PostNL « Terug naar discussie overzicht

Februari 2020 samen sterk

1.425 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
DWB Happy
0
quote:

Aphrodite01 schreef op 3 februari 2020 18:27:

Ik vermoed dat ze de 1,57 gaan slechten gezien de enorme hoeveelheid turbo's daar liggen met een stop-loss.
www.iex.nl/Aandeel-Koers/25755/PostNL...
Jij kunt niet zien waar iemand een stoploss heeft liggen, ook niet bij turbo's.
Daarnaast kan je ook nergens terugvinden hoeveel turbo's er nog in omloop zijn.
De meeste worden voortijdig weer verkocht aan de uitgevende bank.

Daarnaast het oplopende volume verteld eerder dat dit verkopers zijn, namelijk naarmate de stopprijs in zicht komt gaat men sneller verkopen, men kiest dan eieren voor hun geld.

Vandaag werd de Turbo long 1,65 ook uitgestopt.

aex2009
0
Ga maar weer een week lekker naar Spanje.tegen de tijd dat ik terug ben is de koers 1,44..Wat een kommer en kwel is dit aandeel.Kunnen ze al vast series uitschrijven met € 0.10.Een eens zo mooi bedrijf dat het moet doen met een waardeloze CEO.Dat mens moest zich schamen.
Machiavelli
0
quote:

DWB Happy schreef op 3 februari 2020 18:50:

[...]

Jij kunt niet zien waar iemand een stoploss heeft liggen, ook niet bij turbo's.
Daarnaast kan je ook nergens terugvinden hoeveel turbo's er nog in omloop zijn.
De meeste worden voortijdig weer verkocht aan de uitgevende bank.

Daarnaast het oplopende volume verteld eerder dat dit verkopers zijn, namelijk naarmate de stopprijs in zicht komt gaat men sneller verkopen, men kiest dan eieren voor hun geld.

Vandaag werd de Turbo long 1,65 ook uitgestopt.

Als je op de link klikt zie je bovenaan het rijtje "stoploss"staan op €1,57 met daaronder 2 aanbieders met meer dan 300K verhandelde turbo's. Lijkt mij toch dat die turbo's een stoploss hebben op dat bedrag.
En je hebt gelijk hoe dichterbij de stopprijs men komt er of verkocht wordt of doorgerold.
DWB Happy
0
quote:

Aphrodite01 schreef op 3 februari 2020 19:16:

[...]

Als je op de link klikt zie je bovenaan het rijtje "stoploss"staan op €1,57 met daaronder 2 aanbieders met meer dan 300K verhandelde turbo's. Lijkt mij toch dat die turbo's een stoploss hebben op dat bedrag.
En je hebt gelijk hoe dichterbij de stopprijs men komt er of verkocht wordt of doorgerold.
Je gesuggereerde iets anders, je schreef dit:

""Ik vermoed dat ze de 1,57 gaan slechten gezien de enorme hoeveelheid turbo's daar liggen met een stop-loss.""

Jij kunt niet vaststellen dat daar iets ligt, het is het stop loss-niveau.
Iedereen kan voortijdig die turbo's alweer verkocht hebben bij de uitgevende bank,
en zo niet dan lopen ze waardeloos af.

Wat wel vandaag op de koers van invloed heeft kunnen zijn is de hoeveelheid
verkochte/ingenomen turbo's, de bank verkoopt dan namelijk de onderliggende aandelen.
Slnc
0
quote:

Hansbeleg schreef op 3 februari 2020 17:30:

Mijn voorstel is om 1 vd 2 draadjes te sluiten, de andere was als 1e geopend dus daar gaat mijn voorkeur naar uit om mee verder te gaan. Hopelijk komen we dan allemaal daar uit of van mijn part toch hier maar laten we niet in een zelfde soort puinhoop belanden met de draadjes als PostNL met zijn beleid.
meeste posten hier dus simpel dan toch
Yes we can
0
quote:

DWB Happy schreef op 3 februari 2020 20:12:

[...]

Je gesuggereerde iets anders, je schreef dit:

""Ik vermoed dat ze de 1,57 gaan slechten gezien de enorme hoeveelheid turbo's daar liggen met een stop-loss.""

