Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
0
quote:

Vavli schreef op 1 april 2020 12:06:

Vraag: in de app VLCC fixtures zie ik geen enkele tanker van Euronav verschijnen.
Is dat overzicht volledig? Zo ja, dan heeft Euronav de voorbije weken totaal niet geprofiteerd van de explosie van de vrachttarieven.

Ik hoop dat iemand een verlossend antwoord heeft. Risky?
EURN is 1 van de founding parties van TankersTI die de app ook verzorgen. TankersTI geeft aan dat de meeste klanten geheimhouding willen, dus daarom zijn er bijna nooit EURN/INSW contracten te zien.

Er is uiteraard geen enkele reden om te verwachten dat EURN minder (of meer) rates krijgt.
Risky bets
0
quote:

lucky14 schreef op 1 april 2020 12:19:

[...]

Je leeft toch niet onder een steen? Trump wil een gesprek met Rusland en Saudi Arabie om tot een productie verlaging te komen en een korte termijn olieprijs van minimaal $ 40 te realiseren.
Good luck with that. Als ze tot een deal komen en tot een ongeziene cut komen van 7 miljoen vaten ofzo, Dan gaat de olieprijs 3$ omhoog en vult storage nog steeds super snel. Inschatting zijn dat er momenteel 20-25m bopd overproductie is. Dan moeten Saudi Arabie en Rusland naar 0...
Risky bets
0
quote:

lucky14 schreef op 1 april 2020 12:54:

[...]

Prima, maar laten we voor "kritisch" blijven. Even een stukje van gisteravond uit "De beursman"

"De olieprijs
Trump en Poetin hebben per telefoon met elkaar gesproken. Afgesproken is dat beide landen gaan kijken wat men aan de lage olieprijs kan doen.
Door de sterk verminderde vraag naar olie vanwege het coronavirus wilde de OPEC in samenwerking met de Russen de productie verminderen. De Russen wilde niet meewerken waarop Saoedi Arabië de prijzen lager zette en maximaal wil gaan produceren.
Het gevolg een fors lagere olieprijs om zo niet OPEC landen te dwingen om ook de productie te verlagen. Door die lage olieprijs komt de Amerikaanse schalie olie industrie vanwege hun hoge break even prijs in de problemen.
De Amerikanen willen hun eigen olieproductie niet verliezen en daarom moest Trump in actie komen. Trump heeft meerdere keuzes. Hij kan natuurlijk de eigen olie industrie financieel gaan steunen. Maar hij heeft ook nog een andere troefkaart.
De Amerikaanse overheid heeft uit risico overwegingen altijd een enorme hoeveelheid olie achter de hand. Die olie zit opgeslagen in enorme reservoirs. Die reservoirs zitten op dit moment echter niet helemaal vol.
Trump kan er dus voor kiezen om niet de Amerikaanse schalie industrie financieel te ondersteunen maar grote hoeveelheden olie op te kopen en op die manier de olie overheidsreserves aan te vullen. Tegen de huidige extreem lage olieprijzen ook nog eens een slimme zet.
Trump kan dus Rusland en de OPEC het volgende voorstel voorleggen. De Amerikanen stoppen met exporteren en de Amerikaanse overheid koopt de overtollige Amerikaanse olie op. In ruil daarvoor voeren Rusland en de OPEC productiebeperkingen door.
Het is een voorstel waar iedereen en zelfs de Amerikaanse overheid beter van gaat worden. Dus is de kans groot dat er zo’n soort deal komt. Komt er een deal dan staat de olieprijs in korte tijd boven de 40 dollar."

Wat een onzin. "olieprijs in korte tijd boven de 40$"? jeah right.
Risky bets
1
quote:

Vavli schreef op 1 april 2020 12:06:

Vraag: in de app VLCC fixtures zie ik geen enkele tanker van Euronav verschijnen.
Is dat overzicht volledig? Zo ja, dan heeft Euronav de voorbije weken totaal niet geprofiteerd van de explosie van de vrachttarieven.

Ik hoop dat iemand een verlossend antwoord heeft. Risky?
Tankers International
@TankersInt
·
Mar 31
We commercially handle the VL's of INSW and EURN, and mostly charterers insist on keep these deals private so more often than not we cannot publish our own fixtures unfortunately.

EURN vaart voornamelijk spot. Elke week komen er tankers vrij voor een nieuwe trip. Het is niet zo dat ze op 1 datum 50 trips boeken en dan een maand niks ?!? is gewoon een geleidelijk proces en je kan verwachten dat EURN gemiddeld gewoon ongeveer op benchmarks uitkomt.
Becb
0
ah, vandaar. geheimhouding naar klanten toe. We leren elke dag iets bij hier! Bedankt Risky!
Tordan
0
quote:

Risky bets schreef op 1 april 2020 15:07:

[...]

Wat een onzin. "olieprijs in korte tijd boven de 40$"? jeah right.

