Alfen « Terug naar discussie overzicht

Forum Alfen geopend

5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
DNFTT
0
Dat klinkt inderdaad heel wat.

Maar wat betekent dit nu? De nieuwste versie OCPP is 2.0 en dat is een protocol waar we echt op verder kunnen bouwen (eindelijk secured, het huidige systeem is al 10 jaar zo lek dat je het je gewoon niet kunt voorstellen)
Dan heeft Alfen een marktaandeel in een nichemarkt van 70 miljoen... waar gaat dit allemaal over??
Die (Duitse?) analisten van Berenberg zouden eens bij Siemens of Bosch op bezoek moeten gaan want daar gebeurt het.
boll
0
Opladen van je auto gaat van 8 euro naar 47 euro.
Lijkt me dat die gehele gesubsidieerde automarkt van elektrische auto's over 2 jaar einde oefening is,inclusief de laadpalen van Alfen.
Patjakkert
0
Ik las dat van de week ook idd, prijzen tot wel 60 euro voor een volledige laadbeurt, 15 euro per 100 km?? Dat kan toch nooit goedkomen op deze manier??
DNFTT
0
Het oplaadcircus is een onvolwassen markt en gelukkig staat de ACM klaar om dezen en genen een rotschop te verkopen.

Een paar pijnpunten; de kosten van het opladen zijn lang niet altijd duidelijk en wie garandeert de gebruiker dat er ook een kWh meter met (een nog geldige) MID keur in de laadpaal is toegepast?
Laadpassen zijn kinderlijk eenvoudig te klonen want de database met laadsleutels ligt bij 1001 betrokkenen op het bureau. De afrekening van het verbruik volgt eens in de maand dus max 31 dagen op een gekloonde pas laden tot de eigenaar het ontdekt.

www.nrc.nl/nieuws/2020/01/02/hoe-word...

Hier nog een laadpalen leverancier :D

live.euronext.com/nl/product/equities...
pharmaceutje
0
Beste mensen, net zoals bij Takeaway gaat het straks om het marktaandeel. Alfen is aan het uitbreiden, is marktaandeel aan het veroveren en wordt toonaangevend. Er is nog meer in de wereld dan een laadpaal. Het is niet voor niets dat het ene na het andere bedrijf met orders komt. De kleintjes in deze wereld zullen opgegeten worden of gewoon verdwijnen. Alfen past in het rijtje Takeaway, Basis-fit, Galapagos, ASMI etc. Kijk wat er miet die aandelenkoersen is gebeurd!
Hautfourno
0
quote:

Japio_ schreef op 18 januari 2020 23:54:

Het oplaadcircus is een onvolwassen markt en gelukkig staat de ACM klaar om dezen en genen een rotschop te verkopen.

Een paar pijnpunten; de kosten van het opladen zijn lang niet altijd duidelijk en wie garandeert de gebruiker dat er ook een kWh meter met (een nog geldige) MID keur in de laadpaal is toegepast?
Laadpassen zijn kinderlijk eenvoudig te klonen want de database met laadsleutels ligt bij 1001 betrokkenen op het bureau. De afrekening van het verbruik volgt eens in de maand dus max 31 dagen op een gekloonde pas laden tot de eigenaar het ontdekt.

www.nrc.nl/nieuws/2020/01/02/hoe-word...

Hier nog een laadpalen leverancier :D

live.euronext.com/nl/product/equities...
Ik denk dat het de bedoeling is om een eigen laadpaal aan te schaffen, en zelf via zonnepanelen die auto op te laden. En moet je al eens verder dan de actieradius van je batterij kan men sporadisch eens bij een andere laadpaal de stekker inpluggen.
Verder, zoals hier te lezen, Alfen is meer dan een laadpaal.

DNFTT
0
quote:

Hautfourno schreef op 19 januari 2020 09:47:

[...]

Ik denk dat het de bedoeling is om een eigen laadpaal aan te schaffen, en zelf via zonnepanelen die auto op te laden.

Als het zonnetje schijnt op de fiets naar het werk want de auto moet thuis opladen en in de wintermaanden lopen want doet de auto het even niet.