Jij kunt niet vaststellen dat daar iets ligt, het is het stop loss-niveau.
Iedereen kan voortijdig die turbo's alweer verkocht hebben bij de uitgevende bank,
en zo niet dan lopen ze waardeloos af.

Wat wel vandaag op de koers van invloed heeft kunnen zijn is de hoeveelheid
verkochte/ingenomen turbo's, de bank verkoopt dan namelijk de onderliggende aandelen.
Goh, zou wel goed zijn, mijn volgend kooporder staat daar net boven. Cross fingers :)
prinszicht
0
quote:

Hansbeleg schreef op 3 februari 2020 16:53:

Hier een verkoper in beeld, zie vanaf 3:54, zoals Wierda al zegt laat je niet gek maken, maar Herna heeft hem toch wel tot wanhoop gedreven. Tja welke belegger is door Herna nog niet tot wanhoop gedreven?

www.youtube.com/watch?v=wY8rTxkEZPQ&a...
De man heeft groot gelijk. Amen! Ook al is het geen gigant. Als zelfs dit soort partijen, die eens positief waren, uitgedacht zijn en verkopen, heb je simpelweg minder kopers. Daarbij zit 90 procent van de aandeelhouders er ondertussen tegen wil en dank in. 10 procent bepaalt de koers. En de set up is richting een nieuwe low. De voorzet is van ing, waarbij ik mij niet meer mag afvragen hoe het komt dat het mogelijk is dat de heer Zwartsenburg beschikt over koersgevoelige info, maar gewoon moet aannemen dat zij op dit moment niet de enige zijn die weten wat de zogenaamde verrassing is. Want ergens rond de jaarwisseling is dit gegeven bekend geworden bij een select clubje en de aard van het nieuws was reden om onvrede om te zetten naar handelen. En de uitslag is in 1 maand al weer gigantisch. De min. Dat heeft te maken met het vliegwieleffect. Een multiplier op de voorgekauwde leugens van het mt. Een andere ceo wordt nog een misstap gegund. Bij ons doet elke nieuwe misstap ons twijfelen aan enig fundament onder de toko. Ofwel een beurswaarde van 800 miljoen is absurd. Maar ook niet zo verwonderlijk als je mag aannemen dat het volume en de marge Parcels gaat stijgen.
[verwijderd]
0
quote:

prinszicht schreef op 3 februari 2020 21:45:

[...]

Ofwel een beurswaarde van 800 miljoen is absurd. Maar ook niet zo verwonderlijk als je mag aannemen dat het volume en de marge Parcels gaat stijgen.
Hopelijk is bovenstaande doorspekt met cynisme, aangezien het juist zo verwonderlijk is dat met een verwachte volume- en margestijging bij parcels de huidige beurswaarde van PostNL slechts een fooi lijkt en wel gegeven door een vrek ;-)
Drs P.
0
Ik voorspel na de integratie met Sandd komt er een vervolg op Bpost-Postnl. Bpost moet samengaan om te overleven in Belgie, de Belgische staat zal zeker Rutte nog eens gaan polsen..

'Amazon Logistics is bedreiging voor Bpost.

De postbodes zullen vanaf maart niet meer dagelijks in elke straat post leveren. ©Photo News

SERGE MAMPAEY 

Vandaag om 14:59

De mogelijke komst van de Amerikaanse e-commercegigant zal het Belgische postbedrijf onder druk zetten, zegt het beurshuis Jefferies.

In een lijvig rapport over de Europese post- en pakjesaandelen verlaagt het beurshuis Jefferies de rating voor Bpost BPOST-6,83%van 'houden' naar 'verkopen'. Het koersdoel zakt van 8 naar 7,50 euro.

Analist David Kerstens wijst op meerdere gevaren. Het eerste is de vele wissels aan de top. Na 13 jaar geeft CEO Koen Van Gerven op 26 februari de fakkel door aan Jean-Paul Van Avermaet, die van de beveiligingsfirma G4S komt.

Eind vorig jaar verliet ook Pierre Winand, de nummer één van het Amerikaanse filiaal Radial, het bedrijf omdat hij om familiale redenen wou terugkeren naar België. Maar ook de financieel directeur, de directeur Post & Retail en de directeur Pakjes en Logistiek Europa & Azië zijn relatief nieuw. 'Al die managementwissels zorgen voor onzekerheid', stelt Kerstens. 'Zeker in de Verenigde Staten, waar Winand het herstel van Radial in goede banen moest leiden.'