We zullen het zien, maar om dit onzin te noemen zegt wel iets over je. Je hebt over Euronav vaak iets zinnigs te zeggen en hebt zeker kennis van zaken. Het is jouw mening en ik denk dat dit in enkele maanden al op de borden kan staan.
Risky bets
0
Huidige olie vraag in de wereld wordt rond 75-80m bopd ingeschat, waar dat voor corona 100m bopd was. Alleen vandaag en gister al meer nieuws over duitsland/usa langer in lockdowns/containment. Naar mijn mening, is het simpelweg niet mogelijk om de markt te herbalanceren voor OPEC.

Ze zijn veel beter af door de olieprijs nog harder te crushen, zodat veel hoog kostende olie, permanent minder gaat produceren. Nu met een paar miljoen vaten cutten, heeft niet veel zin.

Maar dat is natuurlijk allemaal alleen maar mijn mening. Misschien heb ik ongelijk.
Erik VG
0
EURN kan geen goed doen kennelijk....andere tankers fors in de plus. EURN in de min....
Stephan010
0
Vreemde koers van Eurnav vandaag. Prijzen van VLCC's charters zijn gerate op 200K dollar per dag.
Daar hoort toch een koers van boven de 12 euro ?
In belgie kan je tijdelijk ook niet shorten, daar ligt het ook niet aan.
[verwijderd]
0
Hoi , nieuw hier.
ik lees dat ze alles geheim houden maar via de app VLCC fixture kan je zoeken op de naam van het schip, de lijst met schepen van euronav vind je terug op de website van euronav.
Risky bets
0
quote:

Stefke m schreef op 1 april 2020 19:56:

Hoi , nieuw hier.
ik lees dat ze alles geheim houden maar via de app VLCC fixture kan je zoeken op de naam van het schip, de lijst met schepen van euronav vind je terug op de website van euronav.
Schepen van EURN (of INSW) hebben een Blauw - Groen logoo'tje van TankerTI bij de fix staan. Maar die worden maar eens in de paar weken gerapporteerd, zeer incidenteel dus.
[verwijderd]
0
Tordan
0
Een beetje voorbarig en zeker niet slim om mijn stelling gisteren als "Onzin" af te doen.
De 40 dollar is ook nog niet bereikt, maar denk even over onderstaand stukje na:

"De olieprijs
Brent wat naar beneden en WTI gelijk. De Amerikanen oefenen steeds meer druk uit op Rusland en Saoedi Arabië. Er is echter nog een andere interessante ontwikkeling. Wereldwijd beginnen de olietanks van handelaren vol te raken.
Daarom huurt men tankschepen om de overtollige olie in op te slaan. Echter als de olietanks op land en de olietankers op zee vol zitten ontstaat er een nieuwe situatie. Dan bepalen niet de olieproducerende landen de olieprijs maar de handelaren.
Want hoe goedkoop Saoedi Arabië ook de olie wil leveren. Als er geen olietankers meer beschikbaar zijn om die goedkope olie op te halen heb je er niks aan. En oliehandelaren hebben er geen enkel voordeel bij om hun goedkoop ingekochte olie weer goedkoop te dumpen.
Die willen winst en liefst zoveel mogelijk. En wie de macht heeft kan de prijs bepalen. Voordat het zover is verwacht ik overigens wel een deal tussen de VS, Rusland en de OPEC."
harryhol
0
Tankers zijn op dit moment een "crowded trade", de hele wereld en z'n moeder zit ze long; bij het eerste de beste zuchtje tegenwind raken de slappe broeders in paniek. WTI/Brent is hoger omdat China 500 mio barrels gaat hamsteren, en die onder meer commercieel wil gaan opslaan, oftwel in tankers. Het verandert dus niets aan de bullcase, sterker nog, door iets afvlakken van de contango komt de markt iets tot rust. Op goede verdiennivuau's voor Euronav.
GiGa
0
Deze ontwikkeling is toch positief voor EURN? Of zie jij dat anders? De koers wordt trouwens op weinig volume de grond in gestampt door de Belgen. Volgens mij zijn de Yanks veel positiever?
Tordan
0
quote:

harryhol schreef op 2 april 2020 09:55:

Tankers zijn op dit moment een "crowded trade", de hele wereld en z'n moeder zit ze long; bij het eerste de beste zuchtje tegenwind raken de slappe broeders in paniek. WTI/Brent is hoger omdat China 500 mio barrels gaat hamsteren, en die onder meer commercieel wil gaan opslaan, oftwel in tankers. Het verandert dus niets aan de bullcase, sterker nog, door iets afvlakken van de contango komt de markt iets tot rust. Op goede verdiennivuau's voor Euronav.
Het ging gisteren met name over de olieprijs en het feit dat dat met één zin als onzin werd bestempeld. Nu, zonder dat er een deal is overigens, staat de olieprijs al 8% hoger en dat kan op korte/middellange termijn echt naar de 40. Noem me maar een idioot!
[verwijderd]
0
@Harry; ik waardeer jouw input; maar kan je mij uitleggen waarom er nu volgens jou -7% staat nu op de veurs want ik begrijp het niet
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 09:00
Koers 15,400
Verschil -0,080 (-0,52%)
Hoog 15,400
Laag 15,400
Volume 2.983
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 30.839