Voor deze handel moet je bij SolarEdge (SEDG) zijn en niet bij Alfen.
rijschool75
0


Ik denk dat het de bedoeling is om een eigen laadpaal aan te schaffen, en zelf via zonnepanelen die auto op te laden. En moet je al eens verder dan de actieradius van je batterij kan men sporadisch eens bij een andere laadpaal de stekker inpluggen.
Verder, zoals hier te lezen, Alfen is meer dan een laadpaal.

Precies , zo denk ik er ook over .
Onder de regenboog
0
Natuurlijk heeft de hebben veel mensen gelijk als ze het hebben over een hoge k/w . Maar gezien de toekomst van dit bedrijf ( laat de cijfers spreken over enige tijd ) liggen ze niet extreem hoog. Tussen de 19 en 22 zou een mooie basis zijn. Als je een beetje bekend bent in deze markt dan weet je dat een koers van 55 en veel hoger zeker in het vat zit. Zelfde als met Basic-fit waar wij toen in zaten, werd ook maar geroepen veel te hoog. Nou als wij er eentje te hoog vinden dan is het Basic Fit nu wel. Dat is geen starter meer, de kudde is gaan rennen, tijd voor afscheid. Hier moet de kudde zeker nog op gang komen.
Mijn Vriend
0
For the six months ended
30 June 2019
(Unaudited)
30 June 2018
(Unaudited)
Smart grid solutions 47,162 29,768
Energy storage systems 4,688 5,637
EV charging equipment 9,721 5,614
61,571 41,019

Alfen gaat dus meest over smart grids, en de toekomst daarvan is nog maar net begonnen. En er zit genoeg synergy tussen de drie takken van Alfen, en af en toe zal de k/w vooruit lopen en soms ook achterblijven.

B...K
0
quote:

Maupi schreef op 19 januari 2020 17:32:

Wie durft een koers voorspelling te doen voor aankomende week
24.75
pharmaceutje
0
26,30 er werd even aan de boom geschud. Nu gaan we hogere koersen op de borden zien. Geen hoogtevrees krijgen want een koers loopt altijd vooruit op de ontwikkelingen.
Appel72
0
Aan het einde van de week een beetje hoger richting de 25 Euro.
Mogelijk wel een keer een dag een euro lager, om daarna weer omhoog te gaan, richt de 25 op vrijdag de 25e Januari.
Margin Call
0
Er is een grote aanbesteding gegund aan PitPoint voor Noordelijk Randstad voor de aanleg van laadpalen. Aldus fd.nl
kwekkel
0
quote:

Hautfourno schreef op 19 januari 2020 09:47:

[...]

Ik denk dat het de bedoeling is om een eigen laadpaal aan te schaffen, en zelf via zonnepanelen die auto op te laden. En moet je al eens verder dan de actieradius van je batterij kan men sporadisch eens bij een andere laadpaal de stekker inpluggen.
Verder, zoals hier te lezen, Alfen is meer dan een laadpaal.

De meeste mensen wonen in een flat / appartement of woningen zonder mogelijkheid om op te laden via de oprit. Hoezo eigen laadpaal?
Dieter 1974
0
quote:

TegenBeterWetenIn schreef op 20 januari 2020 08:21:

Er is een grote aanbesteding gegund aan PitPoint voor Noordelijk Randstad voor de aanleg van laadpalen. Aldus fd.nl
Wat betekent dit voor Alfen?
Kwast
0
Total is eigenaar van PitPoint.
Wat dit voor Alfen betekent? Ik denk in ieder geval dat zij de laadpalen dan niet leveren....
Dieter 1974
0
quote:

Cosy schreef op 20 januari 2020 09:23:

Total is eigenaar van PitPoint.
Wat dit voor Alfen betekent? Ik denk in ieder geval dat zij de laadpalen dan niet leveren....
Daar vreesde ik ook al voor. Jammer.
5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:36
Koers 35,780
Verschil -0,220 (-0,61%)
Hoog 36,420
Laag 34,540
Volume 300.937
Volume gemiddeld 276.055
Volume gisteren 393.723