Kelderend brievenverkeer

Ten tweede ziet hij meer druk op de brievenpost. 'Voor 2019 gaan we uit van een volumedaling met 8 procent. In 2020 zien we die versnellen tot 11 procent', denkt de analist. 'De banken, de telecomoperatoren en de nutsbedrijven pushen klanten nog meer naar digitale facturen. Bovendien zien we bijkomende druk door de nieuwe postverdeling die in maart start.'

Elke bijkomende daling van het brievenverkeer met 1 procentpunt, holt de bedrijfswinst met 15 miljoen euro uit.

Deel opTwitter

DAVID KERSTENS

ANALIST JEFFERIES

Bpost zal vanaf dan brieven pas drie dagen na verzending bezorgen. De postbodes zullen niet meer dagelijks in alle straten bussen. Alleen tegen extra betaling is een snellere bezorging mogelijk.

De postgroep wil daarmee besparen, maar het systeem invoeren zal dit jaar eerst 10 à 15 miljoen euro kosten, denkt Kerstens. 'Elke bijkomende daling van het brievenverkeer met 1 procentpunt holt de bedrijfswinst met 15 miljoen euro uit', waarschuwt hij. 'De prijsverhoging met 5,1 procent voor postzegels kan dat niet compenseren.'

TIP

Wat gebeurde er vandaag op de financiële markten en met uw beleggersportefeuille?

Lees het in De Beurs Vandaag.

Elke dag (ma.-vrij.) via e-mail - Uitschrijven in één klik

Ook de groei van het pakjesverkeer is niet voldoende om het tij te keren. 'Met een stijging van 20 procent kan Bpost uitpakken met de grootste groei in de sector, maar het bedrijf vertrekt van een kleine basis', nuanceert Jefferies. Bpost heeft een marktaandeel van 15 procent in het Belgische pakjesvervoer. In de bedrijfsmarkt is dat 5 procent.

Amazon

Bovendien dreigt meer concurrentie. Kerstens denkt dat Amazon een eigen logistiek netwerk kan opzetten in Brussel en Antwerpen, waardoor het 32 procent van de Belgische bevolking zou bedienen. 'Amazon is de derde onlineretailer in België, na Bol.com en Coolblue. Die twee werken met PostNL. Belgische klanten die bij Amazon bestellen, moeten dat via Frankrijk of Duitsland doen, waarvoor Bpost de zogeheten 'laatste kilometer' naar de eindklant uitvoert.'

Met een eigen vervoersdienst in België zou Amazon zijn strategie in andere landen volgen, redeneert de analist. In Duitsland is Amazon Logistics sinds 2015 actief, en in oktober 2018 in de regio rond Wenen, zonder heel Oostenrijk te bedienen.

Hakken in het dividend

-30%

DIVIDEND

Jefferies denkt dat Bpost zijn dividend over boekjaar 2020 met 30 procent zal verlagen.

Voor 2019 voorspelt Jefferies een daling van de bedrijfswinst met 27 procent naar 312 miljoen. In 2020 ziet het beurshuis daar opnieuw 30 procent van afkalven tot 220 miljoen, of 0,72 euro per aandeel. Dat heeft gevolgen voor de coupon. 'We denken dat Bpost zijn dividend over 2020 30 procent zal verlagen.' Door alle risico's, vindt de analist dat het aandeel 15 procent goedkoper moet noteren dan de sector
Drs P.
0
En nu met een nieuwe CEO voor Bpost zal 'onze' CEO Verhagen misschien ook geen bezwaren meer hebben, met de vorige Bpost CEO kon zij niet door 1 deur weet ik uit betrouwbare bron.
Lector
1
Slecht nieuws dat Wierda & Partners afscheid heeft genomen van PostNL. Dit soort lieden zitten dagelijks in het wereldje, hebben een netwerk en horen dus wat er speelt in de markt. Misschien zijn het geruchten, maar waar rook is, is vuur.
Bij PostNL is er heel veel rook en ik vrees dat Edwin Wierda meer weet dan hij voor de camera kan vertellen.
Professionals beleggen doorgaans voor de lange termijn maar blijkbaar duurt voor Wierda het herstel van PostNL ook te lang. Dat kan betekenen dat hij geen zin heeft om nog langer te wachten op herstel of het kan betekenen dat hij verwacht dat er geen echt herstel meer komt. Het zou mij niet verbazen als hij het laatste bedoelt, zonder dit expliciet uit te spreken. Feit is dat hij uitstapt kort voor de cijfers en eerlijk gezegd baart mij dat grote zorgen.
Als de cijfers en/of vooruitzichten deze maand tegenvallen dan komt het aandeel in een vrije val waarvan wij nu nog niet kunnen inschatten waar die val stopt.
BW2017
0
quote:

