strategisch belang aan Microsoft.

- TomTom selects Microsoft Azure as its preferred cloud provider
- Azure maps effectively Tom Tom
- azure maps de APIs groeien met 200% per maand.
- Tom Tom in Microsoft connected vehicle platform MCVP
- TT ipv Here in Bing maps en cortana

Lees het volgende maar woord voor woord, dan kun je niet anders dan .......................................

www.tomtom.com/company/press-releases...

"This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before", said Tara Prakriya, Partner Group Program Manager of Azure Maps and Connected Vehicles. "

Vroeger maakten de indianen een sneetje in de pols en dan waren ze bloedsbroeders.

Dit lijkt er ook op :-)

Prettige dag verder :-)
962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 12:36
Koers 7,170
Verschil -0,105 (-1,44%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 73.596
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528