Lector schreef op 3 februari 2020 22:40:

Slecht nieuws dat Wierda & Partners afscheid heeft genomen van PostNL. Dit soort lieden zitten dagelijks in het wereldje, hebben een netwerk en horen dus wat er speelt in de markt. Misschien zijn het geruchten, maar waar rook is, is vuur.
Bij PostNL is er heel veel rook en ik vrees dat Edwin Wierda meer weet dan hij voor de camera kan vertellen.
Professionals beleggen doorgaans voor de lange termijn maar blijkbaar duurt voor Wierda het herstel van PostNL ook te lang. Dat kan betekenen dat hij geen zin heeft om nog langer te wachten op herstel of het kan betekenen dat hij verwacht dat er geen echt herstel meer komt. Het zou mij niet verbazen als hij het laatste bedoelt, zonder dit expliciet uit te spreken. Feit is dat hij uitstapt kort voor de cijfers en eerlijk gezegd baart mij dat grote zorgen.
Als de cijfers en/of vooruitzichten deze maand tegenvallen dan komt het aandeel in een vrije val waarvan wij nu nog niet kunnen inschatten waar die val stopt.
Je loopt achter de feiten aan..

Wierda heeft 5-6 maanden geleden al verkocht .

Hij verteld nu alleen in het filmpje wat een jaaroverzicht is dat die ze verkocht heeft!
[verwijderd]
0
quote:

Lector schreef op 3 februari 2020 22:40:

Slecht nieuws dat Wierda & Partners afscheid heeft genomen van PostNL. Dit soort lieden zitten dagelijks in het wereldje, hebben een netwerk en horen dus wat er speelt in de markt. Misschien zijn het geruchten, maar waar rook is, is vuur.
Bij PostNL is er heel veel rook en ik vrees dat Edwin Wierda meer weet dan hij voor de camera kan vertellen.
Professionals beleggen doorgaans voor de lange termijn maar blijkbaar duurt voor Wierda het herstel van PostNL ook te lang. Dat kan betekenen dat hij geen zin heeft om nog langer te wachten op herstel of het kan betekenen dat hij verwacht dat er geen echt herstel meer komt. Het zou mij niet verbazen als hij het laatste bedoelt, zonder dit expliciet uit te spreken. Feit is dat hij uitstapt kort voor de cijfers en eerlijk gezegd baart mij dat grote zorgen.
Als de cijfers en/of vooruitzichten deze maand tegenvallen dan komt het aandeel in een vrije val waarvan wij nu nog niet kunnen inschatten waar die val stopt.
Jazeker wel, het stopt altijd bij NUL
prinszicht
0
quote:

Drs P. schreef op 3 februari 2020 22:33:

Ik voorspel na de integratie met Sandd komt er een vervolg op Bpost-Postnl. Bpost moet samengaan om te overleven in Belgie, de Belgische staat zal zeker Rutte nog eens gaan polsen..

'Amazon Logistics is bedreiging voor Bpost.

De postbodes zullen vanaf maart niet meer dagelijks in elke straat post leveren. ©Photo News

SERGE MAMPAEY 

Vandaag om 14:59

De mogelijke komst van de Amerikaanse e-commercegigant zal het Belgische postbedrijf onder druk zetten, zegt het beurshuis Jefferies.

In een lijvig rapport over de Europese post- en pakjesaandelen verlaagt het beurshuis Jefferies de rating voor Bpost BPOST-6,83%van 'houden' naar 'verkopen'. Het koersdoel zakt van 8 naar 7,50 euro.

Analist David Kerstens wijst op meerdere gevaren. Het eerste is de vele wissels aan de top. Na 13 jaar geeft CEO Koen Van Gerven op 26 februari de fakkel door aan Jean-Paul Van Avermaet, die van de beveiligingsfirma G4S komt.

Eind vorig jaar verliet ook Pierre Winand, de nummer één van het Amerikaanse filiaal Radial, het bedrijf omdat hij om familiale redenen wou terugkeren naar België. Maar ook de financieel directeur, de directeur Post & Retail en de directeur Pakjes en Logistiek Europa & Azië zijn relatief nieuw. 'Al die managementwissels zorgen voor onzekerheid', stelt Kerstens. 'Zeker in de Verenigde Staten, waar Winand het herstel van Radial in goede banen moest leiden.'

Kelderend brievenverkeer

Ten tweede ziet hij meer druk op de brievenpost. 'Voor 2019 gaan we uit van een volumedaling met 8 procent. In 2020 zien we die versnellen tot 11 procent', denkt de analist. 'De banken, de telecomoperatoren en de nutsbedrijven pushen klanten nog meer naar digitale facturen. Bovendien zien we bijkomende druk door de nieuwe postverdeling die in maart start.'

Elke bijkomende daling van het brievenverkeer met 1 procentpunt, holt de bedrijfswinst met 15 miljoen euro uit.

Deel opTwitter

DAVID KERSTENS

ANALIST JEFFERIES

Bpost zal vanaf dan brieven pas drie dagen na verzending bezorgen. De postbodes zullen niet meer dagelijks in alle straten bussen. Alleen tegen extra betaling is een snellere bezorging mogelijk.

De postgroep wil daarmee besparen, maar het systeem invoeren zal dit jaar eerst 10 à 15 miljoen euro kosten, denkt Kerstens. 'Elke bijkomende daling van het brievenverkeer met 1 procentpunt holt de bedrijfswinst met 15 miljoen euro uit', waarschuwt hij. 'De prijsverhoging met 5,1 procent voor postzegels kan dat niet compenseren.'

TIP

Wat gebeurde er vandaag op de financiële markten en met uw beleggersportefeuille?

Lees het in De Beurs Vandaag.

Elke dag (ma.-vrij.) via e-mail - Uitschrijven in één klik

Ook de groei van het pakjesverkeer is niet voldoende om het tij te keren. 'Met een stijging van 20 procent kan Bpost uitpakken met de grootste groei in de sector, maar het bedrijf vertrekt van een kleine basis', nuanceert Jefferies. Bpost heeft een marktaandeel van 15 procent in het Belgische pakjesvervoer. In de bedrijfsmarkt is dat 5 procent.

Amazon

Bovendien dreigt meer concurrentie. Kerstens denkt dat Amazon een eigen logistiek netwerk kan opzetten in Brussel en Antwerpen, waardoor het 32 procent van de Belgische bevolking zou bedienen. 'Amazon is de derde onlineretailer in België, na Bol.com en Coolblue. Die twee werken met PostNL. Belgische klanten die bij Amazon bestellen, moeten dat via Frankrijk of Duitsland doen, waarvoor Bpost de zogeheten 'laatste kilometer' naar de eindklant uitvoert.'

Met een eigen vervoersdienst in België zou Amazon zijn strategie in andere landen volgen, redeneert de analist. In Duitsland is Amazon Logistics sinds 2015 actief, en in oktober 2018 in de regio rond Wenen, zonder heel Oostenrijk te bedienen.

Hakken in het dividend

-30%

DIVIDEND

Jefferies denkt dat Bpost zijn dividend over boekjaar 2020 met 30 procent zal verlagen.

Voor 2019 voorspelt Jefferies een daling van de bedrijfswinst met 27 procent naar 312 miljoen. In 2020 ziet het beurshuis daar opnieuw 30 procent van afkalven tot 220 miljoen, of 0,72 euro per aandeel. Dat heeft gevolgen voor de coupon. 'We denken dat Bpost zijn dividend over 2020 30 procent zal verlagen.' Door alle risico's, vindt de analist dat het aandeel 15 procent goedkoper moet noteren dan de sector
De lamme en de blinde. Ze boden ongeveer 2,5 miljard toen ze zelf zo’n 4 tot 5 miljard noteerden op de beurs. Het duo doet nu gezamenlijk minder dan het bod. Logisch dat men minder dagen gaat bezorgen. En ook nog eens met 200 miljard subsidie. Maar ondanks deze zeer negatieve ontwikkeling voor de Belgen. Komen wij niet verder dan de uitgaven van 12 maanden HV aan Sandd, wat DC’s en een pensioenstorting. Ergens wordt er iets voorbereid maar er is geen sprake meer van opportuniteit. Daarbij heeft HV het geenzins klaar gespeeld dat we in dit proces een gelijkwaardige speler zijn. Als je bijvoorbeeld levert op briefjes, Parcels en ondertussen vlotjes de boel in het buitenland verkoopt, heb je recht van spreken. Staat de koers op 3 euro. Misschien. Maar we zitten in een vrije val, helaas, dus aan de onderhandelingstafel hebben we alleen een beschermingsconstructie en Ad Melkert.
Lector
0
quote:

BW2017 schreef op 3 februari 2020 22:44:

[...]

Je loopt achter de feiten aan..

Wierda heeft 5-6 maanden geleden al verkocht .

Hij verteld nu alleen in het filmpje wat een jaaroverzicht is dat die ze verkocht heeft!
Ik weet niet hoe je kunt achterhalen dat Wierda 5-6 maanden geleden verkocht heeft, maar ik neem graag aan dat je gelijk hebt. Als die informatie klopt dan verkoopt hij dus niet kort voor de cijfers zoals ik dacht.
Feit blijft dat hij volledig uitgestapt is en dat blijft slecht nieuws voor mij. Mocht hij short gegaan zijn in PostNL dan rekent hij dus op een (verdere) daling, wat ook slecht nieuws is.
Feit is ook dat het aandeel PostNL in slechts één maand tijd € 0,35 minder waard is geworden, zonder concreet nieuws over PostNL. Gezien de koers, die al niet heel hoog was volgens kenners op deze site, is dat een onverklaarbare grote daling.
Sommige mensen moeten meer weten en zijn aan het verkopen, dit kan nauwelijks een daling op slecht sentiment alleen zijn. En het algemene sentiment is zo slecht nog niet, beurzen in de USA breken nog steeds records.
Ik vrees voor heel slecht nieuws bij de cijfers en een grote afstraffing, hopelijk zit ik er naast.....

Saibee
2
quote:

Lector schreef op 3 februari 2020 23:20:

[...]
Feit is ook dat het aandeel PostNL in slechts één maand tijd € 0,35 minder waard is geworden, zonder concreet nieuws over PostNL. Gezien de koers, die al niet heel hoog was volgens kenners op deze site, is dat een onverklaarbare grote daling.
Sommige mensen moeten meer weten en zijn aan het verkopen, dit kan nauwelijks een daling op slecht sentiment alleen zijn. En het algemene sentiment is zo slecht nog niet, beurzen in de USA breken nog steeds records.
Ik vrees voor heel slecht nieuws bij de cijfers en een grote afstraffing, hopelijk zit ik er naast.....
Al eens gedacht aan het feit dat het sentiment voor post-aandelen gewoon bijzonder slecht is; kijk eens naar de koersontwikkeling van Bpost en Royal Mail.

Kijk naar de hoogste koersen van de afgelopen drie maanden en vervolgens naar de actuele koers.

BPost
08 nov 2019: 11.57
03 feb 2020: 8.38
Dat is een min van 28%

Royal Mail
16 dec 2019: 253
03 feb 2020: 195
Dat is een min van 23%

Postnl
16 dec 2019: 2.03
03 feb 2020: 1.65
Dat is een min van 18.3%

Deutsche post (DHL) is veel minder gedaald maar dat is kwalitatief ook een veel beter bedrijf.
16 dec 2019: 34.91
03 feb 2019: 31.57
Dat is een min van 9.6%

Andere postbedrijven als La poste, Poste Italiane of Österreichische post zijn of niet beursgenoteerd of verschillen qua werkomgeving teveel van Postnl.

De koersen van de postbedrijven van landen om ons heen kletteren omlaag; waarom zou Postnl tegen de trend in zonder verder nieuws wel moeten stijgen?....
DWB Happy
0
quote:

Saibee schreef op 4 februari 2020 00:10:

[...]
Al eens gedacht aan het feit dat het sentiment voor post-aandelen gewoon bijzonder slecht is; kijk eens naar de koersontwikkeling van Bpost en Royal Mail.

Kijk naar de hoogste koersen van de afgelopen drie maanden en vervolgens naar de actuele koers.

BPost
08 nov 2019: 11.57
03 feb 2020: 8.38
Dat is een min van 28%

Royal Mail
16 dec 2019: 253
03 feb 2020: 195
Dat is een min van 23%

Postnl
16 dec 2019: 2.03
03 feb 2020: 1.65
Dat is een min van 18.3%

Deutsche post (DHL) is veel minder gedaald maar dat is kwalitatief ook een veel beter bedrijf.
16 dec 2019: 34.91
03 feb 2019: 31.57
Dat is een min van 9.6%

Andere postbedrijven als La poste, Poste Italiane of Österreichische post zijn of niet beursgenoteerd of verschillen qua werkomgeving teveel van Postnl.

De koersen van de postbedrijven van landen om ons heen kletteren omlaag; waarom zou Postnl tegen de trend in zonder verder nieuws wel moeten stijgen?....

Goed geanalyseerd Saibee.

Bedenk daarbij dan ook nog eens dat Postnl ondertussen al helemaal gereorganiseerd en gemoderniseerd is, Postnl beschikt over de meest geavanceerde pakketsorteercentra's en fijnmazige netwerken van Europa.

Ze lopen mijlenver voor op Bpost en Royal mail die al deze kosten nog moeten maken.

Bij Postnl is het slechts nog een kwestie van finetuning om het bedrijf mooi winstgevend te laten draaien.

De cijfers 2019 zouden nog wat tegen kunnen vallen, wat belangrijker is hoe de outlook voor 2020/2021 eruit gaat zien.

Daarnaast blijft Posnl nog steeds een hapklare smakelijke brok voor branchegenoten in de omringende landen.

Postnl is wel degelijk over te nemen, maar nooit door BP waar de Belgische staat
een groot belang heeft, teveel zeggenschap heeft.

Ik verwacht dat Royal mail het meest te winnen heeft door Postnl over te nemen.
Sander13677
0
(ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft dinsdag het koersdoel voor PostNL verhoogd van 2,65 naar 2,70 euro met een onveranderde koopaanbeveling. Dit bleek uit een sectorrapport van de zakenbank.

Het belooft volgens de analisten een moeilijk jaar te worden voor PostNL. Het dividend is opgeschort en de investeringen in pensioenbetalingen zitten op een piek. Verder moet het overgenomen Sandd worden geïntegreerd. 

"Wij denken dat het de moeite is om hier doorheen te kijken naar 2021, als de synergieën goed beginnen bij te dragen en een stabiele groei van de pakketten de winst en de vrije kasstroom begint aan te jagen", schreven de analisten.

Ook voorzien zij dat de druk op de postvolumes zal afnemen als Sandd eenmaal is geïntegreerd. 

Door deze acquisitie verwacht Berenberg niet dat PostNL in de komende 12 maanden dividend zal uitkeren. Dit is ook één van de redenen dat PostNL 30 procent goedkoper is dan sectorgenoten. Pas in 2021 is er kans dat dit zal verbeteren.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Jeliazkov
0
Knap irritant: twee draadjes voor een maand.
"Samen sterk" is wat mij betreft ook samen en niet per 'bloedgroep' hier.
Hoop dan ook dat het de laatste keer is geweest. Bij voorbaat dank.
[verwijderd]
1
quote:

Jeliazkov schreef op 4 februari 2020 08:11:

Knap irritant: twee draadjes voor een maand.
"Samen sterk" is wat mij betreft ook samen en niet per 'bloedgroep' hier.
Hoop dan ook dat het de laatste keer is geweest. Bij voorbaat dank.
Compleet mee eens, en maak het dan een neutrale tekst zonder dat ik een maand tegen de mening van een ander aan zit te kijken. Zo kan je in het draadje je mening geven.
Voor nu, een mooie opsteker van Berenberg die vooruitkijkt, en de short posities zijn ook weer een tikkie lager, ik zeg, een mooie dag voor de boeg.
1.425 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414